Probleem adsl2fit
Beste,
In het huidige geval kan je zonder problemen adsl2fit in gebreke stellen. Door de ingebrekestelling kan je zonder problemen ook je contract opzeggen. De rede van de huidige connectieproblemen zijn van die aard dat zij volledig ten laste liggen van adsl2fit/webvisie en zij dus niet "overmacht" kunnen inroepen.
Na een gesprek met de ombudsman van de telecom en met de juridische dienst van m'n firma en die van Scarlet zit het er zeer eenvoudig uit.
gewoon aangetekend briefje sturen van ingebrekingstelling met gevolg opzegging contract. Zij kunnen ONMOGELIJK beroep doen op enige clausules in hun Algemene voorwaarden daar zij reeds contractbreik hebben aangegaan.
Ook hoorde ik van de ombudsman dat professionele klanten (waaronder ik ook) een aanbod zou zijn gedaan (ik heb daarvan toch tot hiertoe niets gekregen ?!) om over te stappen naar een ander netwerk onder webvisie (lees niet meer scarlet maar ...). Ook volgens die persoon(met wie de ombudsman contact had) was "er is toch geen probleem ! gewoon een disconnectie".
Kortom Webvisie heeft hiermee haar eigen voorwaarden geschonden waardoor juridisch gezien er geen enkel probleem is om over te stappen naar een andere provider. (dit volgens twee juridische diensten en de ombudsman!)
voilà, m'n ingebrekingstellingsbrief gaat morgen de deur uit en daarmee is voor mij de kous af. Geen betalingen meer, geen dreigementen vanuit webvisie (ze zouden eens moeten proberen)
een tevreden EX-klant
In het huidige geval kan je zonder problemen adsl2fit in gebreke stellen. Door de ingebrekestelling kan je zonder problemen ook je contract opzeggen. De rede van de huidige connectieproblemen zijn van die aard dat zij volledig ten laste liggen van adsl2fit/webvisie en zij dus niet "overmacht" kunnen inroepen.
Na een gesprek met de ombudsman van de telecom en met de juridische dienst van m'n firma en die van Scarlet zit het er zeer eenvoudig uit.
gewoon aangetekend briefje sturen van ingebrekingstelling met gevolg opzegging contract. Zij kunnen ONMOGELIJK beroep doen op enige clausules in hun Algemene voorwaarden daar zij reeds contractbreik hebben aangegaan.
Ook hoorde ik van de ombudsman dat professionele klanten (waaronder ik ook) een aanbod zou zijn gedaan (ik heb daarvan toch tot hiertoe niets gekregen ?!) om over te stappen naar een ander netwerk onder webvisie (lees niet meer scarlet maar ...). Ook volgens die persoon(met wie de ombudsman contact had) was "er is toch geen probleem ! gewoon een disconnectie".
Kortom Webvisie heeft hiermee haar eigen voorwaarden geschonden waardoor juridisch gezien er geen enkel probleem is om over te stappen naar een andere provider. (dit volgens twee juridische diensten en de ombudsman!)
voilà, m'n ingebrekingstellingsbrief gaat morgen de deur uit en daarmee is voor mij de kous af. Geen betalingen meer, geen dreigementen vanuit webvisie (ze zouden eens moeten proberen)
een tevreden EX-klant
Helder!
Ik ben ook een "professionele" gebruiker en ben benieuwd naar welke ISP jij overstapt?
Ik ben ook een "professionele" gebruiker en ben benieuwd naar welke ISP jij overstapt?
gast schreef:Helder!
Ik ben ook een "professionele" gebruiker en ben benieuwd naar welke ISP jij overstapt?
-> ga overstappen op -> Scarlet Xtreme. Zal normaal deze namiddag al worden opgeleverd of morgenvroeg

Had al een backuplijn bij hun maar nu bleek dat ze port 25 blokkeerden. Moest dus wel overstappen naar Xtreme zodat die portblokking weg was.
Ben uiterst tevreden over hun klantenservice ! deze neemt tenminste op !
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En hoe ga jij dit tegenspreken... tenzij Scarlet je op papier wil zetten dat A2F zijn facturen niet kan betalen... trouwens dan nog, een downtime van enkele dagen is geen reden tot het verbreken van je contract (dacht dat het minstens 14 dagen moest zijn).guest schreef:Ook volgens die persoon(met wie de ombudsman contact had) was "er is toch geen probleem ! gewoon een disconnectie".
Wettelijk ligt het dus wat moeilijker... maar ik zou er toch voor gaan (misschien moeten sommigen mijn kritiek van een dik jaar geleden op A2F er nog eens op nalezen).
Zier er goed uit maar ook een pak duurder...
Iemand ervaring met:
EDPnet: 99 Euro ex.
Iemand ervaring met:
EDPnet: 99 Euro ex.
- Max downloadspeed: 2048 Kbps
Max uploadspeed: 512 Kbps
No guaranteed speed
Max traffic: 20 GB/ 30 dagen
Fixed IP address
Unlimited number of computers
Mail/webserver possible
20 mailboxes
Mailbox size: 65MB
Antivirus and antispam scan on mail included
75MB webspace* (extension possible)
VPN possible
Setup cost: €99.00
- Nombre de PC illimités
Maximum speed Download 4 Mbits
Maximum speed Upload 512 Kbits
IP 1 Fixe
Support par 02
Quota Go 50 Go
Trafic supplémentaire 5 eur / 5 Go
Ports Bloqués aucun
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 18 jun 2004, 11:59
- Locatie: Lanaken
I just spoke to a friend wich works at EDPNET and he said that it ist true they are totally gone A2F
They dindt pay since months to Scarlet f*** A2Fers so i have to go to EDPNET. Tommorow i will be online with EDPNET
Greetings Navi
They dindt pay since months to Scarlet f*** A2Fers so i have to go to EDPNET. Tommorow i will be online with EDPNET
Greetings Navi
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Ik heb juist Webvisie gecontacteerd, er is mij medegedeeld dat al de huidige adsl2fit klanten omgeschakeld worden naar EDPNet met behoud van de huidige voorwaarden (poorten/limieten/...). Hiervoor moet er een formulier ingevuld worden en doorgefaxt naar webvisie en het zou dezelfde dag nog in orde zijn, ze doen dit via formulier omdat hun database server gecrasht is, samen met de status page server en ze dus de email adressen van de klanten niet meer hebben.
Hierover volgt nog een officiele mededeling. Ook zal het formulier nog aangeboden worden.
De facturatie zal in het vervolg ook door EDPNet gebeuren.
Hierover volgt nog een officiele mededeling. Ook zal het formulier nog aangeboden worden.
De facturatie zal in het vervolg ook door EDPNet gebeuren.
Kunnen we ook kiezen (om daarna niet aan EDPnet vast te hangen) voor een andere zonder contractbreuk dan???
SeNsEi Ze0n schreef:Ik heb juist Webvisie gecontacteerd, er is mij medegedeeld dat al de huidige adsl2fit klanten omgeschakeld worden naar EDPNet met behoud van de huidige voorwaarden (poorten/limieten/...). Hiervoor moet er een formulier ingevuld worden en doorgefaxt naar webvisie en het zou dezelfde dag nog in orde zijn, ze doen dit via formulier omdat hun database server gecrasht is, samen met de status page server en ze dus de email adressen van de klanten niet meer hebben.
Hierover volgt nog een officiele mededeling. Ook zal het formulier nog aangeboden worden.
De facturatie zal in het vervolg ook door EDPNet gebeuren.



Kunnen ze nog iets beters verzinnen? Nu is de server gecrasht ... alles kwijt ... Zijn het de mensen niet die daar raar doen is het de telefooncentrale ... Het is weeral een mooi foefje wat ze wijsmaken (welke ISP zou nu geen backups hebben??? ze konden wel factureren ivm feiten van bijna jaar terug). Wie heeft ooit spontaan een mail van webvisie ontvangen ivm wijzigingen? Niemand dacht ik en nu zouden ze het gaan gebruiken om de klanten te verwittigen

Inter
Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
NU even in't kort... Wat kan je nu doen?
Ik ben juist telenet gaan aanvragen (promotie voor 2 maand aan 15Euro)
maar ik zit hier nog wel met die A2Fak waarek vanaf wil! maar ik ben wel van plan adsl te blijven gebruiken en telenet na 2 maand op te zeggen .. Iemand een idee?
Ik ben juist telenet gaan aanvragen (promotie voor 2 maand aan 15Euro)
maar ik zit hier nog wel met die A2Fak waarek vanaf wil! maar ik ben wel van plan adsl te blijven gebruiken en telenet na 2 maand op te zeggen .. Iemand een idee?
Lolz 2 maand telenet en dan terug opzeggen ik denk niet dat da gaat pakken ...
Mvg,
Kikker
Mvg,
Kikker
dfa staat in de brochure dat als ga na 2 maand wilt stoppen dat da gaat ge moet gewoon 14 dagen voor het eind van de 2de maand het afzeggen , maar de kans zit er in dak het blij behouden
Heb gisteren en vandaag al ongeveer 20x gebeld naar Webvisie & A2F steeds maar dat KLOTE anwoordapparaat
Van dat automatisch overschakelen naar EDPnet vind ik niets terug (vriend van me heeft EDPnet en heeft dit en is er tevreden van)
Wat is de snelste oplossing om over te schakelen,want een dagje meer zonder internet is ....

Van dat automatisch overschakelen naar EDPnet vind ik niets terug (vriend van me heeft EDPnet en heeft dit en is er tevreden van)
Wat is de snelste oplossing om over te schakelen,want een dagje meer zonder internet is ....

Als ge nu dus gelimiteerd wordt maar 40 GB hoe gaat het dan verder ? Moet je nadien alsnog kiezen voor EDP-abbo of blijft dit abbo heel je leven gelden ...
Hoe zit het met 8mbit lijnen blijft dat ook en hoe zit het met unlimited en hoe zit het als we niks doen, moeten we dan boete betalen voor de nog resterende maanden ?
Mvg,
Kikker
Hoe zit het met 8mbit lijnen blijft dat ook en hoe zit het met unlimited en hoe zit het als we niks doen, moeten we dan boete betalen voor de nog resterende maanden ?
Mvg,
Kikker
Een telefoontje naar EDPNet doet wonderen ...
De beslissing voor overname van alle abonnementen van Net4All is een uurtje geleden genomen, de mensen aan de telefoon weten het nog niet helemaal goed maar ... ze zijn HEEL behulpzaam!!!
Ze kunnen je het formulier doormailen of doorfaxen voor overschakeling. Dit teken je en dan behoud je je contract zoals je dat had bij N4A! Ook de contractduur blijft hetzelfde. dus als je abonnement bij N4A verliep na 4 maanden, dan blijft dat nu hetzelfde, je kan dus ook zonder problemen overschakelen, net zoals je dat zou kunnen gedaan hebben moest je bij N4A gebleven zijn!
De limieten blijven hetzelfde, alles blijft hetzelfde, dus ik veronderstel ook de niet-geblockte poorten etc etc.
Ik heb alvast het formulier aangevraagd. Misschien zet ik het sevens online
Oh ja, de overschakeling zou binnen de 24 uren moeten gebeurd zijn, en met een uiterst maximum van 48 uur, heeft de man gezegd!
Stijn
De beslissing voor overname van alle abonnementen van Net4All is een uurtje geleden genomen, de mensen aan de telefoon weten het nog niet helemaal goed maar ... ze zijn HEEL behulpzaam!!!
Ze kunnen je het formulier doormailen of doorfaxen voor overschakeling. Dit teken je en dan behoud je je contract zoals je dat had bij N4A! Ook de contractduur blijft hetzelfde. dus als je abonnement bij N4A verliep na 4 maanden, dan blijft dat nu hetzelfde, je kan dus ook zonder problemen overschakelen, net zoals je dat zou kunnen gedaan hebben moest je bij N4A gebleven zijn!
De limieten blijven hetzelfde, alles blijft hetzelfde, dus ik veronderstel ook de niet-geblockte poorten etc etc.
Ik heb alvast het formulier aangevraagd. Misschien zet ik het sevens online

Oh ja, de overschakeling zou binnen de 24 uren moeten gebeurd zijn, en met een uiterst maximum van 48 uur, heeft de man gezegd!
Stijn
Man man man,kga ze de kop afschieten, hopen dat dat formulier snel komt want ik kan GEEN dag zonder internet
Kschakel dan maar over op EDPnet, dan kan ik zoeken naar een andere provider als het nodig is,maar blijkbaar is EDP goed te doen.
DeNB3rt

Kschakel dan maar over op EDPnet, dan kan ik zoeken naar een andere provider als het nodig is,maar blijkbaar is EDP goed te doen.
DeNB3rt
EDPnet heeft beslist voorlopig alle useraccounts over te nemen van WebVisie. Gewoon @EDPNET gebruiken en je zou online moeten kunnen, maar dan wel via het EDPnet netwerk. Vervolgens zo snel mogelijk het formulier downloaden, invullen en doorsturen, zodat je niet opnieuw zonder internet valt...
mvg
Joachim
mvg
Joachim
waarvan?JS schreef: Vervolgens zo snel mogelijk het formulier downloaden, invullen en doorsturen, zodat je niet opnieuw zonder internet valt...
Jammer dat ADSL2FIT ons dit laat weten...
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Zie hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7080
hier staat meer info als ook het formulier.
hier staat meer info als ook het formulier.
Het werkt!
Thanks EDPNET
download =2498 kbps
Upload =395 kbps
Kmag niet klagen, oef!
DeNB3rt
Thanks EDPNET
download =2498 kbps
Upload =395 kbps
Kmag niet klagen, oef!

DeNB3rt
Het WERKT OOK NOG HéJS schreef:EDPnet heeft beslist voorlopig alle useraccounts over te nemen van WebVisie. Gewoon @EDPNET gebruiken en je zou online moeten kunnen, maar dan wel via het EDPnet netwerk. Vervolgens zo snel mogelijk het formulier downloaden, invullen en doorsturen, zodat je niet opnieuw zonder internet valt...
mvg
Joachim
edpnet is echt massas kewl zegt een maat van me
bij mij als professionele klant gaat dat dus niet (had ADSL2fit LARGE met fix IP) met @EDPNET
ga toch niet over naar EDP en zal het contact met ADSL2FIT dan maar verbreken
ps. Hoe kunnen ze je mailen als je geen internet hebt ?
gelukkig zijn er mensen die een tweede lijn hebben maar andere gebruikers kunnen zelfs hier niet terrecht en staan volledig in de kou !
gewoon niet te geloven hoe slecht een bedrijf (mensen) kunnen zijn
Ex-ads2fit gebruiker
ga toch niet over naar EDP en zal het contact met ADSL2FIT dan maar verbreken
ps. Hoe kunnen ze je mailen als je geen internet hebt ?
gelukkig zijn er mensen die een tweede lijn hebben maar andere gebruikers kunnen zelfs hier niet terrecht en staan volledig in de kou !
gewoon niet te geloven hoe slecht een bedrijf (mensen) kunnen zijn
Ex-ads2fit gebruiker
Ik vraag mij nu af, moet ik nu mijn contract opzeggen bij adsl2fit als ik overstap naar realdsl!
Hallo,
Ik zal even in het kort mijn situatie uitleggen omdat ik er zelf niet meer wijs uit graak:
Ik ben net voor de overschakeling van limietloos naar 40gb limiet bij A2F aangesloten, mijn contract verloopt binnen 1 a 2 maand(en), ik weet het niet juist.
Nu dit gebeurt is sta ik voor een Dillema:
- verder gaan tot einde contract met A2F (bij EDPNET dan he)
- overschakelen naar een andere ISP (ik was geinteresseerd in realDSL...iemand die hier bemerkingen op heeft?)
Mijn proble(e)m(en):
- Mag ik nu gewoon stoppen met A2F (EDPNET?) want mijn contract loopt nogsteeds. (dus contractbreuk ja of nee?)
- Is realDSL betrouwbaar? Zo ja: zou ik dan best nu de overstap doen of nog wachten. Zo nee: Welke andere ISP is limietloos en is wel te betrouwen?
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken, gelieve niet te antwoorden op deze post met "ik denk dat je .... want volgens mij ..." , ik wil zekerheden horen en een gevatte mening met voldoende argumenten wat ik best zou doen. (liefst zo objectief mogelijk dus)
Ik zal even in het kort mijn situatie uitleggen omdat ik er zelf niet meer wijs uit graak:
Ik ben net voor de overschakeling van limietloos naar 40gb limiet bij A2F aangesloten, mijn contract verloopt binnen 1 a 2 maand(en), ik weet het niet juist.
Nu dit gebeurt is sta ik voor een Dillema:
- verder gaan tot einde contract met A2F (bij EDPNET dan he)
- overschakelen naar een andere ISP (ik was geinteresseerd in realDSL...iemand die hier bemerkingen op heeft?)
Mijn proble(e)m(en):
- Mag ik nu gewoon stoppen met A2F (EDPNET?) want mijn contract loopt nogsteeds. (dus contractbreuk ja of nee?)
- Is realDSL betrouwbaar? Zo ja: zou ik dan best nu de overstap doen of nog wachten. Zo nee: Welke andere ISP is limietloos en is wel te betrouwen?
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken, gelieve niet te antwoorden op deze post met "ik denk dat je .... want volgens mij ..." , ik wil zekerheden horen en een gevatte mening met voldoende argumenten wat ik best zou doen. (liefst zo objectief mogelijk dus)
@Liquidz0r
Je contract kan je op dit ogenblik nietig verklaren door hun via een aangetekend schrijven in gebreke te stellen.
Het is duidelijk dat ze hun eigen voorwaarden niet nakomen. Ook het feit dat ze nu adsl gaan aanbieden via edpnet is een wijziging van hun algemene voorwaarden. Bij elke wijziging van algemene voorwaarden, heeft de klant het recht om het contract eenzijdig stop te zetten.
Over realdsl valt er nog weinig te zeggen. Ze hebben misschien nog maar 5 opgeleverde klanten. De aanvragen niet meegerekend.
realdsl is wel van realroot, en die hebben toch al een beetje naam in de hostingwereld
Je contract kan je op dit ogenblik nietig verklaren door hun via een aangetekend schrijven in gebreke te stellen.
Het is duidelijk dat ze hun eigen voorwaarden niet nakomen. Ook het feit dat ze nu adsl gaan aanbieden via edpnet is een wijziging van hun algemene voorwaarden. Bij elke wijziging van algemene voorwaarden, heeft de klant het recht om het contract eenzijdig stop te zetten.
Over realdsl valt er nog weinig te zeggen. Ze hebben misschien nog maar 5 opgeleverde klanten. De aanvragen niet meegerekend.
realdsl is wel van realroot, en die hebben toch al een beetje naam in de hostingwereld
Ik heb ze gisteren al een kopij van het aangetekend schrijven, dat aangetekend onderweg is, via fax doorgestuurd. Ik ga er NIET mee akkoord om naar EDP over te schakelen.
Vandaag heb ik dan ook dat bericht en document gezien dat hier op userbase staat (ahja, thuis geen internet, dus nu via het werk bezig) en daarin liegen ze ook al. Er staat dus in dat men kan overschakelen naar EDP aan DEZELFDE voorwaarden, dit klopt al totaal niet vermits men bij EDP NIET meer aan 40gb/maand zit maar per 30 dagen (groot verschil) ... + wat als die 40gb/30 dagen op zijn ? Voordien had men bij A2F zelf een smallband-grens ingesteld en betaalde men gewoon 1euro/gb bij, bij EDP ook ? Pffffffffffffffff de *** op ...
Byebye ADSL2Fit, heb geduld genoeg gehad, maar 't is gedaan ...
Vandaag heb ik dan ook dat bericht en document gezien dat hier op userbase staat (ahja, thuis geen internet, dus nu via het werk bezig) en daarin liegen ze ook al. Er staat dus in dat men kan overschakelen naar EDP aan DEZELFDE voorwaarden, dit klopt al totaal niet vermits men bij EDP NIET meer aan 40gb/maand zit maar per 30 dagen (groot verschil) ... + wat als die 40gb/30 dagen op zijn ? Voordien had men bij A2F zelf een smallband-grens ingesteld en betaalde men gewoon 1euro/gb bij, bij EDP ook ? Pffffffffffffffff de *** op ...
Byebye ADSL2Fit, heb geduld genoeg gehad, maar 't is gedaan ...
Bij elke wijziging van de algemene voorwaarden, kan/mag je opzeggen zonder kosten.
Zelfs als het een wijziging in je voordeel is!
Zelfs als het een wijziging in je voordeel is!
Moeten we nu nog een aangetekende brief sturen naar A2F ? of is bij het NIET tekenen van edpnet form contract ook verbroken ?
Best aangetekend opzeggen. Liefst nog met bevestiging van ontvangst.
Anders zal je facturatie gewoon blijven lopen, ook al kan je niet online
Anders zal je facturatie gewoon blijven lopen, ook al kan je niet online
Vanop adsl2fit site :
Want Skynet kan me pas ten vroegste donderdag avond aansluiten ...
Das f*** week zonder inet?
Of blijft die synchro ? En kan ik bijvoorbeld een scarlet account lenen van iemand en daarmee inloggen?
I need answer damnit
Betekent dit dat ik van vanaf morgenavodn zonder internet kom te zitten?Wij hebben eveneens u bevestiging nodig, gelieve dit formulier volledig in te vullen en ons dit per kerende te bezorgen voor vrijdagavond 01/04/2005, anders komen u login gegevens te vervallen.
Want Skynet kan me pas ten vroegste donderdag avond aansluiten ...
Das f*** week zonder inet?
Of blijft die synchro ? En kan ik bijvoorbeld een scarlet account lenen van iemand en daarmee inloggen?
I need answer damnit

Pas donderdag?
Ben deze middag naar Belgaconnard winkel geweest.
Dinsdag zou ik mijn ADSL en username/pasw moeten hebben
Gedaan met die goedkope zever,
terug naar de roots
Ben deze middag naar Belgaconnard winkel geweest.
Dinsdag zou ik mijn ADSL en username/pasw moeten hebben

Gedaan met die goedkope zever,
terug naar de roots
Edpnet lijd nu blijkbaar al onder de heavy A2F users
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 767 kbit/s or 96 kbyte/s
- Upload speed : 156 kbit/s or 20 kbyte/s
Thu Mar 31 2005 at 19:04:14 UTC+0200

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 767 kbit/s or 96 kbyte/s
- Upload speed : 156 kbit/s or 20 kbyte/s
Thu Mar 31 2005 at 19:04:14 UTC+0200
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
Inderdaad, tis al om zeep... bedankt he mannen....Typhobob schreef:Edpnet lijd nu blijkbaar al onder de heavy A2F users![]()
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc