Ik hou van België, ik haat België

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
Dizzy schreef:Klopt niet, zo geweldig is alles er ook niet de zelfmoordcijfers in IJsland en Finland zijn bijvoorbeeld helemaal niet goed.
Een grote tijd van het jaar is het daar ook gewoon constant donker... mensen onderschatten dit echt, maar het is een externe factor waar de landen op zich niets aan kunnen doen.
Toch wel :angel:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131024_00807274
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Nob schreef:
Dizzy schreef:Ik heb het over mensen die het elders zoveel mooier zien maar toch niet durven veranderen. Dat klopt ergens niet.
Het is niet enkel een kwestie van durven...

Ik zou vroeger wel willen verhuisd hebben (en nu nog), maar dan kom je je vrouw tegen, die voor haar grootmoeder wil zorgen (wat ik 100% begrijp), ondertussen komen er kinderen (die hier dan ook vriendjes maken) en komen mijn ouders op leeftijd dat ze stilaan hulp nodig hebben, ... en zo geraak je soms ook niet weg.

Ik zie het elders mooier omdat daar nog meer plaats is, meer natuur, minder drukte (en ik woon al vrij "afgelegen" naar Vlaamse normen).
Natuurlijk snap ik ook wel dat er ginder minder werkgelegenheid is, maar op zich zou ik dat niet zozeer nodig hebben.
Uiteraard is het niet alleen durf en spelen er veel individuele factoren mee maar uiteindelijk beslist men toch dat deze factoren zwaarder doorwegen dan de problemen met België.

Dit soort zaken komen in zowat elke aflevering van "Ik vertrek" terug. Vooral voor de kinderen is het vaak hard maar de ouders hebben oa de taalproblemen ook vaak onderschat. Terugkeren voor een zieke ouder of het missen van de begrafenis zijn ook zo'n dingen. Soms keren ze ook terug nadat 1 van de 2 overlijdt. Velen blijven toch een beetje een eilandje tussen de rest en als de helft van het eiland er ineens niet meer is wordt het er wel erg eenzaam. Wat ook speelt is dat tijdens een vakantie het landschap nieuw is maar als je er een tijdje woont wordt je dat prachtige meer na een tijd ook gewoon. Het werk aan de B&B waar je dagelijks voor aanwezig moet zijn, blijft wel gewoon hetzelfde.

Dat van dat donkere weer en periodes heb ik ook gehoord van iemand die 1 jaar in IJsland stage liep. Voor ons is het echt niet zo makkelijk om daaraan te wennen. Ik was er toen ze hun eerste mooie lentedag hadden dat jaar en mensen namen gewoon verlof om daarvan te genieten op hun terras.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”