RealDSL: Eindelijk FUP?

Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat maakt die .7 mbit uit?
StijnV01

meon schreef:Wat maakt die .7 mbit uit?


Genoeg ;) als je 6 pc's online hebt , kan het een verschil uitmaken.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Let even op:
Alle prijzen zijn exclusief BTW
GeekDSL met z'n vaste IP zal voor mij over 6 maanden een reden zijn over te stappen van mijn uitstekende provider xs4all, mits het netwerk RealDSL stabiel blijft. Eén nachtmerrie (adsl2fit) is genoeg en dat 'unlimmited' (met fup) maakt me toch huiverig.
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Belgacom en RealROOT hebben het recht om zich van op afstand toegang te verschaffen tot de modem van de Gebruiker met het oog op het uitvoeren van onderhouds-, configuratie- of monitoringwerkzaamheden. Indien dit nodig is, zal de Gebruiker aan het personeel van Belgacom en RealROOT toegang verschaffen tot de modem. Dat moet niet wanneer we de gebruiker zijn eigen modem heeft hoop ik toch.

Dat een bedrijf zijn modem koopt of huurt en dan zo een policy afspreekt met RealRoot kan ik begrijpen.

Lolz wat staat er ook nog in die voorwaarden, ze mogen zomaar de prijs omhoog duwen onder de 10 %, na iedere week ( De nieuwe Prijzen worden van kracht zeven (7) dagen na de bekendmaking van de prijswijziging.) 9,5 % de prijs opduwen mag dus in principe. Moest er nu staan en dit maximum 2 maal per jaar. Dan kan ik akkoord gaan anders kunnen ze doen en laten wat ze willen.

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ja, het klinkt toch wel echt goed hé ... ik heb nog enkele maandjes Versatel te doen en dan zou ik die realROOT wel eens willen proberen! :-D
Tegen dan zijn er hopelijk al wat meer gebruikservaringen bij deze ISP ...

Geef toe, voordat iedereen realROOT veroordeelt tot A2F-disaster-in-spé-kloon, dat dit soort initiatieven alleen maar toe te juichen vallen... ik gun ze zeker een kans, chapeau!
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

meon schreef:
wmostrey schreef:
trobbelke schreef:spannende lectuur, die voorwaarden :-D
wie een abo neemt zonder fixed IP, mag geen dyndns dienst gebruiken :eek:

goed lezen, die voorwaarden, inderdaad...


??? Je mag zelfs servers draaien, eigen webserver en gameserver volgens die voorwaarden.. dan ga je zeker een dyndns draaien he ;)

Zeker van?:
4.5. Het is de Gebruiker toegelaten om servers te draaien op een abonnement met een vast ip adres. Het is toegelaten eigen game-, mail- of web-servers te draaien. > enkel voor het GeekDSL-abonnement.

Hm... is dat aangepast sinds een uurtje? Toenstaks zag ik nog staan dat je geen vast ip-adres mag simuleren en nu vind ik het niet meer terug!

Gokje ... aan de fanatieke verdediging en kennis van eigenschappen die niet vermeld staan op de website te oordelen gok ik dat wmostrey iemand van RealROOT is ... die reageert op de opmerkingen hier! :D


die indruk heb ik ook, 't één en 't ander is al aangepast aan die Algemene Voorwaarden. Dit is een ISP die luistert naar hun potentiële klanten :-D
(ik ben geen potentiële klant: ik heb geen vaste telefoon, ADSL is voor mij duurder dan Telenet)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

kikker46 schreef:Belgacom en RealROOT hebben het recht om zich van op afstand toegang te verschaffen tot de modem van de Gebruiker met het oog op het uitvoeren van onderhouds-, configuratie- of monitoringwerkzaamheden. Indien dit nodig is, zal de Gebruiker aan het personeel van Belgacom en RealROOT toegang verschaffen tot de modem. Dat moet niet wanneer we de gebruiker zijn eigen modem heeft hoop ik toch.

Dat een bedrijf zijn modem koopt of huurt en dan zo een policy afspreekt met RealRoot kan ik begrijpen.

Lolz wat staat er ook nog in die voorwaarden, ze mogen zomaar de prijs omhoog duwen onder de 10 %, na iedere week ( De nieuwe Prijzen worden van kracht zeven (7) dagen na de bekendmaking van de prijswijziging.) 9,5 % de prijs opduwen mag dus in principe. Moest er nu staan en dit maximum 2 maal per jaar. Dan kan ik akkoord gaan anders kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Je schreef, Dat moet niet wanneer we de gebruiker zijn eigen modem heeft hoop ik toch.

Hun Algemene voorwaarden: Artikel 11/4 toch best eens goed lezen.

Grtz,
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Als de voorwaarden nu al zo snel aangepast worden in de positieve zin, wat zal het dan worden als ze problemen zouden hebben?

Sinds mijn A2F ervaring huiver ik al indien providers veel beloven, zeker in het geval van unlimited. De snelheid waarmee nog extra voordelen bijkomen doet me toch wel mijn wenkbrauwen fronsen.
Het mooiste is nog dat de update datum niet eens werd aangepast. In de toekomst zou dit dus betekenen dat iemand "te laat" ziet dat er iets is veranderd en geen aktie meer kan ondernemen!

1 april komt eraan en mooie sprookjes duren niet lang! Twee achtergrondgedachtes ...

Inter

be warned and be careful!
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
wmostrey
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 maa 2005, 12:18

kikker46 schreef:Lolz wat staat er ook nog in die voorwaarden, ze mogen zomaar de prijs omhoog duwen onder de 10 %, na iedere week ( De nieuwe Prijzen worden van kracht zeven (7) dagen na de bekendmaking van de prijswijziging.) 9,5 % de prijs opduwen mag dus in principe. Moest er nu staan en dit maximum 2 maal per jaar. Dan kan ik akkoord gaan anders kunnen ze doen en laten wat ze willen.


Bekijk artikel 7.4 maar opnieuw, ik denk dat ze naar je geluisterd hebben!
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

zeg, wmostrey, wat is uw functie bij Realdsl?
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

hoe wil je dat er nu nog iets serieus wordt genomen als via opmerkingen hier op het forum de voorwaarden constant veranderen :???: :???: :???:

artikels, datum die aangepast worden in het wilde weg, net de dingen die mij als abonnee zouden moeten beschermen. Goed bezig moet ik zeggen, het vertrouwen is al ver te zoeken.

Algemene voorwaarden bieden zowel de dienstverlener als de gebruiker juridische zekerheden. Met de werkwijze tot op heden getoond en de vermelde artikelen zijn er voor de gebruiker ZEER WEINIG zekerheden. Een degelijke provider zal zijn voorwaarden zeker de revue laten passeren bij een advocaat om de rechtsgeldigheid na te laten gaan en zeker niet zomaar dingen gaan veranderen.

als potentiële klant zou ik nu al neen zeggen

just my opinion

inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Ik denk als ge over prijsaanpassing spreekt de advocaat niet veel zal kunnen zeggen dan hmm als zij meer vragen kan ik ook meer vragen :? .

Mvg,

Kikker46
Sector
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:07

inter schreef:hoe wil je dat er nu nog iets serieus wordt genomen als via opmerkingen hier op het forum de voorwaarden constant veranderen :???: :???: :???:

artikels, datum die aangepast worden in het wilde weg, net de dingen die mij als abonnee zouden moeten beschermen. Goed bezig moet ik zeggen, het vertrouwen is al ver te zoeken.

Algemene voorwaarden bieden zowel de dienstverlener als de gebruiker juridische zekerheden. Met de werkwijze tot op heden getoond en de vermelde artikelen zijn er voor de gebruiker ZEER WEINIG zekerheden. Een degelijke provider zal zijn voorwaarden zeker de revue laten passeren bij een advocaat om de rechtsgeldigheid na te laten gaan en zeker niet zomaar dingen gaan veranderen.

als potentiële klant zou ik nu al neen zeggen

just my opinion

inter


Cut 'em some slack Inter, ze zijn nog maar net bezig (denk ik).
Ik ben anders wel zéér geïnteresseerd.
amyas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:29

inter schreef:hoe wil je dat er nu nog iets serieus wordt genomen als via opmerkingen hier op het forum de voorwaarden constant veranderen :???: :???: :???:

artikels, datum die aangepast worden in het wilde weg, net de dingen die mij als abonnee zouden moeten beschermen. Goed bezig moet ik zeggen, het vertrouwen is al ver te zoeken.

Algemene voorwaarden bieden zowel de dienstverlener als de gebruiker juridische zekerheden. Met de werkwijze tot op heden getoond en de vermelde artikelen zijn er voor de gebruiker ZEER WEINIG zekerheden. Een degelijke provider zal zijn voorwaarden zeker de revue laten passeren bij een advocaat om de rechtsgeldigheid na te laten gaan en zeker niet zomaar dingen gaan veranderen.

als potentiële klant zou ik nu al neen zeggen

just my opinion

inter


goed bezig, direct als een provider een méér dan aantrekkelijk aanbod biedt voor mensen die geen nood hebben aan ambetante limieten, breek je hen af voor het minste dat ze doen (het is mss voor hen ook allemaal nieuw, een beetje aftasten, ervoor zorgen dat ze een aantrekkelijke provider worden).
jij kan niet weten of ze dezelfde weg op gaan als A2F, dus moet je hen eigenlijk het voordeel van de twijfel geven.

zulke aanbiedingen moeten eigenlijk aangeprezen worden (in een land waar limieten een vaste waarde zijn)
trouwens ik heb er goede hoop op dat ze niet dezelfde weg inslaan als A2F (imho)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik vind het in ieder geval erg positief dat wmostrey (die heel dicht bij RealDSL staat ;) ) zijn formules voorlegt aan de potentiële klant en direct luistert naar zijn verzuchtingen. Als dit kan volgehouden worden (want het klantenbestand zal misschien exponentieel groeien) denk ik dat deze provider wel wat te bieden heeft.
Zolang ze maar niet dezelfde fouten maken als A2F, zie ik dit goed zitten. Vergeet niet dat de mensen van A2F in het begin ook zeer behulpvaardig waren, maar nadien door de druk van het klantenbestand en de aanslepende problemen toch een stap terug hebben moeten zetten.
Dus wmostrey hier enkele tips:
- Facturen op tijd bij de klant en beter systeem dan bij A2F
- Grootschalige problemen vermijden (makkelijker gezegd dan gedaan, maar het feit dat het belgacom netwerk gebruikt wordt zal hier wat bij helpen neem ik aan)
- Helpdesk goed bereikbaar maken
- Misschien iets minder streng zijn ivm. copyright schendingsmeldingen
- Eerst communicatie met de klant en dan pas indien nodig afsluiten van een account (niet omgekeerd zoals bij A2F)

Voor de ongelovigen, Latribu geeft al langer (in beperkte regio's) unlimited internet over het Belgacom netwerk en ze doen dit blijkbaar uitstekend... unlimited en kwaliteit kunnen dus wel degelijk hand in hand gaan!
NuKeM
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Hoe meer concurrentie hoe beter zou ik zo zeggen, de andere providers kunnen er alleen maar beter van worden dan. :-)
Dit lijkt me zeer goeie concurrentie, maar mijn lijn kan ook maar 1.1 aan, zoals toch wel velen denk ik, dan kan ik niet veel genieten van die FUP...
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

voor de mensen die kritiek hebben op mijn kritiek : toon aan wat ik verkeerd schrijf of interpreteer of is de waarheid neerpennen verkeerd?

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar voor iedere euro die ik uitgeef moet ik werken en wil ik ook bepaalde zekerheden.

Het gaat erom dat de klant beschermd wordt en dat mensen niet aan zo'n A2F-achtige toestanden vasthangen. Blijkbaar kunnen sommige mensen dat niet inzien en willen ze in een droomwereld leven. Algemene voorwaarden zijn eenmaal geen speledingetje waar je alle momenten van de dag iets gaat aan veranderen. Doe in de plaats een enquete wat de klanten willen, start hier een thread op, mogelijkheden genoeg dus om de klant zijn opinie te weten!

amyas, afbreken voor het minste wat ze doen ... hopelijk kom je niet in de situatie terecht dat de voorwaarden veranderd zijn en dat je niet meer tevreden bent!

Een handtekening om een bedrag van ongeveer 650€ te betalen voor iets waar je niet zeker van bent en dat (tot nu toe) veel verandert qua voorwaarden vind ik riskant.

Zolang alles goed gaat geen problemen maar wat als er problemen zijn ...
Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Silence

inter schreef:amyas, afbreken voor het minste wat ze doen ... hopelijk kom je niet in de situatie terecht dat de voorwaarden veranderd zijn en dat je niet meer tevreden bent!

Voor iemand die zo verlekkert is aan de voorwaarden - waar je gelijk in hebt je moet gen kat in een zak kopen - mis je wel volgend puntje.

11.4. RealROOT BVBA behoudt zich het recht om deze Specifieke Abonnementsvoorwaarden te wijzigen of aan te vullen. RealROOT BVBA moet de Gebruiker minstens vijftien (15) dagen voordat de wijziging van kracht wordt, daarvan op de hoogte stellen door een bericht te plaatsen op zijn webpagina (http://adsl.realroot.be/) of via e-mail. Indien de Gebruiker een wijziging in deze Specifieke Abonnementsvoorwaarden weigert te aanvaarden, kan hij tot de datum waarop de nieuwe Specifieke Abonnementsvoorwaarden van kracht worden het Abonnement opzeggen tegen deze datum

Er is een opstapclausule.

Het gaat erom dat de klant beschermd wordt en dat mensen niet aan zo'n A2F-achtige toestanden vasthangen

Je leeft in Europa nergens in de wereld is consumentenrecht zo (gelukkig) goed geregeld als hier. Het is niet perfect maar als consument heb ik wel degelijke rechten, net zoals een bescherming tegen obscure voorwaarden. Een bedrijf mag schrijven wat het wil als de voorwaarden onwettig zijn of enigszins de rechten van de consumenten beknoppen dan blijft het nooit overeind ! Maar ik zie in al die voorwaarden niets die vrij schokkend zijn.

En om zeker te zijn of er geen A2F toestanden aanhangen, informeer u. Plaats hier (of op andere kanalen) een vraagje over wie dat er achterzit, hoe het allemaal geregeld is,... . Das uw recht en ik vind persoonlijk dat het van elke consument ook zijn plicht zou moeten zijn. Maar doe dat eerst vooraleer hier zo negatief al zaken te gaan spuien. En zo te zien heeft het bedrijf nog nevenactiviteiten, ze kunnen het zich m.a.w gewoon niet permiteren om een slechte dienst aan te bieden want wat gaat er dan gebeuren denk je? Klaarblijkelijk bestaan ze al uit 98 wat bij mij al het gevoel heeft dat we hier praten over een stabiel bedrijf die zonder problemen de dotcom crisis heeft kunnen overleven.

En is Internet met een FUP niet mogelijk ? Ik zit nu bij Easynet heb een FUP en over de snelheid heb ik compleet geen klagen. Een iso op belnet komt aan een vlotte 380kb binnen. Het is wel zeker mogelijk en zou het niet meer kunnen missen. Niet dat ik zo'n grote downloader ben maar gewoon de vrijheid om te doen waar ik zin in heb zonder mij zorgen te moeten maken over een meter is gewoonweg genieten. Situaties zoals zin te hebben om een spelletje te spelen of skype te gebruiken maar het gewoonweg niet kunnen omdat mijn meter al op 80% staat komt hier ten huize Silence nooit voor.

Algemene voorwaarden zijn eenmaal geen speledingetje waar je alle momenten van de dag iets gaat aan veranderen. Doe in de plaats een enquete wat de klanten willen, start hier een thread op, mogelijkheden genoeg dus om de klant zijn opinie te weten!

Dit is dacht ik toch een forum met een thread ? Me dunkt dat die mensen waarschijnlijk ook wel her en der meningen vragen en naar de grieven luisteren van de gewone man. Wie weet zijn het wel "gewone" mensen zoals u en ik die ook hun grieven hebben mbt het huidge aanbod en denken ze dat ze het beter kunnen. Het lijkt mij trouwens niet echt het bedrijf die gewoon in de dark projecten opstart, anders overleef je zeker geen 7 jaar. Wat heb je dan liever, een bedrijf die uit de hoogte doet t.o.v zijn klanten en die er compleet geen rekening mee houden of een bedrijf die luistert en zich aanpast om zo klanten tevreden te stellen en mogelijk nieuwe mensen aan te trekken ? In een al verzadigde markt van aanbieders moet je een edge hebben die uw aanbod boven dat van een ander doet stijgen, klaarblijkelijk is dit voor hen een iets mindere snelheid maar met een FUP.

Een bedrijf die trouwens pas een dienst aanbied en na wat eerste input zijn voorwaarden en aanbod wat aanpast; ik zie niet in wat daar zo wereldschokkend aan is. En dat je voor elke aanpassing een raadsman zou moeten raadplegen is ook maar - sorry - bullocks. Voor triviale zaken zoals een verduidelijking mbt servers op het netwerk (dydns) in de voorwaarden ga je die zeker niet gaan raadplegen. Wat gaat een advocaat daarover kunnen zeggen ? Mijn advocaat weet met moeite hoe die zijn computer moet aansteken.
Gebruikersavatar
Miles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 nov 2003, 15:12
Locatie: Vlaanderen

Silence schreef:Een bedrijf die trouwens pas een dienst aanbied en na wat eerste input zijn voorwaarden en aanbod wat aanpast; ik zie niet in wat daar zo wereldschokkend aan is. En dat je voor elke aanpassing een raadsman zou moeten raadplegen is ook maar - sorry - bullocks.


Sorry maar als ik morgen bij Realdsl ga, en binnen 4 maanden zetten ze mij op een downloadlimiet van 40 GB, dan vind ik dat geen bullocks, dat is dan gewoon puur afzetterij. Sorry

Sorry als ik hier de algemene voorwaarden als iets "heilig" verklaar maar de consument moet gewoon beschermd worden. A2F heeft bij veel mensen een wantrouwen gecreëerd, en terrecht.

Ga AUB niet zweven door de advertentie van Realdsl.

Ik kan morgen ook beloven dat als ik aan de macht kom, er geen belastingen meer zullen zijn
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Toch echt wel erg hoe sommige hier al zitten te klagen.. geef die mensen toch een kans, tis eindelijk een waardig abbo.. in plaats van te zeveren zoude blij moete zijn. Maja der zijn altijd mensen die tegen vooruitgang zijn zeker.. en gewoon liever met een 10G limiet blijven zitten. :wink:
Silence

Miles schreef:
Silence schreef:Sorry maar als ik morgen bij Realdsl ga, en binnen 4 maanden zetten ze mij op een downloadlimiet van 40 GB, dan vind ik dat geen bullocks, dat is dan gewoon puur afzetterij. Sorry


Sorry als ik hier de algemene voorwaarden als iets "heilig" verklaar maar de consument moet gewoon beschermd worden.


Als ze iets aan hun voorwaarden veranderen - bvb het voorbeeld die je geeft - of langdurig in gebreke blijven en een geadverteerde dienst niet kunnen aanbieden kun jij zonder problemen uw abbo beeindigen. Dat geld trouwens voor zover ik weet voor elke dienst. Das uw recht als consument. Als je mij niet geloof neem gerust contact op met een consumentenorganisatie zoals Test Aankoop of vraag het even na in bvb be.burgerrechten ofzo.

Als je mij trouwens 1 dienst kunt geven en die daar voorwaarden aan verbinden, die GEEN clausule heeft waar staat dat de voorwaarden kunnen veranderen geef ik je een maandloon.

En met A2F in het achterhoofd is dat allemaal geweldig goed en wel maar ga jij opeens cellibitair gaan leven omdat je een keer een slechte relatie achter de rug hebt gehad? Ga je telkenmale redeneren van "ja maar dat zou kunnen zijn" en liefst in zo'n negatieve mogelijk vorm? Als ik morgen de straat over loop kan ik onder een wagen lopen, blijf ik dan maar liever thuis? Als iedereen zo zou reageren trouwens dan valt de vooruitgang - en in België lopen we al algemeen achter - gewoonweg stil.

Ken je het net nederlandse BBNED? Waarom zouden zij dat wel kunnen en een Vlaams bedrijf niet ? Daar hadden ze ook de naweeen van een oud monopolie van KPN maar ze doen het nu toch ook maar even... .
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Voor mij was het de moment om te kiezen .
Ik heb dus mijn huidige ISP een beleefd opzegbriefje gestuurd.(hoewel ik er niet van te klagen had)
Vanavond fax ik even het aanvraagformulier door.
Ik weet dat het misschien weer een risico is, A2F heb ik ook meegemaakt.
Maar ik wil iedereen wel eens een kans gunnen.(anders veranderd er in telecomland toch nooit iets)
Als het binnenligt laat ik wel weten hoe het loopt.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

toch even zeggen:

http://www.net4all.be schreef:<logo Net4All>

Opgericht in 1995 door Paul Broothaers en Herman verschooten is Net4All uitgegroeid tot één van de vaste pilaren in het internet-landschap in België.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

idd, dieje net4all bestaat nu ook al 10 jaar en ze kunnen het nog niet dus kan het met deze provider ook zijn. Maar ik ga dit ook zeker volgen tot mijn abbo bij versatel afloopt en als der dan nog niemand over te klagen heeft hebben ze ook een nieuwe klant bij :-D
Silence

SeNsEi Ze0n schreef:toch even zeggen:

http://www.net4all.be schreef:<logo Net4All>

Opgericht in 1995 door Paul Broothaers en Herman verschooten is Net4All uitgegroeid tot één van de vaste pilaren in het internet-landschap in België.
Ik had van die zogenaamde steunpilaar van het Internet eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Laat staan dat wanneer hun internet activiteiten evenredig zijn van de kwaliteit van hun websites ik totaal niet begrijp dat er mensen zijn die kwalitatieve dienstverlening daarvan verwachten.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Laatst gewijzigd door Blue-Sky 13 sep 2007, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Kan iemand REALDSL bij 't provideroverzicht zetten ??
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Laten we nu overschakelen op Realdsl en ze hebben problemen ... Dat kan gewoon niets voorstellen of niet erger worden dan de problemen die we het voorbije jaar bij A2F gezien hebben!
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Leuk, ze sturen de klanten al door naar dit forum voor verdere vragen. :-)

mailtje:
Beste MaRtO,

Meeste van je vragen worden reeds beantwoord op een onafhankelijk forum door reeds bestaande gebruikers : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049

maar om in detail te antwoorden, we maken gebruik van het BELGACOM netwerk...

Cain

On 26 Mar 2005, at 22:45, [email protected] wrote:

Naam: MaRtO
Email: [email protected]
Bericht:

Beste,

Op welk netwerk zitten jullie?
Belgacom, Scarlet, ...

Thx
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

SeNsEi Ze0n schreef:Opgericht in 1995 door Paul Broothaers en Herman Verschooten is Net4All uitgegroeid tot één van de vaste pilaren in het internet-landschap in België.

Even URL aangepast,

Grtz,
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

°MaRtO°° schreef:Leuk, ze sturen de klanten al door naar dit forum voor verdere vragen. :-)
Geef ze dan deze korte link mee. Real DSL
NicBEonline
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 maa 2005, 15:30

°MaRtO°° schreef:Leuk, ze sturen de klanten al door naar dit forum voor verdere vragen. :-)

mailtje:
Beste MaRtO,

Meeste van je vragen worden reeds beantwoord op een onafhankelijk forum door reeds bestaande gebruikers : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049

maar om in detail te antwoorden, we maken gebruik van het BELGACOM netwerk...

Cain

On 26 Mar 2005, at 22:45, [email protected] wrote:

Naam: MaRtO
Email: [email protected]
Bericht:

Beste,

Op welk netwerk zitten jullie?
Belgacom, Scarlet, ...

Thx


Ze zijn op Telenet.
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

NicBEonline schreef:
°MaRtO°° schreef:Leuk, ze sturen de klanten al door naar dit forum voor verdere vragen. :-)

mailtje:
Beste MaRtO,

Meeste van je vragen worden reeds beantwoord op een onafhankelijk forum door reeds bestaande gebruikers : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049

maar om in detail te antwoorden, we maken gebruik van het BELGACOM netwerk...

Cain

On 26 Mar 2005, at 22:45, [email protected] wrote:

Naam: MaRtO
Email: [email protected]
Bericht:

Beste,

Op welk netwerk zitten jullie?
Belgacom, Scarlet, ...

Thx


Ze zijn op Telenet.

Realroot: das achter mijn ouders hunnen hoek, ik zie die vaak rond rijden in die gele beetle. Moest ik erbij gaan en ik heb problemen loop ik daar binnen ipv te bellen :)

Die site: http://adsl.realroot.be/ werkt bij mij niet.
Ik denk trouwens niet dat je A2F moet vergelijken met RR. RR is een BNIX partner en heeft ook een ircnet servertje draaien, dattrekt ook wat verkeer. Een verbinding met ircnet krijg je niet zomaar en behoudt je niet zomaar. Ik heb hosting bij realroot (lazernet) en vroeger had ik daar ook een ircd shell acountje (ik kan niet meer op de naam komen van hoe het bedrijfje noemde). Nooit veel last mee gehad!

Ik vindt wel jammer dat die basis maar 1 pop3 met 5 aliases, zelfs skynet geeft tegenwoordig mee waarom niet (ik zeg maar iets) 2/3 pop3 met max 10 aliases per mailbox, geen be domein maar een @naam.realdsl.be en voor 1€ per maand ofzo een be domein. Want 1 pop3 voor een abo dat 47.19€ incl per maand kost :roll:
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

spacekiek schreef:Kan iemand REALDSL bij 't provideroverzicht zetten ??


Voila, dat is gebeurd. :-)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Joe Sixpack schreef:Die site: http://adsl.realroot.be/ werkt bij mij niet. :roll:
Wat doe je dan verkeerd, URL niet juist ingetypt?
Zie hier http://www.realdsl.be/?page=breedband :-)

Of bedoelde je deze ? http://www.realroot.be
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

wmostrey schreef:Er is een nieuwe speler op de markt:
http://www.realdsl.be/?page=breedband

Alle pakketten zijn met ongelimiteerd volgens fair use policy, en met mogelijkheid tot fixed ip tegen redelijke prijs. Jullie comments?
wmonstrey,
Ik denk dat voor velen dit een mooi pakket is.
Sommigen zullen gaan voor unlimmited,
anderen (waaronder ik) voor het vaste IP met een stabiele verbinding, uniek voor deze prijs.
Dit zijn twee totaal ander soort gebruikers wiens belangen eigenlijk tegengesteld zijn.
Vaak zal zelfs de grootgebruiker geen vast IP willen hebben.
De soms negatieve reacties op jouw posting hebben hun oorsprong in de negatieve ervaringen met A2F(adsl2fit)/Webvisie/Net4all, waaronder ikzelf (maandenlang 300kb/s/40kB/s 'savonds).
Laat je daardoor niet ontmoedigen te posten op dit forum.
Probeer te voorkomen dat je netwerk een slechte naam krijgt door misbruik door een aantal extremisten die honderden GB's verbruiken, handhaaf je FUP, maar laat ook weten waar je grenzen ongeveer liggen.
Als voorbeeld: Ik kan me voorstellen dat een FUP van 50GB/m redelijk is maar dat een incidentele hogere piek geen reden tot afsluiting is (zelf heb ik nooit meer dan 2-10GB/m gebruikt).
Laat je ook niet weerhouden te discussiëren over de voorwaarden, voor veel van dit soort regels/voorwaarden is echt geen advocaat nodig.
Kortom: Ga door met hier posten en discussiëren over de produkten.
Naarmate er meer gebruikers met postieve ervaringen komen zal ook de vergelijking met A2F afnemen.
Veel succes toegewenst, waarschijnlijk zal je mij binnenkort ook als klant zien verschijnen en ik denk, velen met mij!
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zit al jaren bij Telenet en zou gerust de overstap willen wagen na enige tijd... moesten de ISP's eens duidelijk zijn over hun FUP.
Wat voor de 1ne 1gig per maand is is voor een ander 300gig per maand.
En sinds er zo n verschil op kan zitten zouden ze er beter gewoon een getal op plakken.

Verder ook van mijn kant juich ik zulke pogingen van ISP's voor zoiets aan te bieden alleen maar toe... nu nog duidelijkheid over die FUP en alles is duidelijk en er zouden er een stuk meer overstappen moesten ze dit weten.

Greetz & goodluck RealDSL ;)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben vooral aangetrokken door die 512 kbit/s upstream moet ik zeggen. Ben zelf geen grootverbruiker dus moet het meer van de kwaliteit van de backbone hebben. Weet iemand iets over hun pingtijden en peerings?
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

Pengu schreef:
spacekiek schreef:Kan iemand REALDSL bij 't provideroverzicht zetten ??


Voila, dat is gebeurd. :-)

je hebt de prijs ZONDER btw er gezet. De rest is invlusief btw
39 € =47.19€ incl btw
45€ = 54.45€ incl btw
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
Joe Sixpack schreef:Die site: http://adsl.realroot.be/ werkt bij mij niet. :roll:
Wat doe je dan verkeerd, URL niet juist ingetypt?
Zie hier http://www.realdsl.be/?page=breedband :-)

Of bedoelde je deze ? http://www.realroot.be

neen ik bedoel echt http://adsl.realroot.be



realadsl schreef:11.4. RealROOT BVBA behoudt zich het recht om deze Specifieke Abonnementsvoorwaarden te wijzigen of aan te vullen. RealROOT BVBA moet de Gebruiker minstens vijftien (15) dagen voordat de wijziging van kracht wordt, daarvan op de hoogte stellen door een bericht te plaatsen op zijn webpagina (http://adsl.realroot.be/)
Gesloten

Terug naar “RealDSL”