gerellig sneller opstarten pc!

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
under Control
Member
Member

Eindelijk heb ik het gevonden!! Mijn splinternieuwe pc wilde maar niet sneller opstarten,duurde liefst 122 seconden voor volledige stand-by,en dat met ne 2800 AMD Sempron en Win Xp! Dan had ik met mijn vroeger 866Mhz meer geluk namelijk 70 seconden.Ik heb al bootvis gedraaid ,zelfs meerdere keren ,en die kreeg er nauwelijks een tiental seconden af! :-(
Maar nu ist gevonden,en de tijd is nu 61 seconden voor de opstart! :-D
Hoe da?? Simpel ,naar 'hardware' gaan dan 'apparaatbeheer' en daar naar IDE/ATAPI controllers ,dan selecteer 'primair IDE kanaal ,dan 'eigenschappen' en vervolgens'geavanceerde instellingen'en ga naar het apparaat dat NIET grijs is gekleurd achter'appaattype' en verander dat in 'GEEN'.En zien bij bovenste gedeelte(apparaat 0 )en onderste gedeelte(apparaat 1).
Dit ook herhalen bij 'Secundair IDE kanaal' en het is klaar ,vliegt als een raket!
De uitleg;nu wacht het systeem niet meer op een apparaat dat er niet is! Simpel. Wel zeggen dat dit alleen werkt bij degenen waar het effectief ook zo is,uiteraard.Het proberen waard! :P
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
Prince of Darkness
Starter Plus
Starter Plus

Haha ja...dat trukje ken ik. Maakte bij mij ook een volle minuut verschil uit. :)
Berghe
Member
Member

Ik was te vlug. Dus ik heb het maar verwijdert. :lol:
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Bedankt voor de handige tip, maar als je 3 van de 4 apparaten op je ide aangesloten hebt maakt dit niet veel verschil denk ik?

Edit: Net even geprobeert, en volgens mij maakt het toch wel verschil uit, ook bij maar 1 kanaal :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”