Superioriteit 4G-netwerk Mobistar aangetoond door bipt

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

Stiaan schreef:Het zal dan idd wel een plaatselijk probleem zijn,
het is wel over het algemeen dat ik merk dat ik de gsm vaak opnieuw moet opstarten om 4G te hebben (op plaatsen waar ik zeker ben dat er 4G is uiteraard).
Het lijkt mij sterk dat dit een simkaart issue is nee ? Ik geloof niet echt in die praat van "ga om een nieuwe simkaart in de winkel" ..
Probeer eens voor een paar seconden op vliegtuigmodes te gaan en dan terug. Dan moet je niet iedere keer rebooten.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Neem dagelijks op weekdagen de trein en tussen Leuven en Tienen zitten er toch behoorlijk gaten hoor vaak enkel H of E maar dan geraakt er niets door.. Nochtans op het kaartje is er zelfs voor 4g geen onbedekt stukje.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

bartman schreef:Neem dagelijks op weekdagen de trein en tussen Leuven en Tienen zitten er toch behoorlijk gaten hoor vaak enkel H of E maar dan geraakt er niets door.. Nochtans op het kaartje is er zelfs voor 4g geen onbedekt stukje.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Op de trein heb je slechte ontvangst, maar dat er praktisch overal 4G is geloof ik ook niet.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Vooral de dubbeldekker treinen geven serieuze slechte ontvangst.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

bartman schreef:Neem dagelijks op weekdagen de trein en tussen Leuven en Tienen zitten er toch behoorlijk gaten hoor vaak enkel H of E maar dan geraakt er niets door.. Nochtans op het kaartje is er zelfs voor 4g geen onbedekt stukje.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Dekking op de kaart is buiten.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Wat een beetje onnozel is want in de praktijk is binnendekking veel belangrijker.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

powaq schreef:Wat een beetje onnozel is want in de praktijk is binnendekking veel belangrijker.
Wat nooit correct kan getoond worden op een kaart...
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

... want ze kunnen nooit weten hoe dik de muren van elk huis zijn en welke isolerende eigenschap de muren/ramen hebben.

Bovendien is binnendekking van 4G voor mij irrelevant aangezien ik dan toch meestal WiFi heb, zeker thuis.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

powaq schreef:Wat een beetje onnozel is want in de praktijk is binnendekking veel belangrijker.
Vind gij dat??
Thuis gebruik ik wel mijne Wifi of mijne utp kabel hoor. Ik vind net de buitendekkiing belangrijk al je smorgens en s'avonds een half uur op de trein zit

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ja, want ik ben niet altijd thuis. Dat is dan ook de point van een mobiele telefoon. Bijvoorbeeld "in de trein" reken ik ook tot "binnendekking", want vaak is er in theorie wel buitendekking op die treinen (volgens de kaart) maar in de praktijk slechte of geen binnendekking.

En ja het is zo dat men niet weet hoe dik/geïsoleerd muren zijn maar ik kan me toch wel voorstellen dat men op één of ander gemiddelde kan komen zodat de realiteit iets meer benaderd kan worden dan wat die kaarten nu zeggen. Mijn punt is dat men toch iets conservatiever mag omspringen met die kaarten want die kaarten tonen zéér vaak niet aan hoe de situatie in realiteit is (zelfs buiten).
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

De kaarten van Bipt zijn pure fictie.
Er zijn genoeg bewijzen dat in een stedelijke omgeving de dekking outdoor veel te optimistisch wordt ingeschat.
Er wordt onvoldoende rekening gehouden met de aanwezigheid van gebouwen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

fvhbrugge schreef:De kaarten van Bipt zijn pure fictie.
Er zijn genoeg bewijzen dat in een stedelijke omgeving de dekking outdoor veel te optimistisch wordt ingeschat.
Er wordt onvoldoende rekening gehouden met de aanwezigheid van gebouwen.
Elke kaart gaat wel zijn gebreken hebben. Die kunnen namelijk geen rekening houden met de antenne in jouw telefoon (wat redelijk of helemaal shit kan zijn), het weer, bomen, interferentie ter plekke, ...
En user experience is van nog veel meer factoren afhankelijk dan pure dBm's aan ontvangen signaal. Denk aan drukte op de cell, al bewegend (auto/trein), ...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik ben een dagelijkse treinpendelaar tussen de stations Nossegem en Leuven en (dat is mijn bevinding) merk dat de verbinding al een tijdje veel minder is dan vroeger, al enige tijd duurt het laden van pagina's langer (smartphone is nog steeds dezelfde) . Op sommige stukken enkel H, een E is niet uitgesloten, vroeger bleef het 4g symbooltje veel langer staan. je zou denken het wordt beter maar op dit traject lijkt het achteruit te gaan, alsof ze her en der 4g uitgeschakeld hebben op de masten langsheen mijn traject.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

AndRo555 schreef:
fvhbrugge schreef:De kaarten van Bipt zijn pure fictie.
Er zijn genoeg bewijzen dat in een stedelijke omgeving de dekking outdoor veel te optimistisch wordt ingeschat.
Er wordt onvoldoende rekening gehouden met de aanwezigheid van gebouwen.
Elke kaart gaat wel zijn gebreken hebben. Die kunnen namelijk geen rekening houden met de antenne in jouw telefoon (wat redelijk of helemaal shit kan zijn), het weer, bomen, interferentie ter plekke, ...
En user experience is van nog veel meer factoren afhankelijk dan pure dBm's aan ontvangen signaal. Denk aan drukte op de cell, al bewegend (auto/trein), ...
dus eigenlijk is de Bipt kaart een pure theoretische benadering en wordt er niets opgemeten, wat heb je daar dan aan?

Bij mij zowel binnen als buiten voor Orange Edge en dat in een woonwijk met meer dan 300 villa's
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

bruma schreef:
AndRo555 schreef:
fvhbrugge schreef:De kaarten van Bipt zijn pure fictie.
Er zijn genoeg bewijzen dat in een stedelijke omgeving de dekking outdoor veel te optimistisch wordt ingeschat.
Er wordt onvoldoende rekening gehouden met de aanwezigheid van gebouwen.
Elke kaart gaat wel zijn gebreken hebben. Die kunnen namelijk geen rekening houden met de antenne in jouw telefoon (wat redelijk of helemaal shit kan zijn), het weer, bomen, interferentie ter plekke, ...
En user experience is van nog veel meer factoren afhankelijk dan pure dBm's aan ontvangen signaal. Denk aan drukte op de cell, al bewegend (auto/trein), ...
dus eigenlijk is de Bipt kaart een pure theoretische benadering en wordt er niets opgemeten, wat heb je daar dan aan?
...
Het geeft een grof beeld van hoe het zit in jouw omgeving met 4G (of 3G/2G) en last but not least kan je de providers makkelijker 1 tegen 1 vergelijken. Wat met de kaartjes van de providers zelf niet echt (makkelijk) mogelijk is.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet stellen maar aangezien het volgens mij met het netwerk te maken heeft probeer ik hier eens:

Weet iemand waarom apps (op IOS in mijn geval), zo enorm traag downloaden via 3G/4G? De snelheid van beide ligt hoog genoeg om een app van 170MB op een minuut te downloaden maar effectief doet het er meer dan 10-15 minuten over?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Laatst gewijzigd door JoskeVermeulen op 09 feb 2017, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

JoskeVermeulen schreef:Probeer eens andere DNS

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 3&start=40
Dat kan toch niet voor mobiele data ? :? Ik ben echt een leek op dat gebied
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

NIEUWE UPDATE van de kaarten?
http://www.bipt.be/nl/consumenten/inter ... -netwerken
Situatie op: 15-01-2017

Proximus nu leider?
4G Totale Dekking
99.35%
Betrouwbaarheid
98%

Orange
Totale Dekking
97.75%
Betrouwbaarheid
99.3%

Base
Totale Dekking
66.88%
Betrouwbaarheid
97.3%
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Die kaarten worden blijkbaar aangeleverd door de operatoren zelf. In hoeverre zijn die dan correct met elkaar te vergelijken? Misschien hanteren ze ieder een andere norm?

Worden die metingen effectief uitgevoerd (lijkt me sterk/nogal veel werk), of is dat mathematisch (op basis van uitzendsterkte per antenne) dat ze een kaart samenstellen?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”