Ik had graag de OVH account die ik thuis op de Gigaset C610 IP gebruik tevens op de smartpone gebruikt.
Hiervoor installeerde ik de Zoiper app op de smartphone.
Op het moment dat ik OVH op Zoiper activeer (aanzet) registreert deze en ontvang ik er ook de gesprekken op en niet meer op de Gigaset. Dit is een eerste issue waar waarschijnlijk niet veel aan te veranderen is? Erg is het niet natuurlijk, als ik gedaan heb met het OVH gesprek kan ik de OVH account opnieuw desactiveren in Zoiper.
Hier duikt echter het tweede issue op: Nadat ik de account in Zoiper desactiveer is het OVH nummer een tijdje niet beschikbaar en springt de mailbox onmiddellijk aan als er gebeld wordt. Ik veronderstel dat dit te maken heeft met de registration time. Op http://wordetweb.com/word-et-web/Teleph ... eur-FR.htm las ik dat ik de registratietijd kan aanpassen. Is dit aan te raden om dit op de Gigaset te doen? Indien mijn redenering klopt zal de Gigaset de Zoiper communicatie onderbreken als hij opnieuw wil registreren, of zie ik dat verkeerd?
Zelfde OVH account gebruiken op smartphone EN Gigaset C610 IP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Heb je een plug and phone, of is die gigaset van jou zelf?
In ieder geval kan er op een lijn maar 1 toestel registreren.
De oplossing hiervoor kan zijn dat je zelf een PBX opzet, jouw 2 toestellen hier toegang tot geeft (elk met hun eigen nummer) en deze laten trunken naar de OVH lijn. Via een dialing rule kun je dan instellen dat er naar buiten gebeld moet worden.
Goed softwareprogramma hiervoor is Asterisk.
In ieder geval kan er op een lijn maar 1 toestel registreren.
De oplossing hiervoor kan zijn dat je zelf een PBX opzet, jouw 2 toestellen hier toegang tot geeft (elk met hun eigen nummer) en deze laten trunken naar de OVH lijn. Via een dialing rule kun je dan instellen dat er naar buiten gebeld moet worden.
Goed softwareprogramma hiervoor is Asterisk.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Kan geen plug & phone zijn, want dan krijg je het paswoord niet te pakken (zit enkel ingebouwd in de config van de Gigaset).blaatpraat schreef:Heb je een plug and phone, of is die gigaset van jou zelf?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Yups, is idd mijn Gigaset die ik een jaar of 2 heb. Het paswoord hebben ze me doorgestuurd met de activation mail.
Van ee PBX ken ik niets af. Ik dacht dat mijn Gigaset C610 IP zo een beetje teleffoncentrale speelde voor mijn 2 Gigaset handsets (wat goed werkt).
De 2e instantie waarvoor ik OVH zou gebruiken staat daar eigenlijk buiten want dit is op mijn Smartphone via Zoiper.
Van ee PBX ken ik niets af. Ik dacht dat mijn Gigaset C610 IP zo een beetje teleffoncentrale speelde voor mijn 2 Gigaset handsets (wat goed werkt).
De 2e instantie waarvoor ik OVH zou gebruiken staat daar eigenlijk buiten want dit is op mijn Smartphone via Zoiper.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Voor PBX heb je een sip trunk account nodig bij OVH. En die zijn een pak duurder bij OVH dan hun gewone account...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Premium Member
Ik zou het liefst bij mijn huidige setup behouden. Als er iemand info heeft over hoe de timeouts op de registration werken of bst ingesteld worden via deze 2 belmogelijkheden via OVH of een ander idee hebben met mijn huidige setup kom ik er wel
.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij mij staat Ovh geïnstalleerd op de fritzbox. Zowel smartphone app (van fritzbox zelf) als de dect loggen in op de fritzbox. Ovh heeft de beperking van een geregistreerde client voor de ligne sip individuelle. en daar valt niks aan te veranderen vrees ik.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met je huidige setup zal je altijd problemen hebt, zelfs als je de re-registration tijd verandert:AfAX schreef:Ik zou het liefst bij mijn huidige setup behouden. Als er iemand info heeft over hoe de timeouts op de registration werken of bst ingesteld worden via deze 2 belmogelijkheden via OVH of een ander idee hebben met mijn huidige setup kom ik er wel.
- - als jouw Gigaset registreert tijdens je Zoiper gesprek, is de kans groot dat het gesprek onderbroken wordt (je bent op een andere plaats aangemeld). Hoe korter de re-regitratietijd op de Gigaset, hoe groter de kans dat dit tijdens het gesprek gebeurt.
- als je Zoiper gesprek gedaan is, en je schakelt Zoiper uit, dan zal er nog altijd een periode zijn dat je onbereikbaar bent. Dit tot de Gigaset opnieuw registreert.
- - jouw PBX registreert zich als één SIP account op OVH
- jouw Gigaset en de Zoiper App regustreren zich op de PBX
De beperking dat je maar met één toestel gelijktijdig kan bellen, zal echter blijven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
Zal me nog eens moeten verdiepen in het hoe en wat van PBX-en
.
Een tweede lijn is inderdaad een goede oplossing. Nu de mogelijkheden wat duidelijker zijn zullen alle inkomende gesprekken hier dus via Weepee blijven komen en zal OVH enkel voor uitgaande gesprekken naar vaste lijnen dienen.
Voor uitgaande via OVH kan ik dus de ene na de andere gebruiken van zodra ik afgelegd heb. Ter verduidelijking: De test was dus OVH via Gigaset, afleggen, onmiddellijk OVH via Zoiper, afleggen en onmiddellijk weer via Gigaset. Om zelf te bellen is blijkbaar geen registratietijd nodig, enkel om te onvangen zoals Philippe dus aangaf.
Voor GSM gesprekken is de keuze naar CosmoVoip gegaan.
Dank aan Userbase, zijn crew en gebruikers
.
Een tweede lijn is inderdaad een goede oplossing. Nu de mogelijkheden wat duidelijker zijn zullen alle inkomende gesprekken hier dus via Weepee blijven komen en zal OVH enkel voor uitgaande gesprekken naar vaste lijnen dienen.
Voor uitgaande via OVH kan ik dus de ene na de andere gebruiken van zodra ik afgelegd heb. Ter verduidelijking: De test was dus OVH via Gigaset, afleggen, onmiddellijk OVH via Zoiper, afleggen en onmiddellijk weer via Gigaset. Om zelf te bellen is blijkbaar geen registratietijd nodig, enkel om te onvangen zoals Philippe dus aangaf.
Voor GSM gesprekken is de keuze naar CosmoVoip gegaan.
Dank aan Userbase, zijn crew en gebruikers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Zoiper bestaat blijkbaar ook voor Windows 10 Mobile
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Voor de standaard ovh account laten ze maar 1 login toe. Voor de pro accounts meerdere. Stond toch ooit op hun site bij de opties dacht ik .
https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi
https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zelf ook ooit mee gemaakt. OVH account voor vaste telefoon gebruiken op mobiele telefoon. Lukt wel, alleen moest ik achteraf altijd mijn vast toestel opnieuw registreren bij OVH.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW