Momenteel heb ik een perfect werkende Vaillant Ecotec Plus VC 306 met draadloze buitensensor, en draadloze CalorMATIC 430f, die ik enkel gebruik
Echter zou ik graag alles op afstand kunnen bedienen met m'n smartphone, en dacht ik aan een NEST van de 3de generatie, maar zou toch onafhankelijk willen zijn van 'cloud'. Mocht Nest er ooit mee stoppen, heb ik die voor niks gekocht... Dus een simpele doch leuke webinterface die bereikbaar is op een webpagina mag voor mijn part ook.
Aangezien ik een gedeelte van m'n appartement zal renoveren, en hierbij toch nieuwe kabels aan te pas komen, kan ik evengoed alles bekabelen.
Heeft iemand ervaring met leuke 'slimme' thermostaten? 't Liefst modulerende thermostaten en niet alleen aan/uit types.
Nest :
Voor zover ik hier en daar op 't Internet kan lezen, zou ik een Vaillant Opentherm module VR33 nodig hebben eer ik de Nest kan aansluiten.
De vraag is dan, zal die dan modulerend zijn of niet? Wat met een buitenvoeler voor de temperatuur? Of gaat Nest dit online opvragen?
Vaillant VRC 700 + VR 900 + nieuwe compatibele buitenvoeler:
Ziet er mij goed uit, maar iets duurder ondanks dat het bekabeld is. Iemand ervaring mee?
Vaillant vSMART :
Voldoet eigenlijk, maar is draadloos, en zou het dus liever bekabeld hebben. Geen buitenvoeler meer nodig aangezien die online de 'weerberichten' en dus temperatuur krijgt... De vraag is dan, is dit betrouwbaar? Straks krijgt die door een menselijke fout plots 5°C binnen in putje zomer en vliegt die ketel aan? (Ik schakel die wel sowieso uit dan, maar toch...
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Graag jullie ervaringen en meningen !