WinXP user accounts

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hallo,

Vraagje: hoe maak ik een account aan in Windows XP dat enkel mediaplayer ofzo (of bsplayer) kan draaien ? Dus als de gebruiker inlogd, dan mag hij enkel van dat programma gebruik kunnen maken.

Voorbeeldje: Stel dat mijn pc is aangesloten op mijn TV en mijn broer wil DivX zien, dan kan hij inloggen op dat account en enkel Mplayer draaien zodat hij een divx ziet, maar niet meer zodat hij niks om zeep kan helpen.

Thanks,

Nob
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Nob,

Denk dat je alle info daarover in de help-file van XP kan terugvinden (of via C-panel - user accounts. Daar heb je linksboven ook enkele help files).
Als je daar achter "accounts" zoekt kan je je antwoord wel terugvinden.
Als je bijvoorbeeld de "Guest" account opzet (via c-panel - user accounts), dan kan de user niets van je schijven deleten, maar kan normaal gezien wel de de programma's gebruiken welke reeds op je PC staan.
Heb effe uitgetest, maar kon dan ook niet alle programma's gebruiken.

Mischien een goede vraag om rechtstreeks aan MSoft te stellen of via de "knowledge base".

Hoop dat dit je reeds wat verder helpt,
Peter

PS: Je kan verder ook alle folders welke belangrijk zijn private zetten zodat enkel jij deze kan gebruiken. (via explorer - klik rechts op een folder en kies daar "sharing and security") Dus als de folders niet toegankelijk zijn dan zullen de programma's ook niet opstarten denk ik.
Je kan dan mischien een extra kopij van mediaplayer (of iets anders) in zijn eigen directory via zijn account op je PC zetten.
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik denk dat je hiervoor "groepsbeleid" nodig hebt. Je kan het terugvinden door onder uitvoeren gpedit.msc in te tikken.

Heb het zelf wel nog nooit gebruikt (ben de enige die mijn puterke gebruikt). Eigenlijk dient het wel om in netwerk computers vanop afstand te beheren, maar je kunt nooit weten.

Allé succes.

polleke
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”