We willen overstappen van adsl naar vdsl+vaste lijn, bij Edpnet, hebben vooraf per mail geïnformeerd naar de snelheid die op dit adres geleverd zou worden en daarop werd door Edpnet gereageerd met de opgave van die snelheid. Ook de adrescheck op hun site wees erop dat vdsl hier mogelijk is.
Nadat het contract getekend is, stuurde Edpnet bericht dat er volgens Proximus SNA graafwerkzaamheden nodig zijn en dat die factuur van 450 euro excl. BTW / 544,50 euro incl. BTW door de klant betaald moet worden...
Daarop hebben we bij Proximus geïnformeerd (in een winkel plus via telefoon) en kregen van hen o.a. te horen dat de eindverbruiker helemaal niets te maken heeft met SNA(!) dat dit kosten zijn die Proximus heeft om een lijn geschikt te maken en dat wordt daarna aan -in dit geval- Edpnet doorberekend. Edpnet mag deze kosten in principe NIET verhalen op de klant en 'het feit dat ze dit bij u toch proberen is een teken dat ze kennelijk van u af willen zodat ze die kosten voor SNA niet hoeven te betalen…'
We hebben weer contact opgenomen met Edpnet en de reactie daar is nu dat zij het abonnement opzeggen en geven daarbij als reden op dat de SNA kosten voor hen te hoog zijn in verhouding met de abo.prijs en wij moeten daar maar begrip voor hebben...
Dat hebben we dus niet want tot 2x toe reageerde edpnet eerst dat internet en vaste lijn hier mogelijk is, daar stond niet bij dat er evt. werken uitgevoerd moeten worden en hun aanbod is ook niet ‘onder voorbehoud van evt. werken’ gedaan. Plus: wat hebben ze dan wel ‘nagekeken’ bij die tests? Verder boden ze de mogelijkheid om van de 14 dagen bedenktijd af te zien, dat hebben we gedaan. M.a.w. als zíj een bepaalde dienst voor een bepaalde prijs aanbieden en dit zonder voorbehoud aangegeven hebben, moeten zij zich daar volgens ons nu dan ook aan houden.
We kunnen ons voorstellen dat Edpnet niet blij zal zijn met deze extra kosten maar dat is verder iets tussen Proximus en Edpnet.
We hebben de algemene en bijzondere voorwaarden op nagelezen en daar staat ook niet in dat wij die kosten zouden moeten betalen, er staat wel iets in geval van Doe-Het-Zelf installatie maar dat is hier niet van toepassing.
Heeft iemand hier ervaring mee? In hoeverre heeft Edpnet inderdaad de mogelijkheid om een abonnement dat zij aangeboden hebben en dat zonder voorbehoud ivm SNA deden, nu alsnog op te zeggen, louter en alleen omdat zij die kosten voor SNA niet willen dragen? Kosten die (ook volgens hun reactie) door Proximus aan HEN in rekening gebracht worden…
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg,
Rick
kosten SNA graafwerkzaamheden
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Opgelet: je zit altijd de eerste zes maanden vast bij de provider waar je een nieuw abonnement bent aangegaan!redman schreef:Proximus product bestellen, laat proximus de graafwerken doen en zeg het product terug op.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niet waar.
Voor residentiële abonnementen, en abonnementen (packs) met minder dan 5 telefoons, zijn er bij Proximus geen vaste contracten meer.
Er is dan ook geen enkele opzegvergoeding verschuldigd bij opzeg <6 maand.
Uitzondering: koppelverkoop (vb GSM aan 49€ in ruil voor een 24-maand contract).
Aan de andere kant heb ik ook sympathie met het EDPNet standpunt.
De winstmarge voor EDPnet op een VDSL2 lijntje is zo laag, dat ze - zelfs zonder een SNA - nog geen break-even hebben na 6 maand. Ze lopen nu dus al een risico voor verlies als een klant na de (wettelijke) termijn van 6 maand opzegt.
Dat ze hierbij nog een bijkomende kost van 450€ voor de SNA ("small network adaptation") moeten absorberen is voor hen economisch niet haalbaar.
De 450€ is een gemiddelde kost die door het BIPT bepaald werd voor 3 soorten SNA's:
bron: http://www.bipt.be/public/files/nl/1539 ... ubliek.pdf
Volgens dit ontwerpbesluit van het BIPT was het de bedoeling dat Proximus de kost van een SNA niet meer als een forfait zou factureren aan de OLO's, maar het zou doorbelasten in de maandelijkse kost van een OLO lijn (voor de periode 2013-2015 was dat 0.37€ per maand)
Het verwondert mij dus dat deze forfaitaire kost nog altijd doorbelast wordt (waarschijnlijk is tegen dit ontwerpbesluit protest gekomen?)
Voor residentiële abonnementen, en abonnementen (packs) met minder dan 5 telefoons, zijn er bij Proximus geen vaste contracten meer.
Er is dan ook geen enkele opzegvergoeding verschuldigd bij opzeg <6 maand.
Uitzondering: koppelverkoop (vb GSM aan 49€ in ruil voor een 24-maand contract).
Wij begrijpen uw frustratie. Vooral dat dit pas meegedeeld wordt nadat je een abonnement hebt onderschreven.Ricky1 schreef:Heeft iemand hier ervaring mee? In hoeverre heeft Edpnet inderdaad de mogelijkheid om een abonnement dat zij aangeboden hebben en dat zonder voorbehoud ivm SNA deden, nu alsnog op te zeggen, louter en alleen omdat zij die kosten voor SNA niet willen dragen? Kosten die (ook volgens hun reactie) door Proximus aan HEN in rekening gebracht worden…
Aan de andere kant heb ik ook sympathie met het EDPNet standpunt.
De winstmarge voor EDPnet op een VDSL2 lijntje is zo laag, dat ze - zelfs zonder een SNA - nog geen break-even hebben na 6 maand. Ze lopen nu dus al een risico voor verlies als een klant na de (wettelijke) termijn van 6 maand opzegt.
Dat ze hierbij nog een bijkomende kost van 450€ voor de SNA ("small network adaptation") moeten absorberen is voor hen economisch niet haalbaar.
De 450€ is een gemiddelde kost die door het BIPT bepaald werd voor 3 soorten SNA's:
- type 1: Gevallen waarbij er een nieuwe introductiekabel nodig is.
type 2: Gevallen waarbij het splicen van additionele paren in een bestaande introductiekabel nodig is.
type 3: Gevallen waarbij de bestaande introductiekabel moet verplaatst worden naar een andere distributiekabel.
bron: http://www.bipt.be/public/files/nl/1539 ... ubliek.pdf
Volgens dit ontwerpbesluit van het BIPT was het de bedoeling dat Proximus de kost van een SNA niet meer als een forfait zou factureren aan de OLO's, maar het zou doorbelasten in de maandelijkse kost van een OLO lijn (voor de periode 2013-2015 was dat 0.37€ per maand)
Het verwondert mij dus dat deze forfaitaire kost nog altijd doorbelast wordt (waarschijnlijk is tegen dit ontwerpbesluit protest gekomen?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dit is niet geheel correct. Een telecomcontract mag maximaal 6 maand duren, maar Telenet, Proximus, scarlet etc hebben dit veranderd naar 1 dag (zoals Philippe_d zegt). Dus inderdaad : bestel een proximus start, en ga volgende maand naar EDPnet.James. schreef:Opgelet: je zit altijd de eerste zes maanden vast bij de provider waar je een nieuw abonnement bent aangegaan!redman schreef:Proximus product bestellen, laat proximus de graafwerken doen en zeg het product terug op.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Een truuk die ik soms toepas is de volgende:
- Bel naar Proximus met de melding dat je een huis gekocht hebt dat je verbouwd hebt. Zeg dat de bestaande intro beschadigd is geraakt door de aannemer en dat je een nieuwe wil laten inbrengen op een andere (beter gelegen) plaats.
In principe betaal je bij Proximus tussen 70-100€ voor de "vooraanleg" en ben je niet verplicht een abonnement te nemen. Je kan vertellen dat je pas later gaat verhuizen maar dat je de aansluiting al in orde wil hebben.
Als je binnen de 3 maanden een abonnement zou nemen bij Proximus, wordt de vooraanleg gecrediteerd.
- Bel naar Proximus met de melding dat je een huis gekocht hebt dat je verbouwd hebt. Zeg dat de bestaande intro beschadigd is geraakt door de aannemer en dat je een nieuwe wil laten inbrengen op een andere (beter gelegen) plaats.
In principe betaal je bij Proximus tussen 70-100€ voor de "vooraanleg" en ben je niet verplicht een abonnement te nemen. Je kan vertellen dat je pas later gaat verhuizen maar dat je de aansluiting al in orde wil hebben.
Als je binnen de 3 maanden een abonnement zou nemen bij Proximus, wordt de vooraanleg gecrediteerd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Deze "vooraanleg" heet bij Proximus een "infrastructuuraansluiting" en kost in principe €90sardonis schreef:In principe betaal je bij Proximus tussen 70-100€ voor de "vooraanleg"
https://www.proximus.be/nl/id_cr_buildi ... ouwen.html
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
philippe_d idd raar dat dat shared sna er niet door gekomen is zou eerlijker zijn want nu zetten alle olo's aan om te profiteren van Proximus. Op zich heb ik een beetje problemen met de manier om klant te worden bij Proximus en dan na 1 jaar weg te gaan, een beetje zoals gaan passen en testen in fysieke winkels en dan online bestellen.
Maar soit hier gaat het bipt de fout in.
Maar soit hier gaat het bipt de fout in.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is inderdaad wat ik ook had willen antwoorden.
Als een SNA nodig, is dat voor Proximus een extra koperklant (zelfs bij een OLO), en is de basisaansluiting reeds aanwezig als de klant (of toekomstige bewoner) wil terugkomen naar Proximus/Scarlet.
Als je ziet dat ze voor 90€ een infrastructuuraansluiting maken, dan is dat nog méér dan een SNA. Want zo'n vooraanleg is:
Als een SNA nodig, is dat voor Proximus een extra koperklant (zelfs bij een OLO), en is de basisaansluiting reeds aanwezig als de klant (of toekomstige bewoner) wil terugkomen naar Proximus/Scarlet.
Als je ziet dat ze voor 90€ een infrastructuuraansluiting maken, dan is dat nog méér dan een SNA. Want zo'n vooraanleg is:
- - het leggen van de introductiekabel vanaf straat tot in de woning.
- het aansluiten/lassen van de introductiekabel op de distributiekabel.
- het plaatsen van een NTP.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Het plaatsen van de NTP is iets wat ze ook niet altijd doen hoor.. Dit gebeurt soms pas door de technieker die de installatie komt uitvoeren.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het plaatsen van de NTP maakt deel uit van de infrastructuur aansluiting, dus moet het normaal wel reeds geplaatst zijn door de technieker die de "vooraanleg" komt uitvoeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bedankt voor al jullie reacties, fijn!
De oplossing om eerst een abo bij Proximus af te sluiten, had Edpnet ook geopperd maar doen alsof je abonnee wil worden en dan na aanleg meteen weggaan, vinden we ten opzichte van Proximus niet netjes. Plus wordt Edpnet op die manier in feite nog beloond ook voor het feit dat zij hun klant laat opdraaien voor kosten die aan Edpnet in rekening worden gebracht...
Voor zover wij het begrepen hebben, gaat het hier om een regeling tussen Proximus en providers, waarin staat dat Proximus de aanleg zal doen en dit tegen een bepaald bedrag dat vervolgens aan de provider in rekening zal worden gebracht. Daar is -in dit geval- Edpnet kennelijk mee akkoord gegaan.
In de praktijk komt het er echter op neer dat Edpnet die kosten niet wil betalen en zich daaraan onttrekt door het abo van de klant dan zo maar te annuleren.
Dit terwijl ze vooraf de mogelijkheid a.d. klant geboden hebben om af te zien van het recht om je te bedenken. Aangezien zíj het contract opgesteld hebben én de mogelijkheid boden om v.d. bedenktijd af te zien, werkt dat o.i. in beide richtingen en kunnen zij zich nu ook niet meer bedenken.
Feit blijft dat Edpnet diensten voor een bepaalde prijs heeft aangeboden, dit ook openlijk op internet gezet heeft en er niet bij gezet heeft 'onder voorbehoud dat SNA nvt is' (of iets in die strekking), plus dit deed, terwijl ze het in rekening brengen van de SNA kosten bij een DHZ installatie wel specifiek vermeld hebben.
Verder heeft Edpnet een bepaalde totaalprijs (prijs per maand + modem + verzendkosten + aansluitkosten enz.) gegeven. Wij konden dus niet weten, noch vermoeden dat er nog bijkomende kosten zouden zijn.
Dat zij het contract zo maar annuleren als wij die kosten voor SNA niet betalen, wijst er volgens ons op dat de door hen verspreidde informatie niet volledig was / niet juist is en in feite dus misleidend is. Dat mag niet...
Volgens ons moeten ze dat contract plus hun verplichtingen gewoon nakomen, in dit geval inclusief Proximus betalen voor de SNA werken.
Dat ze in dit geval dan voorlopig geen winst maken en/of dat hun winstmarge in het algemeen evt. klein zal zijn, is hun (beleids-)keuze. Dat ze daardoor soms 'de mist in gaan' is een rechtstreeks gevolg van hun beleid qua prijs en voorwaarden in het door Edpnet opgestelde contract en met Proximus gemaakte afspraken. Daar hebben wij op zich niets mee te maken. Edpnet heeft een aanbod gedaan en wij hebben daar 'ja' op gezegd, hoe e.e.a. dan 'binnenshuis bij Edpnet' geregeld wordt, is een bedrijfsintern proces. Als dan blijkt dat daar iets niet goed gaat, zou een bedrijf (bijv.) z'n voorwaarden en/of prijzen kunnen aanpassen maar moet men de klant die op hun aanbod is ingegaan, daar niet de dupe van laten worden.
Helaas is dat wel exact wat Edpnet wil doen en o.i. is dat dus niet correct... en vandaar onze vraag op dit forum in hoeverre Edpnet de mogelijkheid heeft om die kosten in rekening te brengen of dat contract op te zeggen.
De oplossing om eerst een abo bij Proximus af te sluiten, had Edpnet ook geopperd maar doen alsof je abonnee wil worden en dan na aanleg meteen weggaan, vinden we ten opzichte van Proximus niet netjes. Plus wordt Edpnet op die manier in feite nog beloond ook voor het feit dat zij hun klant laat opdraaien voor kosten die aan Edpnet in rekening worden gebracht...
Voor zover wij het begrepen hebben, gaat het hier om een regeling tussen Proximus en providers, waarin staat dat Proximus de aanleg zal doen en dit tegen een bepaald bedrag dat vervolgens aan de provider in rekening zal worden gebracht. Daar is -in dit geval- Edpnet kennelijk mee akkoord gegaan.
In de praktijk komt het er echter op neer dat Edpnet die kosten niet wil betalen en zich daaraan onttrekt door het abo van de klant dan zo maar te annuleren.
Dit terwijl ze vooraf de mogelijkheid a.d. klant geboden hebben om af te zien van het recht om je te bedenken. Aangezien zíj het contract opgesteld hebben én de mogelijkheid boden om v.d. bedenktijd af te zien, werkt dat o.i. in beide richtingen en kunnen zij zich nu ook niet meer bedenken.
Feit blijft dat Edpnet diensten voor een bepaalde prijs heeft aangeboden, dit ook openlijk op internet gezet heeft en er niet bij gezet heeft 'onder voorbehoud dat SNA nvt is' (of iets in die strekking), plus dit deed, terwijl ze het in rekening brengen van de SNA kosten bij een DHZ installatie wel specifiek vermeld hebben.
Verder heeft Edpnet een bepaalde totaalprijs (prijs per maand + modem + verzendkosten + aansluitkosten enz.) gegeven. Wij konden dus niet weten, noch vermoeden dat er nog bijkomende kosten zouden zijn.
Dat zij het contract zo maar annuleren als wij die kosten voor SNA niet betalen, wijst er volgens ons op dat de door hen verspreidde informatie niet volledig was / niet juist is en in feite dus misleidend is. Dat mag niet...
Volgens ons moeten ze dat contract plus hun verplichtingen gewoon nakomen, in dit geval inclusief Proximus betalen voor de SNA werken.
Dat ze in dit geval dan voorlopig geen winst maken en/of dat hun winstmarge in het algemeen evt. klein zal zijn, is hun (beleids-)keuze. Dat ze daardoor soms 'de mist in gaan' is een rechtstreeks gevolg van hun beleid qua prijs en voorwaarden in het door Edpnet opgestelde contract en met Proximus gemaakte afspraken. Daar hebben wij op zich niets mee te maken. Edpnet heeft een aanbod gedaan en wij hebben daar 'ja' op gezegd, hoe e.e.a. dan 'binnenshuis bij Edpnet' geregeld wordt, is een bedrijfsintern proces. Als dan blijkt dat daar iets niet goed gaat, zou een bedrijf (bijv.) z'n voorwaarden en/of prijzen kunnen aanpassen maar moet men de klant die op hun aanbod is ingegaan, daar niet de dupe van laten worden.
Helaas is dat wel exact wat Edpnet wil doen en o.i. is dat dus niet correct... en vandaar onze vraag op dit forum in hoeverre Edpnet de mogelijkheid heeft om die kosten in rekening te brengen of dat contract op te zeggen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik denk dat je principieel gelijkt hebt. En met wat advocaten zal je wel gelijk krijgen.
Maar ik zou voor een pragmatische oplossing gaan: Scarlet of Proximus nemen en ietske later overstappen naar EDPnet.
Maar ik zou voor een pragmatische oplossing gaan: Scarlet of Proximus nemen en ietske later overstappen naar EDPnet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Net zoals jij het recht hebt om het contract met EDPnet op te zeggen mogen zijn dit toch ook. Er is natuurlijk een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen en dit kun je ook altijd bij de rechtbank proberen als je veel tijd, goesting en geld hebt.
Het is natuurlijk een vervelende situatie maar ik zou het mezelf niet te moeilijk maken en eerst een tijdje klant bij Proxiums worden.
Volgens mij kan edpnet zich wel beroepen op volgende artikels van hun reglement:
Het is natuurlijk een vervelende situatie maar ik zou het mezelf niet te moeilijk maken en eerst een tijdje klant bij Proxiums worden.
Volgens mij kan edpnet zich wel beroepen op volgende artikels van hun reglement:
8.2. Edpnet is niet aansprakelijk voor de onbeschikbaarheid van enige edpnet dienst en/of enige andere tekortkoming als gevolg van redelijkerwijs voor edpnet niet voorzienbare omstandigheden en omstandigheden die haar niet toerekenbaar zijn, zoals onder meer, doch niet beperkt tot, storingen en/of uitval van het internet en de internetverbindingen, het telefoonnet, de telecommunicatie infrastructuur van een operator, de communicatieverbindingen of apparatuur van edpnet of derden die diensten leveren aan edpnet, de electriciteitsvoorziening, de volledige bezetting van inbellijnen van edpnet en andere storingen die buiten de macht liggen van edpnet, en verder ook internationale conflicten, invoerreglementeringen en -beperkingen, maatregelen van enige overheid, gewelddadige of gewapende acties, arbeidsongeregeldheden, boycotacties, vertragingen of niet-uitvoering van leveringen van derde-contracten van edpnet.
8.3. In geval van onbeschikbaarheid of tekortkoming te wijten aan één van de hierboven omschreven omstandigheden voor een periode van méér dan twee (2) maanden, is elke partij gerechtigd om de overeenkomst op te zeggen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik veronderstel dat de tp niet veel kaas geheten heeft in deze materie maar het is algemeen geweten dat wanneer er via het koperpaar nog geen aansluiting nodig is, of een slechte of zoals in mijn geval er een kabel toekomt met 4 draden initieel gebruikt voor ISDN 2 kanalen, later voor adsl over 2 draden (1 koperpaar) en nog later vdsl en ondertussen VDSL2. Er rest dus nog een paar, dit is een retourpaar en zgz niet bruikbaar....
dat er moet betaald worden voor uw aansluiting, bovenop de activatie -en installatiekost....
Ik deed onlangs ook een aanvraag bij EDPNET en vermelde er in hoofdletters bij dat ik mijn Proximus VDSL2 abonnement voorlopig niet wenste op te zeggen of over te laten nemen door hun, ik kreeg een bevestiging en plaatste de bestelling...
30 min vooraf kreeg ik sms dat de technieker onderweg was en viel mijn proximus internet uit, heb toen ook gereklameerd en de vraag gesteld aan EDPNET waarom als ze een bestelling krijgen met dergelijke nota, ze deze bevestigen en dan toch mijn internet afkoppelen, antwoord dat ze dat maar op moment van effectieve aansluiting kunnen zien.... en ja wilde ik een extra aansluiting was het 500 euro, dat hebben ze direct verteld...
Dus wil ik mn internets start van Proximus terug doe ik een aanvraag bij Proxuimus en zullen ze een nieuwe aansluiting op straat mogen maken, dit zal me normaal niks kosten, of mss max die 90 euro, ga wel een rioolbuis voorzien , zodat fiber er later ook in kan...
Wanneer je een aanvraag doet bij edpnet steekt er een begeleide email bij en weblink wat er allemaal moet geregeld zijn,vermoed dat de tp dit niet aandachtig genoeg gelezen heeft...
dat er moet betaald worden voor uw aansluiting, bovenop de activatie -en installatiekost....
Ik deed onlangs ook een aanvraag bij EDPNET en vermelde er in hoofdletters bij dat ik mijn Proximus VDSL2 abonnement voorlopig niet wenste op te zeggen of over te laten nemen door hun, ik kreeg een bevestiging en plaatste de bestelling...
30 min vooraf kreeg ik sms dat de technieker onderweg was en viel mijn proximus internet uit, heb toen ook gereklameerd en de vraag gesteld aan EDPNET waarom als ze een bestelling krijgen met dergelijke nota, ze deze bevestigen en dan toch mijn internet afkoppelen, antwoord dat ze dat maar op moment van effectieve aansluiting kunnen zien.... en ja wilde ik een extra aansluiting was het 500 euro, dat hebben ze direct verteld...
Dus wil ik mn internets start van Proximus terug doe ik een aanvraag bij Proxuimus en zullen ze een nieuwe aansluiting op straat mogen maken, dit zal me normaal niks kosten, of mss max die 90 euro, ga wel een rioolbuis voorzien , zodat fiber er later ook in kan...
Wanneer je een aanvraag doet bij edpnet steekt er een begeleide email bij en weblink wat er allemaal moet geregeld zijn,vermoed dat de tp dit niet aandachtig genoeg gelezen heeft...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk niet dat Proximus je gaat belonen voor jouw fair-play, of dat je van Dominique Leroy een bos bloemen moet verwachten.Ricky1 schreef:Bedankt voor al jullie reacties, fijn!
De oplossing om eerst een abo bij Proximus af te sluiten, had Edpnet ook geopperd maar doen alsof je abonnee wil worden en dan na aanleg meteen weggaan, vinden we ten opzichte van Proximus niet netjes.
Dit zijn kosten die bij Proximus verdwijnen in de totale jaarlijkse SNA kost, en voor hen ook een upgrade betekenen van hun netwerk (= een extra aansluitbaar adres).
Jammer voor jou, maar wij zijn geen juridisch Forum.Ricky1 schreef:Helaas is dat wel exact wat Edpnet wil doen en o.i. is dat dus niet correct... en vandaar onze vraag op dit forum in hoeverre Edpnet de mogelijkheid heeft om die kosten in rekening te brengen of dat contract op te zeggen.
We begrijpen jouw frustratie aan de ene kant, maar hebben ook begrip voor EDPNEt.
Het advies dat wij jou geven is pragmatisch en zal ervoor zorgen dat je heel snel terug internet hebt...
Je kan de juridische toer opgaan, maar dan kan je nog lang zonder internet zitten voor je je gelijk haalt
Eén zaak heb je gelijk: dit hele SNA gedoe, en de communicatie er rond is voor verbetering vatbaar, en daar moet EDPNet zeker wat extra aandacht aan geven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 05 jan 2017, 00:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik kan niet echt klagen over edpnet over dergelijke zaken (geschillen), zolang de klacht terecht is, en zolang men niet werkelijk het uiterste uit de kan wil. Ik had eens een (volledig andere soort) klacht, en toen hebben ze zich wel behoorlijk schappelijk opgesteld, moet ik zeggen.
Vragen of ze dus de volledige kosten op hen willen nemen zal niet lukken, maar je kan dit bij proximus aanvragen, er dan 6 maand bijblijven (aangezien je je anders blijkbaar schuldig voelt, maar na 6 maand hebben ze dat al terugverdiend hoor), en dan overstappen naar edpnet - en op voorhand eens checken of ze mss nog een kleine geste willen doen, als je dat op die manier oplost. En altijd beleefd en vriendelijk blijven, natuurlijk.
Ander alternatief is effectief klacht indienen en hopen dat men wint bij de rechter, maar is het sop de kool wel waard? Nog een ander alternatief is een andere provider zoeken die ook niet te duur is, zoals dommel (maar gaat men daar niet op hetzelfde probleem stuiten?).
Het is idd wel zo dat Edpnet beter van zijn foute, of laten we zeggen onduidelijke beloftes leert, en dit wat explicieter vermeldt welke kosten ze wel of niet op zich nemen, akkoord.
Maar al bij al ben ik tevreden met edpnet; vrij goede service, en vrij schappelijke houding bij geschillen - imho. Maar ja, ze knn idd vanwege hun kleine marges minder gul zijn dan sommige grotere spelers die eens een media-stunt willen uitvoeren. Men kan dan wel zeggen: dat is hun eigen beslissing, maar bon, dat is ook de reden dat we er bij willen of blijven, he: goede service voor weinig geld. Dat ze niet op *elk* vlak het hoogste kunnen scoren moet men er als klant dan ook bijnemen; men moet dus (financieel) schappelijk blijven aan beide zijden. Men moet ook niet zo nauw de schroeven aandraaien dat we straks een tweede evonet krijgen, he.
Ik zou voor de pragmatische oplossing kiezen, zoals hierboven beschreven.
Vragen of ze dus de volledige kosten op hen willen nemen zal niet lukken, maar je kan dit bij proximus aanvragen, er dan 6 maand bijblijven (aangezien je je anders blijkbaar schuldig voelt, maar na 6 maand hebben ze dat al terugverdiend hoor), en dan overstappen naar edpnet - en op voorhand eens checken of ze mss nog een kleine geste willen doen, als je dat op die manier oplost. En altijd beleefd en vriendelijk blijven, natuurlijk.
Ander alternatief is effectief klacht indienen en hopen dat men wint bij de rechter, maar is het sop de kool wel waard? Nog een ander alternatief is een andere provider zoeken die ook niet te duur is, zoals dommel (maar gaat men daar niet op hetzelfde probleem stuiten?).
Het is idd wel zo dat Edpnet beter van zijn foute, of laten we zeggen onduidelijke beloftes leert, en dit wat explicieter vermeldt welke kosten ze wel of niet op zich nemen, akkoord.
Maar al bij al ben ik tevreden met edpnet; vrij goede service, en vrij schappelijke houding bij geschillen - imho. Maar ja, ze knn idd vanwege hun kleine marges minder gul zijn dan sommige grotere spelers die eens een media-stunt willen uitvoeren. Men kan dan wel zeggen: dat is hun eigen beslissing, maar bon, dat is ook de reden dat we er bij willen of blijven, he: goede service voor weinig geld. Dat ze niet op *elk* vlak het hoogste kunnen scoren moet men er als klant dan ook bijnemen; men moet dus (financieel) schappelijk blijven aan beide zijden. Men moet ook niet zo nauw de schroeven aandraaien dat we straks een tweede evonet krijgen, he.
Ik zou voor de pragmatische oplossing kiezen, zoals hierboven beschreven.