Hallo,
Een klein vraagje. Als je in een prgm of bv. op een file staat met je muis krijg je een venster met bv. type file of bv. in Word op een icoon in je werkbalk, de functie. Dus je klikt niet, gewoon er opstaan. Nu, dat venster blijft soms lang staan, soms niet, zodat je niet de gelegenheid krijgt om alles te lezen. Mijn vraag is nu, kan je die tijd verlengen en hoe doe je dat. Kan je ook zo'n venster aanmaken? Ik ben geen freak dus liefst niet te moeilijk uitleggen. Bedankt op voorhand.
Knoppenvensters
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Die tooltips (dat is wat jij bedoelt) komen te voorschijn als je een tijdje niet beweegt boven eenzelfde object. Beweeg je je muis, verdwijnt het weer. Bijgevolg zit daar geen timer achter, het is gewoon afhankelijk van je muisbewegingen.
Om dat bij snelkoppelingen te doen doe je rechtermuisknop op de snelkoppeling, eigenschappen. In het tabblad 'snelkoppeling' kan je onderaan een tekstje ingeven bij "Opmerking". Dat wat je daar intypt zal getoond worden als je over de snelkoppeling zweeft.
Om dat op andere plekken voor mekaar te krijgen is niet vanzelfsprekend, dat wordt namelijk door het programma zélf bepaald.
Om dat bij snelkoppelingen te doen doe je rechtermuisknop op de snelkoppeling, eigenschappen. In het tabblad 'snelkoppeling' kan je onderaan een tekstje ingeven bij "Opmerking". Dat wat je daar intypt zal getoond worden als je over de snelkoppeling zweeft.
Om dat op andere plekken voor mekaar te krijgen is niet vanzelfsprekend, dat wordt namelijk door het programma zélf bepaald.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik doe het niet graag, maar ik zal Meon voor één keer deels moeten tegenspreken
Ook als je niet met de muis beweegt, verdwijnen tooltips na 5 seconden (standaard Windows gedrag). Je kan deze time-out echter verhogen in de registry.
Onder de key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify vind je een DWORD met de hexadecimale waarde 5. Door deze waarde te verhogen, verhoog je ook de tijd dat een tooltip window blijft staan.
Ik heb een .reg-bestand op mijn server gezet die deze timeout zal verhogen naar 30 seconden. Klik hier om het te downloaden.
Dit vereist wel een herstart van de computer alvorens dit in werking treedt...
Dit is de inhoud van het bestand:
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ook als je niet met de muis beweegt, verdwijnen tooltips na 5 seconden (standaard Windows gedrag). Je kan deze time-out echter verhogen in de registry.
Onder de key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify vind je een DWORD met de hexadecimale waarde 5. Door deze waarde te verhogen, verhoog je ook de tijd dat een tooltip window blijft staan.
Ik heb een .reg-bestand op mijn server gezet die deze timeout zal verhogen naar 30 seconden. Klik hier om het te downloaden.
Dit vereist wel een herstart van de computer alvorens dit in werking treedt...
Dit is de inhoud van het bestand:
Code: Selecteer alles
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify]
"BalloonTip"=dword:0000001e
Bedankt khsw voor het antwoord. Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en het werkt!!! Maar op een aantal andere zaken werkt het niet. Ik zit bv. in userbase, forum, vanonder staat er ' profiel ', ik krijg daar een knoppenvenster (?) na het op staan met de muis, maar na amper 3 sec. is het venster weg maar ik zou ook dat venster willen langer houden.
PS. Is het niet gevaarlijk in het register werken?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ah kijk, ik had gewoon niet genoeg geduldkhsw schreef:Ik doe het niet graag, maar ik zal Meon voor één keer deels moeten tegenspreken![]()
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Klopt ja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
Sigaartje, ik vind niet direct terug wat je bedoelt (misschien omdat ik met Firefox werk?)...sigaartje schreef:Bedankt khsw voor het antwoord. Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en het werkt!!! Maar op een aantal andere zaken werkt het niet. Ik zit bv. in userbase, forum, vanonder staat er ' profiel ', ik krijg daar een knoppenvenster (?) na het op staan met de muis, maar na amper 3 sec. is het venster weg maar ik zou ook dat venster willen langer houden.
Het werken in het register op zich is niet gevaarlijk, zolang je weet wat je doet. Ik zou niet roekeloos experimenteren, maar een beetje doordacht tunen kan zeker geen kwaad.
-
- Elite Poster
Om de tooltips uit te schakelen moet je in de key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced zijn. Daar zet je de waarde van de DWORD ShowInfoTip op 0.
Dan blijven er nog de tooltips bij de minimize, maximize en close rechts bovenaan het scherm. Deze kan je aanpassen in de key HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\
Je hebt daar een key UserPreferenceMask in Windows 9x en UserPreferencesMask in de recentere versies.
Standaard staat daar "be 00 00 00" in. Is dit het geval, dan wijzig je dit in "3e 00 00 00".
Heb je een andere waarde? Start dan calculator op en zet deze in Hexadecimale mode. Vul de waarde in die je in jouw key vind (bijv. 9E3E0080). Trek daar nu 80000000 van af. Dat resultaat is de waarde van jouw nieuwe key (in dit voorbeeld 1E3E0080).
Op http://www.virtualplastic.net/html/desk_reg.html#mask vind je een woordje uitleg over de verschillende waarden.
Dan blijven er nog de tooltips bij de minimize, maximize en close rechts bovenaan het scherm. Deze kan je aanpassen in de key HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\
Je hebt daar een key UserPreferenceMask in Windows 9x en UserPreferencesMask in de recentere versies.
Standaard staat daar "be 00 00 00" in. Is dit het geval, dan wijzig je dit in "3e 00 00 00".
Heb je een andere waarde? Start dan calculator op en zet deze in Hexadecimale mode. Vul de waarde in die je in jouw key vind (bijv. 9E3E0080). Trek daar nu 80000000 van af. Dat resultaat is de waarde van jouw nieuwe key (in dit voorbeeld 1E3E0080).
Op http://www.virtualplastic.net/html/desk_reg.html#mask vind je een woordje uitleg over de verschillende waarden.