Online storage/Back-up ( QNAP )
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Beste Ub'rs
Ik ben op zoek naar een opslag oplossing om mijn documenten,foto's,films,etc etc online te kunnen opslaan en back-uppen
Situatie:
1 NAS 4TB ( QNAP model )
1 externe schijf 1TB
1 pc 2TB
Internet TN 200/20
Natuurlijk staat deze nog niet volledig vol maar omdat ik veel in 4K filmpjes maak gaat dit alsmaar sneller.
Wat zoek ik online storage of back-up
Heb zelf al veel opgezocht maar nu wil ik weten wie de beste service/kwaliteit bied voor de beste prijs en uiteraard jullie mening en eventueel zelfs ervaringen hiermee.
beste opties die ik vond
Crashplan ( trage up en down, usa based )
Backblaze ( speedtest gaf 160mbps down en 20mbps up , zeer mooi dus, MAAR QNAP nas support??? )
Hubic ( 10mbps max up en down )
Amazon drive -> moet je naar .fr .de al gaan + heb je cc nodig
Voorkeur zou naar backblaze gaan maar hoe dit met de ondersteuning voor de QNAP nas online niet echt iets van te vinden
Ik ben op zoek naar een opslag oplossing om mijn documenten,foto's,films,etc etc online te kunnen opslaan en back-uppen
Situatie:
1 NAS 4TB ( QNAP model )
1 externe schijf 1TB
1 pc 2TB
Internet TN 200/20
Natuurlijk staat deze nog niet volledig vol maar omdat ik veel in 4K filmpjes maak gaat dit alsmaar sneller.
Wat zoek ik online storage of back-up
Heb zelf al veel opgezocht maar nu wil ik weten wie de beste service/kwaliteit bied voor de beste prijs en uiteraard jullie mening en eventueel zelfs ervaringen hiermee.
beste opties die ik vond
Crashplan ( trage up en down, usa based )
Backblaze ( speedtest gaf 160mbps down en 20mbps up , zeer mooi dus, MAAR QNAP nas support??? )
Hubic ( 10mbps max up en down )
Amazon drive -> moet je naar .fr .de al gaan + heb je cc nodig
Voorkeur zou naar backblaze gaan maar hoe dit met de ondersteuning voor de QNAP nas online niet echt iets van te vinden
Laatst gewijzigd door buthead 25 dec 2016, 23:15, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Plus Member
- Twitter: ON8SD
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 21 keer
- Contacteer:
Crashplan doet goed zijn werk hier. Ik backup dubbel: enerzijds naar een HDD die ik bewaar in een brandkoffertje zodat ik snel een backup heb en ook snel een restore kan uitvoeren want de online backup is inderdaad niet echt snel te noemen. En dan heb ik nog de online backup die ik hoop nooit nodig te hebben en dus in principe enkel betaal voor SHTF-situaties.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Te zien welke architectuur je NAS is. iDrive heeft software voor ARM, dus daar kan je eens gaan zien.
Ik heb zelf iets gemaakt met borgbackup & rclone & backblaze B2.
Ik heb zelf iets gemaakt met borgbackup & rclone & backblaze B2.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- buthead
- Elite Poster
Wat is jouw snelheid naar hun servers? Het moet zeker niet het van het zijn maar wel goed en veilig.DidierS schreef:Crashplan doet goed zijn werk hier. Ik backup dubbel: enerzijds naar een HDD die ik bewaar in een brandkoffertje zodat ik snel een backup heb en ook snel een restore kan uitvoeren want de online backup is inderdaad niet echt snel te noemen. En dan heb ik nog de online backup die ik hoop nooit nodig te hebben en dus in principe enkel betaal voor SHTF-situaties.
Leuk project daar zo ivm backblaze.
Alleen had ik liever rechtstreeks gehad.
Hebben ze toevallig webdav ofz?
Internet = PX FLEX pack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Als je spreekt over 4K video (véél data dus) kan ik Crashplan alleen maar afraden. De snelheid naar de servers is abominabel. De kans bestaat dat je ooit wel eens zal moeten restoren, en dan wil je geen TB aan data binnentrekken tegen 4Mbps (allez, jij misschien wel, maar ik niet ).
Ik was onlangs ook aan het kijken voor een goede online backup, en mijn conclusie was dat ik geen aanbieder vond die aan mijn eisen voldeed (ofwel te duur, ofwel te traag, ofwel slechte ondersteuning voor mijn NAS, ofwel...) en ben mijn backup dan maar in eigen beheer gaan nemen. Bij mij is dat een rpi met externe harde schijf die op een 2de locatie staat, en daar wordt wekelijks naar gebackuped via rsync. De rpi is niet super snel, maar ik haal wel gewoon het maximum van mijn internetverbinding en als ik ooit moet restoren hang ik de schijf rechtstreeks aan de NAS. Voor mij was dat goedkoper omdat ik nog ongebruikte schijven van 3TB had liggen. Als derde backup heb ik nog een externe schijf in de kluis steken waar ik om de zoveel tijd ook eens alles opzet.
Ik was onlangs ook aan het kijken voor een goede online backup, en mijn conclusie was dat ik geen aanbieder vond die aan mijn eisen voldeed (ofwel te duur, ofwel te traag, ofwel slechte ondersteuning voor mijn NAS, ofwel...) en ben mijn backup dan maar in eigen beheer gaan nemen. Bij mij is dat een rpi met externe harde schijf die op een 2de locatie staat, en daar wordt wekelijks naar gebackuped via rsync. De rpi is niet super snel, maar ik haal wel gewoon het maximum van mijn internetverbinding en als ik ooit moet restoren hang ik de schijf rechtstreeks aan de NAS. Voor mij was dat goedkoper omdat ik nog ongebruikte schijven van 3TB had liggen. Als derde backup heb ik nog een externe schijf in de kluis steken waar ik om de zoveel tijd ook eens alles opzet.
Laatst gewijzigd door gm123 19 dec 2016, 23:05, in totaal 1 gewijzigd.
- buthead
- Elite Poster
Heb jammer genoeg geen goede mogelijkheid tot een 2de locatie.
Enige optie als ik zo hoor word hubic toch nog 10mbps ...
Of backblaze eventueel maar dat is alleen pc geen nas dacht ik maar het vrij vaag dat hun support net antwoorde.
Enige optie als ik zo hoor word hubic toch nog 10mbps ...
Of backblaze eventueel maar dat is alleen pc geen nas dacht ik maar het vrij vaag dat hun support net antwoorde.
Internet = PX FLEX pack
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Ik heb goeie ervaringen met Amazon drive. Upload gaat tegen maximum upload limiet van mijn internet abonnement.
Download gaat ook redelijk snel, maar heb ik nog geen cijfer op kunnen plakken.
Upload is wel een probleem als je héél veel kleine bestanden apart wil uploaden. Dan loopt het heel traag.
Download gaat ook redelijk snel, maar heb ik nog geen cijfer op kunnen plakken.
Upload is wel een probleem als je héél veel kleine bestanden apart wil uploaden. Dan loopt het heel traag.
- buthead
- Elite Poster
Voorlopig zo een 1.5tb dat erin moet geraken.
Enige nadeel denk ik van amazon via welke ga je best dit kopen.
Amazon.de of .fr?
Mag je op amazon ook iets minder goede dingen zoals je gedownloade films van vroeger opslaan?
Enige nadeel denk ik van amazon via welke ga je best dit kopen.
Amazon.de of .fr?
Mag je op amazon ook iets minder goede dingen zoals je gedownloade films van vroeger opslaan?
Internet = PX FLEX pack
- Sylvester
- Elite Poster
Tot nu toe heb ik er 3 TB naartoe geduwd.
Ik weet niet waar het verschil zit. Ik heb hem aangemeld via amazon.de .
Je kan het 3 maanden gratis testen. Ik zit nog in de test-fase.
Wat je gaat uploaden, maakt niet uit. Ik denk niet dat er iemand zit die gaat kijken wat je allemaal aan het uploaden bent.
Wie gaat het verschil zien? Als je zelf je eigen aangekochte films omzet naar MKV of MP4 of weetikveel, dat kan toch.
Je kan het eventueel ook zelf encrypteren , hangt af van uw backup programma.
Via Synology kan het zonder problemen.
Je kan het eens testen gedurende 3 maanden. Bevalt het je, dan betaal je een jaar. Vind je het daarna niet goed, dan kan je alsnog opzeggen en iets anders nemen.
Ik weet niet waar het verschil zit. Ik heb hem aangemeld via amazon.de .
Je kan het 3 maanden gratis testen. Ik zit nog in de test-fase.
Wat je gaat uploaden, maakt niet uit. Ik denk niet dat er iemand zit die gaat kijken wat je allemaal aan het uploaden bent.
Wie gaat het verschil zien? Als je zelf je eigen aangekochte films omzet naar MKV of MP4 of weetikveel, dat kan toch.
Je kan het eventueel ook zelf encrypteren , hangt af van uw backup programma.
Via Synology kan het zonder problemen.
Je kan het eens testen gedurende 3 maanden. Bevalt het je, dan betaal je een jaar. Vind je het daarna niet goed, dan kan je alsnog opzeggen en iets anders nemen.
Laatst gewijzigd door Sylvester 19 dec 2016, 23:29, in totaal 1 gewijzigd.
- buthead
- Elite Poster
Dat is best vrij weinig dit zou weken duren.
Heb voorlopig nu op hubic een account van 50gb via refferals en max 10mbps per device up en down wel oke maar maar 10down.
Crashplan lijkt geen optie te traag had graag rond de 50- per jaar gezeten amazon zit er weer boven maar ga eens testen.
Heb voorlopig nu op hubic een account van 50gb via refferals en max 10mbps per device up en down wel oke maar maar 10down.
Crashplan lijkt geen optie te traag had graag rond de 50- per jaar gezeten amazon zit er weer boven maar ga eens testen.
Internet = PX FLEX pack
- Sylvester
- Elite Poster
Ik heb crashplan ook getest. Was inderdaad niet zo snel. Misschien al te populair ?
Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat het in combinatie met Synology NAS standaard niet werkt.
Wil je het toch aan het draaien krijgen, dan is het teveel gedoe.
Amazon drive was tweede keus en zat standaard in de mogelijkheden van Synology zelf.
Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat het in combinatie met Synology NAS standaard niet werkt.
Wil je het toch aan het draaien krijgen, dan is het teveel gedoe.
Amazon drive was tweede keus en zat standaard in de mogelijkheden van Synology zelf.
- buthead
- Elite Poster
Bij qnap zit er crashplan,amazon drive en hubic optie in dus het is juist een kwestie van prijs en kwaliteit.
Vind het nog jammer van hubic upload van 10mbps oke maar down ook zo traag bah...
Vind het nog jammer van hubic upload van 10mbps oke maar down ook zo traag bah...
Internet = PX FLEX pack
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik zit met hetzelfde:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 1#49538871
Niet enkel voor amazon heb je cc nodig, ook voor backblaze, idrive & crashplan.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 1#49538871
Niet enkel voor amazon heb je cc nodig, ook voor backblaze, idrive & crashplan.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Crashplan was hier ook altijd huilen met de pet op qua snelheid. Meerdere weken over gedaan om de data erin te krijgen.
B2 gaat wel lekker snel maar is dus zelfbouw.
B2 gaat wel lekker snel maar is dus zelfbouw.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Bedankt voor je advies, maar klant worden van ex-Citybank? Geen haar op mijn hoofd denkt daaraan.heist_175 schreef:https://www.beobank.be/nl/Kredietkaarte ... rCard.aspx
Tot 3% korting op al uw aankopen
Ik ben geen hele geitenwollesokkenmens (dan was ik klant bij triodos) maar een beetje ethiek is toch een minimum voor mij.
Argenta geeft gratis CC en we zijn er al klant, dus ik ga het niet moeilijker maken dan nodig.
- buthead
- Elite Poster
Net antwoordt van backblaze support gehad dat ze momenteel aan iets werken voor QNAP nas maar dat er nog geen eta is. Nu hopen dat het voor hun gewone back up plan is
Straks is goed zoeken nog en wss een jaar ergens 2tb back up nemen. En volgend jaar nog eens kijken naar het aanbod.
Straks is goed zoeken nog en wss een jaar ergens 2tb back up nemen. En volgend jaar nog eens kijken naar het aanbod.
Internet = PX FLEX pack
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zie de link tussen ethiek en Argenta niet?
Citibank BE is verkocht aan Crédit Mutuel Nord Europe (CMNE - al eerder actief in BE met BKCP).
Beobank heeft dus niets meer te maken met Citibank.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130425_00555426
Citibank BE is verkocht aan Crédit Mutuel Nord Europe (CMNE - al eerder actief in BE met BKCP).
Beobank heeft dus niets meer te maken met Citibank.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130425_00555426
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik vertelde toch al dat het geen 100% ethische bank is, dan zou ik voor triodos moeten gaan, maar het is wel een feit dat argenta een heel andere politiek heeft dan de grootbanken.
Wat lectuur:
http://www.madeinantwerpen.be/nieuws/ar ... bankieren/
Een top-5
https://www.topcompare.be/nl/blog/ethis ... -bankieren
Hierin staat duidelijk dat het verziekte loon en bonusbeleid van vele banken niet bij argenta te vinden is. Iets wat ik persoonlijk belangrijk vindt, dat was namelijk een belangrijke reden van de grote bankencrisis.
Wat lectuur:
http://www.madeinantwerpen.be/nieuws/ar ... bankieren/
Een top-5
https://www.topcompare.be/nl/blog/ethis ... -bankieren
Hierin staat duidelijk dat het verziekte loon en bonusbeleid van vele banken niet bij argenta te vinden is. Iets wat ik persoonlijk belangrijk vindt, dat was namelijk een belangrijke reden van de grote bankencrisis.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De grote bankencrisis kwam vanuit de VS en was niet gelinkt aan retailbanken, wel aan investmentbanken.cadsite schreef:Hierin staat duidelijk dat het verziekte loon en bonusbeleid van vele banken niet bij argenta te vinden is. Iets wat ik persoonlijk belangrijk vindt, dat was namelijk een belangrijke reden van de grote bankencrisis.
Na de CDO crisis, kwam de liquiditeitscrisis en daar hadden alle banken last van, maar was/is niet gelinkt aan het bonusbeleid in retailbanken.
Maar we wijken af.
Als voor u Argenta - om wat voor reden dan ook - beter past dan Beobank: feel free.
Ik heb niets voor of tegen één van beide, noch persoonlijk gelinkt.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb dat even getest, maar vond het niet geschikt als allround backup omdat het, zoals google en onedrive, werkt vanuit een container.buthead schreef:Mijn keuze zal gaan naar hubic voor dit jaar zeer wss
Als je een account aanmaakt bij hubic doe je dat best via een ref-link, dan heb je meer ruimte.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Staat toch ook High Volume Storage Serversbuthead schreef:Dit is geen back up dienst maar een dienst een vps te huren
- buthead
- Elite Poster
Ben alleen opzoek naar storage toch bedankt!
Revolut lijkt indd wel een goede oplossing zie alleen wel dat je bvb betaal bij omzetten enz klopt dit?
Ga deze week eerst men stack van 1tb eens volpompen enz eens zien hoeveel ik nu echt zou nodig hebben.
Ga tevens eens kijken voor encyptie hoe dit werkt juist.
Op men nas kan je dit kiezen maar als je die files download hoe decryp je bvb deze.
Ga me eens verdiepen hierin
Revolut lijkt indd wel een goede oplossing zie alleen wel dat je bvb betaal bij omzetten enz klopt dit?
Ga deze week eerst men stack van 1tb eens volpompen enz eens zien hoeveel ik nu echt zou nodig hebben.
Ga tevens eens kijken voor encyptie hoe dit werkt juist.
Op men nas kan je dit kiezen maar als je die files download hoe decryp je bvb deze.
Ga me eens verdiepen hierin
Internet = PX FLEX pack
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Amazon Drive is toch storage ?
Bij Revolut heb je geen kosten behalve als je geld afhaalt aan een automaat of als je geld op de kaart zet via een ander kanaal dan bankoverschrijving (dat is wat ik eronder versta maar hier loopt normaal al ergens een draadje over Revolut).
Uiteraard betaal je een commissie bij valutaomzetting maar deze is bij Revolut toch telkens zeer concurrentieel
Bij Revolut heb je geen kosten behalve als je geld afhaalt aan een automaat of als je geld op de kaart zet via een ander kanaal dan bankoverschrijving (dat is wat ik eronder versta maar hier loopt normaal al ergens een draadje over Revolut).
Uiteraard betaal je een commissie bij valutaomzetting maar deze is bij Revolut toch telkens zeer concurrentieel
- buthead
- Elite Poster
Bij deze heb ik vandaag eens crashplan getest => resultaat upload is om van in slaap te vallen maar toch beter dan 4mbps
Na enkele uren testen +/- gem. 6-7 mbps, volgende uur 7.5mbps gem. maar oke
NU het leuke download snelheid
dit ging lekker snel 10gb terug in no time
Hebben jullie dit ook?
Na enkele uren testen +/- gem. 6-7 mbps, volgende uur 7.5mbps gem. maar oke
NU het leuke download snelheid
dit ging lekker snel 10gb terug in no time
Hebben jullie dit ook?
Internet = PX FLEX pack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dat is wel zeer snel voor een restore. Ik heb paar maand terug nav discussie hier ergens, eens een test gedaan, en een videobestand kwam maar binnen aan 6Mbps of zoiets . Vraag me af of het ook met je online storage te maken heeft. Heb al ettelijke jaren Crashplan en daardoor is mijn online storage al boven de 2 TB.
Ik zag nu echter dat Backblaze nu ook unlimited is en dat tegen $50 per jaar, wat goedkoper is dan Crashplan.
Ik zag nu echter dat Backblaze nu ook unlimited is en dat tegen $50 per jaar, wat goedkoper is dan Crashplan.
- buthead
- Elite Poster
Ben het nu via qnap via een container aan het proberen
Niet via hun brakke "app" dat je telkens opieuw moet configgen via de pc.
Als de container het doet is crashplan komend jaar men back-up solution
Dit zal te maken hebben met je connectie naar usa , drukte op de lijnen...
Niet via hun brakke "app" dat je telkens opieuw moet configgen via de pc.
Als de container het doet is crashplan komend jaar men back-up solution
Dit zal te maken hebben met je connectie naar usa , drukte op de lijnen...
Internet = PX FLEX pack
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Laat eens weten hoe dat afloopt?buthead schreef:Ben het nu via qnap via een container aan het proberen
Ik ben in het algemeen heel tevreden van Crashplan op mijn synology, maar het feit dat het inderdaad af en toe na een update stopt met werken en je even moet friemelen irriteert soms.
Heb al eens overwogen om het via docker te proberen, maar nog niet echt getest...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- buthead
- Elite Poster
Momenteel 1 werkbare container gevonden via hun "readme" al veel slechte versies gevonden, momenteel loopt de instalFlashBlue schreef:Laat eens weten hoe dat afloopt?buthead schreef:Ben het nu via qnap via een container aan het proberen
Ik ben in het algemeen heel tevreden van Crashplan op mijn synology, maar het feit dat het inderdaad af en toe na een update stopt met werken en je even moet friemelen irriteert soms.
Heb al eens overwogen om het via docker te proberen, maar nog niet echt getest...
UPDATE: install oke maar heb nog 1 error
Na installeren van Python v3
Nog altijd
openbox-xdg-autostart requires PyXDG to be installed iets wat zeer wss niet gaat op deze nas?
Laatste optie was ook V2.7 installeren
Eindelijk kreeg ik deze werkend via browser
Benodigdheden:
Zie dat je alle versies van Python hebt geïnstalleerd
1. Zie dat je docker hebt staan
2. zoek naar " crashplan'
3. kies deze https://hub.docker.com/r/[b]gfjardim/crashplan[/b]/
4. even wachten en -> doe je browser open
5. http://abc.abc.abc.abc:32782/vnc.html ( vervangen vetgedrukte door je IP )
*INDIEN het niet werk herstart je docker container en probeer opnieuw en niet zie welke error je krijgt in je command line in docker zelf
Succes!
Internet = PX FLEX pack
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
nog een vraagje...
Had jij al een bestaande backup staan bij crashplan?
Zo neen: spijtig want dan kan je me niet antwoorden
Zo ja: heb je die kunnen koppelen aan je docker install van crashplan of niet?
Kwestie dat ik niet echt zin heb om de bestaande 9TB opnieuw te gaan doen...
Had jij al een bestaande backup staan bij crashplan?
Zo neen: spijtig want dan kan je me niet antwoorden
Zo ja: heb je die kunnen koppelen aan je docker install van crashplan of niet?
Kwestie dat ik niet echt zin heb om de bestaande 9TB opnieuw te gaan doen...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.