Dat DSL bij sommige mensen 'niet snel genoeg' is, is inderdaad jammer, want ik heb gelukkig 100/20 en ben niet van plan om Telenet het dubbele te betalen voor internet met een dubbele snelheid.
'Maar...' zegt de snuggere lezer dan, 'het is toch dubbele snelheid dus is het toch de dubbele prijs waard?'. Awel, neen! Ik zal het uitleggen: de wet van de Diminishing Returns (dat bekt minder lekker in het Nederlands, dus Engels is het!). Als ge bij wijze van hypotetische voorbeeld een pizza koopt bij de Pizza-hut, dan koopt ge toch ook geen dubbel-zo-dure Large pizza wanneer een Small voldoende is? Zelfs al is die relatief even duur, dezelfde prijs per standaardhoeveelheid. De reden? De meeropbrengst van de tweede helft van die Large is u niet zo veel geld waard als de opbrengst van dat eerste deel, aangezien ge bij dat eerste deel een zeer lege maag
hadt en bij de aanvang van het opschrokken van dat tweede deel al lang niet meer, dus is het minder nodig om nog eens zo veel te eten.
Hetzelfde geldt voor internet: als ge voor €35 een lijn van 100/20 kunt krijgen, dan is het bijna dwaas om het dubbele te betalen voor een dubbele (download-)snelheid, want wat levert u die stijging in snelheid op? Niet zoveel als van nul naar honderd, dat is 'for sure'!
Dus kunnen we concluderen dat de enige mensen die bij Telenet zitten ofwel slecht geïnformeerd zijn, ofwel (bizar maar waar) uit principe bij Telenet zitten, ofwel geen goeie snelheid kunnen krijgen via DSL en dus compleet verbitteren en dan maar Telenet nemen uit noodzaak en levenslang hun gal blijven spuwen op allerlei fora over hoe rotslecht DSL wel niet is en hoe smerig Proximus wel niet is, want niemand kan daar snel internet van krijgen en ze blijven het vertikken om tot bij die persoon een snellere lijn te leggen!
Ondertussen zit ik hier aan 100/20 voor €35 per maand. 'sup, Telenetters.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
(beeld u in dat mijn smiley ook rookt, voor de coolheidsfactor)