Probleem met LAN-Subnet
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Beste,
Even een probleem proberen uit te leggen die ze bij de Telenet Engineers niet begrijpen.
Als je naar mijn telenet gaat en dan naar draadloze instellingen, geavanceerd
dan kun je je LAN-SUBNET ( slechte keuze van benaming ) instellen.
Met andere woorden kan je je DHCP adressen aanpassen naar 192.168.xxx.1
Ik heb dit ooit eens aangepast naar 192.168.178.1
Nu wil ik deze terug aanpassen naar iets anders voorbeeld : 192.168.1.1
Mijn telenet past het aan maar de modem zelf past het niet aan.
Dus ik krijg nog steeds leases met 192.168.178.xxx en niet 192.168.1.xxx
De modem uit zetten, rebooten, x aantal zonder stroom laten etc etc allemaal geprobeerd zonder succes.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen ?
Bij Telenet weten ze het niet, daar zeggen ze dat het mijn probleem is !! maar dat is het niet
Even een probleem proberen uit te leggen die ze bij de Telenet Engineers niet begrijpen.
Als je naar mijn telenet gaat en dan naar draadloze instellingen, geavanceerd
dan kun je je LAN-SUBNET ( slechte keuze van benaming ) instellen.
Met andere woorden kan je je DHCP adressen aanpassen naar 192.168.xxx.1
Ik heb dit ooit eens aangepast naar 192.168.178.1
Nu wil ik deze terug aanpassen naar iets anders voorbeeld : 192.168.1.1
Mijn telenet past het aan maar de modem zelf past het niet aan.
Dus ik krijg nog steeds leases met 192.168.178.xxx en niet 192.168.1.xxx
De modem uit zetten, rebooten, x aantal zonder stroom laten etc etc allemaal geprobeerd zonder succes.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen ?
Bij Telenet weten ze het niet, daar zeggen ze dat het mijn probleem is !! maar dat is het niet
Laatst gewijzigd door Digger 04 feb 2017, 12:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat moet je vooral niet doen.Digger schreef:De modem uit zetten, rebooten, x aantal zonder stroom laten etc etc allemaal geprobeerd zonder succes.
Via "Mijn Telenet" doe je de wijzigingen aan de modem/router volledig off-line.
Deze wijzigingen worden dan door Telenet gepushet naar jouw HGW.
Je moet dus gewoon wachten tot de nieuwe instellingen aankomen, en dat kan natuurlijk niet als je de modem uitzet .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Open CMD
ipconfig /release
ipconfig /renew
eens proberen na je settings zijn toegepast ( wacht bv wel effe 2m zodat de router tijd krijgt dit toe te passen )
ipconfig /release
ipconfig /renew
eens proberen na je settings zijn toegepast ( wacht bv wel effe 2m zodat de router tijd krijgt dit toe te passen )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Laat er eens een nacht overgaan.
Heeft die "Draytek" overigens effectief nog een IP in het 178 subnet? Het is niet omdat My Telenet dat zegt dat dat per se ook moet zijn. En "Draytek" krijgt zijn IP toch via DHCP veronderstel ik (niet statisch)?
Heeft die "Draytek" overigens effectief nog een IP in het 178 subnet? Het is niet omdat My Telenet dat zegt dat dat per se ook moet zijn. En "Draytek" krijgt zijn IP toch via DHCP veronderstel ik (niet statisch)?
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Gisteren in de namiddag nogmaals een aanpassing gedaan en gewoon gewacht.
Tot heden nog niks veranderd.
Als ik op de wifi van de modem ga (telenet) krijg ik ook nog steeds een 192.168.178.x adres.
Dus ook rechtstreeks zonder de 'draytek' te moeten doorlopen.
Tot heden nog niks veranderd.
Als ik op de wifi van de modem ga (telenet) krijg ik ook nog steeds een 192.168.178.x adres.
Dus ook rechtstreeks zonder de 'draytek' te moeten doorlopen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Probeer eens een andere setting dan 1.1, misschien is er een bug dat het niet met de originele settings werkt. Indien mogelijk (ik heb geen Telenet dus weet niet of dat kan) ook alle leases uit de modem gooien, of de leasetijd verkorten.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Krijgen andere toestellen die je aansluit ook een 192.168.178.x adres ?
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Alles krijgt een 192.168.178 adres, ook als je het rechtstreeks op de modem van telenet hangt.
Telefoons, PC's , Digicorder, alles
ik heb alle beschikbare adressen al geprobeerd ( behalve 192.168.100.x )
Volgens mij hangt er iets vast bij Telenet
Bij een adresverandering komt "mijn Telenet" zeggen dat de modem door deze aanpassing direct zal herstarten.
Maar er komt enkel op dat de instellingen succesvol zijn opgeslagen, maar de reboot komt er niet.
Zelf herstarten heeft ook geen zin
Maar bij het bellen naar Telenet krijg ik als antwoord
'Je hebt internet ! Dan is het ons probleem niet meer '
Telefoons, PC's , Digicorder, alles
ik heb alle beschikbare adressen al geprobeerd ( behalve 192.168.100.x )
Volgens mij hangt er iets vast bij Telenet
Bij een adresverandering komt "mijn Telenet" zeggen dat de modem door deze aanpassing direct zal herstarten.
Maar er komt enkel op dat de instellingen succesvol zijn opgeslagen, maar de reboot komt er niet.
Zelf herstarten heeft ook geen zin
Maar bij het bellen naar Telenet krijg ik als antwoord
'Je hebt internet ! Dan is het ons probleem niet meer '
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
twitter zitten de betere maarja je weigert om een account aan te maken wat nog geen minuut tijd in beslag neemt...Digger schreef:Alles krijgt een 192.168.178 adres, ook als je het rechtstreeks op de modem van telenet hangt.
Telefoons, PC's , Digicorder, alles
ik heb alle beschikbare adressen al geprobeerd ( behalve 192.168.100.x )
Volgens mij hangt er iets vast bij Telenet
Bij een adresverandering komt "mijn Telenet" zeggen dat de modem door deze aanpassing direct zal herstarten.
Maar er komt enkel op dat de instellingen succesvol zijn opgeslagen, maar de reboot komt er niet.
Zelf herstarten heeft ook geen zin
Maar bij het bellen naar Telenet krijg ik als antwoord
'Je hebt internet ! Dan is het ons probleem niet meer '
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Misschien gewoon via de helpdesk vragen dat ze heel je modem config resetten in mijn telenet, ze kunnen dat heb ik ooit ook al moeten laten doen voor iemand waar een poortmapping bleef 'vastzitten'.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb je geprobeerd het subnet nogmaals aan te passen... maar geef het dan ook een kwartiertje de tijd.Digger schreef:Volgens mij hangt er iets vast bij Telenet
De settings moeten gepushed worden en zenuwachtig op alles klikken help daar niet echt bij.
Geef je PC een fixed adres in het subnet dat Mijn Telenet aangeeft... dan heb je geen internet meer en is het terug TN z'n probleemDigger schreef:Maar bij het bellen naar Telenet krijg ik als antwoord
'Je hebt internet ! Dan is het ons probleem niet meer '
Waarom zou iemand een Twitter account moeten aanmaken om deftige support te krijgen ?h0us3cat schreef:twitter zitten de betere maarja je weigert om een account aan te maken wat nog geen minuut tijd in beslag neemt...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
r2504 schreef:
Heb je geprobeerd het subnet nogmaals aan te passen... maar geef het dan ook een kwartiertje de tijd.
De settings moeten gepushed worden en zenuwachtig op alles klikken help daar niet echt bij.
Digger schreef: ik heb alle beschikbare adressen al geprobeerd ( behalve 192.168.100.x )
Geen idee hoe hun "je hebt internet"-logica werkt, maar als ze gewoon de modem eens pingen dan zal dat wel niet helpen.r2504 schreef: Geef je PC een fixed adres in het subnet dat Mijn Telenet aangeeft... dan heb je geen internet meer en is het terug TN z'n probleem
Omdat Twitter (semi-)publiek is, door anderen gelezen kan worden en voor altijd opgeslagen wordt (in principe). Ze kunnen je dus niet zo slecht behandelen als ze anders tijdens een prive telefoongesprek wel zouden kunnen doen. Via Twitter zijn ze verplicht om minstens de indruk te geven dat je een gerespecteerde klant bent van hen.r2504 schreef: Waarom zou iemand een Twitter account moeten aanmaken om deftige support te krijgen ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik begrijp/weet wel dat Twitter inderdaad efficiënter is om die reden... ik wou echter alléén aangeven dat het niet zou mogen dat je op die manier een andere handeling krijgt.CCatalyst schreef:Omdat Twitter (semi-)publiek is, door anderen gelezen kan worden en voor altijd opgeslagen wordt (in principe). Ze kunnen je dus niet zo slecht behandelen als ze anders tijdens een prive telefoongesprek wel zouden kunnen doen. Via Twitter zijn ze verplicht om minstens de indruk te geven dat je een gerespecteerde klant bent van hen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Laat ons nu eerlijk zijn: de competentie op de telenet helpdesk reikt voor 99% van de aanwezigen niet verder dan hun draaiboek/scripts.
Van "subnets" hebben ze nog nooit gehoord, en van het idee dat hun telenet router een probleem kan hebben dat niet beschreven is in hun script ook niet.
Dat is toch echt wel onder het motto "als het niet in mijn draaiboek staat, dan kan het niet bestaan; dus de fout moet dan bij de user liggen want het draaiboek is heilig".
Van "subnets" hebben ze nog nooit gehoord, en van het idee dat hun telenet router een probleem kan hebben dat niet beschreven is in hun script ook niet.
Dat is toch echt wel onder het motto "als het niet in mijn draaiboek staat, dan kan het niet bestaan; dus de fout moet dan bij de user liggen want het draaiboek is heilig".
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Meegaan met de tijd heet dat. Uiteraard ben je niet verplicht om een twitter aan te maken om support te krijgen, maar als je daar nu meer kans maakt om betere support te krijgen dan via de telefoon.. waarom dat dan niet gewoon proberen? Als je uit principiële redenen geen sociale media accounts wil, kan je die nog altijd aanmaken met een alias email adres en er verder niet naar om zien.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien moet men dan het draaiboek eens herbekijken... een allerlaatste stap met "beste klant, we kunnen ook uw modem volledige resetten" optie.ITnetadmin schreef:Laat ons nu eerlijk zijn: de competentie op de telenet helpdesk reikt voor 99% van de aanwezigen niet verder dan hun draaiboek/scripts.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Dus jij vindt het normaal dat je een social media account moet aanmaken wil je deftige support krijgen? Ik alleszins niet.gm123 schreef:Meegaan met de tijd heet dat. Uiteraard ben je niet verplicht om een twitter aan te maken om support te krijgen, maar als je daar nu meer kans maakt om betere support te krijgen dan via de telefoon.. waarom dat dan niet gewoon proberen? Als je uit principiële redenen geen sociale media accounts wil, kan je die nog altijd aanmaken met een alias email adres en er verder niet naar om zien.
Principiele redenen is niet de enige reden om niet aan de hele social media draaimolen mee te willen doen trouwens.
Bij mij is het beide "principe" en "geen noodzaak". Ik heb genoeg aan het aloude IRC, en services als discord voor voice.
Je zou, zeker aangezien je ervoor moet betalen ziende het 015 nummer, net beter via de telefoon behandeld moeten worden. Je betaalt al genoeg voor hun services in the first place.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tomsworld schreef:Misschien gewoon via de helpdesk vragen dat ze heel je modem config resetten in mijn telenet, ze kunnen dat heb ik ooit ook al moeten laten doen voor iemand waar een poortmapping bleef 'vastzitten'.
Dat is inderdaad het enige correcte middel.r2504 schreef:Misschien moet men dan het draaiboek eens herbekijken... een allerlaatste stap met "beste klant, we kunnen ook uw modem volledige resetten" optie.
Indien jouw modem "vastloopt" (= bepaalde settings die vanuit Mijn Telenet gepushet worden niet meer aanvaard) is het enige reddingsmiddel een totale reset via de Helpdesk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Goeie tip, maar het zou kunnen gebeuren dat deze optie gewoon "probeert" om een aantal standard instellingen terug te pushen.
Met andere woorden: een soort standard configuratiebestand naar de modem sturen.
Maar als de modem - om welke reden dan ook (bepaalde buffers die vol zijn) - bepaalde wijzigen niet accepteert, dan lukt dat ook niet.
De helpdesk heeft direct toegang tot de modem, en de reset die zij kunnen doen is toch van een andere aard ...
Met andere woorden: een soort standard configuratiebestand naar de modem sturen.
Maar als de modem - om welke reden dan ook (bepaalde buffers die vol zijn) - bepaalde wijzigen niet accepteert, dan lukt dat ook niet.
De helpdesk heeft direct toegang tot de modem, en de reset die zij kunnen doen is toch van een andere aard ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
wie niet waagt, wie niet wint
idd , toen ik problemen had met mijn modem, kon de helpdesk een reset geven aan de modem,
die startte dan volledig van scratch
dus eerst 10 min was die bezig met gegevens van telenet af te halen (modem firmware)
dan paar keer reboot voor die terug werkte
ondertussen werden alle instellingen gereset en werkte alles terug
idd , toen ik problemen had met mijn modem, kon de helpdesk een reset geven aan de modem,
die startte dan volledig van scratch
dus eerst 10 min was die bezig met gegevens van telenet af te halen (modem firmware)
dan paar keer reboot voor die terug werkte
ondertussen werden alle instellingen gereset en werkte alles terug
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als ik het goed voorheb heeft de optie op Mijn Telenet "terug naar standard instellingen" een andere betekenis:
Een beetje zoals op de FritzBox togglen tussen "Advanced View" en "Standard View"
Niet dus
- Geavanceerde instellingen = opent het venster met de "geavanceerde" instellingen.
Terug naar standard instellingen = gaat terug naar het venster met de "standard" instellingen.
Een beetje zoals op de FritzBox togglen tussen "Advanced View" en "Standard View"
Niet dus
Laatst gewijzigd door philippe_d 06 feb 2017, 09:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie
Reden: correctie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
@ philippe_d
Als ik op die standaardinstellingen klik krijg ik een popup kaderke met
Ik ga er niet op klikken, maar denk toch echt dat hij reset doet
nu de persoon in kwestie zal zelf moeten proberen, of terug contact zoeken met de helpdesk om een volledige reset van de modem te verkrijgen
Als ik op die standaardinstellingen klik krijg ik een popup kaderke met
Ik ga er niet op klikken, maar denk toch echt dat hij reset doet
nu de persoon in kwestie zal zelf moeten proberen, of terug contact zoeken met de helpdesk om een volledige reset van de modem te verkrijgen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
De TS heeft een heel specifiek probleem waar misschien 99% van de klanten nooit mee te maken krijgt. Van een provider verwachten dat hun klantendienst met elk technisch probleem kan helpen is onrealistisch, zoals gezegd volgen die ook maar gewoon hun draaiboek. Nu, wat ze wel hadden moeten/kunnen doen is hem doorverwijzen naar een technische helpdesk, dat dat niet gebeurd is praat ik niet goed. Ik kan me niet inbeelden dat Telenet dat niet heeft. Uiteindelijk ben je overgeleverd aan de goodwill en kennis van de persoon die je aan de lijn krijgt en als de kans om te spreken met een meer technisch onderbouwde persoon via Twitter nu groter is, dan is daar helemaal niets mis mee. Gewoon proberen in plaats van koppig volhouden aan je principes.GuntherDW schreef:Dus jij vindt het normaal dat je een social media account moet aanmaken wil je deftige support krijgen? Ik alleszins niet.
Principiele redenen is niet de enige reden om niet aan de hele social media draaimolen mee te willen doen trouwens.
Ben in het verleden vaak sneller geholpen via Twitter dan via eender welke andere soort helpdesk. Wat is daar dan mis mee als je goede support krijgt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Groot gelijk.r2504 schreef:Misschien moet men dan het draaiboek eens herbekijken... een allerlaatste stap met "beste klant, we kunnen ook uw modem volledige resetten" optie.ITnetadmin schreef:Laat ons nu eerlijk zijn: de competentie op de telenet helpdesk reikt voor 99% van de aanwezigen niet verder dan hun draaiboek/scripts.
Maar ik heb de hoop allang opgegeven.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het lijkt er op dat de configuratie push die mijn.telenet.be zou moeten sturen naar de HGW niet toekomt. Dus TS zegt het correct : "er hangt iets vast". Ik gok dus dat hij zelfs een ander type abonnement kan nemen bij Telenet en dat de configuratie hiervan (met de nieuwe download/uploadsnelheden oa) ook niet zou toekomen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Enig idee of je router daarmee ook herstart is ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Nu ben ik wel benieuwd of het subnet veranderen nu wel werkt, of dat het om een serieuze bug in de firmware gaat.
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
@r2504
De modem heeft een reboot gekregen.
@ITnetadmin
Ik zal straks een het subnet aanpassen en kijken wat er gebeurd.
------------------
Aanpassing gedaan.
van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1 naar 192.168.178.1 naar 192.168.0.1
en het werkt.
Dus na het laden van de default settings in mijn.telenet blijft alles werken en kan je het LAN-subnet aanpassen naar wat je wil hebben
De modem heeft een reboot gekregen.
@ITnetadmin
Ik zal straks een het subnet aanpassen en kijken wat er gebeurd.
------------------
Aanpassing gedaan.
van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1 naar 192.168.178.1 naar 192.168.0.1
en het werkt.
Dus na het laden van de default settings in mijn.telenet blijft alles werken en kan je het LAN-subnet aanpassen naar wat je wil hebben