1207 schreef:waarom denk je dat basta indertijd een heel tv programma wijdde aan de wachttijden rond mobistar? die praktijk van mobistar heeft natuurlijk niets besparingen te maken om een prijs te kunnen aanbieden die ergens in de buurt komt van Belgacom.
het gaat een hit om of je problemen hebt, het gaat er om hoe die opgelost worden en dan ben je bij een kleintje altijd slechter af qua service, bereikbaarheid, wachten,...
Altijd slechter af? Ha! Ooit al meegemaakt wat voor een rot, log bureaucratisch monster zo'n groot bedrijf vaak is? Akkoord, ze zijn veel verbeterd tegenover vroeger, maar verschil in grootte verklaart absoluut niet waarom jouw ervaringen positiever zijn bij de grote dan bij de kleine providers. Genoeg omgekeerde ervaringen te vinden bij anderen, DUS anekdotisch en niet algemeen geldend.
begint vaak al bij de installatie.
een alleenstaande moeder van 3 kinders zal eens een hele zaterdag opofferen om haar netwerk te configureren en alles te installeren omdat gij zegt dat aanbieder x 5 euro goedkoper is? dan is ze beter af dat iemand dat komt doen en die mensen kosten geld
EDPnet stuurt de modem pregeconfigureerd op, het is gewoon een kwestie van de juiste kabels insteken en alles werkt. Wanneer je wilt dat iemand dat komt doen, betaal je vijftig euro extra voor een deftige installatie door een technieker, net zoals bij alle providers.
en zelfs al zijn edp, scarlet ed goedkoper, in België spreken we over 5 à 6 euro maximaal als je vergelijkt op die website.
Ik betaal €420 per jaar voor VDSL-internet en vaste telefonie (VOIP). Indien je daar nog digitale TV van Telenet bij wilt, dan is dat nog eens €195,6 (hoeveel is dat nu verhoogd?) per jaar erbij plus nog eens de aankoop- of huurkost van een digibox (€106,2 per jaar hoor of €249 eenmalig) of CI+-kaartje (€69 eenmalig).
Stel nu dat men wilt vergelijken met Whoppa en VDSL+DigiTV(gehuurd), dan komt dat uit op de volgende maandelijkse prijs:
- VDSL+DigiTV (gehuurd): €721,8 per jaar (plus belkosten van vaste telefonie, plus kosten van abo bij gedistribueerd WiFi-netwerk ter compensatie van gebrek aan Telenet Homespot, indien dat wordt gebruikt)
- Telenet Whoppa: €935,16 per jaar
Dat is dus meer dan €200 per jaar om te spenderen aan die 'perks' die overigens niet voor iedereen nodig zijn.
Zonder TV is het verschil nog veel groter, want Telenet vindt het blijkbaar niet de moeite om een bundel telefonie+internet aan te bieden, waardoor de combinatie van hun losse producten ongeveer zo duur is als Whoppa. En ja, ik vergelijk met whoppa, want ik wil geen maandelijkse limiet van ochgottekes 200GB.
in het buitenland betaal je rond de 40 à 50 euro voor alles samen, zolang je niet in Noorwegen en/of Zwitserland woont, in België ben je minimaal 70 kwijt
dat zal niet veranderen olang telenet en beglacom eigenaar blijven vd netwerken.
Alles samen is voor mij niet nodig, ik ben qua TV gediend met openbare zenders via DVB-T en dan streamen via intarwebs of downloaden. Ik ben dus perfect blij met mijn €35 per maand (plus gesprekskosten vaste telefonie) en spendeer de rest van dat geld liever aan iets anders dat wat Telenet mij zou kunnen bieden. Voeding? Elektro? Hoerderij? Het staat mij vrij!
Trouwens, ik heb net aangetoond dat je voor €60 per maand al alledrie de producten kunt hebben (met limietloos internet). €70 is te veel.