De tijd dat Ryanair zoveel verschillend was met andere maatschappijen is al lang voorbij hoor. Brussels airlines, Iberia etc bieden ook "basic" tarieven aan. Bij Ryanair kan je uw vlucht nog omboeken zonder een te groot verlies te lijden, bij veel andere maatschappijen is het pech en geld kwijt als je voor het goedkoopste tarief gaat. Ook qua vlieguren zijn er veel bestemmingen met meerdere keuzes en helemaal niet alleen in het hol van de nacht. Ryanair vliegt allang niet meer alleen op de kleine vlieghavens maar op heel veel grote vlieghavens zoals Zaventem ja, als je dat niet weet heb je wel al heel lang niet meer gevlogen. Die vliegen in veel Europese landen gewoon op de grote vlieghavens al. En de vliegtuigen zelf zijn hetzelfde als veel andere maatschappijen.heist_175 schreef:Nog iemand die nooit nog met Ryanair gaat vliegen.DIBO schreef:daar zal het op uitdraaien, vrees ik....ub4b schreef:Worst case een les van 350 euro. Gelukkig aftrekbaar.
Mij zien ze daar ook niet meer:
- belachelijke vlieguren (vertrek om 5u 's nachts in het hol van Pluto)
- vlieghavens die ver van de wereld liggen: Charleroi = Brussels South, wie verzint het
- aftands materiaal (je stapt half doof uit hun vliegtuigen)
- heel creatief in allerlei tarieven toevoegen
- ze behandelen u als een stuk stront
Ryanair klasseer ik niet onder lowvost, maar onder garbage.
Low cost is bv Vueling: Brussel-Barcelona (echt Brussel, niet Charleroi, Deurne, Luik of Oostende en ook echt Barcelona), EasyJet, JetAirFly, ...
Ik heb het in januari nog mee gemaakt met Iberia, vlucht willen veranderen maar niet mogelijk. Geld dus kwijt en andere vlucht moeten boeken. Bij Ryanair vorige zomer een vlucht wel kunnen omboeken. Bij Ryanair kun je heel gemakkelijk via de chat contact opnemen. Bij Iberia moest ik al liggen bellen, en omdat ze de vlucht hadden nagekeken werd het boekingsnummer veranderd. Met als gevolg dat we niet meer samen kon zitten tenzij we voor iedereen plaatsen gingen kiezen tegen betaling. Ook online inchecken was een probleem, ik moest iedereen inchecken vooraleer ik de boarding passes kreeg. Maar 1 iemand ging niet meer mee, met als gevolg dat die persoon dus wel ingecheckt was en dus ook werd verwacht in het vliegtuig.