Goedkoopste prepaid om te bellen (buiten Lycamobile dan)?

Plaats reactie
dembele
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2017, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Wat is momenteel de goedkoopste herlaadkaart om mee te bellen? Ik bel tegenwoordig veel (enkel nationale gesprekken, nooit naar het buitenland) maar bij Orange is het echt pokkeduur. Ik heb een tijdje geleden al eens Lycamobile geprobeerd, maar elke keer als ik iemand wou bellen moest ik tussen de 2 à 4 keer proberen voor ik een werkende verbinding kreeg. Eens de verbinding gelegd was ging het wel goed, maar wat een gedoe was het.

Aldi Talk zag er goed uit, 320 minuten voor €8, €0,025 per minuut dus, dat is ideaal en zoiets ongeveer zoek ik dus maar de lokale Aldi zei dat ze geen nieuwe pakketten meer verkopen, enkel nog herlaadkaarten voor mensen die al klant zijn....

Nu was ik wat aan het rondkijken en ik zag Maghreb Mobile van Orange; onbeperkt bellen en SMS'en voor €10/maand, maar toen zag ik in de kleine lettertjes een verbindingskost van €0,22 per oproep. Dan bel je dus 45 keer en zit de €10 er alsnog door.

Iemand nog een goeie tip?

Thanks!
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Dommel: 5 cent per min. Is wel geen prepaid maar je kan een max bedrag instellen.
Ofwel vectone mobile 600 min/sms voor 10 euro. Heb er echter geen ervaring mee, maar je kan altijd eens proberen.
Je kan ook bellen naar mobile en vaste nummers via een bundel van Skype.
Onbeperkt bellen voor 14.5 euro per maand, of bij een jaarabonnement zelf 12.35 euro per maand.
Het enige wat je nodig hebt is een smartphone en Skype en een wifi of 4g verbinding.
Werk heel goed.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

voip is goedkoop
als je klant bent bij telenet is wigo goedkoop maar geen prepaid
vectone mobile = lyca
ik zie nergens staan dan aldi talk is gestopt en heb het nog nergens gehoord
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Blijkbaar verkoopt Aldi talk geen startpakketten meer. Het blijft wel bestaan voor bestaande klanten.
Misschien zijn ze aan het onderhandelen nu base is overgenomen door Telenet.
Ik betwijfel of vectone mobile en lycamobile hetzelfde is.
Lyca op netwerk van orange en vectone op netwerk van base.

Virtuele mobiele operatoren
In België worden de mobiele diensten niet alleen aangeboden door de drie operatoren van mobiele netwerken (BASE, Orange (Ex-Mobistar), Proximus) maar ook door een aantal virtuele mobiele operatoren of MVNO's  of ook door commerciële partners. Aan de hand van de volgende lijst kan worden nagegaan via welk netwerk elk van deze mobiele operatoren zijn diensten aanbiedt:
BASE: Allo RTL, Turk Telekom Mobile, Aldi, Carrefour Mobile, Contact Mobile, Digiweb, Ello Mobile, JIM Mobile, Join Experience, Nextel Mobile, Ortel Mobile, Simyo, Sudpresse Mobile, United Telecom, Mobile Vikings, SFR, Transatel, Vectone Mobile;
Orange (Ex-Mobistar): 1617, Galaxy Mobile Solutions, Lycamobile, Plug Mobile, Red Bull Mobile, Telenet, Tellink, Transatel, Voo;
Proximus: De Post, Scarlet Mobile, Schedom/Dommel
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zie ook hier:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=49224

zelf gebruik ik Tempo Easy (10 cent/belminuut) omdat ik geen veelbeller ben. Voor mijn vrouw (alditalk bundelM) lijkt Ortel national10 de beste vervanger eventueel (10€ voor 400 minuten)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Misschien kan je ook bellen via voip, Whatsapp, ... overwegen?
dembele
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2017, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Bedankt voor alle reacties!!

Ik was niet op de hoogte dat je bij Skype onbeperkt kunt bellen naar Belgische mobiele en vaste nummers voor maar €14,50/maand. :-o

Ik ben als de bliksem naar Skype gesurft en dat gauw eens geprobeerd. Ik moet zeggen dat je niet eens merkt dat je via internet aan het bellen bent. Ik had direct verbinding (in tegenstelling tot Lycamobile waar je soms tot 4 keer moet herproberen), geen enkele hapering, geluidskwaliteit zelfde als via Orange.

Het is dus Skype geworden. Data heb ik bij Orange in overvloed en op de wifi onbeperkt dus dat is geen probleem, en €14,50 is belachelijk goedkoop om onbeperkt te kunnen bellen. Awesome!!!! :-D :-D

Nogmaals bedankt allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”