Aangezien we hier weer een paar sterretjes in het glas rijker zijn moet ik een paar nieuwe telefoons kopen.
Ik vroeg me af of er nog winkels zijn die standaard 2 jaar garantie geven als het op factuur gekocht is (of in de praktijk niet moeilijk doen over het onderscheid)?
Winkels met Nederlandse roots zullen al wel afvallen veronderstel ik, maar wie blijft dan nog over?
B2B garantie smartphones?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
En als ik mij niet vergis is dit onder druk van Europa geweest dat de consument, particulier, 2 jaar garantie kreeg. B2B blijft 1 jaar tenzij dat de fabrikant zelf langere garantie geeft. Maar dan moet je na het eerste jaar het rechtstreeks regelen met de klantendienst van de fabrikant en niet meer met de winkel waar je het gekocht hebt. Ook daar weer de algemene voorwaarden bekijken...
Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement en dan zijn ze vanzelf voorzichtiger met de telefoons...
Want sterretjes in de schermen zijn quasi nooit garantie...
Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement en dan zijn ze vanzelf voorzichtiger met de telefoons...
Want sterretjes in de schermen zijn quasi nooit garantie...
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Je kan een bijdrage van de WG naar de werknemer voor een telefoon heel fiscaalvriendelijk uitkeren.thamar schreef:Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement en dan zijn ze vanzelf voorzichtiger met de telefoons...
Want sterretjes in de schermen zijn quasi nooit garantie...
Vraag maar aan uw sociaal secretariaat

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
In tegendeel... ken een zelfstandige die een printer in Nederland had gekocht en daar bleek B2B garantie netjes twee jaar te zijn.bitbite schreef:Winkels met Nederlandse roots zullen al wel afvallen veronderstel ik, maar wie blijft dan nog over?
Ding verzonden en een nieuwe gekregen zonder zeuren na dik 1.5 jaar.
Dat was op m'n vorig bedrijf 15 jaar geleden al... was ook de oplossing meteen voor het feit dat iedereen iets anders wou.thamar schreef:Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Of zoals men vorige werk. Je kreeg er eentje van het werk per 3 jaar. Ging hij kapot kreeg je eenmalig dezelfde nog eens, daarna had je pech en moest ge u plan maar trekken. Dat was vooral omdat medewerkers plots meer "accidentjes" hadden als er een nieuw model uit kwam
.

-
- Elite Poster
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Twee jaar is in principe inderdaad enkel voor particulieren volgens de Europese wetgeving. Voor bedrijven is het normaal één jaar, tenzij de fabrikant zelf een langere fabrieksgarantie geeft. Maar ook daar moet je in de meeste gevallen het dan ook rechtstreeks afhandelen met de fabrikant en niet meer met de winkel waar het toestel van komt.