Libre office - koppen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ben een cursus van mij aan het herwerken. Ik heb deze geschreven in word en nu werk ik er aan in libre office.
Tot hiertoe vind ik redelijk goed mijn weg, maar de koppen willen niet mee:

Ik heb dus de titel "Overzicht bewaren" gemaakt en aangeduid als kop van niveau 1. Qua lay-out ziet het er correct uit, alleen lukt het me niet dit puntje 4 te geven. Ik vond via de help dat dit te doen is met de navigator, maar daar loop ik vast.
Iemand die weet wat ik verder moet?
willem2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Op "1 overzicht bewaren" (zie screenshot) rechts klikken ... "Wijzigen" ... tab "Beheren" ... "Naam" ...

Ter info: op het gebied van opmaak vertrekken MS en LO vanuit een compleet verschillende denkwijze, bij het openen van een word document in LO worden de opmaakprofielen samengevoegd. Dit komt IMHO de overzichtelijkheid niet ten goede.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat opmaak niet altijd ideaal overgenomen worden ben ik me van bewust, maar ik heb geen zin om office te kopen en hou het graag legaal, vandaar mijn overstap.
Vanavond bekijk ik even je tips. Bedankt alvast.

Ik ben nu op kantoor, daar heb ik het document geopend en ook daar blijft de titel puntje "1" krijgen terwijl dit eigenlijk "5" zou moeten zijn.
De tekst weer op "geen afstand" zetten en erna weer "kop 1" maken verandert niets. Het blijft "1"...

Ik heb het getal nu (in word) manueel aangepast naar "4" en de rest is automatisch gecorrigeerd.
willem2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Na je eerste post dacht ik dat je de naam van een opmaakprofiel wilde wijzigen, niet dus 8)

Voor het aanpassen van de inhoudsopgave vind je veel info in deze pdf.

Beschrijving is nog voor een oudere versie (4.2) maar de principes blijven wss gelijk.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

In de pdf vind ik niets. Ik heb de vraag ondertussen ook gesteld via hun support.
Ik raak er echt niet uit...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”