Orange 'optimaliseert systemen' tijdens drukste periode van het jaar.
Orange heeft enkele dagen geleden de systemen geoptimaliseerd, resultaat: helpdesk is zeer moeilijk te bereiken.
Op hun facebook is een update te lezen:
We ondervinden nog steeds technische problemen .
We werken aan een oplossing, maar dat duurt iets langer dan voorzien.
Concreet kan je als Orange klant voorlopig niet jouw factuur opvragen in de Customer Zone of in de MyOrange app. De rest werkt wel.
Zowel oproepen/SMS/data als Internet+TV werken zoals het hoort.
We houden u op de hoogte in de loop van de dag.
Dit incident is een gevolg van een optimalisatie van onze systemen. We zijn momenteel dus niet in staat om je vragen in verband met tariefplannen en facturen te beantwoorden.
Wegens technische problemen met onze informatica, is ons 5000-nummer momenteel onbereikbaar.
Zij, die een simkaart of een nieuwe prepaid kaart willen activeren moeten dus nu wachten. Ook zij die een aanvraag ingediend voor een nieuwe kaart (overstap van een andere provider)moeten wachten.
En dit duurt al drie dagen. (Mijn partner heeft een overstap aangevraagd sinds 5 december om over te stappen vanaf 1 januari, maar nog niets vernomen.)
Het is dus zeer slim: Wie optimaliseert zijn systemen op het drukste moment van het jaar?
Op hun facebook is een update te lezen:
We ondervinden nog steeds technische problemen .
We werken aan een oplossing, maar dat duurt iets langer dan voorzien.
Concreet kan je als Orange klant voorlopig niet jouw factuur opvragen in de Customer Zone of in de MyOrange app. De rest werkt wel.
Zowel oproepen/SMS/data als Internet+TV werken zoals het hoort.
We houden u op de hoogte in de loop van de dag.
Dit incident is een gevolg van een optimalisatie van onze systemen. We zijn momenteel dus niet in staat om je vragen in verband met tariefplannen en facturen te beantwoorden.
Wegens technische problemen met onze informatica, is ons 5000-nummer momenteel onbereikbaar.
Zij, die een simkaart of een nieuwe prepaid kaart willen activeren moeten dus nu wachten. Ook zij die een aanvraag ingediend voor een nieuwe kaart (overstap van een andere provider)moeten wachten.
En dit duurt al drie dagen. (Mijn partner heeft een overstap aangevraagd sinds 5 december om over te stappen vanaf 1 januari, maar nog niets vernomen.)
Het is dus zeer slim: Wie optimaliseert zijn systemen op het drukste moment van het jaar?
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik ondervind ook 'problemen' hierdoor.
Ferm foutje op factuur: 159 EUR dataverbruik in België buiten bundel hoewel ik volgens alle gegevens (factuur, MyOrange app en smartphone zelf) niet meer dan het inbegrepen volume (10GB) verbruikte voor die periode.
Bijkomend heb ik al geruime tijd de optie actief die een aanpasbare limiet toepast op het verbruik buiten de bundel (zowel optie voor nationaal als voor roaming). Deze voor nationaal verbruik staat op maximum 10 EUR buiten bundel... en uiteraard stond deze zowel op Klantenzone als op MyOrange app nog op 0.
Het enige wat ik in eerste instantie schijnbaar kan doen is bellen naar 5000 en dit laten nakijken, maar deze werkt dus inderdaad niet.
Mailen kan ook maar ik mag een antwoord binnen de 5 werkdagen verwachten. Met de feestenperiode en einddatum van factuur op 5/1 is dit hoe dan ook veel te lang.
Direct de ombudsdienst hiervoor aanschrijven lijkt ook te drastisch, temeer omdat ik nog geen volwaardige poging heb kunnen ondernemen om de operator het probleem te laten bekijken en dat is wel een voorwaarde. Nuja, technisch gezien kan ik deze poging ook niet doen momenteel.
Ferm foutje op factuur: 159 EUR dataverbruik in België buiten bundel hoewel ik volgens alle gegevens (factuur, MyOrange app en smartphone zelf) niet meer dan het inbegrepen volume (10GB) verbruikte voor die periode.
Bijkomend heb ik al geruime tijd de optie actief die een aanpasbare limiet toepast op het verbruik buiten de bundel (zowel optie voor nationaal als voor roaming). Deze voor nationaal verbruik staat op maximum 10 EUR buiten bundel... en uiteraard stond deze zowel op Klantenzone als op MyOrange app nog op 0.
Het enige wat ik in eerste instantie schijnbaar kan doen is bellen naar 5000 en dit laten nakijken, maar deze werkt dus inderdaad niet.
Mailen kan ook maar ik mag een antwoord binnen de 5 werkdagen verwachten. Met de feestenperiode en einddatum van factuur op 5/1 is dit hoe dan ook veel te lang.
Direct de ombudsdienst hiervoor aanschrijven lijkt ook te drastisch, temeer omdat ik nog geen volwaardige poging heb kunnen ondernemen om de operator het probleem te laten bekijken en dat is wel een voorwaarde. Nuja, technisch gezien kan ik deze poging ook niet doen momenteel.
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Knoeiers, pas terug van verlof, tempo giga opgeladen, geen mobiel internet...
edit : herlading was met maestro
edit : herlading was met maestro
Laatst gewijzigd door Chinaski 30 dec 2016, 15:55, in totaal 1 gewijzigd.
Black is the colour of my true love's hair
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Niet over te spreken tegenwoordig.
Vroeger had je dataroaming a 5 euro voor de occasionele 50MB.
Veel te duur, maar zelfs dat bestaat niet meer.
Nu betaal je bijna 10 euro voor 250MB (per maand dan nog: dus effe vergeten af te zetten of over budget gaan = kassa kassa).
Op zich uiteraard goedkoper, maar als je maar effe wilt roamen direct het dubbele uit je budget.
Dat EU roaming maar snel realiteit wordt.
Laatst nog de prijs gezien voor world roaming: 37!!! euro voor 100MB, en buiten pakket tot 14!!!! euro per MB!!
Vroeger had je dataroaming a 5 euro voor de occasionele 50MB.
Veel te duur, maar zelfs dat bestaat niet meer.
Nu betaal je bijna 10 euro voor 250MB (per maand dan nog: dus effe vergeten af te zetten of over budget gaan = kassa kassa).
Op zich uiteraard goedkoper, maar als je maar effe wilt roamen direct het dubbele uit je budget.
Dat EU roaming maar snel realiteit wordt.
Laatst nog de prijs gezien voor world roaming: 37!!! euro voor 100MB, en buiten pakket tot 14!!!! euro per MB!!
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
oei ben ik blij bij met dommel als provider.ITnetadmin schreef:Niet over te spreken tegenwoordig.
Vroeger had je dataroaming a 5 euro voor de occasionele 50MB.
Veel te duur, maar zelfs dat bestaat niet meer.
Nu betaal je bijna 10 euro voor 250MB (per maand dan nog: dus effe vergeten af te zetten of over budget gaan = kassa kassa).
Op zich uiteraard goedkoper, maar als je maar effe wilt roamen direct het dubbele uit je budget.
Dat EU roaming maar snel realiteit wordt.
Laatst nog de prijs gezien voor world roaming: 37!!! euro voor 100MB, en buiten pakket tot 14!!!! euro per MB!!
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben pas 2 dagen terug, eergisteren herladen, maar ik kan via de app dus geen verandering in het tegoed zien, en mobiel internet werkt niet.FRDDP schreef:Is er dus ook een algemeen probleem met (online) herladen? Of krijg je de 'bonus' niet?
Ik heb om uitleg gevraagd via Twitter, echter nog geen respons.
Laatst gewijzigd door Chinaski 30 dec 2016, 15:17, in totaal 1 gewijzigd.
Black is the colour of my true love's hair
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je zou ze bijna "verontschuldigen" omdat bij een overname altijd aanpassingen zijn, onder het motto "nieuwe bazen nieuwe wetten", maar dan besef je dat mobistar gewoon van naam veranderd is, en dat excuus duidelijk gebruikt om nog wat te cashen.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Nog steeds niet mogelijk...
Heeft er iemand een idee i.v.m. concrete oorzaak? Dit kan toch niet anders dan serieuze stress veroorzaken intern, het is een probleem dat nu al meer dan 2 dagen aansleept. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit "op't gemak" aanpakken om intussen nog wat te cashen...
Heeft er iemand een idee i.v.m. concrete oorzaak? Dit kan toch niet anders dan serieuze stress veroorzaken intern, het is een probleem dat nu al meer dan 2 dagen aansleept. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit "op't gemak" aanpakken om intussen nog wat te cashen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik wou nog voor het einde van 't jaar m'n bestelling plaatsen voor hun tv+internet pakket want dan loopt hun promo af. Maar dat kan nu niet omwille van hun technische issues. En ze zeggen mij dan doodleuk dat ik dus niet van die promo zal kunnen genieten. Ook niet echt de manier om nieuwe klanten te krijgen!
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Vreemd, want begin deze week was dit nog perfect mogelijk. Woensdag zijn mijn buren Orange geworden nadat ze maandag gebeld hebben.
Ik zou blijven aandringen om toch die promo nog te krijgen. Uiteindelijk staat het zo gewoon online. Is het zo moeilijk om dan mensen die willen bestellen niet handmatig in te voeren wanneer de systemen weer werken?
Ik zou blijven aandringen om toch die promo nog te krijgen. Uiteindelijk staat het zo gewoon online. Is het zo moeilijk om dan mensen die willen bestellen niet handmatig in te voeren wanneer de systemen weer werken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Best grappig, want bv bij proximus is het eens half december tot begin januari network freeze. Geen changes meer die enige impact kunnen hebben. Veel van onze leveranciers hebben iets gelijkaardigs.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 32#p684032
En dan dit .
Ik vraag me af of ze het wel gaan kunnen bijhouden, het dataverbruik van de klanten.
Trouwens: Blijkbaar gaat herladen met een offline aangekochte herlaadcode gelukkig wel nog.
En dan dit .
Ik vraag me af of ze het wel gaan kunnen bijhouden, het dataverbruik van de klanten.
Trouwens: Blijkbaar gaat herladen met een offline aangekochte herlaadcode gelukkig wel nog.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb niet de indruk dat er vandaag, gisteren en de afgelopen dagen veel is verholpen aan het probleem. Ze doen er toch wel lang over om het probleem op te lossen... ik dacht nochtans dat dit nog vrij grote gevolgen heeft?
Laatst gewijzigd door Stiaan 27 aug 2020, 13:30, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Intussen wordt het bandje nog afgespeeld op de 5000, maar daarna krijgen we toch het standaard menu te horen. Eens zien of ik sebiet ook effectief iemand aan de lijn krijg die iets kan/wil doen.
De MyOrange app wordt alleszins nog steeds niet up to date gebracht, laatste update dateert nog steeds van 27/11/2016 22u.
Nu niet om flauw te doen en te zeggen dat dat al van vorig jaar dateert, maar het is intussen toch al 5 en een halve dag aan de gang...
De MyOrange app wordt alleszins nog steeds niet up to date gebracht, laatste update dateert nog steeds van 27/11/2016 22u.
Nu niet om flauw te doen en te zeggen dat dat al van vorig jaar dateert, maar het is intussen toch al 5 en een halve dag aan de gang...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik kon eergiststeren geen kolibri abbo afsluiten via vandenborre, wat een sukkels bij orange daar.Stiaan schreef:Volgens mij doen die vandaag, gisteren en de afgelopen dagen gewoon nìks aan het probleem. Een melding op de site om de schijn te wekken dat we eraan werken en we zien later wel denken die. Dat kan je toch aan geen enkel zuiver denkend mens uitleggen? Dat ze er zo belachelijk lang over doen om een probleem op te lossen dat echt nog vrij grote gevolgen heeft? Alweer een knap staaltje onbekwaamheid!
[youtube]efLCvx0TxrM[/youtube]
Het is dus nog niet verbeterd sinds Basta .... misschien moeten ze nog eens een container zetten, nu een oranje
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Nu is het nog niet in orde, sinds 26 december is mijn verbruik niet meer bijgewerkt maar de factuur er natuurlijk wel! Ik kan ze wel niet nakijken maar de betaling gaat uiteraard wel automatisch verder...
Laatst gewijzigd door Stiaan 27 aug 2020, 13:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ze mogen wel met een gepaste compensatie komen en hebben zelf heel wat klanten mislopen heb ik de indruk...
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Inderdaad, alles bij elkaar genomen overweeg ik zelfs een overstap ondanks bijna gelijk welke compensatie ze zouden voorstellen. Het is in mijn geval de derde keer op minder dan een maand tijd dat er wat administratief misliep met gevolgen met als momenteel laatste voorval die stevige facturatiefout (opnieuw administratief in feite) waarover ik niet eens contact kan hebben door een intussen zo goed als 6 dagen durend technisch probleem.
Ik ben overgestapt voor hun netwerkvernieuwingen die na launch van 4G bij hen indrukwekkende resultaten gaf - zelfs op een bepaald moment dat van Proximus voorbij ging - en ik wou dat "steunen", maar na zoveel geknoei de laatste tijd hoeft het voor mij echt niet meer.
Edit: Intussen nog eens gebeld en kon dus inderdaad wel een medewerker aan de lijn krijgen maar die kon niks doen door dat technisch probleem.
Ik ben overgestapt voor hun netwerkvernieuwingen die na launch van 4G bij hen indrukwekkende resultaten gaf - zelfs op een bepaald moment dat van Proximus voorbij ging - en ik wou dat "steunen", maar na zoveel geknoei de laatste tijd hoeft het voor mij echt niet meer.
Edit: Intussen nog eens gebeld en kon dus inderdaad wel een medewerker aan de lijn krijgen maar die kon niks doen door dat technisch probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik vraag me af in welke mate dit gewoon een zaak van "we dekken ons in omdat ons personeel op verlof is" betreft.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Hier alleszins nog steeds geen recente gegevens in MyOrange, ook niet in klantenzone.
Bellen gaat nog steeds opnieuw maar men kan nog steeds niks doen eenmaal je een medewerker aan de lijn hebt.
Men gaf bij m'n laatste gesprek naar 5000 aan dat we beter eens later deze week terugbellen of eventueel volgende week...
Bellen gaat nog steeds opnieuw maar men kan nog steeds niks doen eenmaal je een medewerker aan de lijn hebt.
Men gaf bij m'n laatste gesprek naar 5000 aan dat we beter eens later deze week terugbellen of eventueel volgende week...
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik krijg plots een sms met de vermelding dat 80% van mijn data verbruikt is.
Voor de problemen zat ik nog niet aan de helft van mijn data en de laatste dagen heb ik nauwelijks data gebruikt.
Ik durf nu geen data meer gebruiken omdat ik mijn verbruik niet kan opvragen en misschien over de 100% zal gaan.
Stel ik de vraag krijg ik steeds hetzelfde antwoord.
Geduld hebben, als er nieuws is zal dit tijdig gecommuniceerd worden.
Mijn geduld geraakt ook op in Orange na 2 dagen geen data te hebben onderweg.
Voor de problemen zat ik nog niet aan de helft van mijn data en de laatste dagen heb ik nauwelijks data gebruikt.
Ik durf nu geen data meer gebruiken omdat ik mijn verbruik niet kan opvragen en misschien over de 100% zal gaan.
Stel ik de vraag krijg ik steeds hetzelfde antwoord.
Geduld hebben, als er nieuws is zal dit tijdig gecommuniceerd worden.
Mijn geduld geraakt ook op in Orange na 2 dagen geen data te hebben onderweg.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Hier actualiseert MyOrange intussen opnieuw, na bijna 7 dagen...
Opvallend weinig dataverbruik in tussentijd, ik vermoed dat ze ofwel het verbruik niet (altijd) konden bijhouden ofwel moet het nog 'verwerkt' worden.
Opvallend weinig dataverbruik in tussentijd, ik vermoed dat ze ofwel het verbruik niet (altijd) konden bijhouden ofwel moet het nog 'verwerkt' worden.
-
- Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 16 keer
Een groot bedrijf zoals Orange is een samenhangsel van verschillende partners & leveranciers
Security zal bij G4S zitten ofzo, de schoonmaakdiensten bij IS cleaning, de klantendienst zal bij callcenters zitten in binnen en buitenland
En de IT zit in India, zie link http://datanews.knack.be/ict/nieuws/mob ... 98333.html
Dus dan heeft het minder te maken met mensen van ''Orange'' die met vakantie zijn, maar hun partners. Dat wil niet zeggen dat Orange geen blaam treft.
Security zal bij G4S zitten ofzo, de schoonmaakdiensten bij IS cleaning, de klantendienst zal bij callcenters zitten in binnen en buitenland
En de IT zit in India, zie link http://datanews.knack.be/ict/nieuws/mob ... 98333.html
Dus dan heeft het minder te maken met mensen van ''Orange'' die met vakantie zijn, maar hun partners. Dat wil niet zeggen dat Orange geen blaam treft.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Intussen zitten we al meer dan een halfuur (sinds 14u09) met een wachtmuziekje...
Uiteraard zullen ze nu wel extra veel vragen krijgen, maar naar service toe is dat toch ook wel een (weliswaar logische) tegenvaller.
Vermoedelijk zullen ze nu ook geen extra call capacity vrijgemaakt hebben.
Uiteraard zullen ze nu wel extra veel vragen krijgen, maar naar service toe is dat toch ook wel een (weliswaar logische) tegenvaller.
Vermoedelijk zullen ze nu ook geen extra call capacity vrijgemaakt hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
OK een systeem upgraden is geen simpele zaak, zeker niet als alles on-line verder moet blijven werken. Echter meerde bedrijven hebben met indische tegenspelers al lessen getrokken uit tijdsbeleving, laat staan communicatie en probleemaanpak en oplossingen.
Gezien de call capaciteit ook in het buitenland zit is een flexibele uitbreiding nog minder evident dan hier, terwijl hier de meeste mensen NL, FR of beide spreken.
Het toont aan hoe kwetsbaar onze diensten aan het worden zijn en dan maar hopen dat een situatie à la 22 maart niet meer voorkomt want dan komen andere hekele punten aan het licht
Gezien de call capaciteit ook in het buitenland zit is een flexibele uitbreiding nog minder evident dan hier, terwijl hier de meeste mensen NL, FR of beide spreken.
Het toont aan hoe kwetsbaar onze diensten aan het worden zijn en dan maar hopen dat een situatie à la 22 maart niet meer voorkomt want dan komen andere hekele punten aan het licht
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Aiaiai, na twee pogingen om iemand aan de lijn te krijgen wisten ze me uiteindelijk te melden dat ze op vlak van facturatie nog niks kunnen doen wegens een technisch probleem. Ze vroegen om morgen terug te bellen.
Met andere woorden: bijna dag 8 en de problemen zijn nog niet volledig van de baan. En ikzelf sta met mijn dossier/probleem nog steeds... nergens.
Met andere woorden: bijna dag 8 en de problemen zijn nog niet volledig van de baan. En ikzelf sta met mijn dossier/probleem nog steeds... nergens.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Deze morgen is het dan eindelijk gelukt om iemand aan de lijn te krijgen die wel kon kijken.
Er blijkt voor 169 EUR teveel aangerekend te zijn, men zou me direct een bevestiging sturen hierover, maar die heb ik dus nog niet ontvangen.
Bijkomend kwamen we erachter dat er voor mijn nu nog lopende facturatieperiode met momenten kosten buiten de bundel reeds worden aangerekend en dit blijkt opnieuw voor data te zijn, hoewel ik van de 10GB in abonnement wel nog 4,8GB over heb.
Zowel via MyOrange app als de klantenzone staat dit zo aangegeven en datum en uur dat er bij vermeld staat komt overeen met de tijd op moment van opvragen.
Wat hierbij ook opviel: bij mij is het alleszins zo dat MyOrange app alles van gegevens (belminuten, sms'en, data) op de meest recente datum weergeeft maar via de klantenzone is alleen dataverbruik up to date, op de klantenzone staat de rest intussen met een datumaanduiding van 4 dagen geleden...
Zijn er hier nog die dit voorhebben?
Er blijkt voor 169 EUR teveel aangerekend te zijn, men zou me direct een bevestiging sturen hierover, maar die heb ik dus nog niet ontvangen.
Bijkomend kwamen we erachter dat er voor mijn nu nog lopende facturatieperiode met momenten kosten buiten de bundel reeds worden aangerekend en dit blijkt opnieuw voor data te zijn, hoewel ik van de 10GB in abonnement wel nog 4,8GB over heb.
Zowel via MyOrange app als de klantenzone staat dit zo aangegeven en datum en uur dat er bij vermeld staat komt overeen met de tijd op moment van opvragen.
Wat hierbij ook opviel: bij mij is het alleszins zo dat MyOrange app alles van gegevens (belminuten, sms'en, data) op de meest recente datum weergeeft maar via de klantenzone is alleen dataverbruik up to date, op de klantenzone staat de rest intussen met een datumaanduiding van 4 dagen geleden...
Zijn er hier nog die dit voorhebben?
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Hier geen problemen meer, het probleem dat hun verbruiks app wat achterligt hebben ze al zeer lang jammer genoeg :/
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Data is altijd up to date, met misschien enkele min vertraging.
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe bundel, zo zie ik nu enkel data, facebook/twitter en Orange circkel op 0 staan.
De rest volgt zoals gewoonlijk 1 a 2 dagen later, laat ons hopen na deze hele gebeurtenis.
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe bundel, zo zie ik nu enkel data, facebook/twitter en Orange circkel op 0 staan.
De rest volgt zoals gewoonlijk 1 a 2 dagen later, laat ons hopen na deze hele gebeurtenis.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
In mijn geval is het eigenlijk niet de verbruiksapp, maar de klantenzone via de website.
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat deze niet synchroon is met wat de app wel aangeeft en 't is alleszins de eerste keer dat ik dat opmerk.
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat deze niet synchroon is met wat de app wel aangeeft en 't is alleszins de eerste keer dat ik dat opmerk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dit vind ik eigenlijk ook wel schandalig. https://www.orange.be/nl/contacteer-ons/online
Contacteer ons via mail: momenteel niet beschikbaar.
Dit is toch een dergelijke operator niet waardig he...
Ook op facebook waar bij staat dat 'reageert meestal binnen enkele uren' na dagen nog geen antwoord.
Contacteer ons via mail: momenteel niet beschikbaar.
Dit is toch een dergelijke operator niet waardig he...
Ook op facebook waar bij staat dat 'reageert meestal binnen enkele uren' na dagen nog geen antwoord.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Alsof dat zo abnormaal is? Lijkt mij maar meer dan normaal voor zo'n bedrijf. Trouwens, het heeft niet veel geholpen als je bekijkt wanneer het opgelost geraakt is!diejeeke schreef:Dit was geenszins het geval, integendeel, er is personeel opgevorderd, zelfs op 01/01/2017ITnetadmin schreef:Ik vraag me af in welke mate dit gewoon een zaak van "we dekken ons in omdat ons personeel op verlof is" betreft.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Inderdaad, moest dat al abnormaal zijn... En het duurde nota bene nog zo lang!
Intussen is het bij mij nog steeds niet opgelost, af en toe geven ze als reden nog steeds de technische problemen aan.
Ik ben intussen overgestapt naar Proximus, nummeroverdracht gaat dus wel terug.
Intussen is het bij mij nog steeds niet opgelost, af en toe geven ze als reden nog steeds de technische problemen aan.
Ik ben intussen overgestapt naar Proximus, nummeroverdracht gaat dus wel terug.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Zouden al deze problemen niet onder de noemer "groeipijnen" kunnen vallen? Ik kan me inbeelden dat ze de laatste tijd toch wel een snelle vergroting van hun klantenbestand zien. En als iedereen nu terug overstapt naar Telenet/Proximus, dan kunnen we morgen weer beginnen zagen dat we met een duopolie zitten. Ik ben zelf nog altijd serieus aan 't overwegen om naar Orange over te stappen trouwens.