Levensduur AAA batterijen DECT handset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik gebruik hier thuis twee Gigaset DECT handsets waar oplaadbare AAA batterijen in moeten. Hoewel de toestellen weinig worden gebruikt (1h / week) zijn die batterijen na een half jaar "op". Ik gok dat dit komt doordat ze constant in de lader zitten, dat systeem is waarschijnlijk niet intelligent genoeg om dat laden beter te managen. Iemand die dit op één of andere manier gefixt heeft? Ik denk aan een tijdsklokje dat 1 x per week een paar uren oplaadt.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Gewoon naast de lader leggen, in plaats van in de lader?
En pas opladen als je het signaal krijgt dat de batterij (bijna) leeg is.
Gezien je 2 handsets hebt, zal je niet zonder telefoon vallen, als je toevallig vergeet ééntje tijdig op te laden.
En pas opladen als je het signaal krijgt dat de batterij (bijna) leeg is.
Gezien je 2 handsets hebt, zal je niet zonder telefoon vallen, als je toevallig vergeet ééntje tijdig op te laden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Hangt er vanaf welk type oplaadbare batterij,
Zelf leg ik 1x per week de draadloze telefoon naast het laadstation zodat de batterij niet constant geladen blijft en dan het "geheugen effect" begint te spelen.
Zelf leg ik 1x per week de draadloze telefoon naast het laadstation zodat de batterij niet constant geladen blijft en dan het "geheugen effect" begint te spelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Met een gecontroleerde ontlaad-laad cyclus kan je batterij terug "als nieuw" worden.
Onderstaand twee grafieken van een "dode" Eneloop BK-4MCCE batterij (AAA, 750mA).
Eerste grafiek: gecontroleerde ontlading @ 200mA. Batterij spanning valt onmiddellijk onder de 1.2 Volt ==> niet meer bruikbaar.
Twee grafiek: gecontroleerde ontlading @ 200mA. Batterij spanning blijft boven de 1.2 Volt tot 750 mAh ==> "als nieuw".

Onderstaand twee grafieken van een "dode" Eneloop BK-4MCCE batterij (AAA, 750mA).
Eerste grafiek: gecontroleerde ontlading @ 200mA. Batterij spanning valt onmiddellijk onder de 1.2 Volt ==> niet meer bruikbaar.
Twee grafiek: gecontroleerde ontlading @ 200mA. Batterij spanning blijft boven de 1.2 Volt tot 750 mAh ==> "als nieuw".

- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Hier doen we ongeveer 2 jaar met GP batterijen die standaard meegeleverd waren.
Lijkt me aanvaardbaar toch?
We laden enkel de batterijen op als we zien dat ze bijna leeg zijn.
Lijkt me aanvaardbaar toch?
We laden enkel de batterijen op als we zien dat ze bijna leeg zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Eneloop Lite heeft wel maar een kleine capaciteit: AAA 550 mAh en AA 950 mAh. Varta heeft ook speciale oplaadbare batterijen voor draadloze telefoons met een grotere capaciteit:
2 x AAA 800 mAh:
4 x AAA 800 mAh:
2 x AA 1600 mAh:
2 x AAA 800 mAh:
4 x AAA 800 mAh:
2 x AA 1600 mAh:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Gewoon die batterijtjes minstens 1 maal per maand helemaal leeg laten lopen (dus DECT niet op de lader tot ze zo goed als helemaal leeg zijn). In mijn DECT zaten (heb er nu geen meer) 2 900mAh AAA NiMH batterijtjes, die telefoon kon soms 10 dagen zonder opladen, en batterijen hebben het er bijna 5 jaar in uitgehouden!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Helemaal leeg laten lopen is niet goed voor de levensduur van een NiMH batterij, integendeel zelfs! Wel is het best dat je ze zo weinig mogelijk oplaadt met een "domme" lader maar ja, je kan ze er moeilijk elke keer uithalen om ze met een betere lader op te laden.KRL100 schreef:Gewoon die batterijtjes minstens 1 maal per maand helemaal leeg laten lopen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik heb 2 handsets. Eentje is al erg oud (10j) en eentje minder oud (5j).
De oude heeft nog steeds de originele batterijen, en werkt perfect. De minder oude heeft ook om het half jaar nieuwe batterijen nodig. Die zuipt hij echt heel erg snel leeg. En na een half jaar kun je er amper 10min mee bellen. Ik had ook gemerkt dat die redelijk warm is terwijl dat die in lader steekt. Dus ik vermoed dat die gewoon defect is.
Dit begon pas 1.5j geleden, daarvoor werkte die perfect
Sent from my A0001 using Tapatalk
De oude heeft nog steeds de originele batterijen, en werkt perfect. De minder oude heeft ook om het half jaar nieuwe batterijen nodig. Die zuipt hij echt heel erg snel leeg. En na een half jaar kun je er amper 10min mee bellen. Ik had ook gemerkt dat die redelijk warm is terwijl dat die in lader steekt. Dus ik vermoed dat die gewoon defect is.
Dit begon pas 1.5j geleden, daarvoor werkte die perfect
Sent from my A0001 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik ga eens kijken voor die Varta phone batterijen, gecombineerd met een klokje. Iets van 1h laden om de 2 dagen moet wel voldoende zijn denk ik. Batterijen apart opladen e.d. vind ik nogal gepruts. Telefoon naast de lader leggen is op zich geen slecht idee en hebben we al gedaan maar in de praktijk zet je die er ofwel toch op, of vergeet je hem op te laden en zijn ze natuurlijk beiden leeg op het moment dat je moet bellen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Wat ik geleerd heb vroeger (maar met evolutie batterijen kan dit veranderen)
je mag het nooit in oplaadstation laten zitten.
Ze kunnen ongeveer 1000x opladen.
Als je ze voortdurend en oplader laat zitten en verliest hij 1 a 2% begint hij opnieuw op te laden en ben je een beurt kwijt.
Dus constant laten inzitten kan je gemakkellijk 5 a 6 beurten per dag kwijtraken.
En als je het zo berekend zal je wel aan je 6 maand komen, dus normaal volgens mij.
je mag het nooit in oplaadstation laten zitten.
Ze kunnen ongeveer 1000x opladen.
Als je ze voortdurend en oplader laat zitten en verliest hij 1 a 2% begint hij opnieuw op te laden en ben je een beurt kwijt.
Dus constant laten inzitten kan je gemakkellijk 5 a 6 beurten per dag kwijtraken.
En als je het zo berekend zal je wel aan je 6 maand komen, dus normaal volgens mij.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp