B2B garantie smartphones?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Aangezien we hier weer een paar sterretjes in het glas rijker zijn moet ik een paar nieuwe telefoons kopen.

Ik vroeg me af of er nog winkels zijn die standaard 2 jaar garantie geven als het op factuur gekocht is (of in de praktijk niet moeilijk doen over het onderscheid)?
Winkels met Nederlandse roots zullen al wel afvallen veronderstel ik, maar wie blijft dan nog over?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En als ik mij niet vergis is dit onder druk van Europa geweest dat de consument, particulier, 2 jaar garantie kreeg. B2B blijft 1 jaar tenzij dat de fabrikant zelf langere garantie geeft. Maar dan moet je na het eerste jaar het rechtstreeks regelen met de klantendienst van de fabrikant en niet meer met de winkel waar je het gekocht hebt. Ook daar weer de algemene voorwaarden bekijken...


Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement en dan zijn ze vanzelf voorzichtiger met de telefoons...
Want sterretjes in de schermen zijn quasi nooit garantie...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

thamar schreef:Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement en dan zijn ze vanzelf voorzichtiger met de telefoons...
Want sterretjes in de schermen zijn quasi nooit garantie...
Je kan een bijdrage van de WG naar de werknemer voor een telefoon heel fiscaalvriendelijk uitkeren.
Vraag maar aan uw sociaal secretariaat :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

bitbite schreef:Winkels met Nederlandse roots zullen al wel afvallen veronderstel ik, maar wie blijft dan nog over?
In tegendeel... ken een zelfstandige die een printer in Nederland had gekocht en daar bleek B2B garantie netjes twee jaar te zijn.

Ding verzonden en een nieuwe gekregen zonder zeuren na dik 1.5 jaar.
thamar schreef:Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement
Dat was op m'n vorig bedrijf 15 jaar geleden al... was ook de oplossing meteen voor het feit dat iedereen iets anders wou.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Of zoals men vorige werk. Je kreeg er eentje van het werk per 3 jaar. Ging hij kapot kreeg je eenmalig dezelfde nog eens, daarna had je pech en moest ge u plan maar trekken. Dat was vooral omdat medewerkers plots meer "accidentjes" hadden als er een nieuw model uit kwam :).
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1548
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Twee jaar is in principe inderdaad enkel voor particulieren volgens de Europese wetgeving. Voor bedrijven is het normaal één jaar, tenzij de fabrikant zelf een langere fabrieksgarantie geeft. Maar ook daar moet je in de meeste gevallen het dan ook rechtstreeks afhandelen met de fabrikant en niet meer met de winkel waar het toestel van komt.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”