r2504 schreef:Koelreuteria schreef:Weet ik, maar Access zit niet in het Office pakket die ik gebruik...
Geen idee welke versie je gebruikt maar in Office365 is het sinds kort terug beschikbaar (is een tijd eruit genomen).
Ik ken de exacte omstandigheden ook niet en weet niet of dit werk gerelateerd is... maar ik krijg kippevel als gebruikers data uit andere systemen gaan trekken en deze hun eigen leven begint. Eerst en vooral zijn dat enorme risico's (als een laptop gestolen wordt ligt plots eventueel gevoelige data op straat), en erger is dat de wijzigingen op dergelijke data nooit nog terug geraken naar het centrale systeem. Dit in combinatie met ondersteuning naar toekomstige versies (bv. mensen die iets gemaakt hadden in Access waarbij deze dan plots verdwijnt uit Office365) is het de nachtmerrie voor iedere IT afdeling.
Voor privé doeleinden spelen die dingen natuurlijk niet en zijn de beschikbare tools/kennis ook vaak veel beperkter.
1. 'k Heb enkel de beschikking over Excel 2010...
2. vrijwilligerswerk...
3. er komen twee .csv bestanden aan te pas.
4. ik ken en deel je bezorgdheid i.v.m. dataconsistentie, maar in deze situatie speelt het niet.
5. data die ik ontvang is geanonimiseerd en tb0ne heeft een punt.
6. concreet probleem even opnieuw schetsen, maar nu meer concreet, minder "familiaal":
Ik moet (... mag...) twee Excel rekenbladen met elkaar gaan combineren en daaruit data kopiëren.
Data uit excel2 moet in excel1 komen.
Concreet:
Rekenblad excel1 bevat enkel een reeks e-mail adressen die ook in excel2 voorkomen.
Rekenblad excel2 bevat uitgebreide lijst aan e-mail adressen en een vier cijferige code.
Nu wil ik excel1 de juiste nummercode "plakken" uit excel2 aan het het bijhorende e-mail adres die voorkomt in excel1. De lijsten zijn uiteraard "willekeurig" in lengte.
De tip om verticaal te zoeken is een gouden start, maar 'k zou het wat meer willen automatiseren, zoals hier is beschreven:
http://www.lochem.net/excel/1001.html
Maar het stappenplan past blijkbaar niet voor Excel 2010.
Vandaar mijn vraag of hier iemand mij op het juiste pad - of een werkend stappenplan - kan zetten.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)