Voor het eerst in jaren wens ik voor mezelf een nieuwe telefoon aan te schaffen (iPhone 7).
Waar doe je het meest profijt aan:
iPhone los kopen of samen met een abonnement?
Ik betaal nu 14€/maand voor een GSM abonnement (2Gb data).
Al de rest is extra (tussen 2 à 15€ extra naargelang de maand).
GSM los of met Abonnement: wat zou jij doen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Je kan dat toch simpel zelf uittellen?
afzonderlijk: tel uw facturen van de afgelopen 24 op + nieuwprijs iphone
combo: het abonnementsgeld x duur in maanden van contract (24m normaal) + opleg iphone
Dan hebde uw totaalprijs van de twee.
Delen door 24 heb je maandprijs.
Vergelijk het aantal belminuten & data tussen de twee.
afzonderlijk: tel uw facturen van de afgelopen 24 op + nieuwprijs iphone
combo: het abonnementsgeld x duur in maanden van contract (24m normaal) + opleg iphone
Dan hebde uw totaalprijs van de twee.
Delen door 24 heb je maandprijs.
Vergelijk het aantal belminuten & data tussen de twee.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Hou er ook rekening mee dat mocht je toch willen gaan lopen voor het einde van je abonnementsduur, je een fee gaat moeten betalen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Ik bekijk dat ook af en toe.
Voor iPhone vind ik het nooit interessant, voor andere gsm's meestal pas vanaf dat je altijd al een abonnement van €30 of meer nodig hebt.
Voor iPhone vind ik het nooit interessant, voor andere gsm's meestal pas vanaf dat je altijd al een abonnement van €30 of meer nodig hebt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik had zojuist een berekening gepost maar het berichtje is ergens in de meanders van het www verdwenen vrees ik.
Proximus en Orange hebben een specifieke abonnement voor smartphone.
In het geval van Orange:
Als ik een "gewone arend" met een "arend smartphone" vergelijk; dan betaal je 21€/maand meer voor een gelijkaardig abonnement.
Je bespaart misschien wel een paar honderd euro bij de aanschaf (300€) maar op 2 jaar heb je dus veel meer betaald.
Komt daarbij het feit dat je misschien geen arend wou maar een kleiner abonnement, dan komt het natuurlijk nooit voordelig uit om een toestel+abonnement te nemen.
Ik heb naar aanleiding van jullie reacties dus contact opgenomen met een boetiek; blijkt er vanaf volgende maand ook anders te kunnen:
Vanaf abonnement X krijg je Y korting op Smartphone Z. Ik vind dat iets flexibeler en iets transparanter (zoals Base het nu al doet vermoed ik?).
Van zodra ik concrete cijfers heb dan kan ik gaan vergelijken met mijn huidig abonnement -zoals Thamar ook aangaf-.
Proximus en Orange hebben een specifieke abonnement voor smartphone.
In het geval van Orange:
Als ik een "gewone arend" met een "arend smartphone" vergelijk; dan betaal je 21€/maand meer voor een gelijkaardig abonnement.
Je bespaart misschien wel een paar honderd euro bij de aanschaf (300€) maar op 2 jaar heb je dus veel meer betaald.
Komt daarbij het feit dat je misschien geen arend wou maar een kleiner abonnement, dan komt het natuurlijk nooit voordelig uit om een toestel+abonnement te nemen.
Ik heb naar aanleiding van jullie reacties dus contact opgenomen met een boetiek; blijkt er vanaf volgende maand ook anders te kunnen:
Vanaf abonnement X krijg je Y korting op Smartphone Z. Ik vind dat iets flexibeler en iets transparanter (zoals Base het nu al doet vermoed ik?).
Van zodra ik concrete cijfers heb dan kan ik gaan vergelijken met mijn huidig abonnement -zoals Thamar ook aangaf-.