philippe_d schreef:Welk probleem heb je nog?
Uit al het voorgaande blijkt dat je wel degelijk in "zone 2" zit: zoals eerder gezegd is 85/15 een zeer realistisch profiel voor zone 2.
Er zijn nog altijd heel veel fluctuaties in de SNR (tot wel 10db, of misschien zelfs meer). Op dit moment heb ik weer 50/10, ik hoop dat dlm dit terug verhoogd naar 85/15 en dat dit nog stabiel gaat zijn. Geen idee of DLM me met deze fluctuaties al gaat verhogen.
Op dit moment heb ik niet heel veel problemen, maar dat is ook wel logisch met een 50/10 profiel. Ik zie wel nog steeds enkele errors in de fritzbox, waar ik er voerger geen had, zelfs niet op 100/15.
Resultaten van een nieuwe test van edpnet geven ook geen positief beeld:
Code: Selecteer alles
AE_Insulation = 4213 kOhm
BE_Insulation = 219 kOhm
AB_Insulation = 663 kOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 32 nF
BE_Capacitance = 31 nF
AB_CAPACITANCE = 105 nF
Copper test type = AGW
Alles wijst er dus op dat er toch ergens een probleem is.
Edpnet heeft mij gezegd dat ze nu niets anders kunnen aanraden dan een technische ingreep. Maar hier komt natuurlijk wel een grote disclaimer bij dat indien het probleem niet aan hun te wijten is, dat je dan moet betalen.
Uit de
algemene voorwaarden:
4.12. Bij een onnodige interventie is edpnet gerechtigd de klant/abonnee een administratieve vergoeding ten bedrage van € 149,00 inclusief BTW aan te rekenen. Daarnaast zal edpnet de kosten voor de onnodig uitgevoerde handelingen aan de klant/abonnee doorrekenen.
Een onnodige interventie is:
1. een verzoek tot herstelling van een storing die niet door edpnet veroorzaakt werd en waarbij door edpnet of haar onderaannemer toch handelingen (herstellingswerken, testen, verplaatsingen, ...) zijn uitgevoerd ;
2. een interventie waarbij edpnet of haar onderaannemer nutteloze handelingen (herstellingswerken, testen, verplaatsingen, ...) verricht heeft doordat de klant/abonnee niet op de afspraak aanwezig was, geen toegang tot zijn domein gaf of onjuiste informatie verschaft had ;
3. een interventie die uitgevoerd moest worden door een fout waarvoor de klant/abonnee verantwoordelijk is, zoals abonrmaal gebruik van de lijn of eender welke fout van de klant/abonnee.
Bovenstaande interventies zijn niet beperkt tot het domein van de klant/abonnee en kunnen ook betrekking hebben op de infrastructuur buiten het domein van de klant/abonnee.