geraak niet aan mijn nfs gedeelde mappen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

sutuatie ervoor (dat werkte)
ik had emby server lokaal draaien op mijn mac en startte dat in een browser en het adres was dan localhost:poortnummer en nog wat tekst (ken het niet meer vanbuiten) Eenmaal op de interface had je bibliotheken toevoegen en kon ik hier bladeren naar de gedeelde mappen die op mijn nas staan. De nas zit in het zelfde netwerk en heeft evenals de mac een vast ip (van de soort 192.168.0.X)

situatie nu (dat problemen geeft)
Om redenen draai ik nu emby server op een Odroid (soort raspberry) (os = libreElec met kodi voorgeprgrammeerd). Dat toestelletje (odroid) heeft ook een vast ip dat begint met 192.168.0.X). Wanneer ik dus de emby serverinterface vanop mijn mac wil benaderen geef ik in de browser het ipadres van de odroid gevolgd door het poortnummer en nog wat en kom ik alzo terecht op de interface. Wat is nu het probleem? wanneer ik hier van deze interface naar mijn gedeelde shares op de nas wil gaan, dan vind hij ze niet. De enige directories dat ik kan zien zijn deze op de odroid zelf maar geraak dus niet "daarbuiten"

Wat ik nu bizar vind, is dat wanneer ik navigeer in kodi via het tv scherm en ik ga in settings naar 'Bestandsbeheer" en kies ik toevoegen kan ik nfs selecteren en langs die weg kan ik wel aan mijn gedeelde mappen op de nas.
Zou het kunnen dat ik via ssh terminalverbindig moet inloggen op libreElec en daar gaan kijken wat er in fstab staat?
Of moet ik een "gebruiker" toevoegen op mijn nas, en welke 'naam' is dat dan wel? Odroid? LibreElec? kodi?
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Kan je Odroid niet rechtstreeks via je finder bereiken?

Finder actief maken -> command + k -> IP ingeven -> inloggen -> folders.
Afbeelding
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

FunkStar schreef:Kan je Odroid niet rechtstreeks via je finder bereiken?

Finder actief maken -> command + k -> IP ingeven -> inloggen -> folders.
straks eens uittesten. Bedankt alleszins
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

update: via de finder krijg ik ook geen toegang tot de odroid of libreelec. doe ik verbind meg server en geef in ssh [email protected] dan komt er een foutmelding. Doe ik ssh [email protected] via de terminal dan lukt het wel maar werkt te omslachtig. Ik meen mij te herinneren dat ik nog een of meer commando's moet ingeven via de terminal alleen zal het weer een zoektocht worden. Staks eens zoeken in google history

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Hey, geen idee wie nu wat vraagt maar ik veronderstel dat de TS gewoon 2 accounts heeft?

Effe een update bij stap "IP" ingeven:

Probeer eens via smb://<ip>

Afbeelding
Afbeelding
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

ik heb hier maar 1 account hoor (waar ik me bewust van ben).

gisteren nog een uur zitten zoeken maar tevergeefs. heb nu iets gevonden ivm nfs je moet een. mount bestand aanpassen maar het commando om dat te enablen geeft fouten.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

commando is systemctl enable gekozennaam. mount
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”