Virusbestrijder Trend Micro waarschuwt voor een nieuwe internetworm. Het virus Bropia verspreidt zich via het populaire MSN Messenger.
De worm stuurt zichzelf onder verschillende namen door naar online contacten. De ontvanger krijgt een melding dat er een seksplaatje in de bijlage zit, maar mensen die de pikante foto willen zien, krijgen een komisch bedoelde foto van een geroosterde kip te zien. Bropia neemt ook de Agbot-worm mee, die in staat is om achterdeurtjes van besmette computers te openen, wat de nodige veiligheidsrisico's met zich meebrengt. De infecties komen vooral voor in Taiwan, China en de Verenigde Staten.
Alleen gebruikers van Windows 95, 98, ME, NT, 2000 and XP zijn vatbaar voor het virus. Linux- en Mac-gebruikers lopen geen risico.
Bron: HLN.be van 19 maart 2005 (image verwijderd door Blue-Sky)
Waarschuwing voor seksworm
In dit bericht had men het ook over de Worm_BROPIA.F die 2 februari werd gesignaleerd. Deze worm verspreidt zich door kopieën direct naar Instant Messaging-contacten te versturen en maakt hoofdzakelijk gebruik van MSN Messenger.
Grtz,
Grtz,
-
- Starter Plus
Ja mijn vriendin zegt ook altijd: "zijt ge nu weer daar met uwe seksworm"
Prince of Darkness schreef:Ja mijn vriendin zegt ook altijd: "zijt ge nu weer daar met uwe seksworm"
Lap, uw vriendin zegt da tegen mij ook
Kartouch schreef:Prince of Darkness schreef:Ja mijn vriendin zegt ook altijd: "zijt ge nu weer daar met uwe seksworm"
Lap, uw vriendin zegt da tegen mij ook
ja..Zo is ze wel hè