Ik ben op zoek naar een "fatsoenlijk" software pakket waarmee men plattegronden kan huizen kan tekenen. 3D weergave is leuk, maar is geen must.
Nu gebruikt mijn baas EXCEL, maar dat vond ik een beetje te gortig, en dacht hem eens snel te kunnen helpen met software te zoeken :s
Gezocht: Freeware voor plattegronden
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Het zou wel offline moeten kunnen werken, en liefst in het nederlands of het duits.
Google sketch is blijkbaar enkel in het Nederlands, en die Ikea planner kan ik met de beste wil van de wereld niet vinden op de ikea.be site
Google sketch is blijkbaar enkel in het Nederlands, en die Ikea planner kan ik met de beste wil van de wereld niet vinden op de ikea.be site
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
http://www.ikea.com/ms/en_US/rooms_idea ... nners.htmlTeebee schreef:Google sketch is blijkbaar enkel in het Nederlands, en die Ikea planner kan ik met de beste wil van de wereld niet vinden op de ikea.be site
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Spijtig dat die Ikea niet uitgebreider is (kan geen volledige woning maken), want dit zou ideaal geweest zijn. Simpel, gemakkelijk en in het nederlands.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik zoek een freeware pakket voor een 3D tekeningetje en vond deze oude draad.selder schreef:http://sketchup.google.com/intl/en/
Maar die Sketchup lijkt me niet (meer) gratis.
't Is nu "Pro" voor 32 bit Windows.
Ik twijfel of de "Make"-versie ook niet een trial is.
Is dit nog wel van Google ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Thank you for downloading SketchUp MakeMarkDM schreef:Maar die Sketchup lijkt me niet (meer) gratis.
Your download is in progress. For your first 30 days, you can try everything in SketchUp Pro. After that keep modeling for free.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
gohjah, de curve is relatief stijl ik ken nog geen tiende van wat de applicatie doet, maar als je wat rond googled kom je er wel. De help in de applicatie zelf is ook heel uitgebreid
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
[mierenneuken]
Een steile curve betekent dat je op korte tijd veel bijleert (X-as: tijd -- Y-as: kennis).
Ik zou "lange" of "lastige" leercurve gebruiken.
[/mierenneuken]
Sketchup kan super veel, maar is niet echt toegankelijk.
Visio, toegegeven niet bepaald gratis, vind ik veel toegankelijker.
Wij laten onze zelfbouwkasten op maat maken door een houthandel uit Herentals en die sturen een Sketchup bestand door, ter controle van wat zij gaan zagen/frezen.
Een steile curve betekent dat je op korte tijd veel bijleert (X-as: tijd -- Y-as: kennis).
Ik zou "lange" of "lastige" leercurve gebruiken.
[/mierenneuken]
Sketchup kan super veel, maar is niet echt toegankelijk.
Visio, toegegeven niet bepaald gratis, vind ik veel toegankelijker.
Wij laten onze zelfbouwkasten op maat maken door een houthandel uit Herentals en die sturen een Sketchup bestand door, ter controle van wat zij gaan zagen/frezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
De miserie is idd dat visio geen echte goeie tegenhanger heeft in het opensource genre.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Inderdaad, maar na die 30 dagen kan je geen layout meer gebruiken, enkel de 3D omgeving.selder schreef:Thank you for downloading SketchUp MakeMarkDM schreef:Maar die Sketchup lijkt me niet (meer) gratis.
Your download is in progress. For your first 30 days, you can try everything in SketchUp Pro. After that keep modeling for free.
Alternatieven zijn: qcad, solid edge 2d, Draftsight, librecad,...
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Sweethome3d is een simpel programma en gratis. Je kan hier eventueel starten met een schetsje dat je eerst inscant.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');