Strict NAT - BBOX3 - PPPoE

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
legendair
Starter
Starter

Hallo,

Ik probeer mijn NAT open te krijgen om For Honor (P2P game) werkende te krijgen, echter maakt het niet uit wat ik probeer, ik blijf een strict NAT krijgen.

De setup is als volgt, er zit hier een BBOX3 waarachter mijn TP-Link TL-WR1043ND zit en daarop is mijn PC aangesloten. Ik heb al op beide de ports eens geforward en zelfs mijn PC IP op de DMZ van de tp link gestoken en natuurlijk de TPlink router in bbox3 ingesteld als DMZ.

Blijft hetzelfde ...

Nu las ik dat bbox met PPPoE werkt en ik ook een PPPoE kan instellen in mijn TP Link ... Echter ben ik geen beheerder van de BBOX ...
Dus heb ik geen toegang tot de login gegevens die ingesteld staan in de router. ( XXX@PROXIMUS + WW )

Nu is mijn vraag kan ik PPPoE uitschakelen op de BBOX en met DHCP werken om het probleem te omzeilen ? is het gebruik van PPPoE een must ? Kan mijn NAT naar Open status gaan als ik dat doe ?

Mvg,

Legendair
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Staat die WR1043ND als router of als AP (best als AP zetten).

PPPoE hoef je niet te disablen op je BBOX... als je WR1043ND als router staat moet je gewoon hier je PPPoE sessie opbouwen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

legendair schreef:Nu las ik dat bbox met PPPoE werkt en ik ook een PPPoE kan instellen in mijn TP Link ... Echter ben ik geen beheerder van de BBOX ...
Dus heb ik geen toegang tot de login gegevens die ingesteld staan in de router. ( XXX@PROXIMUS + WW )
Je hebt blijkbaar wel toegang tot de web interfca evan de B-box? Hier zie je toch de login?
Kan je het ww niet opvragen bij de eigenaar van de B-box? Of heb je toegang tot e-servcies (waar je het wachtwoord kan wijzigen)?
legendair schreef:Nu is mijn vraag kan ik PPPoE uitschakelen op de BBOX en met DHCP werken om het probleem te omzeilen ? is het gebruik van PPPoE een must ?
Zonder PPPoE op de B-box heb je geen internet. PPPoE zorgt ervoor dat je router een extern IPv4 adres krijgt.
legendair schreef:De setup is als volgt, er zit hier een BBOX3 waarachter mijn TP-Link TL-WR1043ND zit en daarop is mijn PC aangesloten. Ik heb al op beide de ports eens geforward en zelfs mijn PC IP op de DMZ van de tp link gestoken en natuurlijk de TPlink router in bbox3 ingesteld als DMZ.
Voor sommige toepassingen is één NAT al een probleem, jij verdubbelt het probleem door een dubbele NAT te gebruiken.
Dat is vragen om problemen!

Wat is de functie van de TP-Link TL-WR1043ND? Waarschijnlijk alleen om er enkele PC's op aan te sluiten, en draadloos internet te hebben op jouw kamer? Dan kan je beter de TP-Link instellen als AP en niet als router.
Zo heb je al 50% van jouw probleem opgelost :).
Nu moet je alleen nog de nodige portforwrdings doen op de B-box:
For Honor PC Ports
TCP: 80, 443, 13000, 13005, 13200, 14000-14001, 14008, 14020-14024
UDP: 3075
https://portforward.com/help/for-honor/

Om alles te testen: sluit jouw PC eens rechtsreeks aan op de kabel die van de b-box komt (de kabel die nu in jouw TP link steekt), en probeer dan eens? Vergeet ook niet de firewall op jouw PC goed in te stellen als je de PC wilt gebruiken als "lobby server" ...

PS. Er zijn nog 2 mogelijke oorzaken dat het niet werkt:
  1. Ik zie in je lijstje dat onder andere poorten 80 en 443 open moeten. Deze zijn (inkomend) gesloten bij Proximus.
    Je moet dus naar de e-services gaan (My Proximus) en jouw "technisch profiel" op "Basic" zetten
  2. Een tweede mogelijke oorzaak is CGNAT. Proximus is bezieg om CGNAT uit te rollen naar zijn vast-internet klanten. Hierdoor krijgt jouw B-box geen extern IPv4 adres meer (maar een IP adres in de range 100.64.0.0/10)
    Dat kan je ook wijzigen in My Proximus
PS2
Wat betreft de Proximus login.
Als je een andere Proximus klant, kan je eens proberen met zijn login/wachtwoord
  • - ofwel stel je dat in op de PC, en maak je tijdelijk een PPPoE sessie, iedere keer dat je For Honor opstart
    - ofwel stel je dat in op jouw TP-Link, en maakt deze een PPPoE verbinding.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
legendair
Starter
Starter

De tplink is bekabeld via powerline op 1 van de ethernet gates van de bbox. Dus powerline gaat in internet gate van de tplink router en vandaar een kabel naar mijn pc en die van m'n vriendin.

Nu zoals ik in de eerste post al schreef kan ik geen Pppoe sessie opbouwen in de tplink router want ik heb het Pppoe wachtwoord niet... Vandaar de vraag of het mogelijk is om geen pppoe te gebruiken en enkel dhcp om NAT open te krijgen.

Ik meen te weten dat dat niet op de telenet router van mijn ouders zat... Had daar nooit geen problemen mee. Ook kan ik nergens de UPNP optie vinden in die BBOX... Zo vreemd...

@philipe

Ja ik heb toegang tot de webinterface want het password staat op de sticker op de router uiteraard. Ik meen te weten dat dat zeker niet gelijk is aan de My proximus en e services... Ook verschilt het password met 1 karakter als ik die vergelijk met hetgeen ik mee inlog.

De functie van de tp link is inderdaad om zowel mij vriendin en mijzelf te voorzien van kabel internet en draadloos internet in de kamer te hebben.

De ports zijn juist gefoward zowel in BBOX als in tplink router. Echter had ik geen weet van die forwarding via e services... Waar ik opnieuw geen toegang dus tot heb...
philippe_d
Moderator
Moderator

Lees eens aandachtig mijn vorige post.
Je kan Proximus niet vergelijken met Telenet. Bij Proximus heb je PPPoE echt nodig (op de B-box).

Ik zou beginnen met de TP link als AP in te stellen:
  1. Geef de TP Link manueel een LAN IP adres in de B-box range (vb 192.168.1.150).
  2. Schakel DHCP uit op de TP-Link, zodat deze geen IP adressen verdeelt aan de aangesloten laptops.
  3. Kleef een plakkertje op de WAN poort, en sluit alles aan op de LAN poorten (ook de powerline)
Dan moet je in de TP Link geen ports forwarden, gezien TP Link geen routing meer doet ...
legendair schreef:De ports zijn juist gefoward zowel in BBOX als in tplink router. Echter had ik geen weet van die forwarding via e services... Waar ik opnieuw geen toegang dus tot heb...
Dan heb je pech. Want zonder toegang tot my proximus kan je
  • 1) CGNAT niet uitscakelen
    2) poorten 23/80/443 niet openzetten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
legendair
Starter
Starter

Had het gelezen hoor, maar het was ondertussen al geschreven... Haha

Ik zal vanavond die setup eens proberen. Ik zal je het resultaat laten weten.
legendair
Starter
Starter

Het is gelukt :)

De router als accespoint instellen en static IP toewijzen deed meteen de NAT open ingame. Moest zelfs geen ports forwarden. Thx voor de hulp!
philippe_d
Moderator
Moderator

Proficiat :-)

- op een router die ingesteld is als AP kan je geen ports forwarden :wink:
- wat betreft statisch IP, gebruik je best een IP adres 192.168.1.128 en volgende (vandaar mijn voorstel 192.168.1.150). Reden:
  • - Bbox deelt LAN adressen uit tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.63
    - Range 192.168.1.64 tot en met 192.168.1.127 is voorbehouden voor de decoders.
Dit om IP conflicten te vermijden!
legendair
Starter
Starter

Zeer nuttige informatie thanks! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”