Ik vermoed dat er hier op het forum ook nog wel mensen zijn die zaken aankopen via amazon.
Ik had al enkele malen info gezocht over amazon prime maar nooit echt gebruikersreviews hierover. Weet dat deze service 49€/ jaar kost en dat de artikellen ook sneller zouden aankomen.
Zijn er leden die de prime service gebruiken en wat hun bevindingen hierover zijn.
Voordelen amazon prime
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Ik heb nu een maand lang gratis Amazon Prime FR. Heel eenvoudig: ik kon een bepaald artikel niet kopen of ik moest Prime zijn.
Prijs in FR met Prime: €12
Prijs in FR zonder prime: niet mogelijk
Prijs in DE: €25
Adviesprijs BE: €35
Dus een gratis abonnement op Prime voor 1 maand. Ondertussen 2 bestelling geplaatst bij Amazon FR en ik kreeg de pakjes telkens op besteldag+2 (zoals aangegeven tijdens de bestelling), ik bestelde telkens rond 19-21u. Dat lijkt te laat voor dag+1, want er stond "nog 18u", wat me doet vermoeden dat de cutoff ergens rond de vroege namiddag ligt
Het is nu 7:30 en er staat:
Ik heb het bv over een Gardena pomp

Prijs in FR met Prime: €12
Prijs in FR zonder prime: niet mogelijk
Prijs in DE: €25
Adviesprijs BE: €35
Dus een gratis abonnement op Prime voor 1 maand. Ondertussen 2 bestelling geplaatst bij Amazon FR en ik kreeg de pakjes telkens op besteldag+2 (zoals aangegeven tijdens de bestelling), ik bestelde telkens rond 19-21u. Dat lijkt te laat voor dag+1, want er stond "nog 18u", wat me doet vermoeden dat de cutoff ergens rond de vroege namiddag ligt
Het is nu 7:30 en er staat:
Ik heb in DE recent ook al meermaals gezien dat bepaalde artikels enkel te koop zijn voor Prime leden.Voulez-vous le faire livrer le jeudi 9 fév.? Commandez-le dans les 5 h et 45 mins et choisissez la Livraison en 1 jour ouvré en Belgique au cours de votre commande.
Ik heb het bv over een Gardena pomp

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Idem, maar dan voor Amazon DE: Philips Hue lightstrip als "lightning deal" maar enkel voor Prime, dus hier ook maandje gratis.
Helaas levert Prime bij Amazon DE quasi niets op. Geen extra snelle levering, geen Amazon Pantry, niets van de vele voordelen die Duitsers krijgen. Enkel hun video-dienst scheen min of meer te werken, maar daar heb ik dan weer geen geld voor over. Kortom, het is even wachten tot Amazon specifiek België aanboort hiermee...
Helaas levert Prime bij Amazon DE quasi niets op. Geen extra snelle levering, geen Amazon Pantry, niets van de vele voordelen die Duitsers krijgen. Enkel hun video-dienst scheen min of meer te werken, maar daar heb ik dan weer geen geld voor over. Kortom, het is even wachten tot Amazon specifiek België aanboort hiermee...

ooh. shiny.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Amazon Pantry heb ik ook al gezien.
Maar dat was een beperking naar prijs toe: standaardprijs was (veel) hoger dan de Pantry prijs.
Ik zie net dat die beperking niet meer geldt:

Maar dat was een beperking naar prijs toe: standaardprijs was (veel) hoger dan de Pantry prijs.
Ik zie net dat die beperking niet meer geldt:

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik heb in december 2016 ook mijn gratis maand prime geactiveerd bij amazon.fr.
December is pakjesmaand en heb een aantal pakjes aan flinke kortingen kunnen kopen, exclusief voor Prime-leden.
Bijvoorbeeld, de Lego Porsche 42056 heb ik zo aan 190 euro kunnen kopen door extra korting exclusief voor Prime-leden. Ik heb er twee gekocht ,en ene op 2dehands verkocht waarmee ik mijn Prime-account betaald heb.
Ondertussen heb ik nog al wat items besteld en meestal krijg ik de items daags nadien, of ten hoogste twee dagen later. Ik let er wel op om items te bestellen bij Amazon zelf, met premium-optie.
Ik ben ook een fan van Top Gear en heb via die weg, Amazon Prime Video, naar de opvolger 'The Grand Tour' gekeken. The Man in the high castle is ook een aanrader! De rest van hun video-aanbod trekt op niks, toch niet via amazon.fr
De andere prime-services, twitch prime, premium-foto's, kindle-bibliotheek, Amazon Famille, pré-flash sale, heb ik nog niet echt gebruikt.
December is pakjesmaand en heb een aantal pakjes aan flinke kortingen kunnen kopen, exclusief voor Prime-leden.
Bijvoorbeeld, de Lego Porsche 42056 heb ik zo aan 190 euro kunnen kopen door extra korting exclusief voor Prime-leden. Ik heb er twee gekocht ,en ene op 2dehands verkocht waarmee ik mijn Prime-account betaald heb.
Ondertussen heb ik nog al wat items besteld en meestal krijg ik de items daags nadien, of ten hoogste twee dagen later. Ik let er wel op om items te bestellen bij Amazon zelf, met premium-optie.
Ik ben ook een fan van Top Gear en heb via die weg, Amazon Prime Video, naar de opvolger 'The Grand Tour' gekeken. The Man in the high castle is ook een aanrader! De rest van hun video-aanbod trekt op niks, toch niet via amazon.fr
De andere prime-services, twitch prime, premium-foto's, kindle-bibliotheek, Amazon Famille, pré-flash sale, heb ik nog niet echt gebruikt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Dan zou je een prime per website moeten nemen. Gelukkig kan je meermaals een maand gratis prime aanvragen waardoor je alsnog van prime-only aanbiedingen gebruik kunt maken (zoals de prime deals in juni/juli).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik heb onlangs een half jaar gratis Prime gekregen als student bij de Franse website. Ik bestelde toen wel in december dacht ik maar is wel een kleine week onderweg geweest, zeker geen twee werkdagen. Maar da's nog te begrijpen in die maand.
Ik twijfelde nog even, maar ik denk niet dat ik ga verlengen. Ik bestel liever via de Duitse website. Daar zou ik dan wel eerder overwegen om Prime te nemen, moest het iets uithalen naar (iets) snellere leveringen.
Zoals gezegd: Prime Video is leuk voor Grand Tour en Man in the high castle, maar stelt verder niet veel voor. Hun fotosync service heb ik ook even geprobeerd, maar er was al iets misgelopen met het verschil tussen de Franse en Amerikaanse versie. Dan liever 0,99 euro per maand voor een iCloud Photo Library waar ik niet moet naar omzien.
Duitse Prime adverteren ze bij mij wel aan 69 euro per jaar ipv 49 voor Frankrijk. Zit dan wel de Prime music bij.
Maar voor de 'andere' voordelen zou ik nu niet per se Prime nemen feitelijk, moesten ze besteldag+2 doen vanuit Duitsland zou ik het wel overwegen. Ik bestel genoeg voor anderen om het te kunnen bijrekenen aan 1 euro extra per item of zo
.
Ik twijfelde nog even, maar ik denk niet dat ik ga verlengen. Ik bestel liever via de Duitse website. Daar zou ik dan wel eerder overwegen om Prime te nemen, moest het iets uithalen naar (iets) snellere leveringen.
Zoals gezegd: Prime Video is leuk voor Grand Tour en Man in the high castle, maar stelt verder niet veel voor. Hun fotosync service heb ik ook even geprobeerd, maar er was al iets misgelopen met het verschil tussen de Franse en Amerikaanse versie. Dan liever 0,99 euro per maand voor een iCloud Photo Library waar ik niet moet naar omzien.
Duitse Prime adverteren ze bij mij wel aan 69 euro per jaar ipv 49 voor Frankrijk. Zit dan wel de Prime music bij.
Maar voor de 'andere' voordelen zou ik nu niet per se Prime nemen feitelijk, moesten ze besteldag+2 doen vanuit Duitsland zou ik het wel overwegen. Ik bestel genoeg voor anderen om het te kunnen bijrekenen aan 1 euro extra per item of zo

- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
In december 1 maand gratis genomen op primevideo bij de registratie en was dus via Amazon.fr. Niet verlengt omwille van de te grote focus op Frans voor de volledige Belgische markt. Niet erg mocht ook alles Engels ondertiteld zijn (ik kijk altijd met redelijk laag geluid dus alles is ondertiteld bij mij, ook NL of DE content indien mogelijk), maar helaas is dat niet het geval. Dus halverwege maar opgezegd.
In januari stond Prime aan €49 ipv €69 voor 1 jaar op Amazon.de. Voor €4,08/maand kan ik er wel mee leven dat er ook niet ondertitelde zaken zijn. Dus hierop ingeschreven. Blijkt dat primevideo niet werkt zoals Netflix, waarbij ik automatisch de content van mijn geografische locatie te zien krijg, maar gewoon op de Duitse primevideo terecht kom. Ideaal, kan ik waarschijnlijk NL of DE ondertiteling nemen, maar helaas blijkt 99% regiolocked. Heeft op het eerste gezicht meer content dan de Franse primevideo. Geselecteerd op beschikbaar op mijn locatie, kreeg ik maar 6 of 7 series uit de volledige catalogus te zien.
In hun help sectie staat dat ik hun een mail moet sturen, waarna zij mij manueel gaan aanpassen naar de Amazon versie die beschikbaar is in het land van mijn facturatieadres. Amazon.fr dus.
Andere prime voordelen werken ook niet, bestelling van Kindle gisteren gaf zelfde leveringstermijnen als gewoonlijk, Music en Kindle library werken niet en andere zaken nog niet getest.
Zal dus vermoedelijk weer een annulatie worden na de gratis maand.
In januari stond Prime aan €49 ipv €69 voor 1 jaar op Amazon.de. Voor €4,08/maand kan ik er wel mee leven dat er ook niet ondertitelde zaken zijn. Dus hierop ingeschreven. Blijkt dat primevideo niet werkt zoals Netflix, waarbij ik automatisch de content van mijn geografische locatie te zien krijg, maar gewoon op de Duitse primevideo terecht kom. Ideaal, kan ik waarschijnlijk NL of DE ondertiteling nemen, maar helaas blijkt 99% regiolocked. Heeft op het eerste gezicht meer content dan de Franse primevideo. Geselecteerd op beschikbaar op mijn locatie, kreeg ik maar 6 of 7 series uit de volledige catalogus te zien.
In hun help sectie staat dat ik hun een mail moet sturen, waarna zij mij manueel gaan aanpassen naar de Amazon versie die beschikbaar is in het land van mijn facturatieadres. Amazon.fr dus.
Andere prime voordelen werken ook niet, bestelling van Kindle gisteren gaf zelfde leveringstermijnen als gewoonlijk, Music en Kindle library werken niet en andere zaken nog niet getest.
Zal dus vermoedelijk weer een annulatie worden na de gratis maand.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
De FR prime is precies wel de moeite, daar krijg je precies toch gratis 1-dag verzending als prime member. Bij DE krijg je dat echter niet, ik heb momenteel een gratis maand bij DE lopen en je hebt niks van de voordelen die de Duitsers krijgen. Ook de versnelde 2-dagen verzending kost nog steeds geld. Erg jammer, want DE is vaak beter dan FR. Beter aanbod en vaak goedkoper.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Nee, gratis Prime (D+1) shipping naar Belgie kan enkel via Amazon.fr, niet via de andere. Er is geen minimumbedrag, zo bestel ik geregeld kabeltjes van een paar euro en de volgende dag ligt dat in mijn bus.
Naast de vele voordelen hierboven al opgesomd krijg je ook "complimentary" Twitch Prime status (dus geen ads op Twitch) en je mag ook gratis abonneren op 1 Twitch channel naar keuze.
Naast de vele voordelen hierboven al opgesomd krijg je ook "complimentary" Twitch Prime status (dus geen ads op Twitch) en je mag ook gratis abonneren op 1 Twitch channel naar keuze.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Frankrijk richt zich op België terwijl Duitsland op de Nederlandse markt en dus handiger kan zijn voor Vlamingen door de vertalingen. Voor snelle verzending is Frankrijk dus wel interessanter. Maar Duitsland is gewoon in het algemeen interessanter qua prijzen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Ze beginnen meer en meer berichten naar mij te sturen voor Amazon Prime BE, zit nog op NL voor abonnement, omdat daar meer keuze is en vaak ook goedkoper dan BE.
Sommige producten zijn zelfs alleen in DE te koop.
Sommige producten zijn zelfs alleen in DE te koop.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Onlangs op de verschillende .be .de .nl gekocht en kwam toch aantal keer goedkoper uit op de .be
Tevens Prime trial op .be nu en ga denk ik meteen 1 jaar nemen voor 25/eu.
Gebruik vooral ook de foto back up als extra
Tevens Prime trial op .be nu en ga denk ik meteen 1 jaar nemen voor 25/eu.
Gebruik vooral ook de foto back up als extra

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Het is altijd goed uitkijken... Bvb de spade die ik wou kopen was bij de NL goedkoper dan de be, de bijlen waren dan goedkoper bij de be.
Nu, google gebruiken kan soms nog goedkopere items opleveren bij niet Amazon domeinen. Heb de spade uiteindelijk gekocht bij De Boer. Bij Amazon kwam er 12 euro of 14 euro bij (ook al raar die verschillende verzendkosten) Bij De Boer was het dezelfde prijs maar slechts 7,5 euro verzendkosten. Heb daar dan ook ineens 2 bijlen gekocht die ietsje duurder waren dan Amazon maar wel goede reviews kregen.
Ook zo gek. Voor minder dan de prijs van twee bijlen kan je toch een half uurtje aan axe throwing doen met twee personen. Heu, dan koop ik ze zelf wel.
Buurtcompetitie dringt zich nu wel op. 
Nu, google gebruiken kan soms nog goedkopere items opleveren bij niet Amazon domeinen. Heb de spade uiteindelijk gekocht bij De Boer. Bij Amazon kwam er 12 euro of 14 euro bij (ook al raar die verschillende verzendkosten) Bij De Boer was het dezelfde prijs maar slechts 7,5 euro verzendkosten. Heb daar dan ook ineens 2 bijlen gekocht die ietsje duurder waren dan Amazon maar wel goede reviews kregen.
Ook zo gek. Voor minder dan de prijs van twee bijlen kan je toch een half uurtje aan axe throwing doen met twee personen. Heu, dan koop ik ze zelf wel.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Kan iemand mij eens uitleggen waarom toch dat dit inderdaad voorvalt? Wat is de logica?
Voor de duidelijkheid:
Site: Amazon.de
Stel: Item X, een gemiddeld item dat niet speciaal is qua gewicht/afmetingen/gevaarlijke goederen etc. Een item waar er geen afwijkende wetgeving voor is in ons land. Een doodgewoon item.
Verkoper: Amazon
Verzender: Amazon
"Wordt enkel naar Duitsland verzonden".
Waarom? Het item ligt toch in warenhuizen dat vol dingen ligt dat men ook naar ons land stuurt?
Hoe kan Amazon (legaal) argumenteren dat ze in een eengemaakte markt, wat betekent dat Duitsland en ons land (en andere EU-landen) deel uitmaken van een en dezelfde markt, iets enkel naar een bepaald land sturen?
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Je kan altijd drie amazon accounts met drie afzonderlijke betaalmiddelen aanmakenSPR schreef:Zowat om de 14 dagen krijg ik wel een mail om over te schakelen. Alleen, .nl is zowat altijd goedkoper dan de .be en in de .de is het aanbod veel groter...

Het is en blijft wel onnozel hoe die amazon winkels werken... verschillende prijzen, verschillende voorwaarden voor juist hetzelfde uit juist hetzelfde warehouse...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 37 keer
Die spam komt nu zelfs door op SMS. mij lijkt het een teken dat er nood is aan Belgische accounts bij Amazon.SPR schreef: 15 apr 2023, 17:10 Zowat om de 14 dagen krijg ik wel een mail om over te schakelen. Alleen, .nl is zowat altijd goedkoper dan de .be en in de .de is het aanbod veel groter...
Ik heb nu een account op NL en kan altijd nog naar DE, wat soms heel wat interessanter is in productlijnen.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 97 keer
Als het voor verzending te doen is blijf je beter bij .de, want zonder Prime is het daar min €29 terwijl voor .com.be €20 of gratis naar postpunt.
Al gemerkt dat het heel hard van categorie afhangt welke Amazon goedkoper is, bv Fototoestellen waren altijd pak goedkoper op .FR, etc. Tegenwoordig voor grotere aankopen check ik meestal: https://www.hagglezon.com/ dat de prijzen vergelijkt tussen de verschillende sites.
Al gemerkt dat het heel hard van categorie afhangt welke Amazon goedkoper is, bv Fototoestellen waren altijd pak goedkoper op .FR, etc. Tegenwoordig voor grotere aankopen check ik meestal: https://www.hagglezon.com/ dat de prijzen vergelijkt tussen de verschillende sites.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik verwacht nooit dat Amazon het goedkoopste is, soms is het voordeliger om ook even op andere sites naar een specifiek artikel te zoeken.liber! schreef: 16 apr 2023, 10:28 Als het voor verzending te doen is blijf je beter bij .de, want zonder Prime is het daar min €29 terwijl voor .com.be €20 of gratis naar postpunt.
Maar die Hagglezon is een uitstekende tip voor een Amazon aankoop, bedankt.
Aan zee schijnt de zon altijd...
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Vergelijken is steeds de boodschap.
Velen doen dit niet jammer genoeg.
Tools genoeg voor handen om te vergelijken
Velen doen dit niet jammer genoeg.
Tools genoeg voor handen om te vergelijken

Internet = Telenet + HeyTelecom