onlangs nog een samsung note 4 batterij die ik 3 weken gebruikt heb teruggestuurd. Er stond 'original', maar was dat duidelijk NIET! kwam ook in plastiek zakje toe. Dan weet je al genoeg. Paste niet 100% en was net iets te dik. Voor de rest zag hij er identiek uit met de originele. Maar aan 50% bam, viel hij regelmatig uit. Was 13 € voor die batterij en heb hem gratis teruggestuurd (dat zakje had ik zelfs niet meer). Als ze zaken durven verkopen als origineel, wat fake blijkt....Dan word ik heel boos.
https://www.amazon.de/gp/product/B01DWF ... UTF8&psc=1
Nu een héél goede namaak gekocht met goede testresultaten (als het al nt gemanipuleerd is) voor 14 € incl. shipping en 2 jaar garantie.
Ook note 4 houder en akkulader teruggestuurd. Batterijen raakten nooit volgeladen met die lader, en telkens uw note daarop schuiven, zag ik ook niet goed komen voor de note.
https://www.amazon.de/gp/product/B00ZF8 ... UTF8&psc=1
Case: paste niet mooi, flabberde wat....klacht....nieuwe gekregen, nog niet ok. Dan geld teruggevraagd. Snap je dat? die case had héél goede waarderingen, maar was goedkoop made in china afgewerkt. Nu een tech21 case gekocht uit US voor een 13 € +/- en zit als gegoten.
https://www.amazon.de/gp/product/B0191L ... UTF8&psc=1
Ik denk dat je een 'PLUS' produkt ook kan gratis retouren.
In november vorig jaar een voip Fritz C5 op amazon besteld. Was 49 € incl. shipping (dus 10 € onder de prijs). Had dit via smartphone besteld. Ik had toen niet gezien dat hij vanuit China kwam. Verkoper had geen waarderingen. Na 2 maand niet ontvangen en refund geclaimd. Zonder probleem geld terug.
Mijn pa een DAB+ radio Denver gekocht. Ik heb die horen spelen. Onzuiver, dof geluid. Geen klankregeling. Had goede waarderingen. Nee, ik zou die teruggestuurd hebben. Maar ja, hij gooit alles weg na aankoop. Had in Makro een aantal dab+ radio's horen spelen nadien. Jawadde. Had beter een Philips gekocht.
https://www.amazon.de/Denver-12216340-D ... dio+denver
Soms zijn 'gebruikte' artikelen ook mooie koopjes. Voorbeeld als er gut en zeer goed bij staat. Gewoon iemand die uitpakt en terugstuurde. Tja.
Je moet dus oppassen met verkopers zonder waarderingen. Blijkbaar is hun systeem niet waterdicht. Ook fake artikelen van third party verkopers.
Een produkt die zeer goed gewaardeerd is zegt ook niet alles. Beetje gezond verstand dus.
E-commerce vooral winstgevend in combinatie met gewone winkels
Zalando: 50% wordt teruggestuurd! Dus moeilijk voor veel webwinkels voor hoofd boven water te houden.
We weten allemaal dat amazon hun werknemers uitperst. En als je dat niet gelooft, dan maak je jezelf iets wijs. Dus als je niet weet hoe ze zo'n lage prijzen kunnen aanbieden.....
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2882952
http://www.demorgen.be/technologie/werk ... -b0d29e28/
http://www.volkskrant.nl/archief/boycot ... ~a3395525/
"Het is dan ook niet vreemd dat de meeste werknemers van Amazon het gemiddeld maar een jaar volhouden.
De krant tekende wrange verhalen op over hoe werknemers die voor familie moesten zorgen of kanker hadden, harde kritiek kregen van hun collega's en bazen.
Kritiek uiten op collega's lijkt daarbij een vast onderdeel van de werkcultuur. "Ik heb bijna iedereen met wie ik werk aan de schrijftafel zien huilen"