wireless bridge

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

iemand ervaring met dit ?? https://www.wifishop.nl/ubiquiti-nanobe ... /pid=49683

zou dit willen gebruiken om een internetverbinding te delen over een afstand van een kleine 200 mtr. met vrij zicht
momenteel gebruik ik hiervoor https://www.wifishop.nl/engenius-enh500 ... ApmE8P8HAQ
met die Engenius heb ik reeds jaren een stabiele verbinding met praktisch dezelfde download-snelheid aan de andere kant van de Proximus-modem.
Alleen merk ik nu op dat mijn huidige bridge aan de max. zit van de overdrachtsnelheid.
Had tot enkele weken geleden een profiel 70/10
aan de kant van de modem had ik dan een gemeten download van +/-55 Mbps en aan de andere kant van de bridge was dat omzeggens hetzelfde of af en toe iets minder met een min. van 50 Mbps.
ondertussen is er hier vectoring actief geworden en heb nu een profiel van 100/20
aan de kant van de modem heb ik nu een gemeten download van 91 a 92 Mbps
maar vreemd genoeg heb ik aan de andere kant van de bridge géén snelheidswinst vandaar mijn vermoeden dat de bridge aan zijn max. zit.
Bottleneck zou kunnen zijn dat mijn huidige Engenis bridge een aansluiting heeft van 100 Mbps , reden waarom ik er nu één zou nemen met een gigabit aansluiting zoals de rest van mijn netwerk.

wat denken jullie ??
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ubiquiti is zeer goed materiaal he, het beste dat je voor die prijs kan kopen sowieso.

Het is normaal de NanoStation M (NSM2) die hier aangeraden wordt maar da's CPE en vereist nog een aparte airGateway voor AP of anders een router.

Als je effectief toegang hebt tot de 2 plaatsen waar je een beam zou moeten zetten dan is die nanobeam idd een goede optie.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”