Wees blij dat het enkel om geld gaat stel u maar eens voor dat één of andere terrorist met u kaart bezig geweest is, ..
Stel u maar eens voor dat ze de factuur wel betaalde en het gebruikten voor misdrijven. Pas jaren later merk je dat op wanneer ze de huiszoeking komen doen
Maar zoals al eerder aangehaald is een kopie van uw identiteitsbewijs geen geldige ondertekening van het contract. Vraag om het contract en de handtekening en dan zeg je gewoon dat het niet de jouwe is en dan moeten zij in principe bewezen dat het de jouwe is.
Tot slot moet deze overeenstemmen met die op het identificatiebewijs.
Doe dit via een advocaat want dit gaat men niet uit jouw mond aanvaarden. Momenteel ben je voor hen maar een praatjes maker, die zich in allerlei bochten wurmt om maar niet te hoeven betalen.
Neem je telefoon gesprekken op, .. je hoeft dat niet aan te geven als dit een gesprek is waar jij aan deel neemt. Maar het aangeven ervan kan leiden tot een oplossing. Vaak als het opgenomen wordt zegt men niet zomaar wat aan de telefoon, .. bij tv vlaanderen ging men mijn abonnementsgeld terug betalen, had men allerlei kosten toegevoegd en whatever, na een jaar belde ik nog eens terug en melde ik dat ik al een jaar mijn telefoon gesprekken met hen aan het opnemen was, en een week later stond mijn geld op de rekening.
Trouwens ik neem altijd mijn gesprekken op, gewoon omdat ik het kost beu ben om naar helpdesken te bellen die me telkens wat nieuws proberen wijs te maken en vervolgens doen alsof er nooit een gesprek was. 'k Heb ondervonden dat als je gewoon belt dat men zich telkens verschuilt achter ja maar, of dat zouden wij nooit zeggen, .. enz
ub4b schreef: ...
Dan heeft de deurwaarder geen poot om op te staan, enkel dreigen ..... hoe kan de deurwaarder nu vorderen als hij zelf geen kopie van de factuur in kwestie heeft?
Kan een deurwaarder zelfs vorderen als er geen proces aan vooraf gegaan is? Je hebt altijd het recht te betwisten.
ub4b schreef:philippe_d schreef:tomw schreef:Ze beweren ook een kopie te hebben van mijn identiteitskaart. Mijn naam, geboortedatum, en identiteitskaartnummer blijken te kloppen, echter is er een ander adres in dezelfde stad opgegeven, en ook het emailadres klopt niet (is met een andere naam).
Met andere woorden: ze hebben dus geen kopie jouw identiteitskaart? Alleen naam, geboortedatum, en identiteitskaartnummer ?
Om een contract af te sluiten, moet je toch je ID kaart laten zien, hoe komen ze daar aan?
Het is duidelijk dat deze fraude vooral bedoeld was om een phone snel te bemachtigen, om dan iemand anders met een fake contract op te zadelen.
Weet je wat ze daar op beantwoorden bij de politie hah je denkt toch niet dat die mensen daar de moeite voor doen om te verifiëren of dit klopt, en klaar. Maar kijk uit als er een fiets lampje niet brand ze hebben u.