Hallo,
Ik vraag me af wat telenet precies doet als je uw abonnement opzegt. Ik weet dat ze vroeger bij analoge tv ergens in de straat een filtertje op uw aansluiting zetten en zo de ontvangst te blokkeren. Doen ze dit nog zo en worden dan ook de kabelradio frequenties geblokkeerd?
Is er een manier om te testen of er nog een signaal staat op een wandcontactdoos met een gewone multimeter?
Telenet sluit kabel af, is er dan nog kabelradio mogelijk
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- diepvries
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Toen wij op het werk het Telenet abonnement lieten aanpassen van TV+Internet naar Internet fiber hadden wij nadien geen radio meer.
Ik weet dat Telenet een filter plaatst in de straat om er zo voor te zorgen dat Internet wel en TV niet meer door kan.
Ze geven hier wel geen hoge prioriteit aan, het kan dus goed zijn dat je nog enkele maanden TV kan kijken via de kabel.
Ik weet dat Telenet een filter plaatst in de straat om er zo voor te zorgen dat Internet wel en TV niet meer door kan.
Ze geven hier wel geen hoge prioriteit aan, het kan dus goed zijn dat je nog enkele maanden TV kan kijken via de kabel.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Als je ALLES opzegt (dus helemaal geen Telenet-klant meer bent) wordt de kabel fysiek losgekoppeld, dus heb je geen enkel signaal meer op de kabel zitten. Met een multimeter kan je niks zien, je zal een tv of radio moeten aansluiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
als je geen abonnement meer hebt, geen tv en ook geen internet wordt je normaal afgekoppeld in het kastje voor uw deur, ofwel wordt de plug eruit gedraad en op de connectie een speciale plug gemonteerd zodat je jouw kabel er zelf niet meer terug kan opdraaien, ofwel de combinatie van beide...
Vroeger was men lakser, koppelde men gewoon jouw plug los en liet het gewoon los in het kastje liggen en waren er soms ook nog vrije open connecties, maar er waren regelmatig slimmerikken die het na enkle dagen zelf weer aansloten en zogratis(zwart) konden kijken...
Nu wordt dat voorkomen, zijn er trouwens af en toe controles en wanneer ze je pakken op zwartkijken dikke boete, of zelfs proces..
en idd soms wordt je snel afgekoppeld soms duurt het weken of maanden.....
Heb trouwens gezien dat bvb Belgacom tegenwoordig in appartementsgebouwen metalen multikastjes met sleutelslot plaatst, waarschijnlijk om te voorkomen dat iemand anders zelf zijn koperpaar parallel op je lijn plaatst, want dan kan men gratis op uw kosten bellen, of een modem plaatsen en met iemand anders zijn ppoe login gratis op internet....
Vroeger was men lakser, koppelde men gewoon jouw plug los en liet het gewoon los in het kastje liggen en waren er soms ook nog vrije open connecties, maar er waren regelmatig slimmerikken die het na enkle dagen zelf weer aansloten en zogratis(zwart) konden kijken...
Nu wordt dat voorkomen, zijn er trouwens af en toe controles en wanneer ze je pakken op zwartkijken dikke boete, of zelfs proces..
en idd soms wordt je snel afgekoppeld soms duurt het weken of maanden.....
Heb trouwens gezien dat bvb Belgacom tegenwoordig in appartementsgebouwen metalen multikastjes met sleutelslot plaatst, waarschijnlijk om te voorkomen dat iemand anders zelf zijn koperpaar parallel op je lijn plaatst, want dan kan men gratis op uw kosten bellen, of een modem plaatsen en met iemand anders zijn ppoe login gratis op internet....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- diepvries
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
In ons appartementsgebouw staat idd nu ook een metalen kastje met sleutel erop, voordien waren er altijd problemen als er een nieuwe bewoner kwam in ons gebouw.
Zo heb ik zelf eens een maand met de telefoon van een advocaat gezeten, dat was ook dolle pret...
Telenet gaat u echt geen proces aandoen als je "zwart" aan het kijken bent, daar zijn zij echt niet mee bezig. Tenzij je dat als syndic zou doen en uw huurders ervoor laat betalen natuurlijk.
Zo heb ik zelf eens een maand met de telefoon van een advocaat gezeten, dat was ook dolle pret...

Telenet gaat u echt geen proces aandoen als je "zwart" aan het kijken bent, daar zijn zij echt niet mee bezig. Tenzij je dat als syndic zou doen en uw huurders ervoor laat betalen natuurlijk.

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Vermoedelijk niet... maar als je alles opzegt is het niet de bedoeling dat je het nog gebruikt lijkt me (al hebben mensen daar tegenwoordig blijkbaar weinig problemen mee).Simon96321 schreef:Telenet gaat u echt geen proces aandoen als je "zwart" aan het kijken bent
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Ok. Ik dacht dat de radio misschien bleef doorkomen, omdat radio-uitzendingen sowieso gratis zijn.
Als ik met mijn multimeter hier thuis tussen de coax en een aarding meet, krijg ik 27 volt AC, kan dit als indicatie gebruikt worden dat de kabel effectief aangesloten is of gaat het hier om een spookspanning?
Is er echt geen enkele manier om met een multimeter het signaal op te pikken, de mijne meet tot in de millivolten.
Als ik met mijn multimeter hier thuis tussen de coax en een aarding meet, krijg ik 27 volt AC, kan dit als indicatie gebruikt worden dat de kabel effectief aangesloten is of gaat het hier om een spookspanning?
Is er echt geen enkele manier om met een multimeter het signaal op te pikken, de mijne meet tot in de millivolten.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
TV en Radio zijn gratis te ontvangen via de ether(draadloos) sinds het kijk-en luistergeld werd afgeschaft.
Om naar de radio te luisteren via de kabel moet je betalen. In een Telenet-pakket met digitale televisie betaal je immers ook het onderdeel "kabelabonnement", maw het recht op aansluiting.
Om naar de radio te luisteren via de kabel moet je betalen. In een Telenet-pakket met digitale televisie betaal je immers ook het onderdeel "kabelabonnement", maw het recht op aansluiting.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Als het echt om radio gaat ... ik heb vorige week een DAB+ radio gekocht, eentje die ook de gewone FM aankan ... nu goed, 't is maar een radiowekker, maar: de kwaliteit van de ontvangst verwonderde mij: met de ingebouwde draadantenne (die ik op het toestel laat liggen), heb ik uitstekende DAB ontvangst. Even goed als DVB-T radio met een actieve antenne, lijkt mij.
Als je huis en je kamer een beetje gunstig gelegen is, denk ik dat het een perfect alternatief is voor radio over de kabel.
Als je huis en je kamer een beetje gunstig gelegen is, denk ik dat het een perfect alternatief is voor radio over de kabel.