dat zou het eerlijkst zijn.
Zou dit niet vanuit de bestaande rop's gebeuren gezien daar al fiber toekomt?lacer schreef:Ben eens benieuwd hoe ze de huizen aansluiten nadat de fiber reeds in de straat ligt, vb na maanden, jaren ,...
Zit elke fiber in de grond dan klaar voor elk huis met een soort terminator-box, waar je dan de aftakking maakt naar het desbetreffende huis via hun" smart tube" ?
Op volgende foto is dat precies toch geen bbox3qless schreef:ONT, en dan naar bbox3 met andere firmware zodat 1 van de LAN poorten als WAN werkt
Ik denk het niet, het zou om GPON gaan met 1 vezel die passief gesplit wordt naar 32 aansluitingen. De ROP's staan daarvoor veel te ver.Roygenz schreef:Zou dit niet vanuit de bestaande rop's gebeuren gezien daar al fiber toekomt?
Voor zover mij bekend heeft de B-box3 een WAN poort (die met VDSL2 niet gebruikt wordt).qless schreef:ONT, en dan naar bbox3 met andere firmware zodat 1 van de LAN poorten als WAN werkt
Hou ons op de hoogte, er zal hier wel veel interesse voor zijn. vb:680x0 schreef:15 januari trekken ze een fiber hier door de straat, vanaf 20 januari kan ik aansluiten, dus tegen eind januari ten laatste zou ik volgens de planning compleet op fiber zitten. Momenteel spreken ze van 250/45mbit unlimited.
Er zijn GPON systemen die 70 km halen met splitters. Je kunt ook andere configuraties hebben met die passive splitters, bovoorbeeld eerst 1-8 split en dan 8x een 1-4 splitter.raf1 schreef:Ik denk het niet, het zou om GPON gaan met 1 vezel die passief gesplit wordt naar 32 aansluitingen. De ROP's staan daarvoor veel te ver.Roygenz schreef:Zou dit niet vanuit de bestaande rop's gebeuren gezien daar al fiber toekomt?
Hoe en waar die passieve splitters worden geïnstalleerd is me niet duidelijk, ofwel in een kleine straatkast, ofwel tegen de gevel van een huis ofwel gewoon begraven in de grond eventueel in een putje met dekseltje.
Spijtig dat de EU dit zelfs niet verplicht (voor aansluiting van consumenten)Bovendien wordt het open netwerkmodel door de EU ondersteunt.
Als ze vandaag over coax niet echt goed van de grond komen,zullen ze iets moeten doenproximusboyke schreef:orange belgie heeft blijkbaar intresse om samen te werken met proximus
https://www.telecompaper.com/nieuws/ora ... d--1179620
Zucht...de komende 8 tot 10 jaar krijgen
Wordt er hier aan promotie voor monopoly toestanden gedaan? Stel gans die boel maar open voor iedereen, op die manier zouden de telecom prijzen eindelijk eens kunnen dalen. Nu zijn ze (al) onbetaalbaar geworden. Straks moeten we nog gaan lenen om internet + tv + telefonie (gsm en/of vast) maandelijks te kunnen betalen.proximusboyke schreef:ja zou eens veel klanten kunnen opleveren voor proximus.
Hopelijk kunnen ze het nu een beetje voor hen houden.
Inderdaad... VERPLICHT alle Belgische telecom operatoren tesamen een nieuwe vennootschap op te richten ter bevordering van de glasvezel uitrol.Muziekbos schreef:Wordt er hier aan promotie voor monopoly toestanden gedaan? Stel gans die boel maar open voor iedereen
Muziekbos schreef:Wordt er hier aan promotie voor monopoly toestanden gedaan? Stel gans die boel maar open voor iedereen, op die manier zouden de telecom prijzen eindelijk eens kunnen dalen. Nu zijn ze (al) onbetaalbaar geworden. Straks moeten we nog gaan lenen om internet + tv + telefonie (gsm en/of vast) maandelijks te kunnen betalen.proximusboyke schreef:ja zou eens veel klanten kunnen opleveren voor proximus.
Hopelijk kunnen ze het nu een beetje voor hen houden.
3 jaar nodig om glasvezel aan te leggen daarDe hinder door de werken zou moeten meevallen, aangezien er op vele plaatsen glasvezel langs de gevels kan worden getrokken in plaats van volledige straten te moeten openbreken. Binnen drie jaar zou de eerste fase in Deurne en de Diamantwijk afgerond zijn.
cadsite schreef:hé juul, der is er ier ene die zegt dat 't straat open ligt.
Leg daar ne keer snel wa glas in voor da ze 't toe smijten!
Ze spreken zelfs over 10 jaar om slechts een stukje van Belgie te doen... geeeeuwwwwwww.buthead schreef: 3 jaar nodig om glasvezel aan te leggen daarallright!
PS: hoeveel fases zijn er zo?
Een klein vraagje voor jullie beide,r2504 schreef:Ze spreken zelfs over 10 jaar om slechts een stukje van Belgie te doen... geeeeuwwwwwww.buthead schreef: 3 jaar nodig om glasvezel aan te leggen daarallright!
PS: hoeveel fases zijn er zo?
Appartementsgebouwen zijn net eenvoudig... je moet er slechts éénmaal fiber binnen brengen.Bssoft schreef:ik woon in een wijk met ongeveer 100 appartementsgebouwen
Misschien moet men gewoon starten met het oprichten van een "fiber vzw" waarin men alle providers verplicht deel te nemen... op die manier moet men slechts één fiber leggen in plaats van dat de komende jaren iedere provider de straat opnieuw gaan openbreken voor het leggen van "zijn" fiber. Niet alléén liggen de kosten zo vele male lager, het gaat ook vele malen sneller.Bssoft schreef:Gewoon om te weten of jullie iets snappen van netwerken aanleggen op de openbare weg + koppelen naar de (privé)
Was dit maar waar, dit gaan ze nooit doen want dan zullen ze weer iets vinden ->> in die straat ligt fiber van A' dus B moet hiervoor huur aan ons betalenr2504 schreef:Misschien moet men gewoon starten met het oprichten van een "fiber vzw" waarin men alle providers verplicht deel te nemen... op die manier moet men slechts één fiber leggen in plaats van dat de komende jaren iedere provider de straat opnieuw gaan openbreken voor het leggen van "zijn" fiber. Niet alléén liggen de kosten zo vele male lager, het gaat ook vele malen sneller.