Ik heb intussen 2 tv's met ingebouwde Miracast.
Nu was mijn vraag hoe krijg ik het scherm van mijn tablet of laptop op die tv's ?
Heb ik hier een recente laptop, tablet voor nodig of speciale software op die toestellen ?
Miracast ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Je hebt een laptop nodig, die miracast ondersteunt.
Als je dit hebt, kun je je tv terug vinden tussen apparaten, en kun je deze gebruiken als tweede scherm (dupliceren, uitbreiden, ...).
Als je dit hebt, kun je je tv terug vinden tussen apparaten, en kun je deze gebruiken als tweede scherm (dupliceren, uitbreiden, ...).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
iOS devices zijn trouwens niet ondersteund
Voor Windows heb je minstens win 8 nodig als ik mij niet vergis (built in support), Android werkt hier ook bij ons.
(ze hebben hier miracast in onze meetingrooms voorzien)
Voor Windows heb je minstens win 8 nodig als ik mij niet vergis (built in support), Android werkt hier ook bij ons.
(ze hebben hier miracast in onze meetingrooms voorzien)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
In Android kan je dat starten door je menubalk naar beneden te swipen en naar cast te zoeken.
Op Windows moet je Windows vlag + p op je toetsenbord duwen en dan klikken op connecties to a wireless display.
Zie je dat niet, dan heeft je device geen miracast.
Zelf heb ik dit al getest met een oneplus one alsook mijn Windows 10 laptop.
Op Windows moet je Windows vlag + p op je toetsenbord duwen en dan klikken op connecties to a wireless display.
Zie je dat niet, dan heeft je device geen miracast.
Zelf heb ik dit al getest met een oneplus one alsook mijn Windows 10 laptop.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
TV's moeten wel opgenomen zijn in je home netwerk, en/of software voorziening bieden voor wifi direct inschakeling. Desnoods een chromecast aanschaffen...
https://www.google.com/intl/nl_be/chrom ... mecast.com
https://www.google.com/intl/nl_be/chrom ... mecast.com
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Toch een stap verder geraakt.
Heb op de tv i.p.v statisch ip, DHCP geselecteerd en nu zie ik de tv op de laptop bij apparaten staan.
Beeld dupliceren lukt echter nog niet.
De Moto G ziet nog steeds niet wanneer ik bij casten kijk.
Heb op de tv i.p.v statisch ip, DHCP geselecteerd en nu zie ik de tv op de laptop bij apparaten staan.
Beeld dupliceren lukt echter nog niet.
De Moto G ziet nog steeds niet wanneer ik bij casten kijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Op je tv moet je deze functie vaak eerst activeren. Bijvoorbeeld op mijn Sony BRAVIA moet ik 'Schermreproductie' kiezen als ingang (i.p.v. TV, HDMI, etc.).
De Moto G ondersteunt officieel geen Miracast. Als je je toestel hebt geroot of een alternatieve software hebt geïnstalleerd (bv. Cyanogenmod), dan kan je het toch gebruiken. Op een geroot toestel kan Miracast worden geactiveerd d.m.v. een aanpassing in build.prop, zie onderstaande video
[youtube]HcUdYbU8UIU[/youtube]
De Moto G ondersteunt officieel geen Miracast. Als je je toestel hebt geroot of een alternatieve software hebt geïnstalleerd (bv. Cyanogenmod), dan kan je het toch gebruiken. Op een geroot toestel kan Miracast worden geactiveerd d.m.v. een aanpassing in build.prop, zie onderstaande video
[youtube]HcUdYbU8UIU[/youtube]
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 97 keer
De Microsoft Wireless Display Adapter voegt Miracast toe aan een TV/Beamer. Beetje zoals een Chromecast maar op een open standaard.
https://www.microsoft.com/accessories/n ... y-adapters
https://www.microsoft.com/accessories/n ... y-adapters
Laatst gewijzigd door liber! 23 dec 2016, 20:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Alles moet natuurlijk weer compatibel zijn, oudere laptop of oudere tab en het werkt niet.
Ik heb ook nog een chromecast en daar werkt alles meer, dat is nogal iets beters dan.
Ik dacht alleen nu heb ik twee tv's met Miracast en kan ik de chromecast boven gebruiken maar helaas.
Ik heb ook nog een chromecast en daar werkt alles meer, dat is nogal iets beters dan.
Ik dacht alleen nu heb ik twee tv's met Miracast en kan ik de chromecast boven gebruiken maar helaas.
-
- Elite Poster
Voor Kerstpakje misschien?
Ik stream alles via mijn Med8er speler hoor en dat werkt perfect. Alleen om soms iets van een browser af te spelen gebruik ik de chromecast.
Ik stream alles via mijn Med8er speler hoor en dat werkt perfect. Alleen om soms iets van een browser af te spelen gebruik ik de chromecast.