stack gebruiken
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Ja ik heb het. Aanvragen EN registeren moet je doen met een nederlands ip.marcvt63 schreef:kent er iemand het nederlanse STACK...en hoe gebruik je het?
Je hebt de client en je hebt webdav. Je gebruikt best voor te syncen de client, met webdav zijn er nog teveel problemen als je wil uploaden.
Ik heb zowel dropbox ( betalend 1TB ) als stack.
Dropbox gebruik ik voor mijn "belangrijke" bestanden.
Stack gebruik ik voor gedownloade films en series. Webdav is ingesteld via kodi en zo kan ik dit streamen binnen kodi. Zo moet ik geen grote HD voorzien in mijn mediaspeler of een nas.
Op zich vind ik stack nogal redelijk buggy. Wil je via webdav een grote file uploaden dan blijft het hangen op 99% upload om na een half uur ofzo af te breken. Er blijven bij mij ook directories zichtbaar via de webinterface die ik niet zie via de client van stack maar die ik ook niet wegkrijg.
Heb nog geen support ticket hiervoor gelanceerd. Het is gratis dus ik ga ook niet zagen .
Mocht het stabiel werken dan zou ik overwegen om dropbox op te zeggen en over te gaan naar de 2TB betalende versie van stack. Nu dus nog niet.
-
- Plus Member
Normaal heb je dan een login. Als je naar transip.nl gaat dan zal je ergens "jou STACK webadres" zien staan. Dit adres https://xxxx.stackstorage.com heb je nog om zowel via webdav als via de client connectie te maken.marcvt63 schreef:ik heb reeds een invitatieicode....heb mee aangemeld ...maar dan stopt het...er staat een snelkoppeling op mijn bureaublad..
-
- Plus Member
Ben je ingelogd op de site ? Ga is dan naar jou account naam en klik daarop, klik dan op "mijn account". Daarna ga je ergens boven "STACK" zien. Daar moet je op klikken en dan zie je dat webadres.marcvt63 schreef:'jou STACK webadres' zie ik nergens!!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vergeet niet dat je hiervoor je Nederlandse account moet gebruiken en niet je Belgische indien je die ook hebt.
-
- Plus Member
Als je een nederlands ip gebruikt ( via vpn ) en dan ook de registratie doet via een nederlands ip dan lukt het wel hoor. Ben ook vlaming.marcvt63 schreef:probleem opgelost...
ik vind een mailtje terug dat het voorlopig voor nederland alleen is..
sorry...
maar toch bedankt voor de hulp
x
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Dit leggen ze uit in hun FAQ. Is een windows probleem.Yarisken schreef:Op zich vind ik stack nogal redelijk buggy. Wil je via webdav een grote file uploaden dan blijft het hangen op 99% upload om na een half uur ofzo af te breken.
https://www.transip.nl/vragen/110000538 ... r-windows/
Ik heb snel even getest met webdav en de webclient (de windows client gebruik ik niet). Folders aanmaken in de ene, verwijderen in de andere endan kijken of beiden hetzelfde weergeven. Dat probleem van u heb ik nog niet kunnen reproduceren.Yarisken schreef:Er blijven bij mij ook directories zichtbaar via de webinterface die ik niet zie via de client van stack maar die ik ook niet wegkrijg.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Kan er iemand invite missen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Je kan gewoon je mail opgeven ook, ik had al na 6 dagen in invite
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Gebruik je invite ook direct want die vervalt. Ik spreek uit ondervinding na weken wachten. En nu zijn we opnieuw weken aan het wachten op de code.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Een VPN opstellen met een nederlandse hosting firma en je invite claimen voor een stack. Welke VPN je best kan gebruiken weet ik wel niet direct. Mijn heb ik een klein jaar geleden tot stand gebracht met een app op mijn ipad.marcvt63 schreef:en at doe je nu die invite?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Stack is beschikbaar in België.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Idem hier.
Afgelopen zondag heb ik net een aankoop gedaan van iDrive om een Tb backup te hebben.
Maar goed, we zullen zien hoe dat loopt en ondertussen wat spelen met stack.
Afgelopen zondag heb ik net een aankoop gedaan van iDrive om een Tb backup te hebben.
Maar goed, we zullen zien hoe dat loopt en ondertussen wat spelen met stack.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Idrive is vrij goed, stack is nog niet 100% af dacht ik te menen ze zullen nog wel functies toevoegen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
daarnet ook een mailtje gekregen voor de eerste 1000 registraties gratis 1 Tb
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
als ze zo de nadruk leggen dat het gratis is en gratis blijft (ja echt helemaal gratis) is dat dan echt helemaal te vertrouwen. Dus best als je daar dingen naar uplooad toch rekening mee houden dat ze zich kunnen bedenken en je verplichten te betalen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Yes, mooi eindelijk in België
https://cdn.transip.net/pers/Persbericht-STACK-BE.pdf
https://cdn.transip.net/pers/Persbericht-STACK-BE.pdf
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Die had je enkel maar nodig bij het aanvragen van de invite.Yarisken schreef:Geen vpn meer nodig.
Daarna niet meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb ook ooit een NL-stack aangemaakt, maar nooit echt gebruikt. Nu heb ik dus ook een invite gekregen voor de BE stack. Maar als ik die wil activeren, en ik wil inloggen op de transip.be site, dan krijg ik de melding dat ik met mijn account naar de NL site moet. Als ik op de NL site mijn invite wil gebruiken, dan krijg ik de melding dat ik in het verleden al een invite gebruikt heb. Wil ik op de BE site een nieuwe account maken, dan kan ik mijn NL gebruikersnaam niet opnieuw gebruiken wegens reeds in gebruik. Ze maken het niet gemakkelijk hoor...
-
- Plus Member
- Twitter: DirkRonsmans
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Nadeel van initieel de regeltjes te omzeilen?BMaster schreef:Ik heb ook ooit een NL-stack aangemaakt, maar nooit echt gebruikt. Nu heb ik dus ook een invite gekregen voor de BE stack. Maar als ik die wil activeren, en ik wil inloggen op de transip.be site, dan krijg ik de melding dat ik met mijn account naar de NL site moet. Als ik op de NL site mijn invite wil gebruiken, dan krijg ik de melding dat ik in het verleden al een invite gebruikt heb. Wil ik op de BE site een nieuwe account maken, dan kan ik mijn NL gebruikersnaam niet opnieuw gebruiken wegens reeds in gebruik. Ze maken het niet gemakkelijk hoor...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Geen idee hoe ik indertijd de invite gekregen heb... maar het zou me verbazen als ik dat via een vpn gedaan heb. Misschien was het helemaal in 't begin nog wel mogelijk met een niet-NL ip ofzo, ik weet het echt niet meer!
-
- Plus Member
Helemaal in het begin keken ze niet naar ip's.blaatpraat schreef:Die had je enkel maar nodig bij het aanvragen van de invite.Yarisken schreef:Geen vpn meer nodig.
Daarna niet meer.
Dan heb je een NL ip nodig voor de aanvraag maar niet voor de invite zelf.
Daarna had je een NL ip nodig voor zowel de aanvraag als de invite.
Maat van me heeft het voorgehad bij het aanmaken van zijn account met de invite.
- Loeri
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 26 keer
Hier ook nooit een vpn gebruikt en toch een code verkregen.BMaster schreef:Geen idee hoe ik indertijd de invite gekregen heb... maar het zou me verbazen als ik dat via een vpn gedaan heb. Misschien was het helemaal in 't begin nog wel mogelijk met een niet-NL ip ofzo, ik weet het echt niet meer!
Het rare is dat ik nu terug een code heb gekregen maar deze keer voor de BE "klanten".
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
stack toevoegen als netwerkschijf aan uw OS
dit lukt probleemloos (https://www.transip.nl/vragen/753-mijn- ... egen-mijn/)
alleen geraak ik er niet goed uit waar precies (en hoe) je dat script moet plaatsen om niet elke keer het wachtwoord te moeten invoeren als je uw pc opnieuw opstart.
er is sprake dat je dit moet mounten, en het inloggen koppelen via de command prompt:
"Mocht je er voor willen zorgen dat je niet elke keer opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren, dan kun je dit mounten en inloggen koppelen via de command prompt / powershell van Windows in een (autoexec).bat bestand. Let op er wel op dat dit voor gevorderde gebruikers is. Je kunt in dat geval bijvoorbeeld het de volgende regel toevoegen aan een (autoexec).bat bestand: C:\WINDOWS\system32\net use Z: "https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<gebruikersnaam> <wachtwoord>."
zijn er mensen die daarvoor al zelf een autoexec.bat bestand gemaakt hebben, en waar zet je dat gemaakt bestand dan precies ergens in uw windows(10)?
m.a.w. hoe gaat dat praktisch dan in zijn werk: wordt dat autoexe.bat bestand dan iedere keer automatisch mee uitgevoerd als windows opgestart wordt (als het op de juiste plaats staat), of moet je dat zelf ergens manueel gaan aanklikken om het (automatisch) te laten uitvoeren?
m.a.w. heeft er dat al iemand in gebruik?
thx om dat even toe te willen lichten of uit te leggen waar, wat en hoe.
dit lukt probleemloos (https://www.transip.nl/vragen/753-mijn- ... egen-mijn/)
alleen geraak ik er niet goed uit waar precies (en hoe) je dat script moet plaatsen om niet elke keer het wachtwoord te moeten invoeren als je uw pc opnieuw opstart.
er is sprake dat je dit moet mounten, en het inloggen koppelen via de command prompt:
"Mocht je er voor willen zorgen dat je niet elke keer opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren, dan kun je dit mounten en inloggen koppelen via de command prompt / powershell van Windows in een (autoexec).bat bestand. Let op er wel op dat dit voor gevorderde gebruikers is. Je kunt in dat geval bijvoorbeeld het de volgende regel toevoegen aan een (autoexec).bat bestand: C:\WINDOWS\system32\net use Z: "https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<gebruikersnaam> <wachtwoord>."
zijn er mensen die daarvoor al zelf een autoexec.bat bestand gemaakt hebben, en waar zet je dat gemaakt bestand dan precies ergens in uw windows(10)?
m.a.w. hoe gaat dat praktisch dan in zijn werk: wordt dat autoexe.bat bestand dan iedere keer automatisch mee uitgevoerd als windows opgestart wordt (als het op de juiste plaats staat), of moet je dat zelf ergens manueel gaan aanklikken om het (automatisch) te laten uitvoeren?
m.a.w. heeft er dat al iemand in gebruik?
thx om dat even toe te willen lichten of uit te leggen waar, wat en hoe.
-
- Deel van't meubilair
Kan je niet gewoon je drive-mapping doen en "Reconnect at signin" opgeven (en daarbij "Remember credentials") ?
Ik zie niet in waarom je daarvoor een batch file zou moeten maken ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
dank voor uw antwoord R2504r2504 schreef:Kan je niet gewoon je drive-mapping doen en "Reconnect at signin" opgeven (en daarbij "Remember credentials") ?
beiden staan evenwel aangevinkt, maar toch dien je opnieuw de inloggegevens manueel in te geven om die netwerkschijf opnieuw beschikbaar te maken bij bvb een heropstart.
misschien is het daarom dat ze bij stack al meteen in hun help file meegeven om een autoexec.bat te maken?
ik ben daar enigszins mee vertrouwd vanuit de oude dos omgeving nog, maar ik weet niet waar precies ik die bat.file dan moet gaan plaatsen binnen windows(10) zodat hij zijn werk doet zoals het moet...
-
- Deel van't meubilair
Een autoexec.bat moet steeds in de C-root staan... maar dan is hij voor alle gebruikers.
Eigenlijk lijkt het me dan beter een batch file in de gebruiker z'n startup folder te plaatsen.
Eigenlijk lijkt het me dan beter een batch file in de gebruiker z'n startup folder te plaatsen.