Vaganzza schreef:bruma schreef:Dat is net het probleem met waze in BE, het zijn zones, indien ik me niet vergis, van 2 km.
Ons kleine land met een te dicht vertakt wegennet, daar zal waze vermoedelijk moeite hebben om alternatieve wegen te berekenen (zoals nu)
Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk
Hoe groot die zones in Waze in Frankrijk precies zijn, weet ik niet. Maar wat heeft dat met het berekenen van alternatieve routes te maken? Het 1 heeft niets te maken met het andere. Dat is zoals velen denken dat als ze een file melden dat Waze op basis van die melding de snelheid zou aanpassen op die segmenten, terwijl dat puur iets visueels is. Waze berekent steeds op basis van doorrijsnelheden en niet op basis van meldingen.
Je hebt mijn insteek blijkbaar niet begrepen:
Ik spreek niet over meldingen van controles maar meldingen die de verkeersstroom vertragen én specifiek deze waarbij je meld dat de hulpdiensten aanwezig zijn, vermoedelijk de politie als eerste.
Indien dit rond Brugge, Kortrijk, Gent, Brusselse ring is en je krijgt geen exacte locatiebepaling meer maar een straal van 2 km rondom dan zal het toch moeilijker zijn om enerzijds waze een andere route te laten berekenen, er zijn immers ettelijke op/afritten of straten op de ring van de genoemde steden en anderzijds kan de bestuurder niet meer inschatten of de voorgestelde alternatieve route een valabele oplossing is voor zijn traject (en met zijn ervaring indien dit zijn woon werk traject zou zijn).
Om een stom voorbeeld te geven R0 ter hoogte van A12 krijg je een gekleurde straal van 2km, iedereen zal natuurlijk denken dat op de R0 een file is en de parallelweg nemen terwijl die straal er juist kan zijn omdat op die parallelweg een probleem is. Dan kan je je al voorstellen hoe de staart van die wagenrij eruit zal zien.
Dan gaan we nog niet spreken over een gelijkaardig fenomeen op een parallelweg in Brugge waar waze iedereen van de ring zou sturen richting kleine wegen terwijl de ring op zich vrij zou zijn van problemen.
En ja ik weet dat waze zich ook baseert op snelheden en indien je een melding maakt dan ben ik er al zeker van dat dit reeds gedetecteerd werd van voor de melding.
Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk