Sinds begin 2014: Bbox2, via Devolo Powerline adapters 2 PC's en een PVR (Vista Quantum EVO met 4 camera's).
Rechtstreeks via rj45 een satellietontvanger (VU+ Solo2)
Tot (vermoedelijk) einde vorig jaar: camera's toegankelijk (lokaal met wifi, extern met 4G)
Momenteel zijn de camera's nog wel lokaal maar niet meer extern toegankelijk.
De installateur van de PVR en camera's geeft het na een uur zoeken op, want zegt hij, dit is niet zijn maar een Proxymus probleem.
whatismyip geeft als WAN IP: 81.244.211.29
Het status-scherm van Bbox2 geeft voor PPPoE: 100.72.211.106. Volgens hem zou dit het WAN IP moeten zijn.
Proximus helpdesk gebeld, hun oplossing is een email met uitleg hoe ik poorten moet forwarden.
Poorten 2013 en 2014 zijn ge-forward.
http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ zegt 81.244.211.29 isn't responding on port 2013 (raid-am).
Via MyProximus poort 80 opengezet, port-scan geeft zelfde antwoord.
Heeft iemand dit ooit ervaren ?
Klopt het dat PPPoE het WAN IP moet zijn ?
Zo ja, waar komt dan die 100.72.211.106 vandaan ?
PPPoE verschillenbd van WAN IP
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Je zit achter een CGNAT, zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=48779.
De enige manier om dit op te lossen is aangeven in MyProximus dat je een publiek IPv4 moet hebben. Geen idee hoe/waar je dit moet instellen aangezien ik geen Proximus-abo heb lopen.
De enige manier om dit op te lossen is aangeven in MyProximus dat je een publiek IPv4 moet hebben. Geen idee hoe/waar je dit moet instellen aangezien ik geen Proximus-abo heb lopen.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Op jouw lijn is CGNAT gecativeerd.enle schreef:Het status-scherm van Bbox2 geeft voor PPPoE: 100.72.211.106
Daardoor krijg je geen publiek IPv4 adres op je WAN.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- Misschien kan je via IPv6 werken (indien jouw PVR IPv6 ondersteunt)
- Vragen aan Proximus dat ze CGNAT op jouw lijn uitschakelen
Wat betreft IPv6: hiervoor heb je waarschijnlijk een Bbox3 nodig (ik zou je sowieso aanraden om jouw bbox2 (gratis) te laten omruilen met een Bbox3).
Tja, dan zal hij nog een en ander moeten bijleren .enle schreef:De installateur van de PVR en camera's geeft het na een uur zoeken op
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik kan de installateur wel volgen, als Proximus CGNAT aanzet zonder de eindgebruiker daarvan op de hoogte te brengen, moeten ze het ook maar oplossen als het daarna niet meer werkt. Ik ben eerder verbaasd (eigenlijk ben ik dat niet, maar ik zou het moeten zijn) dat de Proximus helpdesk niet doorheeft dat er iets gewijzigd is en een handleiding stuurt om poorten te forwarden (wat voor een eindgebruiker met CGNAT compleet zinloos is).
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Dat heb je zonet gedaan, waarvoor dank
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus