HLN youtube video's in eigen player

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

dean3009 schreef:
thomasv schreef:Dit onderwerp werd juist besproken op MNM. Heb enkel het allerlaatste stuk gehoord, maar het was iemand van HLN zelf die aan het woord was.
Die man zei iets dat ze filmpjes met commerciële doeleinden zeker embedden, maar indien de maker van het filmpje dit niet als bedoeling heeft, ze de eigen player gebruiken.
Vind het maar een rare uitleg.
Wat een kromme uitleg van hun, het gaat niet altijd puur om inkomsten van commerciële doeleinden, veel views brengt de video's ook naar voor op YouTube wat kan resulteren in meer toekomstige views voor wel commercieel gerichte video's. Het is eerder: "we proberen het en gezien de meeste eigenaars van de video's niet klagen komen we er mee weg".
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Het is eerder: "we proberen het en gezien de meeste eigenaars van de video's niet klagen komen we er mee weg".
Klopt, het is uiteindelijk de copyright owner die moet klagen, en de meesten zullen niet tracken waar hun video allemaal gekopieerd wordt, tenzij die mensen die echt success hebben met youtube zoals Casey Neistat en hiervan leven. Casey is niet de enige prankster en een goede prank kost nu eenmaal geld om op te zetten, dus terecht dat men hierop checked.

Anderzijds wanneer iemand een youtube video ripped en opnieuw upload op facebook, je niet kan tracken welke profielen deze uploaden, simpelweg omdat FB niet toelaat te zoeken. FB is dus een vluchtig platform, en s**** doet daar niks aan want freeboot video's in de embedded player leveren uiteraard veel FB hits op die niet naar youtube gaan.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Slafes schreef:Ik blijf het grappig vinden de 2 standaarden hier op UB. Nieuwsservers en Popcorntime worden uitgespuwd, ook door moderators en om een stream op te slaan van de VRT site en om filmpjes vrij te gebruiken wordt er geen woord gerept. In principe is dat allemaal hetzelfde. Je "gebruikt" werk en eigendom van anderen.
Er is auteursrechtelijk gezien een zeer groot verschil tussen persoonlijk gebruik in familiekring en herpublicatie op een commerciële website.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dus, herpublicatie op een commerciële website is minder erg dan illegaal downloaden volgens een aantal leden van Userbase? :) Of trek ik nu verkeerde conclusies? :)

Verdorie, bericht vertrok niet en nu staat het er dubbel. :)
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik niet volgen hoor mannen, leg het me eens uit.

Die HLN player, die speelt toch een stream die komt van YouTube (en dus van de YouTube servers) gewoon af in hun eigen schil, door gebruik te maken van de YouTube API? De stream komt toch nog steeds van bij YouTube? En de reklame die iemand er bij zet via YouTube streamt toch zelfs mee door op de HLN player?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Die HLN player, die speelt toch een stream die komt van YouTube (en dus van de YouTube servers) gewoon af in hun eigen schil, door gebruik te maken van de YouTube API? De stream komt toch nog steeds van bij YouTube? En de reklame die iemand er bij zet via YouTube streamt toch zelfs mee door op de HLN player?
neen, ze maken zich schuldig aan freebooting
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Het freebooten gaat gewoon verder op HLN, hier nog een video die ze hebben geript:

http://www.hln.be/hln/nl/37622/Aanslag- ... show=react

Auteur zogezegd onbekend, ze weten dat de auteur zijn rechten niet zal claimen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag een redelijk sexueel getinte reclame die ze hebben geripped en in hun eigen player hebben gestoken:

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leuk ... ozen.dhtml

Werkelijke eigenaar:

Als je naar de HLN pagina gaat, krijg je reclame in regie door HLN, dus inkomsten gaan naar HLN en niet naar de maker van de werkelijke video.
Waarschijnlijk doet HLN steeds alsof hun neus bloedt, en als er een klacht komt, passen ze het aan.

Ondertussen gaan ze met reclameinkomste gaan lopen. Het zijn dus ordinaire dieven.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

HLN is de laatste jaren echt een vreselijke site geworden. Zeer zwaar voor je systeem, ergerlijke reclames die te pas en te onpas de layout om zeep helpen waardoor je er per ongeluk op klikt. Vreselijke clickbait titels, etc...

Ivm hun content-diefstal: misschien kan je klacht indienen bij de journalistieke raad of zo ? No idea.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Het Nieuwsblad kan er ook wat van om oude populaire virals weer op hun voorpagina te zetten.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

HLN maakt zich opnieuw schuldig aan freebooten:

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/ ... nelt.dhtml

originele video:

Vermoedelijk weet HLN dat de rechthebbenden HLN niet zullen aanpakken, maar dit schendt volgens mij de youtube TOS.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

't Erge is dat je zelf geen 'klacht' hiertegen kan indienen aangezien je geen rechtenhouder bent van het filmpje, of deze vertegenwoordigt. En ga jij de oorspronkelijke eigenaar opzoeken en dit melden? ...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:'t Erge is dat je zelf geen 'klacht' hiertegen kan indienen aangezien je geen rechtenhouder bent van het filmpje, of deze vertegenwoordigt. En ga jij de oorspronkelijke eigenaar opzoeken en dit melden? ...
Ze rekenen er waarschijnlijk op, zo komen ze ermee weg.

Ooit wel eens bij verstappen.nl klacht neergelegd, was video van redbull, die gasten hebben wel geld genoeg om HLN eens op zijn plaats te zetten.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Red bull zal daar niet om geven. Dat is gewoon gratis reclame in het beste geval.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Als je het meld via "rapporteer een fout in het artikel" passen ze het wel binnen de dag aan, maar ik heb geen zin dit elke keer te doen. Is er geen Sabam voor video waar zoiets kan aangeklaagd worden? Er zijn toch van die rakkers die achter u aan komen als je veelvuldig download en die sites als piratebay laten blokkeren?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

meon schreef:'t Erge is dat je zelf geen 'klacht' hiertegen kan indienen aangezien je geen rechtenhouder bent van het filmpje, of deze vertegenwoordigt. En ga jij de oorspronkelijke eigenaar opzoeken en dit melden? ...
Inderdaad, daarom vraag ik mij af waarom wij er onszelf zo druk op maken.
  • - heeft iemand hier persoonlijk last van?
    - heeft Youtube daar last van? Indien dat echt een probleem zou zijn voor hen, had zo'n gigant er al lang tegen aan gegaan.
    - heeft de originele poster daar last van?
Gewoon acceptern, negeren, er gaat inderdaad een (klein) deeltje van de inkomsten verloren, so what, that's part of the deal.

Terwijl er zoveel ergere dingen zijn, waar we ons wel druk hoeven te maken :cry:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
  • - heb jij daar persoonlijk last van?
Actually yes: die gefreeboote filmpjes zijn:
- Gepubliceerd in een vaak mobiele unfriendly player
- Werkt de helft van de tijd bij mij niet omwille van geen Flash-player
- Potato-quality video wegens opnieuw geëncodeerd tegen een wellicht lagere bitrate
- Geeft vertekend beeld bij viraliteit/populariteit van een video: "deze video van een hondje dat meezing met Maria Carey is al 10 miljoen maal bekeken". Op YouTube en meeste andere online sociale video-platformen valt die claim te verifiëren; bij hun eigen players niet.
- Is mogelijk 'geknipt' en toont niet de volledige video
- Bevat mogelijk tekst/pancartes die er oorspronkelijk niet waren. Indien ze ondertitels voorzien is zowat de enige uitzondering waarbij ik een eigen player zou accepteren.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ondertitels kunnen ze op Youtube ook voorzien, dus ook daar geen reden om het in een eigen speler te steken.
Bovenstaande lijst lijkt me vrij compleet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Nog ene: op YouTube kan je ook naar de reacties kijken van andere viewers. Dat kan niet als die embedded zijn in HLN hun eigen player. En ja, soms kijk ik naar die commentaren omdat zo bvb hoaxes/fake videos vaak heel snel ontmaskerd worden.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Die brakke spelers van HLN zijn trager, je kan idd geen comments zien.
Ze willen je uiteraard naar hun eigen comment en reclame platform lokken.

Dus ja, ik heb er ook last van. Ik zou het beter negeren, geen zin om minder lang te leven door HLN ergernissen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Weer prijs, net een form bij gaia ingevuld:
HLN freeboot blijkbaar jullie video. Ze rippen hierbij video's van youtube en facebook, en zetten het op hun eigen videoplatform. Zo kan er niet op de originele video gereageerd worden, veranderen ze de originele titel en mislopen de makers van zulke video's ook inkomsten van youtube. HLN is niet aan zijn proefstuk toe.

Uiteraard is de verspreiding van uw video belangrijk, maar HLN veegt alle regels aan zijn laars.

Meer info:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=45425

Het gaat dus om dit artikel:

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/ar ... rten.dhtml
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

meon schreef:
philippe_d schreef:
  • - heb jij daar persoonlijk last van?
Actually yes: die gefreeboote filmpjes zijn:
- Gepubliceerd in een vaak mobiele unfriendly player
- Werkt de helft van de tijd bij mij niet omwille van geen Flash-player
- Potato-quality video wegens opnieuw geëncodeerd tegen een wellicht lagere bitrate
- Geeft vertekend beeld bij viraliteit/populariteit van een video: "deze video van een hondje dat meezing met Maria Carey is al 10 miljoen maal bekeken". Op YouTube en meeste andere online sociale video-platformen valt die claim te verifiëren; bij hun eigen players niet.
- Is mogelijk 'geknipt' en toont niet de volledige video
- Bevat mogelijk tekst/pancartes die er oorspronkelijk niet waren. Indien ze ondertitels voorzien is zowat de enige uitzondering waarbij ik een eigen player zou accepteren.
Dank je meon voor dit volledig lijstje, dat werpt een ander licht op de zaak

Tot nu toe waren de enige klachten die ik van ub4b hoorde:
  • - het mag niet van youtube
    - de auteur mist (een deeltje) inkomsten
[/list]
Vandaar mijn reactie: who cares?
ub4b schreef:geen zin om minder lang te leven door HLN ergernissen
Ik hoop voor jou (en je beminden) dat je een goede levensverzekering hebt, want waar jij je allemaal druk over maakt is inderdaad heel slecht voor jouw tikker :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Sinds recent is het alleen maar erger geworden eigenlijk. Ik zie zelfs nooit meer embedded YouTube filmpjes. Gewoon allemaal in hun eigen player, vaak dan nog met hun irritante intro.
Het is overigens niet alleen HLN. Ook de Standaard begint nu meer en meer filmpjes in hun eigen formaat te gieten, met irritant achtergrond muziekske en al.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De commercie draait door -- titel in Nieuwsblad: "Een dodelijk virus bedreigt de merel. Lees hier hoe jij hem kan redden"

Maar het artikel zit achter een paywall. Arme vogels. Ik kijk al uit naar de fotos van dode kinderen die ze tijdens het jaareinde nog eens bovenhalen /s
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”