RealDSL: Eindelijk FUP?

Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Wat zou een geek zijn zonder de mogelijkheid om zijn reverse dns te
kunnen aanpassen? Uiteraard kunnen jullie dat volledig zelf aanpassen!
Er zijn geen grenzen van een FUP ;-) Downloaden maar... Er gaat een
hele discussie over RealDSL op het onafhankelijk forum :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049
Daar worden eveneens de vragen gesteld over de FUP... Maar ik denk dat
een geek minstens 100 a 200 gig mag downloaden en nog steeds
verondersteld wordt een fair use te hebben ;-)

Cain


Nu weten we direct iets meer over de FUP :wink:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Joe Sixpack schreef:neen ik bedoel echt http://adsl.realroot.be

Dan hebben zij zelf wel een fout gemaakt, er staat wel bij "of via e-mail".

Verder onder punt 11/4 schrijven zij: De Gebruiker heeft de plicht om zich op de hoogte te stellen van deze Specifieke Voorwaarden en ze regelmatig te raadplegen op http://www.realdsl.be

Zoals ik in mijn vorige reply al schreef werkt die link wel.

Grtz,
Sector
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:07

150 MB webspace en eigen .be domein? (GeekDSL)
Das fsking lekker, zou daar soms ook PHP (& een MySQL database) bijzitten?
TearsValley

En hebben zij ook een nieuwsserver? Staat nergens vermeld, dus denk van niet...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

TearsValley schreef:En hebben zij ook een nieuwsserver? Staat nergens vermeld, dus denk van niet...


Dan zou je de kat niet dichter bij de melk kunnen zetten denk ik :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sector schreef:150 MB webspace en eigen .be domein? (GeekDSL)
Das fsking lekker, zou daar soms ook PHP (& een MySQL database) bijzitten?


Sommige mensen zijn ook nooit tevreden... wat wou je nog meer, een dedicated server voor jou ook :roll:
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Ik vraag me toch af in hoevere ze Belgacom gaan laten oordelen over hun "klantenbestand". Als ik dat nu lees gaan ze Belgacom meer beslissingsrecht houden dan zij zelf. Als Belgacom ... dan moet ge u der bij neerleggen, als Belgacom dat, dan is het zwijgplicht .... Nu haal ik 710 kByte/s met adsl, als kloeg over de snelheid dan moest ik mij neerleggen bij nog geen 200 kByte/s (omdat ik te ver van de centrale lag). Maar ik kan nu wel 710 kByte halen. Dus nu vraag ik, als Belgacom zegt ge moet u content stellen met 200 kByte in hoevere ze gaan reageren of ze mij gaan laten zitten met 200 kByte.

Mvg,

Kikker
Sector
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:07

r2504 schreef:
Sector schreef:150 MB webspace en eigen .be domein? (GeekDSL)
Das fsking lekker, zou daar soms ook PHP (& een MySQL database) bijzitten?


Sommige mensen zijn ook nooit tevreden... wat wou je nog meer, een dedicated server voor jou ook :roll:


Zeg ik dat ik niet tevreden zou zijn (ik zit nu met 50MB zonder .be)? Ik stelde gewoon een vraagje, mede omdat realroot ook aan webhosting doet...
Gast

gvd , en te zeggen dat ik net een nieuw abbonement heb afgesloten bij skynet (naar plus overgestapt) en dus nog 11maand onder contract lig :-(

achja , ik hoop dat tegen dan alle limieten al grotendeels afgeschaft zijn door deze nieuwe concurrent :)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Probeer het maar verder met ADSL Plus, waarbij je ook het gratis Norton pakket hebt.
Je kunt dan nog zien hoe Real DSL het doet...? Na een tijdje zal er al meer duidelijkheid zijn hoe het functioneert. (of hun klanten tevreden zijn) :wink:
Afbeelding
Gast

hmmm, ik zie dat ik een foutje heb gemaakt
ipv up te graden naar het plusabbonement heb ik me perongeluk ingeschreven op 'Belgacom ADSL Power ' , betekent dit dat ik door dit weer een jaar onder contract lig of ben ik vrij om van provider te veranderen ?

(khoop dat ik kan veranderen want kben het kotsbeu bij skynet nu ook de 'bug ' van op het einde van de maand weg is)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Als je getekend hebt lig je vast voor 1 jaar, dat kan je lezen in de voorwaarden.
Je moest je akkoord verklaren door een vakje aan te vinken, waar je er op gewezen werd dat zij dit van rechtswege dienden te verwittigen. Zie hier.
Als je daar op bestellen klikt (na inloggen) kan je zien dat je gebonden bent voor een jaar.
Eerst goed nadenken vóór je iets tekent. (aanvinkt)
Je kan eventueel proberen via telefoon dit alsnog te regelen, bv. omschakelen naar ADSL Multi daar heb je ongeveer identieke voordelen maar daar zit ook het Norton security pack in.

Grtz, :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Volgens mij heb je bij verkoop op afstand (en dat is dit!) recht op minstens 7 dagen opzeg zonder kosten!
Mahatma
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2004, 11:55
Locatie: Lokeren
Contacteer:

zijn er hier al realdsl users?

graag respons aub of ze tevreden zijn, stabiele lijnen, pingtijden deftig?
Beetje info om te stap van adsl2fit naar realdsl nog plezanter te maken :-
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

@ Gast:

Het Powerpack is een optie bij het Skynet Go abonnement, dus als je het Go abonnement opzegt, wordt het Powerpack automatisch mee opgezegd.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

meon schreef:Volgens mij heb je bij verkoop op afstand (en dat is dit!) recht op minstens 7 dagen opzeg zonder kosten!


Zie daar vette tekst > idd meon binnen de 7 dagen.
Bijlagen
belgac_recht.jpg
(109.29 KiB) 227 keer gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blue-Sky schreef:
meon schreef:Volgens mij heb je bij verkoop op afstand (en dat is dit!) recht op minstens 7 dagen opzeg zonder kosten!


Zie daar vette tekst > idd meon binnen de 7 dagen.


In dit geval heb je ZELF om het contract verzocht... ligt allemaal een beetje anders dan. Ik heb ook problemen gehad met dergelijk aankoop op afstand (zij het dan met Luminus), maar zo eenvoudig is het allemaal niet :!:

Ik vrees dus dat het te laat is...
Gast

en als ik het stel dat mijn pc gehackt is geweest , en dat ik hier niets van afwist totdat ik merkte dat het uploaden naar websites zo snel ging dat ik dacht dat er iets niet klopte en dat ik daarom eens gekeken heb bij selfcare en dat ik het toen zag ? 8)
Gast

aangezien ik niet kan editen moet ik ff opnieuw replyen

net naar belgacom gebeld , ja ik heb een powerpack precies ik heb het pas gister gezien toen ik een website aan het uploaden was en dat is er gekomen zonder mijn weten :eek: ik had dat graag ervanaf gehad

telefoniste : ja dat is goed meneer een momentje...*tokkel tokkel tokkel*
ok meneer , het is inorde

ik : ok , bedank. dat betekent dus dat mijn go abbonement al langer dan een jaar geldig is (sinds 5november 2001 :| ) en dat ik mijn contract dus kan opzeggen ?

ja dat klopt

ik : ok hartelijk bedankt , daaaaag

en zo kan ik dus nu overstappe naar realadsl , yihaaa :lol:
Gast

Is het waar dat RealDSL 100 Euro vraagt voor het in dienst stellen van de verbinding?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Is het waar dat RealDSL 100 Euro vraagt voor het in dienst stellen van de verbinding?


Zoals in het aanvraag formulier van RealDSL is terug te vinden...

Indien van toepassing is het plaatsen van contactdozen/splitter bij de klant met betrekking tot de fysieke aansluiting op het XDSL netwerk een zaak van Belgacom en heeft dit een min.kost van 88€ excl. BTW


... alsook ...

In het geval van een Isdn-lijn of alarmcentrale op de lijn zal Belgacom overgaan door ons toedoen tot de installatie van de ADSL-splitter. Kosten die Belgacom u rechtstreeks zal aanrekenen vanaf 88€ excl.btw, de splitter zelf kost +-30€ Excl. Btw.)


... al lijkt mij dit eerder een algemene clausule daar je regelmatig gratis een telefoonaansluiting kan krijgen bij BGC.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 30 maa 2005, 15:33, in totaal 1 gewijzigd.
Gast

Anonymous schreef:Is het waar dat RealDSL 100 Euro vraagt voor het in dienst stellen van de verbinding?


(zelfde gast als posts daarnet)

dat was ik me net ook aan het afvragen

2.8. Er is steeds een administratieve opstartkost van 100 euro. Indien het lijntype van de Gebruiker een PSTN-lijn is, kan hij de installatie zelf uitvoeren; indien de Gebruiker daarentegen beschikt over een ISDN-lijn van het type SIEMENS, NT1 AETHRA, ECI hebt, dan moet Belgacom de installatie doen. Daarvoor zal de Gebruiker een enige meerkost van 100 euro moeten betalen.

dus ge betaald ALTIJD 100€ , en als ge de pech hebt een pstn lijn te gebruiken nog eens 100€?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

die 100 euro zijn kosten voor de omschakeling van u lijn en dergelijke
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

Anonymous schreef:
Anonymous schreef:2.8. Er is steeds een administratieve opstartkost van 100 euro. Indien het lijntype van de Gebruiker een PSTN-lijn is, kan hij de installatie zelf uitvoeren; indien de Gebruiker daarentegen beschikt over een ISDN-lijn van het type SIEMENS, NT1 AETHRA, ECI hebt, dan moet Belgacom de installatie doen. Daarvoor zal de Gebruiker een enige meerkost van 100 euro moeten betalen.

dus ge betaald ALTIJD 100€ , en als ge de pech hebt een pstn lijn te gebruiken nog eens 100€?


als ge post leest es goed wat ge post dan had ge al een antwoord:
als ge pstn hebt, dan kunt ge de 'installatie' zelf doen en moet bij deze geen technicus langskomen en moet ge niks betalen
de pispaal <<
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Akira schreef:als ge post leest es goed wat ge post dan had ge al een antwoord: als ge pstn hebt, dan kunt ge de 'installatie' zelf doen en moet bij deze geen technicus langskomen en moet ge niks betalen


In diezelfde post staat nochtans heel duidelijk...

2.8. Er is steeds een administratieve opstartkost van 100 euro.


... wat dus niets te maken heeft met je installatie, maar louter met de administratie (prijzen zonder BTW, en 100 euro extra... wordt stilaan een duur grapje).
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Duur??
Het klopt dat sommige providers dit niet aanrekenen, maar helemaal overdreven vind ik dit bedrag niet.
Er is wel een provider (surfadsl) waar je dit bedrag enkel moet betalen als je voor 12 maanden het contract beëindigd. Na 1 jaar zeg je het contract af wanneer je wilt zonder xtra kosten. Dit vind ik wel de meest faire manier van werken.
stijnvs

r2504 schreef:
Akira schreef:als ge post leest es goed wat ge post dan had ge al een antwoord: als ge pstn hebt, dan kunt ge de 'installatie' zelf doen en moet bij deze geen technicus langskomen en moet ge niks betalen


In diezelfde post staat nochtans heel duidelijk...

2.8. Er is steeds een administratieve opstartkost van 100 euro.


... wat dus niets te maken heeft met je installatie, maar louter met de administratie (prijzen zonder BTW, en 100 euro extra... wordt stilaan een duur grapje).


Idd, indien die 100 euro er niet was, stapte ik direct over ..
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

kwaliteit ga je uiteindeljik toch moeten betalen of niet ? i mean voor dat geld krijg je echt wel een superverbinding ... en nog zijn jullie niet tevreden ... als je nergens geld voor over hebt ga je nooit kwalitatief hoge producten kunnen hebben eh :p
stijnvs

ditCh schreef:kwaliteit ga je uiteindeljik toch moeten betalen of niet ? i mean voor dat geld krijg je echt wel een superverbinding ... en nog zijn jullie niet tevreden ... als je nergens geld voor over hebt ga je nooit kwalitatief hoge producten kunnen hebben eh :p


Sorry maar €100 is niet niets he voor gewoonweg een aansluiting..
e-merge

en hoe zit het met de newsserver van RealDSL ?
is deze een beetje deftig ? Want een van de voordelen van skynet vind ik toch hun newsserver ( alhoewel die ook soms problemen heeft )
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

stijnvs schreef:Sorry maar €100 is niet niets he voor gewoonweg een aansluiting..
Het is €121 incl btw, naast eventuele Belgacom kosten.
Ruim het dubbele wat andere ISP's rekenen. Maar je hebt er wel een vast IP voor waar je bij anderen weer veel meer voor betaalt.
Jammer dat ze geen tijdelijke aktie voeren om migratie aantrekkelijker te maken. (uitdaging :wink: )
Zie trouwens geen enkele reactie meer van die kant op dit forum. (waar ben je Wim Mostrey?)
Laatst gewijzigd door Limburg 30 maa 2005, 20:28, in totaal 1 gewijzigd.
StijnVs

Limburg schreef:
stijnvs schreef:Sorry maar €100 is niet niets he voor gewoonweg een aansluiting..
Het is €121 incl btw, naast eventuele Belgacom kosten.
Ruim het dubbele wat andere ISP's rekenen. Maar je hebt er wel een vast IP voor waar je bij anderen weer veel meer voor betaalt.
Jammer dat ze geen tijdelijke aktie voeren om migratie aantrekkelijker te maken. (uitdaging :wink: )
Zie trouwens geen enkele reactie meer van die kant op dit forum.



Idd dat zou nu zeker een goed idee zijn nu het gedaan is met Adsl2fit ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

stijnvs schreef:Sorry maar €100 is niet niets he voor gewoonweg een aansluiting..


probeer jij voor dit geld maar eens een gewone aansluiting te fixen met static ip / fup ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

e-merge schreef:en hoe zit het met de newsserver van RealDSL ?
is deze een beetje deftig ? Want een van de voordelen van skynet vind ik toch hun newsserver ( alhoewel die ook soms problemen heeft )


Check de stats:
http://news.realdsl.be/
stijnvs

ditCh schreef:
stijnvs schreef:Sorry maar €100 is niet niets he voor gewoonweg een aansluiting..


probeer jij voor dit geld maar eens een gewone aansluiting te fixen met static ip / fup ?



Ik wil ook niet de static IP abbo's, maar een gewoon abbo ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

stijnvs schreef:
ditCh schreef:
stijnvs schreef:Sorry maar €100 is niet niets he voor gewoonweg een aansluiting..


probeer jij voor dit geld maar eens een gewone aansluiting te fixen met static ip / fup ?



Ik wil ook niet de static IP abbo's, maar een gewoon abbo ;)


tja ... als je het geld niet wil ophoesten blijf dan bij je huidige isp ? zie niet in wat je probleem is ... als je het niet wil / kan betalen laat het dan gewoon !
Stijnvs

ditCh schreef:
stijnvs schreef:
ditCh schreef:
stijnvs schreef:Sorry maar €100 is niet niets he voor gewoonweg een aansluiting..


probeer jij voor dit geld maar eens een gewone aansluiting te fixen met static ip / fup ?



Ik wil ook niet de static IP abbo's, maar een gewoon abbo ;)


tja ... als je het geld niet wil ophoesten blijf dan bij je huidige isp ? zie niet in wat je probleem is ... als je het niet wil / kan betalen laat het dan gewoon !



Ik kan dat gerust betalen ,maar ik vind het belachelijk dat ze €100 aanrekenen voor het gewone abbonement, dat ze het bij dat doen met een vast IP ok , maar niet bij de gewone adsl versie.

En men huidige ISP (adsl2fit) kan k helaas niet behouden ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

je zal keuzes moeten maken hé ... als je niet zoveel wil betalen zal je een andere isp moeten zoeken ... tis bij alles zo hoor ;)
Stijnvs

ditCh schreef:je zal keuzes moeten maken hé ... als je niet zoveel wil betalen zal je een andere isp moeten zoeken ... tis bij alles zo hoor ;)


Ja maar, het is gewoon het princiepe, die aansluiting is overal gratis, waarom moet je €121 neertellen gewoon om aangesloten te worden... das geen klein bedrag he ...
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Kwaliteit betaal je nu eenmaal, als de kwaliteit van hun diensten echt zijn zoals ze beweren ga ik zeker overschakelen en heb ik die 121Euro er zeker voor over. Ik wacht alvast op reacties van klanten voor ik overschakel.
Gesloten

Terug naar “RealDSL”