Gratis mobiel internet bij Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 121 keer

Jaar na jaar noteert Orange een dalend aantal sms-berichten en telefoonoproepen tijdens de eindejaarsperiode . Klanten verkiezen hun kerst- en nieuwjaarswensen naar familie en vrienden te versturen via de sociale media en dat via leuke foto’s en feestfilmpjes die tonen waar ze feesten, wat ze eten en welke cadeautjes ze krijgen. Vorige week noteerde Orange een stijging van 60% van het mobiele datagebruik op kerstavond (ten opzichte van kerstavond vorig jaar). Vorig jaar schoot het mobiele dataverkeer met 165% de hoogte in op 31 december 2015, toen 2016 van start ging (ten opzichte van het jaar daarvoor).

Orange, die klanten wil verbinden met wat essentieel is voor hen, besloot daarom om zijn residentiële klanten die een abonnement hebben, te verrassen met een vroeg Nieuwjaarscadeautje: tussen zaterdag 31/12/2016 om 22u00 en zondag 01/01/2017 om 24u00 zal Orange de mobiele data die deze klanten in België gebruiken, niet aanrekenen. Orange-klanten zullen dus 26u lang zorgeloos iedereen een gelukkig nieuwjaar kunnen wensen via de sociale media, messenger apps of e-mail.

Orange wenst al haar klanten een fantastisch eindejaar toe en het allerbeste voor 2017.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is fijn, maar ik heb als Orange klant geen enkel bericht hierover gekregen...

Wel ambetant om gratis data te krijgen, mijn statistiekenapp telt dat ook gewoon mee natuurlijk. :?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier ook niks ontvangen maar ik klaag niet. Sinds deze morgen 7h ben ik via een mobi kaartje muziek aan het streamen op het werk.
We zullen de Nougat update voor de OP3 ook ineens maar downloaden. :lol:

edit: oeps, t is een herlaadkaart en blijkbaar geldt het enkel voor abo's, dus reden waarom ik geen bericht heb gekregen.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Ik vraag me af waar dit nog (officieel) werd gemeld.

Hun systemen liggen overigens nogaltijd plat, hoe ze dat dan gaan controleren weet ik niet en eerlijk gezegd is de valkuil voor serieuze data rekeningen buiten bundel groot (heb ik zelf nog maar net gehad, foutief wel te verstaan). Misschien kunnen ze door die technische problemen trouwens toch niet bijhouden.

Laatste sync van MyOrange was bij mij op 27/12/2016 om 22u. Sindsdien is er nog geen update mogelijk geweest.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Internet aan 15 € staat heden een factuur van 24 € bij mij. ( benieuwd hoe ze dit gaan verklaren )
Dus het gedoe kan maar eens beginnen om dit recht te zetten.
zondags bereikbaar vergeet het maar onze systemen worden ge upgraded.
Aan mijn factuur is het duidelijk te zien.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Was iets dat mij ook opviel. Ik ben blijkbaar van "den ouden stempel" om alles per sms te sturen en rond 00:15 kon ik perfect een 150 smsjes de wereld insturen zonder deze vertraging opliepen (we zaten bij vrienden, en uiteraard stonden hun nummers er ook in :)). Deed dit pakweg 10 jaar terug en alles was serieus overbelast.

Maar Orange, als we nu toch minder en minder smsen ... krijgen we dan nu echt onbeperkte SMS? Ik kan dat gebruiken voor bepaalde doeleinden :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

decat schreef:Hier ook niks ontvangen maar ik klaag niet. Sinds deze morgen 7h ben ik via een mobi kaartje muziek aan het streamen op het werk.
We zullen de Nougat update voor de OP3 ook ineens maar downloaden. :lol:

edit: oeps, t is een herlaadkaart en blijkbaar geldt het enkel voor abo's, dus reden waarom ik geen bericht heb gekregen.
Ik heb een abonnement maar kreeg deze melding ook niet... en momenteel lees ik nergens anders deze mededeling dus ik ben niet 100% zeker.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ga naar www.orange.be. Staat op de frontpagina.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Lap, too easy :lol:
Ik was beginnen zoeken op "Orange blog" en hun Twitter...

Er staat wel tot 00u en niet 24u, is dat dan niet sowieso al gepasseerd? Als 23u59 na 1 minuut 00u wordt is het toch wel de volgende dag al en zou er dus moeten staan "tot 02/01/2017 00u".
Zou alleszins een actie van zeer korte duur zijn, maar 100% duidelijk is het nu toch ook niet. Er staat bij bericht van TS wel 26u, maar simpel gesproken heb ik geen zin om weer facturatiefouten wat data betreft met hen tegen te komen.
Laatst gewijzigd door FRDDP op 01 jan 2017, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zoals ik het lees is het inderdaad maar 2 uur aan een stuk. Of ze moesten schrijven 23:59:59 vandaag.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Kortom, zoals het op de site staat kregen we 2u gratis data als nieuwjaarscadeau en dat tijdens dagen durende systeemproblemen waardoor we o.a. ons verbruik niet kunnen raadplegen (en waarschijnlijk Orange zelf ook niet). Geknoei.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

krisken schreef:Was iets dat mij ook opviel. Ik ben blijkbaar van "den ouden stempel" om alles per sms te sturen en rond 00:15 kon ik perfect een 150 smsjes de wereld insturen zonder deze vertraging opliepen (we zaten bij vrienden, en uiteraard stonden hun nummers er ook in :)). Deed dit pakweg 10 jaar terug en alles was serieus overbelast.
Klopt, hier er perfect 400 tal door gekregen, zonder enig probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”