Kabel vanaf "Verdeelkast" Naar Appartement...
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Hallo Allemaal.
Ik heb Proximus Aangevraagd, maar omwille er geen kabel van mijn appartement (2de verdiep) ligt, wil ik deze zelf naar de "Verdeelkast" trekken in de centrale ruimte...
Het aansluiten doet proximus uiteraard.
Maar ik ben niet 100% welke kabel ik hier voor nodig heb...
Volgens de klantendienst van Proximus is een UTP Kabel CAT 5E genoeg.
En zou ik dan best een stugge kabel, of een flexibele kabel nemen?
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Ik heb Proximus Aangevraagd, maar omwille er geen kabel van mijn appartement (2de verdiep) ligt, wil ik deze zelf naar de "Verdeelkast" trekken in de centrale ruimte...
Het aansluiten doet proximus uiteraard.
Maar ik ben niet 100% welke kabel ik hier voor nodig heb...
Volgens de klantendienst van Proximus is een UTP Kabel CAT 5E genoeg.
En zou ik dan best een stugge kabel, of een flexibele kabel nemen?
Iemand een idee?
Alvast bedankt
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Alle uitleg op http://proximus.be/bouwen
In principe wordt er momenteel aangeraden om een UTP cat 6 en een fiberkabel met 2 vezels type G657.A1 in een gemeenschappelijk omhulsel te trekken.
Je moet steeds stugge UTP cat 6 gebruiken.
Voor de glasvezel moet het één van volgende types zijn:
LANmark-OF Drop Cable 2x Singlemode 9/125 OS2 LSZH Yellow
Crosswise Fiber Only Miniflex Cable
Cinerpro Fiber Only Cable MDIC LSZH
In principe wordt er momenteel aangeraden om een UTP cat 6 en een fiberkabel met 2 vezels type G657.A1 in een gemeenschappelijk omhulsel te trekken.
Je moet steeds stugge UTP cat 6 gebruiken.
Voor de glasvezel moet het één van volgende types zijn:
LANmark-OF Drop Cable 2x Singlemode 9/125 OS2 LSZH Yellow
Crosswise Fiber Only Miniflex Cable
Cinerpro Fiber Only Cable MDIC LSZH
Laatst gewijzigd door raf1 28 dec 2016, 23:58, in totaal 1 gewijzigd.
- Geert-Jan
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 27 keer
Het klopt dat CAT5(E) of CAT6 goed is. (CAT5, CAT5E en CAT6 zijn hetzelfde, neem gewoon de goedkoopste, vezels zijn NIET nodig)
Die kabel voldoet aan het juiste aantal-slagen per meter alsook de impedantie en capaciteit per meter.
Maar pas wel op, je moet de goedkope UTP hebben die niet afgeschermd is.
Koop dus geen STP want die geeft meer demping en kan tot problemen leiden.
Je kan gewoon de stugge kabel nemen, die is gelijk aan de kabel van Proximus.
Want hij begint op de grondkabel die ze daar "lassen" met een knijpblokje en gaat dan naar de aansluitdoos in je appartement.
Vanaf dat laatste doosje gebruik je dan een standaard soepele RJ-45 kabel, die zit normaal als bij je modem.
Ik weet niet hoeveel meter je nodig hebt, maar op bv Amazon koop je voor een paar tientjes een paar honderd meter![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Die kabel voldoet aan het juiste aantal-slagen per meter alsook de impedantie en capaciteit per meter.
Maar pas wel op, je moet de goedkope UTP hebben die niet afgeschermd is.
Koop dus geen STP want die geeft meer demping en kan tot problemen leiden.
Je kan gewoon de stugge kabel nemen, die is gelijk aan de kabel van Proximus.
Want hij begint op de grondkabel die ze daar "lassen" met een knijpblokje en gaat dan naar de aansluitdoos in je appartement.
Vanaf dat laatste doosje gebruik je dan een standaard soepele RJ-45 kabel, die zit normaal als bij je modem.
Ik weet niet hoeveel meter je nodig hebt, maar op bv Amazon koop je voor een paar tientjes een paar honderd meter
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Er mag hier toch ook vvt kabel voor gebruikt worden ? Met 2, 3 of 4 aders te verkrijgen.
De aders hebben een iets grotere koper diameter en de kabel is goedkoper denk ik.
De aders hebben een iets grotere koper diameter en de kabel is goedkoper denk ik.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
WTF bazel jij nu?Geert-Jan schreef:Het klopt dat CAT5(E) of CAT6 goed is. (CAT5, CAT5E en CAT6 zijn hetzelfde, neem gewoon de goedkoopste, vezels zijn NIET nodig)
- lacer
- Elite Poster
Hij zal bedoeld hebben dat de kabels hetzelfde resultaat zullen hebben voor bedoelde toepassing:
CAT5, CAT5E en CAT6 zijn hetzelfde, neem gewoon de goedkoopste
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
Deze zien er misschien hetzelfde uit maar zijn het dus wel degelijk niet! Je zal door een Cat5 wel 1Gbps krijgen maar deze zorgt voor enorm veel crosstalk m.a.w. zeer veel fouten pakketten wat weer resulteert in een tragere snelheid of onderbrekingen.Geert-Jan schreef:Het klopt dat CAT5(E) of CAT6 goed is. (CAT5, CAT5E en CAT6 zijn hetzelfde, neem gewoon de goedkoopste, vezels zijn NIET nodig)
Cat5e is bedoeld voor 1Gbps en Cat6 kan tot 10Gbps. Zelf zou ik opteren voor Cat6 te leggen. Wel opletten want de kabels in een Cat6 zijn iets dikker, hiervoor heb je andere RJ45 stekkers nodig.
STP staat voor Shieled Twisted Pair, UTP voor Unshielded. Kies eerder voor STP dan voor UTP, deze zijn beter tegen externe invloeden (bv. elektriciteitskabels die ernaast lopen).Geert-Jan schreef:Koop dus geen STP want die geeft meer demping en kan tot problemen leiden.
- lacer
- Elite Poster
Ik denk dat Topic Starter (VDH) een stijgleiding bedoelde, om van de verdeelkast naar het appartement te gaan.
Daar zit volgens mij VDSL2 signaal op.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- raf1
- Elite Poster
lacer schreef:Hij zal bedoeld hebben dat de kabels hetzelfde resultaat zullen hebben voor bedoelde toepassing
Je hebt voorlopig nog gelijk, daar zit anno 2016 VDSL2-signaal op.lacer schreef:Daar zit volgens mij VDSL2 signaal op.
Maar Proximus gaat de komende jaren migreren naar FTTH of VDSL2 Vplus 35 MHz.
Proximus gaat prioritair FTTH uitrollen voor 40% van de bedrijven binnen 3 jaar, hoofdzakelijk via fiberkabels tegen gevels.
Je weet dus niet op voorhand op welke plek Proximus die migratie uitrolt. Als in jouw appartementsgebouw bijvoorbeeld een bankfiliaal gevestigd is waarvan het hoofdkantoor beslist heeft dat alle kantoren op Proximus FTTH moeten aangesloten worden dan is de kans héél groot dat alle appartementen opeens aansluitbaar zullen zijn op FTTH.
Ik waarschuw dus maar, de FTTH-uitrol wordt volledig bepaald door de marktvraag van bedrijven. Als er wordt gekozen voor FTTH is het binnen enkele jaren definitief over and out voor DSL en dan ga je jezelf beklagen dat je een VVT-kabel hebt gestoken.
Dus minimum stugge UTP cat 6, liefst ook een microduct voorzien voor fiber, zeker in appartementsgebouwen waarvan je niet weet welke bedrijven er kantoor houden.
-
- Starter
lacer schreef:Ik denk dat Topic Starter (VDH) een stijgleiding bedoelde, om van de verdeelkast naar het appartement te gaan.
Dat klopt.
Het moet dus vanaf de verdeelkast naar mijn bovenverdieping getrokken worden.
Ik zou de kabel langs buiten leggen...
Dus ik weet nog niet echt 100% Zeker welke kabel ik nodig heb...
Alsook zou deze weerbestendig moeten zijn?
IK had gedacht deze nog eens in een Buisje te steken, en deze op de muur te klemmen met bevestigingen..
Zodat de kabel uiteraard niet los hangt..
Wie kan me duidelijk zeggen welke kabel ik het beste koop?
Alvast bedankt,
Groetjes, VDH
- raf1
- Elite Poster
Binnenkabel op buitengevel is uit dan boze, zonlicht en weersomstandigheden zoals vrieskou en neerslag zorgen ervoor dat je kabel binnen enkele jaren kapot gaat.
Laat staan dat in een appartementsgebouw iedere bewoner zomaar gaten in de gemeenschappelijke delen mag beginnen boren.
Alleen als jij de volle eigenaar bent van heel het gebouw kan dit met het juiste materiaal (UTP cat6 polyethyleen buitenkabel) Anders alleen na goedkeuring door de eigenaarsvereniging.
Is dit een appartementsgebouw zonder telefoonlijnen en kabeltv?
In appartementen is er toch meestal een technische schacht waardoor kabels naar appartementen lopen. Check dit met syndicus en een bevoegd persoon zoals een architect.
Laat staan dat in een appartementsgebouw iedere bewoner zomaar gaten in de gemeenschappelijke delen mag beginnen boren.
Alleen als jij de volle eigenaar bent van heel het gebouw kan dit met het juiste materiaal (UTP cat6 polyethyleen buitenkabel) Anders alleen na goedkeuring door de eigenaarsvereniging.
Is dit een appartementsgebouw zonder telefoonlijnen en kabeltv?
In appartementen is er toch meestal een technische schacht waardoor kabels naar appartementen lopen. Check dit met syndicus en een bevoegd persoon zoals een architect.
-
- Starter
Helaas ligt hier enkel kabel van Telenet binnen..
Dit is een appartement met 2 woningen.
Mijn onderburen hebben wel een vdsl aansluiting.
Maar ik niet..
Ook loopt hier helaas geen schacht voor de kabel te trekken...
De kabel van Telenet hangt ook buiten aan de muur heb ik gezien...
Ik ben wel tevreden van Telenet, maar vind ze redelijk duur...
Over orange hoor ik zeer vaak klachten...
Zowel mobiel als tv/ internet...
Want deze was ik ook eerst aan het overwegen...
Maar ik niet..
De kabel van Telenet hangt ook buiten aan de muur heb ik gezien...
Ik ben wel tevreden van Telenet, maar vind ze redelijk duur...
Over orange hoor ik zeer vaak klachten...
Zowel mobiel als tv/ internet...
Want deze was ik ook eerst aan het overwegen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
het buiten-equivalent van de VVT heet TWAVB en kan je bvb hier vinden: https://www.allesvoorstroom.be/nl/twavb ... x08mm.html
De link verwijst naar 4-paar kabel, waar je eigenlijk maar 1 paar van nodig hebt. Hier krijg je dus wel de VDSL signalen over, maar minder/niet geschikt voor ethernet (maar als je dan googled op weersbestendige netwerkkabel, vind je die ook wel)
De link verwijst naar 4-paar kabel, waar je eigenlijk maar 1 paar van nodig hebt. Hier krijg je dus wel de VDSL signalen over, maar minder/niet geschikt voor ethernet (maar als je dan googled op weersbestendige netwerkkabel, vind je die ook wel)
- raf1
- Elite Poster
VVT leggen is toch wel een slecht idee anno 2016. Volledig tegen de richtlijnen van Proximus die minimum UTP cat 6 vraagt omdat er over 5 jaar geen DSL meer zal bestaan bij 18% van de aangesloten woningen en over 10 jaar bij 40% van de aangesloten woningen.
Eens de kabel binnen is, leg je die verder langs binnen.
Ja, dat is allicht het Telenet-netwerk dat op huisgevels loopt. Maar die kabel gaat niet van binnen naar buiten en dan terug naar binnen.VDH schreef:De kabel van Telenet hangt ook buiten aan de muur heb ik gezien...
Eens de kabel binnen is, leg je die verder langs binnen.
- Geert-Jan
- Pro Member
Waarom hang je bij je buren niet een Fritzbox en deel je de VDSL aansluiting?VDH schreef:Helaas ligt hier enkel kabel van Telenet binnen..
Maar ik niet..
Scheelt helemaal in de kosten.
Want een Fritzbox heeft een gast-aansluiting mode die de netwerken kan scheiden zodat je geen last van elkaar hebt.
Met een unlimited abbo van EDP betaal je beiden zo goed als niks, is toch nog veel simpeler?
En met twee fritzboxen kan je dit ook aan hoge snelheid draadloos doen, 7360's verkopen ze bij bosjes op tweedehands.nl en die zijn goedgekeurd voor België.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Kan je niet gewoon een smarttube leggen? Raadt Proximus daadwerkelijk utp cat5 om vdsl over te laten lopen?! Zou dat niet gewoon hetgeen ze standaard aanraden tussen de modem/router en de computer?!
- raf1
- Elite Poster
Smarttube is uitsluitend geschikt om ondergronds en horizontaal te leggen.
Neen, UTP cat 6 in appartementsgebouwen omdat vdsl in FTTH-zones volledig gaat verdwijnen. Dan is VVT-kabel waardeloos.road rebel schreef:Raadt Proximus daadwerkelijk utp cat5 om vdsl over te laten lopen?!
- Geert-Jan
- Pro Member
Cat5, 5e en 6 zijn meer dan voldoende om VDSL te transporteren, tot 100MHz zijn al deze kabels gelijk, we zitten immers nog ver van 30MHz af wat de volgende standaard gaat zijn.road rebel schreef:Raadt Proximus daadwerkelijk utp cat5 om vdsl over te laten lopen?! Zou dat niet gewoon hetgeen ze standaard aanraden tussen de modem/router en de computer?!
Vergeet niet, telefoonkabel is ook maar gewoon twisted-pair, enkel dan 2 paren in plaats van 4.
Cat6 is enkel nodig indien je hoger gaat dan 1 Gigabit/s, maar dat gaat ook Proximus niet halen met fiber in de nabije toekomst.
Trouwens, ze kunnen altijd besluiten om de Catx te gebruiken na de terminal naar de router, dan heb je dezelfde snelheid enkel stopt de fiber in de kelder.
Er is geen enkele reden de fiber totaal door te trekken tot in de woning ingeval van appartementen.
Het is in andere landen (waar ik het gezien heb) gewoon een fiber<->utp aansluiting die vervolgens in een router naar keuze gaat.
Tenzij Proximus weer iets aparts bedacht heeft.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ah op die fiets, dus de fiberboxmodem aan de inkom/ gemeenschappelijk gedeelte en bbox in privé gedeelte? Bij nader inzien was het in Nederland ook zo.
- Geert-Jan
- Pro Member
Aftakken is veel simpeler dan dat, je koopt jezelf gewoon een Fon-doosje, eenmalig 40 euro en zet je gewoon in als AP bij een familielid die bv Telenet heeft.
Vanaf dan krijg je een Fon-account en kan je gewoon Wifi aftakken van Proximus-Fon.
En ja het is legaal
Dus waarom zoveel moeite doen als je gewoon legaal Fon kan gebruiken zonder Proximus ervoor te betalen.
Want vergeet niet, Fon is geen Proximus netwerk maar een eigen netwerk waar Proximus gebruik van maakt
In Nederland was KPN wat slimmer, die namen het monopolie op Fon apparatuur voor Nederland en dus kan je in Nederland geen Fon doosje kopen.
Maar in België kan dit wel.
Vanaf dan krijg je een Fon-account en kan je gewoon Wifi aftakken van Proximus-Fon.
En ja het is legaal
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Dus waarom zoveel moeite doen als je gewoon legaal Fon kan gebruiken zonder Proximus ervoor te betalen.
Want vergeet niet, Fon is geen Proximus netwerk maar een eigen netwerk waar Proximus gebruik van maakt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
In Nederland was KPN wat slimmer, die namen het monopolie op Fon apparatuur voor Nederland en dus kan je in Nederland geen Fon doosje kopen.
-
- Starter
Ik snap het niet volledig...Geert-Jan schreef:Aftakken is veel simpeler dan dat, je koopt jezelf gewoon een Fon-doosje, eenmalig 40 euro en zet je gewoon in als AP bij een familielid die bv Telenet heeft.
En ja het is legaal![]()
Want vergeet niet, Fon is geen Proximus netwerk maar een eigen netwerk waar Proximus gebruik van maakt [emoji38]
Wat voor apparaatje is dit juist?
Want ik kan wel inloggen met een Telenet account van mijn ouders, maar niet met een Proximus Fon...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- Geert-Jan
- Pro Member
Het heette een Fonera-simple, maar ik vind die precies niet meer terug.
Ik heb er zelf nog wel.
Amazon verkoopt ze nog
En nog een:
http://sat24store.com/Fonera-SIMPL
Is even zoeken maar er zijn nog verkopers, echter ze proberen het precies dicht te spijkeren langs de telco's.
Maar als je een kastje hebt staan mag dat niet.
Ik heb er zelf nog wel.
Amazon verkoopt ze nog
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
En nog een:
http://sat24store.com/Fonera-SIMPL
Is even zoeken maar er zijn nog verkopers, echter ze proberen het precies dicht te spijkeren langs de telco's.
Maar als je een kastje hebt staan mag dat niet.
- lacer
- Elite Poster
Ben benieuwd of VHD gelukkig zal zijn met de DL en UL snelheden als hij Fon zou gebruiken.
Gaat het hem echt om de voordeligste prijs voor internet of voor een stabiele aansluiting ?
Gaat het hem echt om de voordeligste prijs voor internet of voor een stabiele aansluiting ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- Geert-Jan
- Pro Member
Euh je kan met Fon gewoon >54mbit wifi halen, is geen enkel probleem.
Ligt er maar in hoe de ander het ingesteld heeft.
Ik noemde dit maar even omdat een ander het over aftakken en illegaal gebruik had.
Als hij goedkoop en stabiel internet wil, deel het dan gewoon met je buren, kan je kosten delen.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ligt er maar in hoe de ander het ingesteld heeft.
Ik noemde dit maar even omdat een ander het over aftakken en illegaal gebruik had.
Als hij goedkoop en stabiel internet wil, deel het dan gewoon met je buren, kan je kosten delen.
Zo moeilijk is dat toch niet?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hallo
Kunnen we terug on-topic a.u.b
Dit gaat hier over de stijgleiding in appartement, heeft toch niets met Fon te maken!
Kunnen we terug on-topic a.u.b
Dit gaat hier over de stijgleiding in appartement, heeft toch niets met Fon te maken!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
Ja, inderdaad, je moet op dezelfde fasen zitten beneden in het kastje en in jouw appartement waar je het ander deel van de powerline inplugd, wel indien er 3 fasen netaansluiting wordt gebruikt in het appartement.
Is wel eenvoudig uit te meten door een elektricien en als het schema klopt zou het daar ook kunnen op genoteerd staan.
Is wel eenvoudig uit te meten door een elektricien en als het schema klopt zou het daar ook kunnen op genoteerd staan.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
1) dan heb je wel niets aan de WiFi van je modem die in de kelder staat, en moet je boven nog een PLC met AP bijplaatsen
2) als je een "Homeplug AV-2" PLC neemt met aarding, hoef je helemaal niet meer naar gelijke fases te kijken: die gebruikt sowieso de aarding als 1 van de geleiders + de neuter die je zéker aan de andere kant ook hebt als tweede geleider + in het ideale geval eveneens de andere fase (indien je op het "juiste" net zit). Maar zelfs indien je op een andere fase zit werkt die alvast even goed als een Homeplug AV
2) als je een "Homeplug AV-2" PLC neemt met aarding, hoef je helemaal niet meer naar gelijke fases te kijken: die gebruikt sowieso de aarding als 1 van de geleiders + de neuter die je zéker aan de andere kant ook hebt als tweede geleider + in het ideale geval eveneens de andere fase (indien je op het "juiste" net zit). Maar zelfs indien je op een andere fase zit werkt die alvast even goed als een Homeplug AV
- lacer
- Elite Poster
Ik wist niet dat er een Homeplug bestond die ook de aarde gebruikt, dat lijkt dat uiteraard nog een betere oplossing te zijn maar iets duurder.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Starter
Dat is misschien inderdaad wel een oplossing.
Heb ik dan ook nog de volledige snelheid?...
Want powerline geeft niet altijd de gehele snelheid door...
Welke powerline zou ik het beste kopen?
Ik denk niet dat er een stopcontact aanwezig is op mijn electriciteit netwerk...
Maar misschien kunnen ze dit vanuit de meterkast trekken?..
Heb ik dan ook nog de volledige snelheid?...
Want powerline geeft niet altijd de gehele snelheid door...
Welke powerline zou ik het beste kopen?
Ik denk niet dat er een stopcontact aanwezig is op mijn electriciteit netwerk...
Maar misschien kunnen ze dit vanuit de meterkast trekken?..
- lacer
- Elite Poster
Is je zekeringskast ook beneden, dan is er geen probleem om een stopcontact toe te voegen.
Echter als na de meter enkel een voedingskabel naar je appartement gaat, zal hierop moeten afgetakt worden door middel van een klein zekerkastje.
Echter als na de meter enkel een voedingskabel naar je appartement gaat, zal hierop moeten afgetakt worden door middel van een klein zekerkastje.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- lacer
- Elite Poster
Dat zekeringskastje dat je hier bedoeld zal er zijn om de voedingskabel naar boven te beschermen en moet heel het appartement voeden, dus de ampèrage hiervan is te zwaar voor een paar stopcontacten. In dat geval zal er zeker een beveiligde kring moeten bijgeplaatst worden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04