MClaeys schreef:axs schreef:Gevaarlijke veronderstelling....
Er wordt hier trouwens iets te makkelijk uitgegaan dat Orange 'wel in de fout' zal zijn.
Gezien zijn pas niet gestolen is wil dit zeggen dat ze zelf die kopie niet gemaakt hebben maar ze er eentje van iemand geaccepteerd hebben. Dat lijkt me toch een fout.
Wat is het nut van die steeds duurder wordende plastieken kaart als een simpele scan of foto volstaat?
Niettemin zouden ze dat dan dringend mogen verbieden, contracten tekenen met de chip. De nieuwe pas is er gekomen (zoals zo veel dingen) onder het mom van veiligheid maar als een kopie volstaat is ze maar zo veilig als de oude (gratis) kaart.
Heb je paypal, .. wat moet paypal doen om toegang te krijgen tot uw bank account, .. niks het nummer kennen.
In het verleden is me reeds al meerdere malen gebleken dat bedrijven zonder boe of bah gewoon domicilie kunnen starten bij uw bank, .. het is me al een paar keer overkomen dat er een domicilie actief was op mijn bank van één of ander bedrijf, .. dit was nog voor sepa, ook paypal heeft reeds 2x een domicilie gekregen bij mijn bank en er geld afgehaald, nu had ik dat geld wel gespendeerd maar dit is gebeurd zonder mijn medeweten, dus heb ik het terug geblokkeerd en hier verder geen zaak van gemaakt.
Bewijs is een illusie, bij rechtbanken is me dat ook al opgevallen dat roddels snel voor waar aangenomen worden, dat experts vaak genegeerd worden omdat de rechter vind dat het toch wel niet zo erg zal zijn enz.
'k Heb al vaak voor een rechtbank gestaan, en ik heb ondervonden dat recht niks met gerechtigheid te maken heeft. Het is héél vaak het grote bedrijf dat het betrouwbare imago heeft, dat die gevolgd en vertrouwd wordt.
http://www.wetrecht.nl/betrouwbaarheid-dna-bewijs/
bv dna bewijs hoe vaak wordt dit als bewijs aangehaald, nooit heeft dit waarde als men al 97% dna mach kan halen uit een staal die ze ergens gevonden hebben hebben ze eigenlijk net bewezen dat je geen muis bent, en toch wordt dit aangehaald als bewijs om de publieke opnie te draaien. Maar toch als je hoort dat er dna bewijs gevonden is denkt iedereen het zal hem wel zijn ze hebben bewijs en eigenlijk hebben ze geen bal.