Orange (Mobistar) vast internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
redgixxer
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2017, 10:59

rinus45 schreef:
redgixxer schreef:Hier ook de overstap van telenet naar orange gedaan met arend abonnement aan 78€.
Dat is ook niet goedkoop voor een 100/10
Whoppa200/20 in 3 pack all in kost maar evenveel 77,93
Ik heb nu wel onbeperkt internet thuis ,en een gsm abonnement met 10gb 4G,onbeperkt sms en onbeperkt bellen voor 78€ ,Voor zo een paket zit je bij telenet aan 120€ . Blijft duur ,maar toch een besparing van zeker 400€ per jaar en dan mag ik er netflix nog mee afrekenen.
Laatst gewijzigd door redgixxer 17 jan 2017, 12:13, in totaal 1 gewijzigd.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Slafes schreef:Goh, ik sprak net met een "buurman" van enkele straten verder en hij heeft sinds kort ook hetzelfde probleem voor, meer dan regelmatig de modem uittrekken omdat die net geen 3 Mbit haalt. Dat is blijkbaar een relatief recent probleem dat voor de eerste keer een maand geleden is opgedoken. Daarvoor in de testperiode heeft hij nooit de modem moeten uittrekken.

Het is niet omdat het momenteel maar 39 euro kost dat het niet moet werken he. Tijdens het gamen ineens amper nog kunnen spelen en frustrerend je spel verliezen vind ik niet prettig. Surfen zoals in de vorige eeuw is ook niet prettig. Het is dat mijn modem niet echt vlot bereikbaar hangt dat het gewoon moet werken.

Mijn vingerdik kijken: Telenet die misschien stokken in de wielen steekt van Orange, gezien het toch een probleem is dat her en der opduikt terwijl het met dezelfde modem bij Telenet wel perfect werkt.
Bij ons heeft een technieker langs geweest want ondervonden hetzelfde probleem. Nu geen last meer van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Ervaring/ opmerkingen sinds ze vandaag zijn komen installeren ter vervanging van Telenet (Whoppa):

Over de installatie zelf geen klagen, ben ik uitermate positief over:
  • Communicatie was (zeer) goed.
    Dag op voorhand een SMS ter herinnering. Dag zelf een SMS dat de technieker onderweg was. De technieker belde zelf ook nog eens om te laten weten wanneer hij zou aankomen.
    Als ze nu juist eens hun info overal correct zetten.. Op de bestelconfirmatie was het tijdslot 8-13u, volgens hun herinneringsmail enkele dagen geleden 8-12u om dan opnieuw 8-13u uit te sturen via SMS :angel:
  • Installatie duurde 10min (de uitleg was niet echt nodig :D), papierwerk 5-10min
De opmerkingen:
  • Internet werkte direct, weinig over te zeggen. Snelheden worden gehaald, latency is goed.
  • De invoer van het wifi wachtwoord op de digicorder is grotendeels beperkt tot alfanumerieke tekens, met uitzondering van slechts een paar speciale tekens. Er is bvb geen $ of &-teken, maar wel een # en een paar andere maar zeker niet de meest gebruikte.
  • De digicorder kan niet connecteren op een hidden SSID netwerk. Ofwel moet de SSID uitzenden ofwel zal het via ethernet worden.
  • Om een eigen volgorde van zenders in te stellen moet je een lijst met favorieten aanmaken. Is wat vreemd en onhandig.
  • Het TV gids overzicht plaatst zender 1 onderaan het scherm, daarboven zender 2, enz... Ik verwacht eerder dat zender 1 bovenaan het scherm staat en zo naar beneden toe oploopt. De lijst staat dus omgekeerd gesorteerd naar mijn mening, zonder optie om het aan te passen.
  • De digicorder is net dat tikkeltje minder responsief dan de digicorder van Telenet. Het duurt net een fractie langer om van zender te wisselen, de eerste 1-2seconden na het wisselen van zender is de audio out of sync.
Al bij al is mijn eerste indruk toch (zeer) positief en zijn voor mij persoonlijk de opmerkingen miniem.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

ygeffens schreef:@slafes

Ik heb hier precies hetzelfde, alleen duurt het geen 2 dagen, maar 2 weken voor ik 'em moet uittrekken.
Voorheen ook jaren telenet gehad, en zoiets nooit tegengekomen.
Maar goed, ik klaag niet. Zolang het mij (voorlopig toch) maar 39 euro/maand kost doen we rustig verder zo.
't is dat ik weet hoe we het oplossen, dus dat is leefbaar.
Maar goed, ieder zijn situatie is anders, en sommigen kunnen het waarschijnlijk niet permitteren dat ze plots en/of regelmatig uitvallen.
Same here.
En bij m'n vriendin ook:

Volgende problemen vallen mij op:

1. Het snelheidsprobleem zoals hier beschreven.

2. Dagelijkse disconnect (ik krijg dan een mail van IFTTT dat mijn Netatmo beveiligingscamera niet meer verbonden is).

3. Ongeveer iedere 2 a 4 weken loopt de modem vast, er pinkt dan enkel nog een blauwe LED. Modem uittrekken is dan de enige optie.

Exact deze problemen doen zich voor bij mij, en ook bij m'n vriendin.
Dus het lijkt te zitten in de modem (firmware).

Meer gebruikers die zich hierin herkennen?
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

macamba schreef:
ygeffens schreef:@slafes

Ik heb hier precies hetzelfde, alleen duurt het geen 2 dagen, maar 2 weken voor ik 'em moet uittrekken.
Voorheen ook jaren telenet gehad, en zoiets nooit tegengekomen.
Maar goed, ik klaag niet. Zolang het mij (voorlopig toch) maar 39 euro/maand kost doen we rustig verder zo.
't is dat ik weet hoe we het oplossen, dus dat is leefbaar.
Maar goed, ieder zijn situatie is anders, en sommigen kunnen het waarschijnlijk niet permitteren dat ze plots en/of regelmatig uitvallen.
Same here.
En bij m'n vriendin ook:

Volgende problemen vallen mij op:

1. Het snelheidsprobleem zoals hier beschreven.

2. Dagelijkse disconnect (ik krijg dan een mail van IFTTT dat mijn Netatmo beveiligingscamera niet meer verbonden is).

3. Ongeveer iedere 2 a 4 weken loopt de modem vast, er pinkt dan enkel nog een blauwe LED. Modem uittrekken is dan de enige optie.

Exact deze problemen doen zich voor bij mij, en ook bij m'n vriendin.
Dus het lijkt te zitten in de modem (firmware).

Meer gebruikers die zich hierin herkennen?
Bij mij waren het de upload kanalen die niet juist stonden. Kijk eens of die ongeveer hetzelfde er uitzien. Zo niet, misschien toch een technieker eens laten langskomen.

Kan iemand ook eens zijn stats tonen? Zou graag eens vergelijken!

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Als je problemen hebt kan je best bellen. De tech die hier aan huis was gekomen was zeer behulpzaam en vriendelijk.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

De technieker stond hier net aan de deur, had hem al enkele huizen verder ook zien staan.. Blijkbaar een lijnbreuk in de bekabeling waardoor er enkele straten problemen ondervinden. Zou binnen 5 dagen opgelost worden terwijl het al meerdere weken bezig is. Lijkt me sterk dat het plots in orde gaat zijn. Hij gaf wel toe dat hij de case niet ging sluiten want dat het probleem ook nog bij mijn modem kon liggen en dan dienden ze toch nog eens terug te komen.

Wel vreemd dat de rest van de straat dan nog nooit naar Telenet of Orange gebeld heeft en dat de buurman met Orange nog geen enkel probleem heeft ondervonden.

Naja, we zien wel.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier dus een ZEER slechte ervaring...

Begin december via de website van Orange de bestelling gedaan van Internet+TV met Arend Pro (met nr. portatie).
Net toen er dus 'technische' problemen waren met de klantendienst en de bestelformulieren ofzo hoorde ik op 't nieuws?!

1,5 of 2 weken later telefoontje gehad van een brave dame, ze vroeg me alles nog eens te bevestigen en noteerde al m'n gegevens en dat van 't bedrijf.
Ze vertelde me dat ik een e-mail zou ontvangen en dat ik deze moest bevestigen, de installatiedatum boekte ze meteen op 19/1/17 in de voormiddag.
Voor de rest was alles ok en ik zou een brief met de SIM-kaart ontvangen.

De brief met de SIM-kaart heb ik nooit ontvangen tot op heden, en vandaag 19/1/17 herinner ik me toevallig die e-mail die ik moest bevestigen, nog eens gecheckt, nooit ontvangen, voor de zekerheid bel ik toch maar eens met de klantendienst zodat ik hier thuis niet de hele voormiddag moet wachten voor niks.

Ik bel, en voer uiteraard, mijn nr. die momenteel nog bij Proximus is in, ik kies om een medewerker te spreken, 1+3.
Oei meneer, ik kan u niet helpen, voor alles wat administratie is voor Internet+TV moet je bij de Technische dienst zijn dus, menu 4+4...
Ik word doorverbonden, na een minuut wacht, verbinding verbroken... (Misschien ligt dat aan m'n VoIP lijn waarmee ik bel?)

Bij Internet+TV sturen ze me dan weer door naar de Mobiele klantendienst omdat m'n SIM-kaart nog niet toegekomen is, deze zou eerst actief moeten zijn vooraleer men Internet+TV zelfs kan 'installeren'...
Ik word weer doorverbonden naar de Mobiele klantendienst, na een minuut wacht, verbinding verbroken...

Ik bel terug, 1+3. Daar doe ik m'n relaas nogmaals voor de 3de keer al, de vriendelijke vrouw met zwaar accent doet haar best en zegt dat ze een dossier zal aanmaken, ik hoor haar nu en dan met haar collega of 'overste' spreken, ze zet me enkele keren in wacht na telkens enkele vragen zoals m'n GSM nr., huidige provider enz... Op het einde zegt ze me dat de achterliggende dienst het nodige zal doen om mij opnieuw te contacteren ivm de nummeroverdracht/SIM-kaart, voor een nieuwe afspraak voor Internet+TV moet ik bij de betreffende klantendienst zijn...
Ze schakeld me dus door en opnieuw na een minuut wacht, verbinding verbroken...

Opnieuw bel ik terug, deze keer 4+4 :bang:, leg ik kort uit dat ik een nieuwe afspraak wens voor de installatie van Internet+TV en vermeld erbij m'n klantennummer en ook dat m'n gsm nummer nog geporteerd moet worden. De persoon zegt me dan dat hij even niet in het afsprakensysteem kan, noteert m'n gegevens en zegt dat iemand zal terugbellen...

Amper 10min later, krijg ik plots het telefoontje en er werd een nieuwe afspraak ingeboekt voor 27/1 :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Eind goed al goed. Hoop ik...

Het positieve is dat je wel meteen iemand aan de lijn krijgt, bij Proximus of Telenet is dat toch wel voor verbetering vatbaar :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik verhuis binnenkort (ga alleen wonen) en zoek dus goedkoopste internet + tv + gsm (geen vaste lijn nodig). Op de gsm verstook ik redelijk wat op 4g.

Ik heb al een koala abonnement en dus lijkt me dan het pack met tv + internet + arend aan 78 euro een voordelig pakket of zijn er nog goedkopere alternatieven ?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ik denk dat dit momenteel het betere aanbod is, ik zou zeggen

Moest je tv kunnen "wegdoen" -> vervangen door IPTV dat je huurt per jaar en combi met stevie free enz
Dan kan je misschien edpnet ( is goede aanbieder, wel afhankelijk hoe ver je zit van de kast ) en dan kies je bvb een abbo ergens met veel data..

Ik persoonlijk zou zelf gaan bij Orange lijkt goede deal
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

diederik schreef:zijn er nog goedkopere alternatieven ?
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/
16,30 € (zonder digicorder, die kan je voor +/- 100 € 2dehands op de kop tikken, en dan geen huur) + activatie (50 €?)
OF telenet CI (rond 30-40 € op 2dehandsmarkt), wel beperkte functionaliteiten

http://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
35 €/maand (activatie: 50 €?)

http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
34 €/maand + ACTIVATIEKOST (59 €)

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-giga
15 € - 4 GB (en bellen via voip, ca$hen via google play store, PSN,...)
TOTAAL: 50,3 € + 30 € (evt. volledig terug te trekken :-D )

Bij Orange momenteel geen installatie- en activatiekosten.
Meerwaarde dat je nog remote app hebt (op afstand programmeren), hogere snelheden meestal dan bij edpnet,...

Dus 78 € is goede deal :-D
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ok. Orange zal het zijn dan.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Bij komen ze morgen installeren. Hopelijk komt alles goed.
Ik had me op 12/1 ingeschreven en krijg nog steeds de promo van 39€ ipv 49€ voor 6 maanden.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

diederik schreef:ik verhuis binnenkort (ga alleen wonen) en zoek dus goedkoopste internet + tv + gsm (geen vaste lijn nodig). Op de gsm verstook ik redelijk wat op 4g.

Ik heb al een koala abonnement en dus lijkt me dan het pack met tv + internet + arend aan 78 euro een voordelig pakket of zijn er nog goedkopere alternatieven ?
Voor mensen die alleen wonen, geen vaste lijn nodig hebben en veel mobiele data verbruiken is dat inderdaad de voordeligste combinatie. Enkele maanden geleden heb ik dit ook aangeraden aan een vriend die ook alleen ging wonen en hetzelfde profiel heeft als u (na vergelijking met andere alternatieven) en die is daar nu heel tevreden mee.

Mobiel 10 GB data en 24/24u onbeperkt bellen naar alle netwerken geeft totale vrijheid omdat je niet meer op je verbruik moet letten (je zou al héél hard je best moeten doen om die 10 GB op te krijgen) en de vaste internetaansluiting is zeer snel (100 Mb/s down en 10 Mb/s up) en quasi ongelimiteerd (FUP van 750 GB in de piekuren, maar zelfs als je Netflix kijkt in Ultra HD kom je daar nog ruimschoots mee toe).

Enige nadeel is iets minder zenders dan bij Telenet en geen extra zenderpakketten, maar voor de meeste mensen meer dan voldoende en zeker voor die prijs een topdeal!
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Te lage downloadsnelheid bij Orange?

Tip van technieker bij Orange: modem volledig uitschakelen, coax-kabel (kabel met schroef losdraaien) volledig verwijderen en 30-45 seconden uitgeschakeld laten waardoor álle spanning van de modem is.

Resultaat van 30 Mbps terug naar 96 Mbps!

Dit geldt dus ook voor de mensen die hun modem om de zoveel tijd moeten uitschakelen om terug aan hun normale downloadsnelheid te geraken.

Het zit hem soms in de simpele dingen :beerchug:

Give it a try! :wink:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Coax verwijderen gaat geen effect hebben als de modem toch al zonder spanning zit hoor... Door dit veelvuldig te doen riskeer je alleen maar dat de coax-aansluiting op de duur geen goed contact meer geeft.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

nickz schreef:Coax verwijderen gaat geen effect hebben als de modem toch al zonder spanning zit hoor... Door dit veelvuldig te doen riskeer je alleen maar dat de coax-aansluiting op de duur geen goed contact meer geeft.
Door de coax loopt ook een kleine hoeveelheid spanning, waardoor de modem nooit volledig zonder spanning komt te staan.

Of dit een permanente oplossing is weet ik niet, ik geef ze enkel maar even mee.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

diederik schreef:ik verhuis binnenkort (ga alleen wonen) en zoek dus goedkoopste internet + tv + gsm (geen vaste lijn nodig). Op de gsm verstook ik redelijk wat op 4g.

Ik heb al een koala abonnement en dus lijkt me dan het pack met tv + internet + arend aan 78 euro een voordelig pakket of zijn er nog goedkopere alternatieven ?
Ik heb ook arend met internet en tv voor 78Eu sinds november vorig jaar en ben heel tevreden. Nog nooit problemen gehad. Had toen ook de alternatieven bekeken maar voor die prijs ga je niets beter vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Eind goed NIET goed...

Vandaag toch maar eens gebeld om na te gaan of de afspraak van vrijdag nog altijd in orde is.

Blijkbaar was deze opnieuw gecancelled... Zogezegd omdat Telenet niet weet wat de identificatienr. is van de kabel die bij mij binnen komt.
Inderdaad, m'n kabel hangt los naast de 'splitter' buiten aan de voorgevel, en komt binnen in m'n living, en er hangt precies geen nr. aan...
So what?

Ook heb ik de SIM-kaart nog altijd niet ontvangen...

Opnieuw maakten ze een dossier aan en gaan ze me terugbellen...

Ik begin m'n geduld en hoop wat te verliezen, maar het kan me eigenlijk weinig schelen, zolang het maar binnenkort in orde komt en ik minder moet betalen...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

geduld is een schone gave en weer eens doet TN moeilijk, zielig van hun zo zie je maar
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Bij mij was er ook een probleem met die ID van telenet maar dat komt goed hoor. Er zijn veel ergere dingen int leven als dit [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

buthead schreef:geduld is een schone gave en weer eens doet TN moeilijk, zielig van hun zo zie je maar
Het probleem is dat ik dan sta te wachten voor niks, TN cancelled automatisch de afspraak (terwijl er wel degelijk een coax kabel ligt), en bij Orange zien ze dat niet meteen en contacteren ze me dan ook niet.
Ik ben zeker de enige klant niet...

Gelukkig heb ik de 2de keer gebeld, anders stond ik hier ook weer te wachten op een technieker die nooit ging aanbellen...

Ik verwacht nu hun telefoontje...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Ik had hun online formulier ook ingevuld een paar weken geleden. Gisteren telefoon gehad van hun...
Blijkbaar kunnen ze niet aansluiten als er geen coax ligt, volgens de dame moest ik zelf een sleuf graven tot aan de paddenstoel?? Dan moet ik de buurman zijne gazon opengraven, zal ie leuk vinden.
Er ligt wel een wachtbuis tot aan de rooilijn, is dat niet voldoende? Vandaar is het nog +/- 30m naar de eerstvolgende paddenstoel. Wie koopt de kabel, moet je dat zelf doen? En de graafwerken van rooilijn tot aan paddenstoel, voor wie zijn die?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Toen ik gebouwd had moest ik idd ook zelf een coax voorzien in een sleuf en wachtbuis van bij mij binnen tot de rooilijn. Vanaf de rioollijn zijn evt graafwerken voor Telenet. Bij mij was dat het geval want ze hebben ook een nieuwe paddestoel komen zetten. Ik was toen bij Telenet. Bij Orange zal het wel hetzelfde zijn, want ze gebruiken de infrastructuur van Telenet.

Bij mij was de eerstevolgende paddestoel te ver (ik gok 50m). Daarom hebben ze bij mij een nieuwe geplaatst.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Kan de Orange modem niet in 2,4 en 5 GHz tegelijk uitzenden? Ik heb eens in het menu zitten kijken maar kan daar enkel 2,4 of 5 GHz selecteren. Nadeel is dat niet alle apparaten in mijn huis al op 5 GHz kunnen dus kan niet meteen omschakelen. Is toch wel een gemis want op 5 GHz haal ik pak hogere snelheden.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Slafes schreef:Kan de Orange modem niet in 2,4 en 5 GHz tegelijk uitzenden? Ik heb eens in het menu zitten kijken maar kan daar enkel 2,4 of 5 GHz selecteren. Nadeel is dat niet alle apparaten in mijn huis al op 5 GHz kunnen dus kan niet meteen omschakelen. Is toch wel een gemis want op 5 GHz haal ik pak hogere snelheden.
ik heb nochtans deze keuze mogelijkheden

BAND MODE
Draadloze Radio: 2.4 GHz
5 GHz
2.4 en 5 GHz
Schakel uit
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Beide frequenties zijn tegelijk mogelijk [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Hoe komt het dat ik quasi dagelijks mijn fritzbox (in client mode achter de Orange router) moet resetten om terug de volle downloadspeed te hebben. Meestal ligt die dan op 30 DL. Doe ik reboot van fritzbox, dan terug 95 DL. Soms helpt dit niet en moet ik ook Orange modem eens uit stekker trekken.

Enige oplossing een tijdschakelaar die s'nachts efkes uit stroom haalt en terug opzet? Bij Telenet had ik dit ook, maar occassioneel. Wat is de oorzaak hiervan?
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

kdhoe schreef:Toen ik gebouwd had moest ik idd ook zelf een coax voorzien in een sleuf en wachtbuis van bij mij binnen tot de rooilijn.
Weet je dat zeker? Normale procedure is kabel zelf van binnen naar buiten klaarleggen, graven op je eigen terrein tot op de perceelsgrens het dichtst bij het aansluitpunt (de paddestoel waarschijnlijk in dit geval). Dat is dus meestal niet de rooilijn, tenzij daar toevallig een aansluitpunt staat. De kabel moet bovendien lang genoeg zijn om tot aan het aansluitpunt te komen met een ruime reservemarge.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Je moet altijd een kabel voorzien tot aan de rooilijn. Voorbij de rooilijn is het de verantwoordelijkheid van Telenet. Orange mag hier niets aan doen, het zijn de techniekers van Telenet, of in ons geval Infrax, die de dropkabel zijn komen aansluiten op de paddenstoel in de straat.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

jantje81 schreef:
kdhoe schreef:Toen ik gebouwd had moest ik idd ook zelf een coax voorzien in een sleuf en wachtbuis van bij mij binnen tot de rooilijn.
Weet je dat zeker? Normale procedure is kabel zelf van binnen naar buiten klaarleggen, graven op je eigen terrein tot op de perceelsgrens het dichtst bij het aansluitpunt (de paddestoel waarschijnlijk in dit geval). Dat is dus meestal niet de rooilijn, tenzij daar toevallig een aansluitpunt staat. De kabel moet bovendien lang genoeg zijn om tot aan het aansluitpunt te komen met een ruime reservemarge.
Daar heb je gelijk in. Maar bij mij was het eerste aansluitpunt te ver. Ik moest dus enkel een kabel voorzien tot aan de rioollijn, want daar heeft men een nieuw aansluitpunt (paddestoel) voorzien.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:Hoe komt het dat ik quasi dagelijks mijn fritzbox (in client mode achter de Orange router) moet resetten om terug de volle downloadspeed te hebben. Meestal ligt die dan op 30 DL. Doe ik reboot van fritzbox, dan terug 95 DL. Soms helpt dit niet en moet ik ook Orange modem eens uit stekker trekken.
Dat is een raar fenomeen ...
Als jouw FritzBox ingesteld is in "client mode" achter de Orange router, wordt hij een gewone switch (op alle 4 LAN poorten), en komt deze dus niet meer tussen in de snelheid.
Jouw PC's mogen dus zowel op de vrije poorten van de Orange router, als op de vrije poorten van de FritzBox aangesloten worden, zou ook geen verschil mogen uitmaken.

Krijg je die verlaagde downloadsnelheid zowel als je de PC aansluit op de FritzBox als rechtstreeks op de Orange modem?

PS
Wat is het voordeel van op die manier te werken? Je FritzBox krijgt hier geen publiek IP adres?
Tenzij je de MAC van de FritzBox ingesteld hebt in de pass-trough lijst van de Orange modem?
Kan je dan niet beter in "router" mode werken i.p.v "client" mode?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

quovadis schreef:ik heb nochtans deze keuze mogelijkheden

BAND MODE
Draadloze Radio: 2.4 GHz
5 GHz
2.4 en 5 GHz
Schakel uit
Ik heb het even nagekeken... Er staat 2.4, 5, concurrent mode en off. Ik ken concurrent mode niet dus ben ik gaan googlen. Blijkbaar verstuurt de router dus het 2,4 en 5 GHz signaal gelijktijdig. Maar hoe zeg je tegen je devices dat ze de 5GHz moeten gebruiken.

Ik heb er zelf een router achter staan, ik verbind op 2,4 en haal goed 40 Mbit, ik verbind op 5 en haal 96 Mbit. Dit terwijl ik op het dualband signaal van de Orange modem amper 30 Mbit haal en dan sta ik nog naast dat ding.

Iemand een verklaring?

Wat betreft de lage snelheden, het is nog steeds van dat... Na enkele dagen staat deze terug op 3 Mbit. Ik ga er nog eens voor naar Orange bellen als ik de moed heb want dit is echt niet prettig.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Slafes schreef:Maar hoe zeg je tegen je devices dat ze de 5GHz moeten gebruiken.
Door beide frequenties een verschillende SSID te geven.
Dan laat je het device alleen toe om te verbinden met de 5 GHz radio.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Vraagje.
Ivm orange internet.
Deze morgen via. Sabnzb downloadsnelheid van 7,5 MB/s wat normaal is. Ook gisterenavond
Sinds 11u is die snelheid in sabnzb maar 1 MB/s.
Het ligt niet aan het downloadbestand (bij elke nzb zo).
Ik ben nog maar pas klant dus het kan ook niet aan reeds gedownload bolumezijn. Wat dan wel?
Overzetten v bestanden thuis over het netwerk loopt gewoon snel!
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

skank schreef:Vraagje.
Ivm orange internet.
Deze morgen via. Sabnzb downloadsnelheid van 7,5 MB/s wat normaal is. Ook gisterenavond
Sinds 11u is die snelheid in sabnzb maar 1 MB/s.
Het ligt niet aan het downloadbestand (bij elke nzb zo).
Ik ben nog maar pas klant dus het kan ook niet aan reeds gedownload bolumezijn. Wat dan wel?
Overzetten v bestanden thuis over het netwerk loopt gewoon snel!
Controleer eens het maximum aantal verbindingen in sabnzbd. Stond bij mij ook maar op vier of zo. Succes


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

daydreamke schreef:
skank schreef:Vraagje.
Ivm orange internet.
Deze morgen via. Sabnzb downloadsnelheid van 7,5 MB/s wat normaal is. Ook gisterenavond
Sinds 11u is die snelheid in sabnzb maar 1 MB/s.
Het ligt niet aan het downloadbestand (bij elke nzb zo).
Ik ben nog maar pas klant dus het kan ook niet aan reeds gedownload bolumezijn. Wat dan wel?
Overzetten v bestanden thuis over het netwerk loopt gewoon snel!
Controleer eens het maximum aantal verbindingen in sabnzbd. Stond bij mij ook maar op vier of zo. Succes


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Het ligt niet aan de instellingen in sabnzb/of de nas. Absoluut niet.
Als je het toch wil weten, het staat op 15 ;)
Zoals deze morgen vroeg.
Deze morgen ging het snel nu plots niet meer.
Ook als ik een speedtest doe via een andere vaste pc , kom ik maar aan 1,5
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

De modem eens resetten dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

daydreamke schreef:De modem eens resetten dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wil ik wel doen alleen hoop ik dat het niet zoals hierboven dan is dat sommige veel moeten resetten wegens snelheidsproblemen


Edit: een power on/off vd modem router heeft geholpen.


Ik hoop alleen dat het niet weer voorvalt
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Als dat vaak voorkomt moet je bellen naar Orange, zo zijn ze op de hoogte en kunnen ze er eventueel iets aan doen.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”