Donkere style voor userbase.
- EotT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Voor de geïnteresseerden: Ik heb (voor mezelf) een donkere style voor userbase gemaakt, en wie wil, kan deze hier downloaden:
https://userstyles.org/styles/136923/userbase-dark
Het is waarschijnlijk niet perfect,maar voldoet aan mijn noden ('s avonds niet verblind worden door al dat witte licht).
(Edit: Onderstaande screenshot zijn niet meer up-to-date. Gebruik bovenstaande url voor meer up-to-daye screenshots te zien)
https://userstyles.org/styles/136923/userbase-dark
Het is waarschijnlijk niet perfect,maar voldoet aan mijn noden ('s avonds niet verblind worden door al dat witte licht).
(Edit: Onderstaande screenshot zijn niet meer up-to-date. Gebruik bovenstaande url voor meer up-to-daye screenshots te zien)
Laatst gewijzigd door EotT 22 jan 2017, 15:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is dit iets dat Userbase.be kan aanbieden met een instelling per profiel... of moet je hiervoor een specifieke browser hebben ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Bovenstaande stijl is nu ook in Userbase zelf, zonder extensie te gebruiken, in je profiel kiezen voor "UB Dark" als thema.r2504 schreef:Is dit iets dat Userbase.be kan aanbieden met een instelling per profiel... of moet je hiervoor een specifieke browser hebben ?
Disclaimer: de userstyle werd gewoon toegevoegd, zonder alles nagekeken te hebben -- Ik ben zelf niet helemaal wild van bepaalde kleurkeuzes (leesbaarheid), maar dan is er tenminste dit al .
- EotT
- Premium Member
Wauw, dank je, meon. Ik wist niet dat je het kon importeren.
Ik zie wel dat er bij de versie van het forum verschillen zijn met wanneer je het zelf toepast met een extensie. (bv bij userprofile: 'online' wordt als achtergrond herhaald voor de hele achtergrond. Geen idee waarom.)
Anyway, ik ben er nog wat aanpassingen aan het doen. Bepaalde kleuren kunnen inderdaad nog beter, daar wordt nog naar gekeken. Ik ben geen designer of iets dergelijks, dus schiet me niet af als kleuren niet bij elkaar passen
Indien je het script toepast via de extensie, kan je wel meteen updaten bij een nieuwere versie.
Ik zie wel dat er bij de versie van het forum verschillen zijn met wanneer je het zelf toepast met een extensie. (bv bij userprofile: 'online' wordt als achtergrond herhaald voor de hele achtergrond. Geen idee waarom.)
Anyway, ik ben er nog wat aanpassingen aan het doen. Bepaalde kleuren kunnen inderdaad nog beter, daar wordt nog naar gekeken. Ik ben geen designer of iets dergelijks, dus schiet me niet af als kleuren niet bij elkaar passen
Indien je het script toepast via de extensie, kan je wel meteen updaten bij een nieuwere versie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Goede move, zou ik alvast zeggen!
Ik merk helaas dat er veel transparante afbeeldingen zijn die niet perfect afgesneden zijn, waardoor je iets raars ziet (edpnet logo bijvoorbeeld, quote-logo, zijn er nog een aantal).
Ook de kleur van bepaalde teksten zijn niet veranderd, waardoor je donkergrijs op donkergrijs hebt.
Ik ben alvast wel voorstander van dit, is minder vermoeiend om te switchen tussen UB en mijn IDE (die ook een donkere theme heeft)
Ik merk helaas dat er veel transparante afbeeldingen zijn die niet perfect afgesneden zijn, waardoor je iets raars ziet (edpnet logo bijvoorbeeld, quote-logo, zijn er nog een aantal).
Ook de kleur van bepaalde teksten zijn niet veranderd, waardoor je donkergrijs op donkergrijs hebt.
Ik ben alvast wel voorstander van dit, is minder vermoeiend om te switchen tussen UB en mijn IDE (die ook een donkere theme heeft)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
EotT : Knap!!!
Meon : Bedankt om dit toe te voegen!
Is dit de reden waarom UB nu plots een ander uiterlijk heeft?
Meon : Bedankt om dit toe te voegen!
Is dit de reden waarom UB nu plots een ander uiterlijk heeft?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Intussen lijkt de oude gekende "lichte" standaardstijl opnieuw hersteld te zijn.
- EotT
- Premium Member
@blaatpraat: Transparante afbeeldingen die niet helemaal goed zijn, daar kan ik spijtig genoeg niet veel aan doen.
Het was eigenlijk niet de bedoeling dat dit ging toegevoegd worden, moest ik dat geweten hebben, dan had ik er eerst nog voor gezorgd dat het wat beter was. Nu ontbreekt er nog wel het een en het ander. Nu voel ik me wel verplicht om er nog aan verder te werken.
@meon: de style wordt niet toegepast op de fontpage (https://userbase.be/). Ik veronderstel omdat dit geen onderdeel is van het forum?
Het was eigenlijk niet de bedoeling dat dit ging toegevoegd worden, moest ik dat geweten hebben, dan had ik er eerst nog voor gezorgd dat het wat beter was. Nu ontbreekt er nog wel het een en het ander. Nu voel ik me wel verplicht om er nog aan verder te werken.
@meon: de style wordt niet toegepast op de fontpage (https://userbase.be/). Ik veronderstel omdat dit geen onderdeel is van het forum?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ok, het ligt dus niet aan mij dat het standaard theme plots zo wit en licht is. Het vorige vond ik precies toch beter.serialchiller schreef:Intussen lijkt de oude gekende "lichte" standaardstijl opnieuw hersteld te zijn.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 61 keer
Mooi initiatief (zelf fervent gebruiker van nightshift op iOS 's avonds)
Laatst gewijzigd door Quid pro quo 26 dec 2016, 20:38, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Inderdaad, oeps. Zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 21#p683021serialchiller schreef:Intussen lijkt de oude gekende "lichte" standaardstijl opnieuw hersteld te zijn.
Die afbeeldingen komen grotendeels uit standaard phpBB's Prosilver en zijn GIF-transparant en niet PNG-transparant waardoor je die witte randen hebt (anti-aliasing geoptimaliseerd voor lichte ondergrond).EotT schreef:@blaatpraat: Transparante afbeeldingen die niet helemaal goed zijn, daar kan ik spijtig genoeg niet veel aan doen.
Goh, ik dacht dat het weinig moeite ging zijn om dat snel te implementeren en nam het maar over aangezien er blijkbaar animo voor was (ondertussen 13 gebruikers hebben dit reeds ingesteld staan). Voel je vrij om het verder te verbeteren . Putting the 'user' in 'userbase' here
De frontpage is beetje hybride (eigen code met phpBB-code gemixt), maar maakt inderdaad geen gebruik van phpBB's templating-engine waardoor deze niet naar de style-setting luistert.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
Net ook gezien. In de fora's alsook wanneer je profiel aanpast.EotT schreef:Wauw, dank je, meon. Ik wist niet dat je het kon importeren.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Aangepast.Wuter schreef:Net ook gezien. In de fora's alsook wanneer je profiel aanpast.EotT schreef:Wauw, dank je, meon. Ik wist niet dat je het kon importeren.
@EotT:
Code: Selecteer alles
.post.online, .online {
background-repeat: no-repeat;
background-position: right top;
}
- EotT
- Premium Member
meon, dat was zelfs niet nodig. Probleem was dat ik dat per ongeluk overschreven had ('background' ipv 'background-color' gebruikt). Mijn kennis van css is niet super groot, dus zoals het gezegd gaat: Al doende leert men.
Het is intussen ook aangepast op userstyles.org (samen met nog enkele andere fixes, voornamelijk mbt betere leesbaarheid).
Het is intussen ook aangepast op userstyles.org (samen met nog enkele andere fixes, voornamelijk mbt betere leesbaarheid).
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het kan aan mij liggen maar voorlopig vind ik hem nog redelijk lelijk. Wel een goede basis om er iets mooi van te maken!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- EotT
- Premium Member
een nieuwe update. voornaamste wijzigingen:
enkele voorbeelden:
oud: nieuw:
oud :
nieuw
oud :
nieuw
oud :
nieuw
De kleur is aangepast. Ik wou eerst een mooiere variant maken met grijswaarden, maar dit lijkt niet mogelijk te zijn met de huidige html code van het forum. De gekartelde randen zijn wel verdwenen, alsook de witte achtergrond in de afbeeldingen.
- helderder maken van enkele teksten. (betere leesbaarheid).
- Aanpassen van kleuren.
- aanpassen van icoontjes, geen gekartelde randen meer (op de meeste plaatsen).
- witte achtergrond bij knoppen aangepast.
- grijze achtergrond kleur van tekst input aangepast. Deze heeft nu niet meer zelfde kleur als cursor, zodat je de cursor kan zien. Tekstkleur is van zwart naar wit aangepast voor betere leesbaarheid.
- vele kleine dingetjes (waarvan ik er vele al niet meer weet)
enkele voorbeelden:
oud :
nieuw
oud :
nieuw
oud :
nieuw
De kleur is aangepast. Ik wou eerst een mooiere variant maken met grijswaarden, maar dit lijkt niet mogelijk te zijn met de huidige html code van het forum. De gekartelde randen zijn wel verdwenen, alsook de witte achtergrond in de afbeeldingen.
Laatst gewijzigd door EotT 27 dec 2016, 23:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat ziet er inderdaad al beter uit.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Deze aanpassingen zijn nu ook doorgevoerd in de (nu ingebouwde) dark style op het forum.EotT schreef:een nieuwe update. voornaamste wijzigingen:
Mogelijk eens CTRL+F5'en om de nieuwe CSS te laden.
Cool hoe ver je tegenwoordig met CSS 3 alleen al geraakt, merci EotT!
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
- Het logo van EDPnet ziet er nogal brak uit, wit/zwart omkaderd.
- In "notifications" is het echt moeilijk te zien welke berichten nog niet gelezen zijn, er is geen/nauwelijks kleurverschil
Verder: bedankt om dit te maken: veel aangenamer!
- In "notifications" is het echt moeilijk te zien welke berichten nog niet gelezen zijn, er is geen/nauwelijks kleurverschil
Verder: bedankt om dit te maken: veel aangenamer!
- EotT
- Premium Member
- Het logo van EDPnet kan ik niet aanpassen, tenzij ik ergens anders een betere versie host, maar dat wil ik liever niet doen. Ik kan het wel met css aanpassen dat het met grijstinten wordt, waardoor het er wel goed uitziet. (maar dus zonder de rode kleur):
- Ik zal eens naar de notificaties kijken. Kan je mijn bericht eens quoten of iets anders dat een notificatie veroorzaakt?
- Ik zal eens naar de notificaties kijken. Kan je mijn bericht eens quoten of iets anders dat een notificatie veroorzaakt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Serieuze bug ingeslopen op firefox ubuntu. Zie foto. Links waarop ge niet kunt clicken en de groene schijn van tekst.
Onbruikbaar. Chrome ubuntu ok.
Firefox windows 10, geen groene schijn maar links zijn ook moeilijk om op te clicken.
Onbruikbaar. Chrome ubuntu ok.
Firefox windows 10, geen groene schijn maar links zijn ook moeilijk om op te clicken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Inderdaad, ze zijn moeilijk aanklikbaar, ook onder firefox in windows, er gebeurt niets.
Laatste versie van firefox windows 10
Om het meer duidelijk te maken, de onderwerpen bv in forum 'allerlei'.
Laatste versie van firefox windows 10
Om het meer duidelijk te maken, de onderwerpen bv in forum 'allerlei'.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik zie nog het rode logo (chrome)EotT schreef:Logo is aangepast en nieuwe notifications zijn nu wel herkenbaar.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- EotT
- Premium Member
Overzicht van verschillen nieuwste versie tov huidige forum versie:
- edplogo is aangepast (zie hierboven)
- Nieuwe notificaties zijn visueel te onderscheiden van reeds gelezen notificaties.
- Gebruikerspaneel: overblijfselen van witte stijl aangepast.
- Achtergrond van post preview aangepast (was nog wit, dus niet leesbaar).
- Betere leesbaarheid van gekleurde tekst in posts.
- Betere leesbaarheid van (o.a. gekleurde tekst in) signatures.
- Nog enkele andere kleine verbeteringen.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Je moet het CSS-gedeelte (dus zonder '@-moz-document domain("userbase.be") {' en laatste '}') van de userstyle vervangen in UB_Dark > userbase.css als je dat wilt updaten . Ik heb als het goed is d'er een comment in staan vanaf waar je moet vervangen. (met een credit naar EotT )Goztow schreef:Is dit enkel een css? Kan je me de file per pb sturen dan update ik.
//edit: permissies staan niet goed op die file voor Goz, dus heb 't zelf even bijgewerkt
- EotT
- Premium Member
Blijkbaar zijn er problemen met firefox (niet alleen op ubuntu). Ik heb was zitten testen, en een nieuwe versie geupload naar userstyles.org. Hierin zou hopelijk het probleem met het moeilijk klikbaar zijn van links opgelost moeten zijn. Het probleem van de groene schijn heb ik niet kunnen reproduceren. Geen idee of dat met de nieuwe versie opgelost is.redman schreef:Serieuze bug ingeslopen op firefox ubuntu. Zie foto. Links waarop ge niet kunt clicken en de groene schijn van tekst.
Chrome ubuntu ok.
Zou je deze versie eens kunnen testen doormiddel van de browserextensie Stylish? Indien het niet werkt, moet deze versie niet geupdate worden op het forum.
- EotT
- Premium Member
Ik heb nog enkele wijzigingen gedaan. De meest belangrijke is de betere leesbaarheid van de tekst.
- Door de tekst (op een niet al te donkere achtergrond) een schaduw te geven, wordt het contrast met de achtergrond hoger, en beter leesbaar.
- De witte tekst op een donker achtergrond heb ik iets minder licht gemaakt, en ook hier een schaduw aan toe gevoegd.
In de bijgevoegde screenshots is het verschil misschien niet heel groot, maar ik vind dat het na een tijdje zeer goed opvalt, veel minder vermoeiend voor de ogen.
Andere wijzigingen:
- witte tekst is (globaal) minder wit gemaakt
- kleine verbeteringen
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Voor: na:
- Door de tekst (op een niet al te donkere achtergrond) een schaduw te geven, wordt het contrast met de achtergrond hoger, en beter leesbaar.
- De witte tekst op een donker achtergrond heb ik iets minder licht gemaakt, en ook hier een schaduw aan toe gevoegd.
In de bijgevoegde screenshots is het verschil misschien niet heel groot, maar ik vind dat het na een tijdje zeer goed opvalt, veel minder vermoeiend voor de ogen.
Andere wijzigingen:
- witte tekst is (globaal) minder wit gemaakt
- kleine verbeteringen
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Voor: na: