Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

ub4b schreef: Audi RS3 en BMW M2 zijn net iets sneller maar veel duurder.oeg.
De RS3 is vooral duurder in onderhoud, de remschijven alleen al, en dan trekken ze nog snel krom. :lol:

ub4b schreef:
Garage wist me doodleuk te vertellen dat politie nu ook met 240pk mondeo diesels rondrijden, net iets beter dan de fedpol hun BMW met astrid sprietjes.
Zeker dat het geen benzine's zijn?
De 240 pk is dacht ik de bezine 2.0 ecoboost. De 2.0 diesels hebben 210 pk.
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Ach, maakt niet uit welke brandstof je kiest, de regering maakt van je anus een garage hoe dan ook.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

SpecialK schreef:
ub4b schreef:Diesel is gewoon veel duurder aan onderhoud, en diesel is nu bijna al even duur als benzine. Het rendeert niet meer.
Dat hangt er vanaf. Wat denk je dat die RS reëel verbruikt?
Op papier 7.7

Worst case als het nu echt extreem zou tegenvallen kan hij nog steeds verkocht worden, die dingen hebben een vrij hoge inruilwaarde.
Maar normaal is ecoboost een vrij zuinige moter. Het is geen v8 die 20L zuipt.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Als je kijkt naar Spritmonitor mag je eerder 10-11 liter verwachten :). Welkom in de wereld van het constante tanken :beerchug:
Fantastische aankoop. Nu het nog kan..
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

powaq schreef:Als je kijkt naar Spritmonitor mag je eerder 10-11 liter verwachten :). Welkom in de wereld van het constante tanken :beerchug:
Mijn eerste audi80 had ook zo'n verbruik. Misschien dat ik de volvo alsnog houdt als backup sleurbak, die zuipt 5.1 ~ 5.2 diesel.
Fantastische aankoop. Nu het nog kan..
Wat bedoel je hiermee?
powaq
Elite Poster
Elite Poster

Omdat we denk ik niet veel jaren meer gaan mogen genieten van leuke auto's. Tenzij je heel veel geld hebt. De fiscaliteit gaat moordend worden vrees ik. Er zijn nu al zoveel (oudere) auto's die ik als petrolhead dolgraag zou hebben maar gewoon onbetaalbaar zijn geworden door de belastingen erop.

En dat verbruik, tja. Hoort er gewoon bij, vergeet ook niet dat het een enorm vermogen is waar je met kan spelen. Ik geloof in ieder geval niet in downsizing. Dat werkt enkel als je enkel aan economy runs doet. Eens je "gewoon" en sportief gaat rijden vallen die moderne "kleine" turbomotoren compleet door de mand. Je zal die 7,7 misschien wel kunnen halen, maar niet in dagelijks gebruik.
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Voor mijn oude 75pk dieseltje van 2001, betaal ik nu 457€ per jaar aan tax omdat deze na 2016 is ingeschreven.

M'n vorige wagen was een 82 pk Diesel van 1992 die heel Antwerpen in een smoglaag legde, betaalde ik maar 202€ aan tax.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Een overdosis power hoort de dag van vandaag niet meer thuis op de openbare weg, daarvoor is het de druk geworden.
Wil je een betaalbare dosis power, koop dan toch een motor, dat is nog leuker!

Ook hier weer... Racen is niet voor op de openbare weg maar voor op een circuit.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Elektrische wagens hebben een betere acceleratie dus 't zal eerder een probleem worden dat iedereen "sportief" gaat kunnen rijden.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Kameraad heeft al een 2 maand zijn focus RS nu en... vind het tegenvallen. Is dat omdat ik ouder ben geworden? Of meer gewoon aan de acceleratie? Door mijn moto? :)
Baanligging is goed, zeker tov zijn vorige megane RS en zijn eerste focus RS.
Maar acceleratie zou op papier beter zijn, gevoel is anders.

Zeker de LC werkte helemaal niet goed.

Daarnaast prijs kwaliteit niet slecht! Prijs van een M2 ligt stukje hoger maar is wel kwalitatief ook hoger.

Mijn keuze zou wel een mustang zijn. 39K All in. Das netjes! En een icoon. Geen grijze muis zoals de RS :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafke 17 jan 2017, 08:21, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zo'n vaart zal het wel niet lopen :)
- we hebben te weinig elektriciteit om al het (auto)verkeer elektrisch te maken
- er zijn (nog) geen betaalbare elektrische modellen de naam waardig
- heb je nog nooit achter een Mercedes of BMW gereden die maar niet vooruit ging? Niet omdat er niet genoeg onder de motorkap zit, maar wel omdat er een ouwe pee aan het stuur zit.
powaq
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef:Elektrische wagens hebben een betere acceleratie dus 't zal eerder een probleem worden dat iedereen "sportief" gaat kunnen rijden.
Het grote probleem met elektrische auto's, voor mij dan, is het compleet gebrek aan sensatie en emotie. Er is geen geluid, geen vibratie, geen gevoel. Niks.
Een Tesla is fantastisch snel, dat voelt ook zo aan maar het is niet "leuk" om daar met te rijden. Mede ook door het gewicht van die auto's.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Iedereen heeft hier precies het gedacht dat alle electrische wagens retesnel zijn. Een electrische motor heeft inderdaad onmiddellijk al zijn koppel beschikbaar, maar het hangt er wel van af hoe sterk die motor en wat het piek vermogen is dat de batterijen kunnen leveren. Zo'n electrische stadswagen rij je er met een 2 liter diesel/benzine direct uit hoor.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

powaq schreef: Het grote probleem met elektrische auto's, voor mij dan, is het compleet gebrek aan sensatie en emotie. Er is geen geluid, geen vibratie, geen gevoel. Niks.
Een Tesla is fantastisch snel, dat voelt ook zo aan maar het is niet "leuk" om daar met te rijden. Mede ook door het gewicht van die auto's.
1. Mag ik dat puberaal gedrag noemen ? (cfr. de speelkaarten in de wielen van een kinderfiets). Zo'n lawaai van een "sportieve" uitlaat maakt bij mij anders heel wat negatieve emoties los. En dat "leuk" rijden is ronduit gevaarlijk. Mijn straat bijvoorbeeld is een woonstraat van amper 150 m lang met een rotonde op het einde, dus voorrang verlenen op het einde. Toch wordt hier telkens hevig snelheid gemaakt om dan weer volluit in de remmen te gaan. Gewoon zinloos want je wint er geen tijd mee en verbruik en vervuiling schieten omhoog. Als kicks en speedhappy hormonen belangrijker voor je zijn dan veiligheid scheelt er iets.

2. Als je de acceleratie van een Tesla te min vindt , waarmee vergelijk je dan ?
powaq
Elite Poster
Elite Poster

Je mag het noemen wat je wil, maar met die reactie is het duidelijk dat je totaal niet begrijpt wat ik bedoel. Waarom begin jij hier over veiligheid in jouw straat en mij impliciet te betichten van onveilig te rijden? Tijdswinst, daar spreekt niemand over? Dat heeft er toch niks met te maken? Denk je dat een Tesla (of andere elektrische auto) niet onveilig kan zijn? Ik ben er vrij hard van overtuigd dat veel mensen totaal niet om kunnen met al dat koppel dat zoiets onmiddellijk produceert wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Dat jij het geluid van een 6-in lijn of een mooie V8 niet apprecieert tja, dat kan zijn (niet noodzakelijk in combinatie met een heel luide uitlaat). Het is ook niet voor iedereen. Des goûts et des couleurs, on ne discute pas, weet je wel.

Ik heb toch helemaal niet gezegd dat een Tesla niet snel optrekt, in tegendeel, lees wat ik schrijf. Dat trekt wel snel op, maar daar gaat het niet om. Optrekken en sprintjes trekken is niet wat leuk is, dat kan elke idioot. Rijdynamiek is wat leuk is, op een continu tempo door bochten gaan en de auto zetten zodat hij er probleemloos doorgaat (en dit heeft NIETS met snelheid te maken, noch met onveiligheid, je moet geen 200 per uur rijden hiervoor, gewoon de zogezegd veilige snelheidslimiet aanhouden in een bergachtig gebied bijvoorbeeld). Dat is iets dat je met een Tesla niet zomaar doet wegens het enorme gewicht van die auto's. En dan is een Tesla nog een van de meer dynamische modellen die je kan krijgen..
selder
Moderator
Moderator

Mijn F20 is zeker niet de snelste (ook geen klagen van), maar door het sportstuur, de sportzetels, de sportophanging is het wel een heel pak plezanter om ermee te rijden.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Afsplitsen graag, dat gaat hier toch een lange discussie worden :)

OT:
Deluxe set van Divide. Cadeauke voor de verjaardag van de vriendin en mezelf. Beiden fan en jarig in de maand van release :).
deluxeboxset-product1.jpg
Tickets voor BackToThe90s&00s
Back to the 90's & 00's _ 1 april 2017.png
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

selder schreef:Iedereen heeft hier precies het gedacht dat alle electrische wagens retesnel zijn. Een electrische motor heeft inderdaad onmiddellijk al zijn koppel beschikbaar, maar het hangt er wel van af hoe sterk die motor en wat het piek vermogen is dat de batterijen kunnen leveren. Zo'n electrische stadswagen rij je er met een 2 liter diesel/benzine direct uit hoor.
Inderdaad. Daarbij is het nog dat Tesla's trager worden naarmate de batterijen leeg raken (waarschijnlijk ook bij andere merken). Die 0-100 tijden haal je dan al niet meer. En 0-100 is ook het enige waarin ze echt snel zijn, boven de 200 wordt die door een wat dikkere BMW diesel er makkelijk uit gereden. Die laatste is dan ook nog eens een pak goedkoper. En dan hebben we het nog niet over bochten...

Op zich heb ik niks tegen elektrische wagens, zeker niet als je voor 25-30.000 een leuke middenklasser met 350-400km range zou kunnen krijgen. Maar 100.000+ voor een Model S die zeer zwaar is, enkel echt snel is in een rechte lijn en op vlak van interieur vrij hard tegenvalt tegenover auto die half de prijs zijn. Om dan nog maar van betrouwbaarheid te zwijgen, die niet zo heel goed is.
Je merkt al dit ook wel dat deze wagens vlot verkopen in de landen waar het fiscaal voordelig is (Noorwegen, Nederland,...)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:Afsplitsen graag, dat gaat hier toch een lange discussie worden :)
+duuzd
ooh. shiny.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

R2D2 schreef: 1. Mag ik dat puberaal gedrag noemen ? (cfr. de speelkaarten in de wielen van een kinderfiets). Zo'n lawaai van een "sportieve" uitlaat maakt bij mij anders heel wat negatieve emoties los. En dat "leuk" rijden is ronduit gevaarlijk. Mijn straat bijvoorbeeld is een woonstraat van amper 150 m lang met een rotonde op het einde, dus voorrang verlenen op het einde. Toch wordt hier telkens hevig snelheid gemaakt om dan weer volluit in de remmen te gaan. Gewoon zinloos want je wint er geen tijd mee en verbruik en vervuiling schieten omhoog. Als kicks en speedhappy hormonen belangrijker voor je zijn dan veiligheid scheelt er iets.
Moet spontaan aan mijne maat Alex denken als ik u bezig hoor:

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dafke schreef:Moet spontaan aan mijne maat Alex denken als ik u bezig hoor:
Sure.
Want Filip De Winter of Bart De Wever vinden het oké om in woonwijken te scheuren?
Wat heeft verkeersveiligheid te maken met links en rechts :)?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

krisken schreef:Kostprijs hiervan kan ik hier niet mededelen, NDA-gewijs. Bezig met een groep mensen om zelf een ISP op te starten (als reseller), vandaar dat ik dit tegen aankoopprijs heb.

Dit is zowat de configuratie:
- ether01 : Uplink VDSL provider 1
- ether02 : Uplink VDSL provider 2
- ether03 : Uplink Orange
- ether04 : Uplink WirelessBelgië
- ether05 : LAN
- ether06 : Local VDSL provider 1
- ether07 : Local VDSL provider 2
- ether08 : Local Orange

Ether06 en Ether07 is een tweede UTP kabel naar de Fritzbox modem die dan een DHCP IP krijgt zodat we er nog op kunnen. Dit blijkt niet mogelijk te zijn via poort 1 van de Fritzbox waar ook de PPPoE over gaat.
Leg is uit want ik doe dat wel met de bboxen, over dezelfde poort local modem mgmt & pppoe. Zowel op erlite als RB.

Mooie setup alleen geen geld voor te veel :-) en niet nodig thuis.

Lijnen bundelen doe je dat zelf ? Of via edpnet ? Via multilink ppp of via multipath tcp ?
selder
Moderator
Moderator

Mijn lief is echt helemaal de beste ;)
Image.jpg
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Had ik ook maar zo een lief :lol:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Geen hardware deze keer, maar ik heb mij ingeschreven op Tidal Premium free trial.

De eerste maand is gratis maar ik ga mijn abbo zeker houden, en van zodra ik mijn audio set geüpgraded heb wordt het Tidal HiFi.

Klinkt geweldig op mijn Level Over's en werkt goed met Sonos.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
selder
Moderator
Moderator

Hallo kleine broer!
IMG_3983.jpg
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik twijfel hard aan die kleine broer, heb nu retina late 2012 ik weet wel al 16 GB weet alleen nog niet 256 of 512.

Onder tussen wel een apple watch, Kast van spacegrijs aluminium, zwart/cool grijs sportbandje van Nike 42mm

Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Binnenkort wss deze op de oprit:
Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe G30 530e ter vervanging van mijn F10.
Deze keer voor de full package gegaan met alles alles alles op.
Ben benieuwd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wel een serieus verschil met een Dafke :D
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

1TB Samsung Evo SSD voor men laptop te kunnen upgraden. Was dringend eens nodig. Had jammer genoeg de aanbieding van Selder te laat gezien dus tis wat duurder geweest.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Niet echt van mij, maar wel voor mij. :angel:
Na een jaar of 7 een nieuw workstation gekregen op kantoor. Leuk!
Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Zaterdag nieuwe Synology RT2600ac router geïnstalleerd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 120 keer

cadsite schreef:Niet echt van mij, maar wel voor mij. :angel:
Na een jaar of 7 een nieuw workstation gekregen op kantoor. Leuk!
Met 512GB SSD : > dat hoop ik ook op mijn werk , SSD een must voor snellere PC
en Met grafische kaart voor 4 schermen,.... kwijl kwijl :drool:

Vervanging PC op mijn werk is voorzien dit jaar dus wordt het wellicht 2018... AAAAGGGGGRRRRRR :bang: als al mijn computers thuis sneller zijn dan deze op mijn werk. (dus inclusief die PC thuis die al 5-6 jaar oud is)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

In de makro stonden de CAT5E kabels van 10m, 5m en 3m waanzinnig goedkoop, 10m minder dan 2 euro, 3m minder dan 1 euro, 5m 1.2 euro.

In totaal 20 euro voor 22 kabels betaald ofzo. Ik zou moeten kijken op de factuur maar het was spotgoedkoop.

Daarvoor heb je in den action enkel de unshielded versie.
Heb van 5 en 10m telkens 10 stuks gekocht.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Abusimbal schreef:Zaterdag nieuwe Synology RT2600ac router geïnstalleerd.
En? Naast de fijne interface ook goed bereik en throughput? :???:
ooh. shiny.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Nog niet echt getest. Zal dat eens doen.
EDIT: even vlug een test gedaan in mijn appartement heb ik in elke kamer het max van mijn lijn 193,50/19,5 Mbit via speedtest.
Op de gemeenschappelijke gang 12 meter vogelvlucht van router en 3 muren tussen is het nog 50,1/19,0 Mbit via speedtest.

Wat is een goed en gemakkelijk test programma of app of beter te testen ?

EDIT2: Wat zitten zoeken naar externe reviews, nog niet veel gevonden.

Wat ik terug vind in de huidige reviews

Voordeel
- Iets zuiniger dan zijn voorganger (RT1900ac)
- krachtiger en meer geheugen
- extra USB poort
- Mooie interface, apps (al zijn het er nu nog maar een paar)
- Snelle en goede software updates
- Goede samenwerking met Synology NAS (logisch)

Nadeel
- Prijs/ prestatie verhouding t.o.v. RT1900ac
- Geen verbetering in prestaties wanneer je Intrusion Prevention aanzet. (was 1 van de redenen waarom ik had geupgrade)

RT1900ac RT2600ac
HW
CPU DualCore 1 GHz DualCore 1,7 GHz
RAM 256MB 512MB
Antenne 3 4
ext. Ports USB3 1x + SD USB2 1x USB3 1x + SD

Wireless
2,4 GHz 600Mbps 800Mbps
5 GHz 1300Mbps 1733Mbps

Datasheet: https://global.download.synology.com/do ... et_nld.pdf

Reviews:
https://www.techzine.nl/reviews/102205/ ... outer.html
http://hexus.net/tech/reviews/network/1 ... -rt2600ac/
https://www.shadowandy.net/2017/01/syno ... review.htm
https://www.custompcreview.com/reviews/ ... iew/36855/

Voorlopige conclussie:
Ondanks dat ik meer verwacht had ben ik algemeenniet teleurgesteld met de upgrade. Enkel de Intrusion Prevention had ik meer van verwacht en is voorlopig voor mij onbruikbaar. Je snelheid zakt in van 200Mbit naar 70-80Mbit. Alles via internet reageert ook veel stroperig dan.
Leukste nieuwe feature (al is die ook nu beschikbaar op de RT1900ac) is VPN Plus server. Veel meer opties voor VPN. Nadeel is wel dat je maar 1 licentie krijgt dus 1 gebruiker kan verbinding hebben. Heb gehoord dat extra licenties 50€ per stuk gaan kosten.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Jaybird X3
IMG_20170201_190042.jpg
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Yes!!!
Mijn nieuwe PC is klaar en in gebruik. Wat een verademing.

Dat maakt dat ik misschien wat onderdelen van mijn oude PC ga verkopen. Iemand interesse in een hauppage TV tuner kaart?
Of interessanter, mijn quadro 600, wat verouderd, maar zeker nog niet voor de vuilbak zou ik denken.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Wel interesse in de quadro
selder
Moderator
Moderator

Remember kids: never grow up!
IMG_4059.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”