Xplod schreef:
Nu heb ik een Bbox3 en een V5 decoder. Kunnen die hergebruikt worden ?
Bbox3 gebruikt Scarlet ook. Wat ze in praktijk gaan doen weet ik niet. De decoders die Scarlet komt plaatsen zijn V.4 toestellen. Ik heb geen weet dat V.5 toegelaten is via Scarlet.
Xplod schreef:
Biedt Scarlet ook Netflix aan via hun diensten ?
Loopt zo'n omschakeling wat vlotjes ?
Wat zijn de min en de plus puntjes bij Scarlet ?
Er is specifieke Scarlet firmware op de decoder. Daar zit geen Netflix optie in. Dat mag geen hinderpaal zijn. Google Chromecast is betaalbaar en werkt goed. Ik gebruik de USB-poort van de decoder om de Chromecast van stroom te voorzien.
De installatie is bij mij best vlot verlopen. De installateur kon zeer snel komen als ik dat wou. Het was mijn beslissing om die datum wat naar achteren op te schuiven naar een dag die mij beter uitkwam. Men kan boeken voor een komst in de voormiddag of namiddag. Ze bellen een half uur voor ze komen om te zeggen dat ze komen. Ik had een eigen netwerkkabel liggen zonder RJ-45 koppen. De installateur heeft er voor mij kopjes opgezet.
Nadelen ... de tv is toch wel erg gevoelig voor storingen. Maar dat moet het zelfde zijn bij Proximus, het is het zelfde. Ik bedoel; als ik een verbinding maak direct van de modem naar de decoder met een lange netwerkkabel werkt het correct. Maar van zodra ik er iets tussen steek, zoals een switch, werkt het nog maar zit er af en toe wat storing op wegens pakketverlies.
Verder ...beeldkwaliteit is voor mij prima. Minder zenders dan bij Proximus natuurlijk. Er kan in de cloud opgenomen worden maar dat kan je niet zelf kiezen. Het toestel moet die keuze maken. Ik kom toch nog vrij vaak opname conflicten tegen. Het is mogelijk om zeer veel zenders tegelijk op te nemen, de obscure zenders. Maar als ik een 3-tal van de Vlaamse HD zenders wil opnemen loop ik tegen problemen.
Vergeleken met de andere aanbiedingen en vooral hun prijs is volgens mij Scarlet Trio een heel goede aanbieding. Dat heb je toch nog het volledige pakket.
Om goedkoper te gaan heb je ook veel minder;
Scarlet ADSL ( 25 euro) of Orange @ Home (15 euro)
DVB-T (gratis, enkel VRT in SD + extra zenders naargelang de locatie)