Imap.zoho.com SSL 993
Smtp.zoho.com SSL 465
Auth. Username en Password. Username = gebruikersnaam @ domeinnaam
IMAP wel instellen in settings van account
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Inderdaad, idem hier.Sub Zero schreef:Ik heb nog zo een google apps account uit de tijd dat het gratis was voor VZW's en particulieren. Ik zou nooit iets anders meer willen. Als het vanaf morgen betalend was, dan bleef ik nog.
Idem hier, ook nog altijd gratis. Moesten ze hiermee stoppen betaal ik onmiddellijk.Sub Zero schreef:Ik heb nog zo een google apps account uit de tijd dat het gratis was voor VZW's en particulieren. Ik zou nooit iets anders meer willen. Als het vanaf morgen betalend was, dan bleef ik nog.
Iem die kqn helpen? Met de handleiding hier loop ik vastskank schreef:Ik heb een domein gekocht bij ovh.nl maar hoe moet het nu verderr, ik vind niet weer waar ik die redirecting kan instellen en 4 mailadressen kan invullen.
Ik heb al 4 google adressen
Enkel nog via zoho dus, okay, mss dan best in grote letters op de openingspost zetten. Zo gaan er niet nog meer mensen zoiets tegenkomen.Goztow schreef:De handleiding dateert van 2013, ondertussen bestaat google's gratis oplossing jammer genoeg niet langer. Als je een gratis oplossing wil, dan kan dat nog voor één enkele domeinnaam via zoho: https://www.techwalls.com/set-free-emai ... zoho-mail/ . Misschien zijn er andere, ik weet het niet.
Ik heb soms al gezien dat sommige userbase gebruikers in dergelijke gevallen voorstellen om vrijblijvend je domeinnaam te hosten op hun mail servers. Dit is uiteraard een oplossing waar je niet zeker bent dat dit in stand blijft gehouden, maar waarschijnlijk wel de goedkoopste oplossing. Misschien eens een PB sturen naar krisken.
PS. Goztow, dit gaat toch niet over de g-suite ? Deze tutorial werkt nog perfect aangezien dit gewoon met een redirect werkt van OVH naar een gratis g-mailadres... Deze tutorial is absoluut niet outdatedGoztow schreef:Ik heb het aangepast in de eerste post.
Was niet mijn bedoeling, sorry hiervoor, ik had je daarpas ook al bedankt, wil dit gerust nog doen! Idd respect vr jullie ommij zo te helpen! Top en bedankt!BertG3 schreef:Sorry hoor Skank maar ik vind je reacties weinig respectvol. De volledige Userbase wil je helpen en gisteren heb ik enkel over Zoho gesproken en niet over deze redirect-methode. Ik denk dat je heel erg blij mag zijn dat mensen je op kerstdag en tweede kerst willen helpen, belangeloos en vrijwillig. Daarom hoop ik dat je iets respectvoller naar ons toe bent. Als voor jou enkel Zoho overschiet wil ik gerust helpen, heb al meerdere zoho-opstellingen gedaan, maar dan verwacht ik dat je iets meer leest en opzoekingswerk doet. Niet alles staat hier volledig in tutorial omdat wij ook maar 24 uur op een dag hebben... Bijvoorbeeld een bedankje ofzo zou wel welkom zijn.
Komt misschien iets bot over maar is goed bedoeld.
PS. Goztow, dit gaat toch niet over de g-suite ? Deze tutorial werkt nog perfect aangezien dit gewoon met een redirect werkt van OVH naar een gratis g-mailadres... Deze tutorial is absoluut niet outdatedGoztow schreef:Ik heb het aangepast in de eerste post.
Bert, k kan er terug in, wat nu?BertG3 schreef:Is in orde. Skank zal nu eerst eens moeten beslissen of hij met redirects zal werken of via Zoho. Als Zoho zo populair begint te worden wil ik daar wel eens een tutorial van maken, maar ik moet enkel weten of het de moeite is want daar kruipt best wel wat tijd in.
Bedankt maar ik wil toch even google proberenkrisken schreef:Mijn excuses dat ik er nu tussen kom springen, maar als er reeds een .be e-mailadres is, wil ik die anders gerust op mijn servers gooien zodat de mails alvast werken.
En gebruikersnaam en wachtwoord eant dat is blijkbaarniet gelijk als mn loginGoztow schreef:smtp.mijndomein.be
poort: 587
beveiligde verbindign via TLS
qua migratie mails: gemakkelijkste lijkt me om alles uit de mappen terug in de inbox te slepen.
BertG3 schreef:Het probleem is dat je bij OVH enkel via hun smtp server kan mailen via het e-mailadres dat je gebruikt als mailhosting bij hen.
Kan je je e-mails niet lokaal zetten en sturen via de smtp server van Telenet ?