Hoi,
Ik heb een (misschien) stomme vraag, maar de Windows Tablets (van bv Samsung) waar Windows 10 Pro op staat, kan daarop dezelfde games geïnstalleerd worden, die op een gewone Desktop Windows 10 Pro PC draaien.
Of is de processor architectuur van zo een tablet daar niet helemaal compatibel voor ? (ARM processoren ofzo ?)
Op zo een tablet kan vermoedelijk een muis aangesloten worden of extern toetsenbord.
Tenzij alles via 'touchscreen' ook werkt. (hangt natuurlijk wat van die games af).
Mijn vader, zou voor mijn zoon één willen aanschaffen. Ik kan natuurlijk naar nieuwe games zoeken (specifiek voor op die tablets).
Maar als oude games onder Windows daar ook op kunnen draaien, zou dat wel gemakkelijk zijn
Heeft er iemand ervaring met Windows Tablets ?
Groetjes,
Gent32m
Tablet - Games (Windows)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Alle Windows tablets draaien voorlopig nog op x86 processors. Het is dus mogelijk om alle Windows spellen te spelen (als de tablet dit aan kan) Als er een USB poort op zit is het mogelijk om een muis/toetsenbord aan te sluiten. Wel opletten in de toekomst Microsoft is vollop bezig met Windows ARM compatible te maken dmv emulation.
Tl;dr tablet met Windows 10 = laptop met Windows 10 zonder toestenbord en muis maar met touchscreen.
Tl;dr tablet met Windows 10 = laptop met Windows 10 zonder toestenbord en muis maar met touchscreen.
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Welke Windows tablets (met x86 processor) zouden jullie me aanbevelen ?
Het is voor een kind van 5 jaar. Dus het hoeft niet state of the art te zijn.
Beetje robuust, degelijk, met goede grafische kaart.
Bedoeling is te kunnen gamen erop.
Eind vorig jaar heb ik voor mijn vriendin een nieuwe laptop gekocht. Met een Intel Kaby Lake processor. De GPU (grafische kaart in die processor) is zeer goed. Kan redelijk wat games aan. Een tablet met dergelijke processor lijkt me alvast een mogelijke optie. Moet ik zelf nog eens bekijken.
Een goed merk voor Windows Tablets, heb ik zelf geen weet van. Ik ben een tablet leek. Misschien is Samsung wel goed ?
Ik ben alvast zeer tevreden van hun SSD's, monitors, etc.
Edit: Ik zal zelf nog wat onderzoek moeten verrichten. Zou graag een RJ45 (netwerk aansluiting) op die tablet hebben. Alsook voldoende USB aansluitingen. Optioneel een HDMI uitgang is ook altijd handig. Kan die tablet eventueel aan de TV gekoppeld worden en zo als "game console" gebruikt. Tablets met een Kaby Lake processor en bijhorende Intel HD Graphics vind ik niet meteen terug. Die zijn misschien nog niet op de markt. Er is alvast geen haast bij deze aankoop. Ergens in de loop van het jaar zou fijn zijn.
Mvg,
Gent32m
Het is voor een kind van 5 jaar. Dus het hoeft niet state of the art te zijn.
Beetje robuust, degelijk, met goede grafische kaart.
Bedoeling is te kunnen gamen erop.
Eind vorig jaar heb ik voor mijn vriendin een nieuwe laptop gekocht. Met een Intel Kaby Lake processor. De GPU (grafische kaart in die processor) is zeer goed. Kan redelijk wat games aan. Een tablet met dergelijke processor lijkt me alvast een mogelijke optie. Moet ik zelf nog eens bekijken.
Een goed merk voor Windows Tablets, heb ik zelf geen weet van. Ik ben een tablet leek. Misschien is Samsung wel goed ?
Ik ben alvast zeer tevreden van hun SSD's, monitors, etc.
Edit: Ik zal zelf nog wat onderzoek moeten verrichten. Zou graag een RJ45 (netwerk aansluiting) op die tablet hebben. Alsook voldoende USB aansluitingen. Optioneel een HDMI uitgang is ook altijd handig. Kan die tablet eventueel aan de TV gekoppeld worden en zo als "game console" gebruikt. Tablets met een Kaby Lake processor en bijhorende Intel HD Graphics vind ik niet meteen terug. Die zijn misschien nog niet op de markt. Er is alvast geen haast bij deze aankoop. Ergens in de loop van het jaar zou fijn zijn.
Mvg,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Vraag me af waarom een goede GPU een must is voor een tablet voor een kind van 5. Op die leeftijd spelen ze vooral eenvoudige 2D spellen. Zelfs de iBood van vandaag (een W10 tablet voor €50) is wellicht al goed genoeg.
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Klopt. Maar mijn vader betaalt Het mag iets meer zijn (van specificaties en aankoop kosten).
Tips zijn welkom. Ik bekijk die zeker.
Tips zijn welkom. Ik bekijk die zeker.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tablet en goede GPU zijn volgens mij twee dingen die ook niet samengaan.Tomby schreef:Vraag me af waarom een goede GPU een must is voor een tablet
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Tenzij je in de €3K+ range gaat varen met de Surface 4 Pro ...r2504 schreef:Tablet en goede GPU zijn volgens mij twee dingen die ook niet samengaan.Tomby schreef:Vraag me af waarom een goede GPU een must is voor een tablet
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
De Surface Pro 4 is nog altijd een Intel-on-chip. Het is de Surface Book die een NVIDIA gpu heeft.selder schreef: Tenzij je in de €3K+ range gaat varen met de Surface 4 Pro ...
Nu een i5/i7 met intel grafische chip is genoeg voor meer dan basic gaming, GTA 4 lukt aardig hier.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Een tablet met de aansluitingen van een laptop, dat ga je niet snel vinden. Met de nieuwe gen processoren gewoon even wachten op de Surface Pro 5 dan. Met een adapter aan te sluiten op tv, USB naar lan past ook. Met een 4 poort passief hubje kan er nog een Xbox controller aan hangen en dan kan met een controller op tv gespeeld worden. Maar erg goedkoop zijn die niet, om dat aan een 5-jarige te geven.Gent32m schreef:WZou graag een RJ45 (netwerk aansluiting) op die tablet hebben. Alsook voldoende USB aansluitingen. Optioneel een HDMI uitgang is ook altijd handig. Kan die tablet eventueel aan de TV gekoppeld worden en zo als "game console" gebruikt. Tablets met een Kaby Lake processor en bijhorende Intel HD Graphics vind ik niet meteen terug. Die zijn misschien nog niet op de markt. Er is alvast geen haast bij deze aankoop. Ergens in de loop van het jaar zou fijn zijn.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Blijkbaar valt het nog mee... de i7/ 256 GB SSD / 8 GB RAM versie komt op 1500 dollar.selder schreef:Tenzij je in de €3K+ range gaat varen met de Surface 4 Pro ...
Linkje... https://www.microsoftstore.com/store/ms ... 5072641000
En blijkbaar heeft die ook Iris graphics als ben ik absoluut geen kenner als het op gaming aankomt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 10 keer
Meestal kan je op een Windows 10 tablet gewoon alle apparaten aansluiten zoals op een laptop (muis, printer, toetsenbord, 2de scherm, ...).
Voor een Surface is de promo tekst dan ook "de tablet die uw laptop kan vervangen". En dat is echt zo. Er is niets dat een laptop kan, wat je niet kan met een Surface. Qua performantie zitten de Surface Pro 4's ook echt wel goed. Maar uiteraard hangt het er van af wat voor games je wil spelen.
De link hierboven linkt naar de store in US, maar deze zijn uiteraard ook in Belgie beschikbaar (momenteel promo vanaf €899): https://www.microsoftstore.com/store/ms ... 1_04012016
Voor een nog betere performantie heb je ook nog de Surface Book. Hiervoor moet je wel in Frankrijk gaan shopppen, maar ze shippen wel naar België (met AZERTY. Momenteel vanaf €1399 : https://www.microsoftstore.com/store/ms ... .332680400
Voor een Surface is de promo tekst dan ook "de tablet die uw laptop kan vervangen". En dat is echt zo. Er is niets dat een laptop kan, wat je niet kan met een Surface. Qua performantie zitten de Surface Pro 4's ook echt wel goed. Maar uiteraard hangt het er van af wat voor games je wil spelen.
De link hierboven linkt naar de store in US, maar deze zijn uiteraard ook in Belgie beschikbaar (momenteel promo vanaf €899): https://www.microsoftstore.com/store/ms ... 1_04012016
Voor een nog betere performantie heb je ook nog de Surface Book. Hiervoor moet je wel in Frankrijk gaan shopppen, maar ze shippen wel naar België (met AZERTY. Momenteel vanaf €1399 : https://www.microsoftstore.com/store/ms ... .332680400