Coolblue stopt met gespecialiseerde websites
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik koop NOOIT via coolblue:
- veel te duur
- als je 1-5 dag langer kan wachten soms 30% goedkoper (amazon, art&craft, tweakers/kieskeurig checken,...) ook met VOLLE garantie..
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161228 ... 38a3&imai=
- veel te duur
- als je 1-5 dag langer kan wachten soms 30% goedkoper (amazon, art&craft, tweakers/kieskeurig checken,...) ook met VOLLE garantie..
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161228 ... 38a3&imai=
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Coolblue heeft heel uiteenlopende prijzen. Soms inderdaad aan de dure kant, heel soms ook verrassend goedkoop. Aan amazon.de kunnen ze niet tippen! Maar ze hebben een heel goede reputatie qua dienst-na-verkoop, en dat is mij heel wat waard: als ze niet veel duurder zijn dan elders, koop ik met plezier bij hen.
Ik vind het wel grappig dat ze nu alles toch onder de naam "Coolblue" gaan verkopen. Het is "een nieuwe strategie", net zoals de vorige strategie destijds "een nieuwe strategie" kon genoemd worden. Dat verdient een bonus voor het management!
Ik vind het wel grappig dat ze nu alles toch onder de naam "Coolblue" gaan verkopen. Het is "een nieuwe strategie", net zoals de vorige strategie destijds "een nieuwe strategie" kon genoemd worden. Dat verdient een bonus voor het management!
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je moet het pragmatisch bekijken.
Soms is de snelle levering wél van belang en je moet er geen €50 Prime abonnement voor nemen.
Ik heb al meermaals spullen bij Coolblue gekocht die daar wel het goedkoopste zijn (in vgl met ArtCraft, Bol, AmazonFR, AmazonDE, AmazonUK)
bv: LeCreuset pot, Bosch droogkast, mini laptop, ...
Ik hoop wel dat de filters per productcategorie blijven bestaan, want die zijn superieur in vergelijking met eender welke andere website.
Bol.com en Amazon spannen de kroon wat slechte websites betreft. Bij bol vind ik gemakkelijker iets via google dan via hun eigen site, of via hun eigen site staat het product er niet (volgens hun eigen filters), maar via Google geraak je er wel
Soms is de snelle levering wél van belang en je moet er geen €50 Prime abonnement voor nemen.
Ik heb al meermaals spullen bij Coolblue gekocht die daar wel het goedkoopste zijn (in vgl met ArtCraft, Bol, AmazonFR, AmazonDE, AmazonUK)
bv: LeCreuset pot, Bosch droogkast, mini laptop, ...
Ik hoop wel dat de filters per productcategorie blijven bestaan, want die zijn superieur in vergelijking met eender welke andere website.
Bol.com en Amazon spannen de kroon wat slechte websites betreft. Bij bol vind ik gemakkelijker iets via google dan via hun eigen site, of via hun eigen site staat het product er niet (volgens hun eigen filters), maar via Google geraak je er wel
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ook geen fan van Coolblue. Heb er al een jaar niet meer bij besteld.
Ze leveren altijd wel correct, D+1, en afaik zijn ze de enigen die op zondag leveren. Maar geen idee waar die zogezegde goede reputatie van de dienst-na-verkoop van komt, mijn ervaringen zijn toch wel anders.
Nu bestel ik quasi uitsluitend bij Amazon, consistente service en ze doen nooit moeilijk (itt Coolblue). En natuurlijk een VEEL GROTER aanbod, en zoals al opgemerkt niet aan te tippen qua prijs.
Site van Coolblue vind ik dan weer te beperkend voor power users. Bol.com is een ramp.
Ze leveren altijd wel correct, D+1, en afaik zijn ze de enigen die op zondag leveren. Maar geen idee waar die zogezegde goede reputatie van de dienst-na-verkoop van komt, mijn ervaringen zijn toch wel anders.
Nu bestel ik quasi uitsluitend bij Amazon, consistente service en ze doen nooit moeilijk (itt Coolblue). En natuurlijk een VEEL GROTER aanbod, en zoals al opgemerkt niet aan te tippen qua prijs.
Ik kan zeggen dat ik na enkele jaren gebruik nu wel vlot overweg kan met de Amazon sites. Ik kan alles vinden, ik begrijp waar alles voor staat, ik weet waar ik op moet letten en wat de gevolgen zijn van de (oneindige) keuzes die je kunt maken. Het helpt ook als je wat met de Amazon terminologie overweg kan (zaken als ASIN etc.). Als je er goed mee overweg kan is de Amazon site wel heel functioneel. Maar goed, ik kan me inderdaad wel inbeelden dat het voor een beginner geen makkelijke site is en zelfs af en toe misleidend.heist_175 schreef: Bol.com en Amazon spannen de kroon wat slechte websites betreft.
Site van Coolblue vind ik dan weer te beperkend voor power users. Bol.com is een ramp.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Voor 'grote' aankopen (laat ons zeggen >100 euro), blijf ik bij Coolblue. Steeds goede ervaringen gehad met levering, prijs en dienst na verkoop. Het blijft natuurlijk wel wat je ogen open trekken.
Amazon gebruik ik veel voor kleinere zaken als screenprotectors, kabels, ... omdat daar de prijs inderdaad onklopbaar is. Ook nog niet echt een probleem gehad met garantie, maar ik blijf een beetje om m'n hoede.
Waarschijnlijk puur psychologisch maar soit. Bij Bol blijf ik wel weg.
Ik begrijp wel dat ze stoppen met de verschillende domeinnamen. Dat werkte heel goed om bij veel zaken in de Google rankings te komen en om zo bij het publiek bekendheid te krijgen omdat ze steeds op dezelfde website terecht kwamen.
Amazon gebruik ik veel voor kleinere zaken als screenprotectors, kabels, ... omdat daar de prijs inderdaad onklopbaar is. Ook nog niet echt een probleem gehad met garantie, maar ik blijf een beetje om m'n hoede.
Waarschijnlijk puur psychologisch maar soit. Bij Bol blijf ik wel weg.
Ik begrijp wel dat ze stoppen met de verschillende domeinnamen. Dat werkte heel goed om bij veel zaken in de Google rankings te komen en om zo bij het publiek bekendheid te krijgen omdat ze steeds op dezelfde website terecht kwamen.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik ben fan van Coolblue, ooit een defecte laptop en na 2 weken telefoon wat we wouden doen:
* Nieuw laptop aankopen en het verschil terugkrijgen of opleggen.
* Centen volledig terug
* Blijven wachten op het toestel, ook hadden ze er geen zicht op hoe lang hij weg bleef.
Dat ding was bijna 1 jaar oud... En dan nog zo een service leveren...
Die paar euro meer soms, neem ik er dan wel even bij
* Nieuw laptop aankopen en het verschil terugkrijgen of opleggen.
* Centen volledig terug
* Blijven wachten op het toestel, ook hadden ze er geen zicht op hoe lang hij weg bleef.
Dat ding was bijna 1 jaar oud... En dan nog zo een service leveren...
Die paar euro meer soms, neem ik er dan wel even bij
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Een begrijpelijke zet, ik vond al die domeinen maar niets en ging sowieso steeds via de hoofdpagina waar de indeling en filtering gewoon goed is.
Ik ben al sinds jaar en dag klant bij Coolblue. Af en toe laat ik mij verleiden tot een product bij een goedkopere concurrent, maar enkel voor low risk aankopen. Uit ervaring kan ik de dienst na verkoop en de mogelijkheid binnen de twee weken een item gewoon terug binnen te brengen zeer goed bevinden, ik betaal er met plezier wat meer voor.
Wat me wel opvalt het laatste jaar is dat teruggebrachte items gewoon terug in de verkoop komen (na een check neem ik aan) en dan heb ik het niet over hun tweedekansjes, maar de consument merkt dat wel als de zegel al door is of de items niet meer netjes verpakt zitten...
In België voelen ze de hete adem van art&craft en dat is aan de prijzen te zien (gelijk en in België soms lager dan in NL!). Art&Craft is ok, maar iets terugbrengen dat al 'gebruikt' is... no go (één foto getrokken met camera die je bv. dan toch niet aan staat en hij kan al niet meer terug volgens hun voorwaarden).
Verder mis ik bij Coolblue de mogelijkheid wat te onderhandelen (ik zie iets elders goedkoper, bv. Art&Craft, maar wil bij hun kopen...) Ze passen hun prijs niet aan, geadverteerde prijs is de prijs, wat langs een andere kant ook goed is natuurlijk, want ik hou niet zo van standaard marges die onderhandelbaar zijn als je de moeite doet.
Al met al tevreden dus En nu is het hier precies een Coolblue review topic geworden
Ik ben al sinds jaar en dag klant bij Coolblue. Af en toe laat ik mij verleiden tot een product bij een goedkopere concurrent, maar enkel voor low risk aankopen. Uit ervaring kan ik de dienst na verkoop en de mogelijkheid binnen de twee weken een item gewoon terug binnen te brengen zeer goed bevinden, ik betaal er met plezier wat meer voor.
Wat me wel opvalt het laatste jaar is dat teruggebrachte items gewoon terug in de verkoop komen (na een check neem ik aan) en dan heb ik het niet over hun tweedekansjes, maar de consument merkt dat wel als de zegel al door is of de items niet meer netjes verpakt zitten...
In België voelen ze de hete adem van art&craft en dat is aan de prijzen te zien (gelijk en in België soms lager dan in NL!). Art&Craft is ok, maar iets terugbrengen dat al 'gebruikt' is... no go (één foto getrokken met camera die je bv. dan toch niet aan staat en hij kan al niet meer terug volgens hun voorwaarden).
Verder mis ik bij Coolblue de mogelijkheid wat te onderhandelen (ik zie iets elders goedkoper, bv. Art&Craft, maar wil bij hun kopen...) Ze passen hun prijs niet aan, geadverteerde prijs is de prijs, wat langs een andere kant ook goed is natuurlijk, want ik hou niet zo van standaard marges die onderhandelbaar zijn als je de moeite doet.
Al met al tevreden dus En nu is het hier precies een Coolblue review topic geworden
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik heb dat een paar jaar geleden al voorgehad. Een bovenfrees die duidelijk al gebruikt was. Ik stuurde ze terug (omdat ik een nieuwe wou, het stond niet vermeld op hun site dat ik een exemplaar zou krijgen dat al eens getest is geweest), zo aanvaarden de terugname en sturen mij daarna gewoon dezelfde machine (dat reeds getest exemplaar) terug.Wat me wel opvalt het laatste jaar is dat teruggebrachte items gewoon terug in de verkoop komen (na een check neem ik aan) en dan heb ik het niet over hun tweedekansjes, maar de consument merkt dat wel als de zegel al door is of de items niet meer netjes verpakt zitten...
Bye bye CoolBlue, nooit meer.
Amazon.de (en af en toe amazon.fr) ftw.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Gelijkaardige ervaring.Nob schreef:Ik heb dat een paar jaar geleden al voorgehad. Een bovenfrees die duidelijk al gebruikt was. Ik stuurde ze terug (omdat ik een nieuwe wou, het stond niet vermeld op hun site dat ik een exemplaar zou krijgen dat al eens getest is geweest), zo aanvaarden de terugname en sturen mij daarna gewoon dezelfde machine (dat reeds getest exemplaar) terug.Wat me wel opvalt het laatste jaar is dat teruggebrachte items gewoon terug in de verkoop komen (na een check neem ik aan) en dan heb ik het niet over hun tweedekansjes, maar de consument merkt dat wel als de zegel al door is of de items niet meer netjes verpakt zitten...
Bye bye CoolBlue, nooit meer.
Amazon.de (en af en toe amazon.fr) ftw.
Coolblue dienst-na-verkoop zal over het algemeen wel goed zijn, maar als ze het verprutsen dan verprutsen ze het meteen ook op de meest dramatische wijze, tot het opblazen van alle vertrouwen toe. Amazon daarentegen gaat wel vrij snel overstag om je toch als tevreden klant te houden.
Dat gezegd zijnde doen de brick-and-mortar stores (genre Mediamarkt, Vandenborre etc) het sowieso een pak slechter dan Coolblue inzake dienst-na-verkoop.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik koop regelmatig bij coolblue. Ik heb nog geen service nodig gehad.
De laatste tijd vraag ik een offerte bij [email protected] (pre-order Note 7 en pre-order iphone 7).
Voordeel: korting, geen btw voorschieten, en je betaalt pas na levering, wat bij een pre-order toch enkele weken later is.
De Note 7 is uiteindelijk een S7 edge silver geworden.
Elders waren op dat moment alleen zwart, wit en gold beschikbaar.
Ik koop ook regelmatig op amazon.de of op andere sites als die beter uit de pricewatch komen.
De laatste tijd vraag ik een offerte bij [email protected] (pre-order Note 7 en pre-order iphone 7).
Voordeel: korting, geen btw voorschieten, en je betaalt pas na levering, wat bij een pre-order toch enkele weken later is.
De Note 7 is uiteindelijk een S7 edge silver geworden.
Elders waren op dat moment alleen zwart, wit en gold beschikbaar.
Ik koop ook regelmatig op amazon.de of op andere sites als die beter uit de pricewatch komen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Drwho
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 17:26
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Al veel gekocht bij coolblue, al dingen geretourneerd omdat het me niet zinde en al tweetal keer aanspraak moeten maken op de dienst na verkoop, helemaal niets op aan te merken.
Zeker niet de goedkoopste maar dat is een afweging die ik per aankoop maak.
Zeker niet de goedkoopste maar dat is een afweging die ik per aankoop maak.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Zeker niet altijd de goedkoopste. Wel uitstekende klantendienst. Bv. al op een zaterdagavond om 23 u 30 nog gebeld voor de specificaties van een gsm-toestel.
Verder ook al telefonisch kwalitatieve hulp gehad bij de installatie van bepaalde computeronderdelen.
Als het verschil niet te groot is opteer ik wel vaker voor coolblue.
Verder ook al telefonisch kwalitatieve hulp gehad bij de installatie van bepaalde computeronderdelen.
Als het verschil niet te groot is opteer ik wel vaker voor coolblue.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Koop ook regelmatig bij CoolBlue. Niet de goedkoopste maar je bent wel zeker dat je het de volgende dag hebt.
Heb al 2x iets moeten terug sturen en kreeg binnen de 3 dagen gewoon een nieuw toestel terug. Prima dus voor mij. En de nest die ik onlangs heb gekocht was een tweedekansje waar niks fout mee was.
Heb al 2x iets moeten terug sturen en kreeg binnen de 3 dagen gewoon een nieuw toestel terug. Prima dus voor mij. En de nest die ik onlangs heb gekocht was een tweedekansje waar niks fout mee was.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Bij coolblue betaal je inderdaad niet de laagste prijs, maar als je na x aantal tijd niet tevreden bent, doen ze niet moeilijk.
Zo hebben we een Motorola phone teruggebracht waarbij de ontvangst slecht was en gesprek uitviel, geen probleem om terug te betalen.
Ik kocht afgelopen jaar een mooie Tamron 15-30 tegen een redelijke prijs, nog steeds erg tevreden van.
Het is wel zo dat coolblue niet aan bepaalde nikon lenzen kan geraken uit selectieve distributie, de 70-200 fluorite lens ga je daar niet vinden.
Wel merk ik dat ze soms 200 euro duurder zijn, bvb tamron 70-200 VC USD bij CB 1400 in Duitsland nog geen 1200 en ex-btw minder dan 1000.
Een voordeel dan weer is dat ik bij coolblue btw 0 kan aankopen in hun vestiging in Lochristi, gezien de goederen van NL komen.
Een nadeel van CB is dat ze bij de NL distributeurs kopen en dus niet de lokale markt dienen, dit heeft in de audiosector waar ik actief ben al tot zware discussies geleid.
In Holland zijn er nu eenmaal rotte appel distributeurs die zich niet houden aan het contract met de fabrikanten en onder de prijs leveren aan bol.com en de coolbue in Nederland. Je ziet dan een groot speakermerk op bol.com soms aan -40% beschikbaar voor endusers, gewoon omdat den Hollander nog eens 15% op de gangbare dealer inkoopprijs geeft, en bol.com en cooblue al content zijn met een lage IT achtige marge die ze ook op andere producten doordrukken. Heel de Belgische retail die dat merk dan ook doet is de klos, want coolblue koopt dus alles bij de NL distributeur aan, die andere aankoopprijzen geeft aan NL dealers dan wat de Belgische distributeur geeft als hij de regels volgt.
En wees maar zeker dat distributiecontracten voor een volledig land geen lichte juridische kost is. Ik weet hoe de sector werkt en ik weet dat er al distributeurs zjn buitengevlogen bij een merk, door bvb onder de prijs te leveren, of te leveren aan een buurland waarvoor ze niet geautoriseerd zijn.
Om een voorbeeld te geven: al wat coolblue van Tamron in België verkoopt gaat dus niet via de Belgische Tamron importeur, maar via de Hollander. Je kan wel raden dat de sector niet zo happy is want dit is vergelijkbaar met grijze import.
Een eindklant heeft hier uiteraard geen zaken mee, maar coolblue en bol.com en ook een aantal camerashops met .be en .nl vestigingen verstoren de officiële distributiekanalen door in de buurlanden aan te kopen en ook in België een vestiging open te houden en zich van de lokale distributeurs niks aan te trekken door vanuit een centraal magazijn te leveren.
Zo hebben we een Motorola phone teruggebracht waarbij de ontvangst slecht was en gesprek uitviel, geen probleem om terug te betalen.
Ik kocht afgelopen jaar een mooie Tamron 15-30 tegen een redelijke prijs, nog steeds erg tevreden van.
Het is wel zo dat coolblue niet aan bepaalde nikon lenzen kan geraken uit selectieve distributie, de 70-200 fluorite lens ga je daar niet vinden.
Wel merk ik dat ze soms 200 euro duurder zijn, bvb tamron 70-200 VC USD bij CB 1400 in Duitsland nog geen 1200 en ex-btw minder dan 1000.
Een voordeel dan weer is dat ik bij coolblue btw 0 kan aankopen in hun vestiging in Lochristi, gezien de goederen van NL komen.
Een nadeel van CB is dat ze bij de NL distributeurs kopen en dus niet de lokale markt dienen, dit heeft in de audiosector waar ik actief ben al tot zware discussies geleid.
In Holland zijn er nu eenmaal rotte appel distributeurs die zich niet houden aan het contract met de fabrikanten en onder de prijs leveren aan bol.com en de coolbue in Nederland. Je ziet dan een groot speakermerk op bol.com soms aan -40% beschikbaar voor endusers, gewoon omdat den Hollander nog eens 15% op de gangbare dealer inkoopprijs geeft, en bol.com en cooblue al content zijn met een lage IT achtige marge die ze ook op andere producten doordrukken. Heel de Belgische retail die dat merk dan ook doet is de klos, want coolblue koopt dus alles bij de NL distributeur aan, die andere aankoopprijzen geeft aan NL dealers dan wat de Belgische distributeur geeft als hij de regels volgt.
En wees maar zeker dat distributiecontracten voor een volledig land geen lichte juridische kost is. Ik weet hoe de sector werkt en ik weet dat er al distributeurs zjn buitengevlogen bij een merk, door bvb onder de prijs te leveren, of te leveren aan een buurland waarvoor ze niet geautoriseerd zijn.
Om een voorbeeld te geven: al wat coolblue van Tamron in België verkoopt gaat dus niet via de Belgische Tamron importeur, maar via de Hollander. Je kan wel raden dat de sector niet zo happy is want dit is vergelijkbaar met grijze import.
Een eindklant heeft hier uiteraard geen zaken mee, maar coolblue en bol.com en ook een aantal camerashops met .be en .nl vestigingen verstoren de officiële distributiekanalen door in de buurlanden aan te kopen en ook in België een vestiging open te houden en zich van de lokale distributeurs niks aan te trekken door vanuit een centraal magazijn te leveren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Koop regelmatig iets bij coolblue.be en tot nog toe niet echt een probleem gehad.
Behalve die ene keer iets besteld en extra betaald voor levering dezelfde dag. Pakje werd pas rond 23 uur geleverd en toen ik de dag erna de klanten dienst opbelde met de vraag of dit normaal was kreeg ïk het extra betaalde geld terug gestort en nog excuses erbij om dit voorval.
Noem ik pas een service.
Bij Amazon heb ik al een paar keer gehad dat producten niet naar België werden verstuurd. Vind het spijtig want vind je iets stukken goedkoper dan leveren ze het niet.
Behalve die ene keer iets besteld en extra betaald voor levering dezelfde dag. Pakje werd pas rond 23 uur geleverd en toen ik de dag erna de klanten dienst opbelde met de vraag of dit normaal was kreeg ïk het extra betaalde geld terug gestort en nog excuses erbij om dit voorval.
Noem ik pas een service.
Bij Amazon heb ik al een paar keer gehad dat producten niet naar België werden verstuurd. Vind het spijtig want vind je iets stukken goedkoper dan leveren ze het niet.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Vinden lukt ook wel. Je zoekt op de website van Brodit, Lego, LeCreuset, DeWalt, ... whatever een productnummer op, je plakt dat in het zoekvenster van Amazon en 9 kansen op de 10 dat je het vindt.CCatalyst schreef:Ik kan zeggen dat ik na enkele jaren gebruik nu wel vlot overweg kan met de Amazon sites. Ik kan alles vinden, ik begrijp waar alles voor staat, ik weet waar ik op moet letten en wat de gevolgen zijn van de (oneindige) keuzes die je kunt maken.
Maar zoeken? Ik zoek een *iets* en je krijgt gazillion mogelijkheden, maar nergens filters om te specifiëren (buiten verkoper, verzending en bedrag), laat staan een iet of wat gestandaardiseerde manier om de informatie van gelijkaardige producten weer te geven. Het ene is in millimeter, het andere in centimeter en nog eentje in meter.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik bestel regelmatig bij Coolblue, gewoon omdat een levertijd een levertijd is. Ik wacht nu al 3 dagen op een pakje dat bij bol besteld was en maandag ging geleverd worden, dan dinsdag, dan toch woensdag en misschien toch maar vandaag. Errug vervelend.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als een merk identiek hetzelfde product hier 20% of meer duurder in de markt zet dan in een buurland heb ik ernstige bedenkingen bij dat merk... dan is het duidelijk dat ze hun klanten gewoon uitmelken De term grijze import zegt dus meer over de fabrikant dan de effectieve import door derden.ub4b schreef:En wees maar zeker dat distributiecontracten voor een volledig land geen lichte juridische kost is. Ik weet hoe de sector werkt en ik weet dat er al distributeurs zjn buitengevlogen bij een merk, door bvb onder de prijs te leveren, of te leveren aan een buurland waarvoor ze niet geautoriseerd zijn.
Een eindklant heeft hier uiteraard geen zaken mee, maar coolblue en bol.com en ook een aantal camerashops met .be en .nl vestigingen verstoren de officiële distributiekanalen door in de buurlanden aan te kopen en ook in België een vestiging open te houden en zich van de lokale distributeurs niks aan te trekken door vanuit een centraal magazijn te leveren.
Dat is inderdaad leuk aan Coolblue... ik heb een gisteren een nieuwe switch besteld bij Centralpoint.be omdat hij toch 10% goedkoper was, maar vooral omdat de nieuwste versie niet beschikbaar was bij Coolblue (ze hebben een fijn aanbod maar ook niet alles). Feit is wel dat ik vandaag pas een mail kreeg dat de betaling in orde was, en ik hopelijk morgen het product ondanks dat ze zeggen binnen één dag te leveren.Joe de Mannen schreef:Ik bestel regelmatig bij Coolblue, gewoon omdat een levertijd een levertijd is
-
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Dat moet toch een pak schelen in organisch zoekverkeer als alles onder de noemer "Coolblue" wordt ondergebracht? Hopelijk hebben ze daarover nagedacht.
Het maakt wel degelijk een verschil voor je zaak als mensen in Google zoeken op de term "luchtbevochtiger" en ze op de 1ste lijn luchtbevochtigerstore.be zien staan i.p.v. op de 8ste lijn coolblue.be.
Het maakt wel degelijk een verschil voor je zaak als mensen in Google zoeken op de term "luchtbevochtiger" en ze op de 1ste lijn luchtbevochtigerstore.be zien staan i.p.v. op de 8ste lijn coolblue.be.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De "hit" op de eerste lijn is een advertentie in Google... maakt dus niet uit of het een specifieke domain name is of niet.
-
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Zelf klik ik zelden op de 1ste advertentielijn. Op de eerste echte lijn daarentegen wel.r2504 schreef:De "hit" op de eerste lijn is een advertentie in Google... maakt dus niet uit of het een specifieke domain name is of niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Zelf vind ik die vele keuzes en opties net zalig . Maar ik snap dat niet iedereen dat vindt.heist_175 schreef:Vinden lukt ook wel. Je zoekt op de website van Brodit, Lego, LeCreuset, DeWalt, ... whatever een productnummer op, je plakt dat in het zoekvenster van Amazon en 9 kansen op de 10 dat je het vindt.CCatalyst schreef:Ik kan zeggen dat ik na enkele jaren gebruik nu wel vlot overweg kan met de Amazon sites. Ik kan alles vinden, ik begrijp waar alles voor staat, ik weet waar ik op moet letten en wat de gevolgen zijn van de (oneindige) keuzes die je kunt maken.
Maar zoeken? Ik zoek een *iets* en je krijgt gazillion mogelijkheden, maar nergens filters om te specifiëren (buiten verkoper, verzending en bedrag), laat staan een iet of wat gestandaardiseerde manier om de informatie van gelijkaardige producten weer te geven. Het ene is in millimeter, het andere in centimeter en nog eentje in meter.
Maar het merendeel van de tijd, of toch zeker als ik goed weet wat ik wil, klik ik ook wel meteen op de Prime filter links en eventueel nog op de "merkfilter" en dan schiet er vaak al niet veel meer over.
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik had het toevallig ergens op de site gezien: offerte vanaf totaalbedrag van ongeveer 1.000 euro.bitbite schreef:Hoeveel korting krijg je zo? Ik maar als een onnozelaar b2b direct op de site kopen...seagull schreef:Voordeel: korting
De korting hangt af van het artikel, maar op een bestelling van rond de 1.000 euro toch tussen de 30 en de 50 euro profijt en je moet pas achteraf betalen (tenzij het je eerste bestelling is bij coolblue).
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Maar verplicht met overschrijving betalen zeker?
RIP kredietkaartverzekering, RIP mijlen/punten, RIP (eventueel) de transactiebetwisting als stok achter de deur bij discussie/problemen achteraf.
Of mag je dan ook met kredietkaart betalen?
RIP kredietkaartverzekering, RIP mijlen/punten, RIP (eventueel) de transactiebetwisting als stok achter de deur bij discussie/problemen achteraf.
Of mag je dan ook met kredietkaart betalen?
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Geen idee of het kan met een kredietkaart.
Normaal gezien wel. Even aan je coolblue account manager vragen.
Normaal gezien wel. Even aan je coolblue account manager vragen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Geert-Jan
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 27 keer
Amazon is lachen, je moet gewoon .com , .de , co.uk , .it en .fr vervangen in de URL dan zie je de verschillen in prijs.
Zelfde bedrijf maar prijsverschil kan soms gewoon 50% veranderen.
Ga er dus niet zomaar vanuit dat Amazon goedkoper is dan Amazon want je komt bedrogen uit.
Ook de verzendkosten veranderen heel vaak, oppassen dus.
En nog vaker is het zinvol de website van de "verkoper" zelf op te zoeken, meer dan eens heb ik ondervonden dat het dan nog 20% of meer scheelt.
Amazon is niet hetzelfde als Amazon
Zelfde bedrijf maar prijsverschil kan soms gewoon 50% veranderen.
Ga er dus niet zomaar vanuit dat Amazon goedkoper is dan Amazon want je komt bedrogen uit.
Ook de verzendkosten veranderen heel vaak, oppassen dus.
En nog vaker is het zinvol de website van de "verkoper" zelf op te zoeken, meer dan eens heb ik ondervonden dat het dan nog 20% of meer scheelt.
Amazon is niet hetzelfde als Amazon
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Om zo'n verschillen te vergelijken, gebruik ik de Chrome extensie Kiwi Amazon Price Compare: https://chrome.google.com/webstore/deta ... okko?hl=nl
Is niet altijd 100% juist in het vergelijken, maar het helpt wel om de goedkoopste Amazon winkel te vinden voor het product
Is niet altijd 100% juist in het vergelijken, maar het helpt wel om de goedkoopste Amazon winkel te vinden voor het product
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
De website gaat ook: http://amazon.pengwin.info/compare/
Op deze kan je zelfs de prijsgeschiedenis van een product achterhalen: http://camelcamelcamel.com
Maar goed, ontopic. Ik vind het op zich niet slecht dat ze alles onder de vlag van Coolblue gaan steken. Het is een sterk merk en herkenbaar.
Anderzijds, als ik op een of andere <vul_iets_in>store.be terechtkwam, was het me wel onmiddellijk duidelijk dat ik bij Coolblue zat (layout e.d.).
Ook qua service ben ik altijd zeer tevreden geweest bij hen
Op deze kan je zelfs de prijsgeschiedenis van een product achterhalen: http://camelcamelcamel.com
Maar goed, ontopic. Ik vind het op zich niet slecht dat ze alles onder de vlag van Coolblue gaan steken. Het is een sterk merk en herkenbaar.
Anderzijds, als ik op een of andere <vul_iets_in>store.be terechtkwam, was het me wel onmiddellijk duidelijk dat ik bij Coolblue zat (layout e.d.).
Ook qua service ben ik altijd zeer tevreden geweest bij hen
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik gebruik Shoptimate, omdat die vergelijkt tussen heel wat winkels (Coolblue, Bol, Amazon, Fnac, ...).
En PriceSnoop, die haalt de prijs van verschillende (Europese) Amazon winkels op:
En PriceSnoop, die haalt de prijs van verschillende (Europese) Amazon winkels op:
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Berekende voor de gratiz levering?
Dat maakt zo'n tool wel niet direct geloofwaardig.
Ik vind het precies wel jammer dat die losse domeinen verdwijnen. Als ik nu een bepaald iets zocht vulde ik vaak die shopnamen al in zonder te passeren via Coolblue. Bvb de gpsshop, camerashop,... Aan de andere kant, alles kan je ook bovenaan in het overzicht terugvinden.
Ze zullen die shopdomeinen trouwens niet zomaar laten (ver)vallen... Die zijn op zich al heel wat waard.
Dat maakt zo'n tool wel niet direct geloofwaardig.
Ik vind het precies wel jammer dat die losse domeinen verdwijnen. Als ik nu een bepaald iets zocht vulde ik vaak die shopnamen al in zonder te passeren via Coolblue. Bvb de gpsshop, camerashop,... Aan de andere kant, alles kan je ook bovenaan in het overzicht terugvinden.
Ze zullen die shopdomeinen trouwens niet zomaar laten (ver)vallen... Die zijn op zich al heel wat waard.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het was vaak verwarrend... sommigen eindigen in shop, store, center.Slafes schreef:Als ik nu een bepaald iets zocht vulde ik vaak die shopnamen al in zonder te passeren via Coolblue. Bvb de gpsshop, camerashop,...
http://laptopstore.be/ is niet in gebruik want het is laptopshop.be bijvoorbeeld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik ben een fervente coolblue aanhanger.
Ik heb er al veel producten gekocht en ik heb nooit of te nimmer enig probleem gehad. Bovendien is de mogelijkheid om producten terug te zenden binnen de 14 d. een enorm voordeel.
Laat me dit staven aan de hand van enkele eigen ervaringen met andere winkels: enkele jaren geleden kocht ik bij Vandenborre een LCD scherm voor de desktop van mijn jongste zoon. Bij het inschakelen waren er 2 defecte pixels zichtbaar. Aangezien dit binnen 'de norm' viel, heb ik moeten discussiëren voor vervanging ....
Ook een laptop ooit aangekocht in een niet meer bestaande pc-winkel in Deinze. Na installatie werkte een toets op het toetsebord niet. Resultaat: laptop (Acer) terug naar fabriek en een 6tal weken later kon ik geniet van mijn 'nieuwe' laptop.
Het enige probleem dat ik ooit gehad heb met Coolblue was te wijten aan de service van onze Belgische trots 'Bpost' (waarvan het niveau van de dienstverlening van dien aard is dat je echt moet je benen opheffen opdat het zou passeren) die er maar niet in sloeg een pakje op het juiste adres afgeleverd te krijgen. Het ging om een flits voor mijn fototoestel van 244€. Volgens Bpost was het pakket afgeleverd in de buurt. De klantendienst van Bpost kon me natuurlijk niet zeggen bij wie juist. Toch de straat afgeschuimd op zoek maar nergens had men iets ontvangen. Ik heb al een 4-tal analoge ervaringen met deze knoeiers van formaat.
Uiteindelijk Coolblue gecontacteerd. Ze hebben me onmiddellijk een document opgestuurd om een verliesverklaring in te vullen. Resultaat: dag nadien flits perfect thuis bij me afgeleverd. 4 weken later ben ik van Bpost te weten gekomen dat mijn flits in het verdeelcentrum was zoek geraakt ...
'
Heb me bij Coolblue recent een Asus TH102HA 2-in-one tablet / pc aangekocht. Kreeg het ding niet geïnstalleerd wegens een defect met een image op de HD. Resultaat: zaterdag tel. naar Coolblue. Zondag mocht ik in winkel een nieuw toestel gaan afhalen.
Zo kan ik nog uren doorgaan. Ik weet dat er goedkopere shops zijn maar Coolblue verdient van mij 'een dikke 10'. 2° kans producten worden duidelijk as such vermeld met beschrijving van eventuele schade. Trouwens, alle apparaten worden tegenwoordig geleverd met een verzegelde doos of zijn zodanig ingepakt dat je 2° hands producten op het eerste zich herkent.
Vorig jaar ook een Panasonic TV gekocht bij Coolblue (TX40CX800). Was een duur model (1200€). Je mag het toch niet gedroomd hebben dat je dan terug moet naar een TV- verkoper om te discussiëren over 1, 2, 3 of 4 defecte pixels die als 'aanvaardbaar' worden beschouwd ...
Neen, ik betaal heel graag iets meer om over te kunnen gaan tot aankoop zonder mijn adem te moeten inhouden bij installatie uit angst voor eventuele kleine defecten of defecten tout court die ifv. vervanging van het product leiden tot oeverloze discussie met verkopers. Hier heb ik mijn buik echt van vol.
Ik heb er al veel producten gekocht en ik heb nooit of te nimmer enig probleem gehad. Bovendien is de mogelijkheid om producten terug te zenden binnen de 14 d. een enorm voordeel.
Laat me dit staven aan de hand van enkele eigen ervaringen met andere winkels: enkele jaren geleden kocht ik bij Vandenborre een LCD scherm voor de desktop van mijn jongste zoon. Bij het inschakelen waren er 2 defecte pixels zichtbaar. Aangezien dit binnen 'de norm' viel, heb ik moeten discussiëren voor vervanging ....
Ook een laptop ooit aangekocht in een niet meer bestaande pc-winkel in Deinze. Na installatie werkte een toets op het toetsebord niet. Resultaat: laptop (Acer) terug naar fabriek en een 6tal weken later kon ik geniet van mijn 'nieuwe' laptop.
Het enige probleem dat ik ooit gehad heb met Coolblue was te wijten aan de service van onze Belgische trots 'Bpost' (waarvan het niveau van de dienstverlening van dien aard is dat je echt moet je benen opheffen opdat het zou passeren) die er maar niet in sloeg een pakje op het juiste adres afgeleverd te krijgen. Het ging om een flits voor mijn fototoestel van 244€. Volgens Bpost was het pakket afgeleverd in de buurt. De klantendienst van Bpost kon me natuurlijk niet zeggen bij wie juist. Toch de straat afgeschuimd op zoek maar nergens had men iets ontvangen. Ik heb al een 4-tal analoge ervaringen met deze knoeiers van formaat.
Uiteindelijk Coolblue gecontacteerd. Ze hebben me onmiddellijk een document opgestuurd om een verliesverklaring in te vullen. Resultaat: dag nadien flits perfect thuis bij me afgeleverd. 4 weken later ben ik van Bpost te weten gekomen dat mijn flits in het verdeelcentrum was zoek geraakt ...
'
Heb me bij Coolblue recent een Asus TH102HA 2-in-one tablet / pc aangekocht. Kreeg het ding niet geïnstalleerd wegens een defect met een image op de HD. Resultaat: zaterdag tel. naar Coolblue. Zondag mocht ik in winkel een nieuw toestel gaan afhalen.
Zo kan ik nog uren doorgaan. Ik weet dat er goedkopere shops zijn maar Coolblue verdient van mij 'een dikke 10'. 2° kans producten worden duidelijk as such vermeld met beschrijving van eventuele schade. Trouwens, alle apparaten worden tegenwoordig geleverd met een verzegelde doos of zijn zodanig ingepakt dat je 2° hands producten op het eerste zich herkent.
Vorig jaar ook een Panasonic TV gekocht bij Coolblue (TX40CX800). Was een duur model (1200€). Je mag het toch niet gedroomd hebben dat je dan terug moet naar een TV- verkoper om te discussiëren over 1, 2, 3 of 4 defecte pixels die als 'aanvaardbaar' worden beschouwd ...
Neen, ik betaal heel graag iets meer om over te kunnen gaan tot aankoop zonder mijn adem te moeten inhouden bij installatie uit angst voor eventuele kleine defecten of defecten tout court die ifv. vervanging van het product leiden tot oeverloze discussie met verkopers. Hier heb ik mijn buik echt van vol.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Wat me de laatste tijd opvalt is dat de naam coolblue ook gekend is bij mensen waar ik het niet van verwacht.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Komt natuurlijk ook door de herkenbare dozen waarin alles verstuurd worden. Idem met BOL. Je moet maar eens bij een postpunt kijken hoeveel van die dozen tussen alle pakketten staan.Goztow schreef:Wat me de laatste tijd opvalt is dat de naam coolblue ook gekend is bij mensen waar ik het niet van verwacht.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Die gespecialiseerde websites werken natuurlijk goed als er consequentie in zit, alles eindigend op hetzelfde -shop.be bvb maar dat hebben ze niet kunnen volhouden en ik zie bij mezelf ook dat ik meer en meer gewoon naar coolblue.be surf en daar zoek wat ik moet hebben.
Voor mij een logische keuze.
J.
Voor mij een logische keuze.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Verbaast mij ook wel dat Coolblue zo populair is, zeker gezien de relatief dure prijs tov bv Amazon. Ik doe zowat 80% van mijn inkopen online. Mocht ik alles wat ik dit jaar bij Amazon besteld heb bij Coolblue besteld hebben in de plaats, was ik echt een pak meer geld kwijt. De service is nochtans dezelfde. Enige verschil is D+3 ipv D+1, tenzij je Prime hebt (maar de cut-off is dan nog steeds 13u ipv 0u bij Coolblue). Maar Amazon heeft dan weer een veel veel groter aanbod.
Zou dat komen omdat de site/klantendienst in het Nederlands is? Of zijn het de 2 fysieke winkels die het hem doen? Geen idee.
Soit, hoe meer e-commerce hoe liever, of het nu Coolblue is of Amazon of iets anders. Het is niet alleen goed voor mijn werkzekerheid ( ) maar het brengt ook een pak vriendelijkere en flexibelere service dan we krijgen van onze veel te dure brick-en-mortar stores, iets dat (hopelijk) alleen maar meer ingang zal vinden.
Zou dat komen omdat de site/klantendienst in het Nederlands is? Of zijn het de 2 fysieke winkels die het hem doen? Geen idee.
Soit, hoe meer e-commerce hoe liever, of het nu Coolblue is of Amazon of iets anders. Het is niet alleen goed voor mijn werkzekerheid ( ) maar het brengt ook een pak vriendelijkere en flexibelere service dan we krijgen van onze veel te dure brick-en-mortar stores, iets dat (hopelijk) alleen maar meer ingang zal vinden.
- Drwho
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 17:26
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
True, ik surf ook gewoon naar coolblue en navigeer vandaar verder. Heel soms nog eens rechtstreeks op de specifieke sub-url.Joe de Mannen schreef:Die gespecialiseerde websites werken natuurlijk goed als er consequentie in zit, alles eindigend op hetzelfde -shop.be bvb maar dat hebben ze niet kunnen volhouden en ik zie bij mezelf ook dat ik meer en meer gewoon naar coolblue.be surf en daar zoek wat ik moet hebben.
Voor mij een logische keuze.
J.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Amazon is buitenland hé... voor sommige mensen is dat toch een stap te ver.CCatalyst schreef:Verbaast mij ook wel dat Coolblue zo populair is, zeker gezien de relatief dure prijs tov bv Amazon.
Misschien ook het onbekende van als je garantie nodig hebt... welke kosten hangen er dan aan vast en zo.