Ik heb nieuw speelgoed!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Seagull : wat doet die PockEthernet juist?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Klik op de link.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Hahahahaseagull schreef:Klik op de link.
Dacht ik er ook van
Soit, vind het nog altijd een beetje een raar concept, heb er eentje overwogen indertijd, maar het ontbreken van een display steekt me tegen.
Ik wil niet constant een smartphone nodig hebben daarvoor, er zijn genoeg plaatsen waar dat verboden is,of gewoon niet handig.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dat doet m'n 7 Plus ook...FlashBlue schreef:[...]bij intensief gebruik tussen de 16 en 24h. En dat is met alles stock enabled. Dus wifi permanent aan, location services netjes op automatisch enz[...]
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Erelid
Heb ik met iPhone nooit gehaald. En geen enkele collega.
Iedereen opt werk die een iPhone heeft, of het nu een 5, 6, 7, of x-plus is, loopt constant met een battery-pack rond, omdat ze geen dienst van 8h kunnen uitdoen met hun accu....
Laatste iPhone dat ik ooit tevreden van was, was de 3G, die heb ik dan ook 3 jaar gehouden. Mijn 4 heb ik heel snel weggedaan, de 5 ook, sindsdien probeer ik zelfs niet meer. Vind ze overpriced en achterlopen tov de rest van de wereld.
Dus thx but no thx.
Iedereen opt werk die een iPhone heeft, of het nu een 5, 6, 7, of x-plus is, loopt constant met een battery-pack rond, omdat ze geen dienst van 8h kunnen uitdoen met hun accu....
Laatste iPhone dat ik ooit tevreden van was, was de 3G, die heb ik dan ook 3 jaar gehouden. Mijn 4 heb ik heel snel weggedaan, de 5 ook, sindsdien probeer ik zelfs niet meer. Vind ze overpriced en achterlopen tov de rest van de wereld.
Dus thx but no thx.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Makkelijk anderhalve dag op een lading van mijn 7 Plus hier. Ik kom van de 5s daarvoor en toen liep ik idd wel constant rond met een powerbank.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ik denk dat alles erg afhankelijk is van gebruik... Zelf geen ervaring met iPhone, maar wel recent iets opmerkelijks gehad.
Een goed jaar geleden mijn Nexus 5 vervangen door een Nexus 6P, net omwille van het feit dat de Nexus 5 het batterij-gewijs niet meer zo denderend deed. Regelmatig kwam ik de dag niet meer door en dat frustreert natuurlijk al snel. Recent was ik wat aan het prullen met een nieuw simkaartje voor dochterlief en dacht: ach, ik steek hem even in de oude Nexus 5 en regel daar al wat dingen. Zo ook - uit nieuwsgierigheid - de gsm eens meegenomen tijdens de dag, om wat speedtests te doen en te checken hoe de ontvangst was. Wat bleek bij thuiskomst: 82% batterij over... Uiteraard was deze phone gewiped en staat er niets op dat in de achtergrond draait, er is zelfs geen Google account gelinked. Maar dat heeft dus een enorme impact op hoe lang zo'n charge mee gaat, uiteraard.
Dus iemand die zegt "pfft, ik doe er 2 dagen mee!" vs. iemand die klaagt dat hij met dezelfde telefoon de dag niet uit raakt, is vaak appelen met peren vergelijken.
Een goed jaar geleden mijn Nexus 5 vervangen door een Nexus 6P, net omwille van het feit dat de Nexus 5 het batterij-gewijs niet meer zo denderend deed. Regelmatig kwam ik de dag niet meer door en dat frustreert natuurlijk al snel. Recent was ik wat aan het prullen met een nieuw simkaartje voor dochterlief en dacht: ach, ik steek hem even in de oude Nexus 5 en regel daar al wat dingen. Zo ook - uit nieuwsgierigheid - de gsm eens meegenomen tijdens de dag, om wat speedtests te doen en te checken hoe de ontvangst was. Wat bleek bij thuiskomst: 82% batterij over... Uiteraard was deze phone gewiped en staat er niets op dat in de achtergrond draait, er is zelfs geen Google account gelinked. Maar dat heeft dus een enorme impact op hoe lang zo'n charge mee gaat, uiteraard.
Dus iemand die zegt "pfft, ik doe er 2 dagen mee!" vs. iemand die klaagt dat hij met dezelfde telefoon de dag niet uit raakt, is vaak appelen met peren vergelijken.
ooh. shiny.
-
- Erelid
Inderdaad Cloink.
Ik ga daarom ook alleen uit van eigen ervaringen en ervaringen met mensen waarvan ik weet dat ze ongeveer zelfde use cases hebben (mijn directe collega's.)
En zowel bij mijzelf met iphone's als vorige androids, als bij mijn collega's met huidige iphones en android's waren we allemaal constant met battery packs bezig, behalve die paar collega's die hun gsm letterlijk alleen gebruiken om te sms'en, niks van apps gebruiken, en een analoge radio gebruiken ipv hun gsm.
Dus als ik dan vaststel dat ik met een toestel specifiek gemaakt voor batterij-vretende mensen een 50% stijging in levensduur haal tov "de rest" van de telefoons, dan is wat mij betreft mijn doel bereikt, en ben ik tevreden over dat toestel. En moet men niet afkomen met "Ik doe dat met mijn iphone 7 ook".
Ik ga daarom ook alleen uit van eigen ervaringen en ervaringen met mensen waarvan ik weet dat ze ongeveer zelfde use cases hebben (mijn directe collega's.)
En zowel bij mijzelf met iphone's als vorige androids, als bij mijn collega's met huidige iphones en android's waren we allemaal constant met battery packs bezig, behalve die paar collega's die hun gsm letterlijk alleen gebruiken om te sms'en, niks van apps gebruiken, en een analoge radio gebruiken ipv hun gsm.
Dus als ik dan vaststel dat ik met een toestel specifiek gemaakt voor batterij-vretende mensen een 50% stijging in levensduur haal tov "de rest" van de telefoons, dan is wat mij betreft mijn doel bereikt, en ben ik tevreden over dat toestel. En moet men niet afkomen met "Ik doe dat met mijn iphone 7 ook".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Mijn Nexus 6P gaat de laatste tijd enorm snel plat en hij is nog geen jaar oud. Het is nooit de beste geweest op dat vlak, maar op android 6.0 haalde ik toch rond de 4u SOT bij intensief gebruik. Nu op android 7.1.1 haal ik amper 2u bij intensief gebruik en 3u bij licht gebruik. Zeer veel mensen hebben er last van, iets in Nougat heeft het verkl**t. En dan lees ik op fora van mensen die 7-8u SOT halen met hun toestel sinds 7.1.1... Geen flauw idee hoe dat kan, zelfs na een factory reset zonder apps kwam ik niet boven de 3u SOT uit. :/
-
- Erelid
de Nexus 6P is natuurlijk altijd een beetje een zorgenkindje geweest, gaande van heel zwakke fysieke constructie (het ding breekt gewoon letterlijk in twee) tot soft en hardware problemen, maar zo een verschil is wel heel groot.
Ik neem aan dat je na de update naar Nougat wel nog eens een volledige factory reset hebt gedaan (en evt zelfs eens een full image geflashed ipv de incremental update)?
Want android blijft (hoe je het ook draait en keert) heel gevoelig aan os upgrades, zeker tussen major versions. Het is altijd beter om na een uprade eens een full reset/wipe te doen en van 0 te beginnen.
//edit: Sorry, zie net dat je dat idd al eens gedaan hebt.
Ik neem aan dat je na de update naar Nougat wel nog eens een volledige factory reset hebt gedaan (en evt zelfs eens een full image geflashed ipv de incremental update)?
Want android blijft (hoe je het ook draait en keert) heel gevoelig aan os upgrades, zeker tussen major versions. Het is altijd beter om na een uprade eens een full reset/wipe te doen en van 0 te beginnen.
//edit: Sorry, zie net dat je dat idd al eens gedaan hebt.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Om op toestellen aan te sluiten die niet over bluetooth beschikken (Samsung tv, Rpi v2b, Android Tv box, ...)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik heb het bij de kickstarter (of indiegogo, whatever) ook overwogen... voornamelijk wegens het 'nerdy' niveau om netwerk troubleshooting te doen met je gsm.FlashBlue schreef:Soit, vind het nog altijd een beetje een raar concept, heb er eentje overwogen indertijd, maar het ontbreken van een display steekt me tegen.
Ik wil niet constant een smartphone nodig hebben daarvoor, er zijn genoeg plaatsen waar dat verboden is,of gewoon niet handig.
maar uiteindelijk héél erg innovatief vond ik em niet (denk wel dat de kickstarter nog geen poe meting deed) en ben gewoon gegaan voor dit: https://nl.aliexpress.com/item/Portable ... 82731.html ... net wat goedkoper en doet ook eigenlijk alles (wiremap, lengte, short circuit, ....)
net wat goedkoper dan de pockethernet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Fritzbox 7490 besteld, levering morgen. Ik wou eerst een Bbox 3 gaan kopen, die is goedkoper maar bij Proximus wou men geen verkopen . Deze pak ik dan wel mee als ik verhuis en er is een pak meer functionaliteit voor die prijs.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 119 keer
Dat heb ik inderdaad al gemerkt van anderen, maar zelfs heb ik die problemen nooit ervaren. Ik ben super tevreden van de soft en hardware, enkel van de batterijduur niet (meer). Echt jammer, anders was het voor mij de perfecte smartphone geweest.FlashBlue schreef:de Nexus 6P is natuurlijk altijd een beetje een zorgenkindje geweest, gaande van heel zwakke fysieke constructie (het ding breekt gewoon letterlijk in twee) tot soft en hardware problemen, maar zo een verschil is wel heel groot.
Wat ik wel nog niet geprobeerd heb is de factory image reflashen. Ik denk niet dat dat veel verschillend is van een factory reset, maar is misschien nog eens het proberen waard.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 397 keer
Ik twijfel tussen deze twee voor m'n Nikon D750:
1. de beste 70-200 wellicht ooit gemaakt, maar veel te duur, wel beter dan de VR II van nikon:
http://www.nikonusa.com/en/nikon-produc ... ed-vr.html
3179 € voor een 70-200 is niet meer normaal
2.8E vs oude VR II:
[youtube]nTiPmt561rc[/youtube]
2. de Tamron 70-200 VC die slechts 1200 kost in Duitsland:
https://www.alternate.de/Tamron/SP-70-2 ... ct/1047988?
Deze is interessant gezien hij de Tamron heeft kunnen vergelijken met de nieuwe Nikon 2.8E, en uiteraard blaast de Nikon de Tamron weg op gebied van resolutie en crop mogelijkheden:
[youtube]KKZxajPkg_U[/youtube]
Maar de Tamron is kwa VC veel beter dan de oude VR II (4 stops ipv 3), en heeft volgens Matt Granger meer microcontrast, wat waarschijnlijk komt door minder leklicht in de Tamron tov de oude Nikon VRII.
Anderzijds heb ik me door Matt Grangr al laten verleiden om de 15-30 van Tamron te kopen ipv de Nikon 14-24, de Tamron was op alle vlakken een betere lens. De 15-30 is van een veel nieuwere generatie dan hun 70-200. Misschien dat ik wacht op de opvolger van de 70-200 van Tamron.
Ik heb momenteel een oude 70-210 schuifzoom die mooie plaatjes maakt, wel vooral voor buiten gezien f4-5.6, maar volgens Ken Rockwell een mooie lens, en dat vind ik ook. En hij weegt bijna niks:
http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Laat eens weten hoe die meevalt - wij zijn ook aan het kijken voor een automatische espressomachine
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik heb dezelfde nu al ongeveer een maand of 4 en dat spel marcheert heel goed.
Het is wel heel erg kwistig met water. Niet dat dat erg is, maar je moet daardoor regelmatiger het reservoir aanvullen. De reden is dat hij elke keer bij het inschakelen en voor het uitschakelen van het toestel een spoeling doet. Dat vertraagd het proces om tot een koffie de eerste keer te komen, en je moet dan ook best een tas laten staan onder de teut, omdat bij het uitvallen hij die spoeling ook doet, en je anders kringen of kalk krijgt op het inox roostertje waar de tassen op staan en de opvangbak onder.
Dat is eigenlijk enige minpuntje, voor de rest toppertje
Het is wel heel erg kwistig met water. Niet dat dat erg is, maar je moet daardoor regelmatiger het reservoir aanvullen. De reden is dat hij elke keer bij het inschakelen en voor het uitschakelen van het toestel een spoeling doet. Dat vertraagd het proces om tot een koffie de eerste keer te komen, en je moet dan ook best een tas laten staan onder de teut, omdat bij het uitvallen hij die spoeling ook doet, en je anders kringen of kalk krijgt op het inox roostertje waar de tassen op staan en de opvangbak onder.
Dat is eigenlijk enige minpuntje, voor de rest toppertje
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Link niet gezien. Link eens hier herhalen of gewoon er naar wijzen dat er een link is op de originele post was ook goed genoeg. Die is nergens voor nodig...seagull schreef:Klik op de link.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Da gij daar echt rekening mee houdtkrisken schreef:Link niet gezien. Link eens hier herhalen of gewoon er naar wijzen dat er een link is op de originele post was ook goed genoeg. Die is nergens voor nodig...seagull schreef:Klik op de link.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik had er beter een achter gezet. 't was maar om te lachenDafke schreef:Da gij daar echt rekening mee houdtkrisken schreef:Link niet gezien. Link eens hier herhalen of gewoon er naar wijzen dat er een link is op de originele post was ook goed genoeg. Die is nergens voor nodig...seagull schreef:Klik op de link.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ne Xiaomi Redmi4 Pro of Prime (afhankelijk van waar ge kijkt heet ie anders ). Eigenlijk stevig onder de indruk voor die prijs... Bon, MUI kan me niet echt overtuigen, liever stock Android, maar al bij al prima telefoon zeg! Build quality voelt ook fijn aan, fingerprint werkt goed en pretty snappy!
PS: hij is in 't goud, omdat ie dus voor de dochter is hé
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Waar gekocht? Best altijd de global ROM flashen voor gebruik. Verkopers zetten er vaak hun eigen software met bloatware enzoverder op die je alleen kan herkennen als je de versienummer gaat vergelijken.cloink schreef:Ne Xiaomi Redmi4 Pro of Prime (afhankelijk van waar ge kijkt heet ie anders ). Eigenlijk stevig onder de indruk voor die prijs... Bon, MUI kan me niet echt overtuigen, liever stock Android, maar al bij al prima telefoon zeg! Build quality voelt ook fijn aan, fingerprint werkt goed en pretty snappy!
MIUI zal je wel overtuigen, persoonlijk ook geen fan van hoe de UI. Maar de updates, de eerste Redmi die ondertussen bijna 3 jaar oud is krijgt nog steeds de nieuwste security patches. En vanaf de Redmi 1S heeft elke versie official Cyanogenmod support.
-
- Erelid
Veel plezier ermee Cloink!
Ik ben laatste tijd fan aan het worden van "china brand" smartphones, veel bang for buck vergeleken met de bekende grote merken, minder bloatware aanwezig, en vaak veel langere support.
Daar staat soms wel een gebrekkige garantie afhandeling tegenover, maar daar staan heel goeie prijzen tegenover, dusja
Ik ben laatste tijd fan aan het worden van "china brand" smartphones, veel bang for buck vergeleken met de bekende grote merken, minder bloatware aanwezig, en vaak veel langere support.
Daar staat soms wel een gebrekkige garantie afhandeling tegenover, maar daar staan heel goeie prijzen tegenover, dusja
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
"TopONE" op AliExpress. Bleek een zeer reputabele verkoper? Nog niets zelf geflashed... Linkje om versienummers te valideren dan toevallig?lanadekat schreef:Waar gekocht? Best altijd de global ROM flashen voor gebruik. Verkopers zetten er vaak hun eigen software met bloatware enzoverder op die je alleen kan herkennen als je de versienummer gaat vergelijken.
Inderdaad, ik wacht eigenlijk op Cyanogenmod. Maar bon, dus voor de dochter en die kan niet wachten. Dus voorlopig gewoon MIUI, zij vindt dat niet zo belangrijk.lanadekat schreef:MIUI zal je wel overtuigen, persoonlijk ook geen fan van hoe de UI. Maar de updates, de eerste Redmi die ondertussen bijna 3 jaar oud is krijgt nog steeds de nieuwste security patches. En vanaf de Redmi 1S heeft elke versie official Cyanogenmod support.
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
TopOne is inderdaad te vertrouwen, maar die passen toch ook de software aan ( anders staat er geen Play Store op ) tenzij je specifiek vraagt om de verpakking niet te openen en dan heb je kans op een defect toestel.cloink schreef:"TopONE" op AliExpress. Bleek een zeer reputabele verkoper? Nog niets zelf geflashed... Linkje om versienummers te valideren dan toevallig?lanadekat schreef:Waar gekocht? Best altijd de global ROM flashen voor gebruik. Verkopers zetten er vaak hun eigen software met bloatware enzoverder op die je alleen kan herkennen als je de versienummer gaat vergelijken.
Inderdaad, ik wacht eigenlijk op Cyanogenmod. Maar bon, dus voor de dochter en die kan niet wachten. Dus voorlopig gewoon MIUI, zij vindt dat niet zo belangrijk.lanadekat schreef:MIUI zal je wel overtuigen, persoonlijk ook geen fan van hoe de UI. Maar de updates, de eerste Redmi die ondertussen bijna 3 jaar oud is krijgt nog steeds de nieuwste security patches. En vanaf de Redmi 1S heeft elke versie official Cyanogenmod support.
Normaal moet er Version: V8.0.6.0.MBECNDG op staan, indien dit niet is probeer eens of je kan updaten. Als er een andere versie op staat en je niet kan updaten dan heb je waarschijnlijk een vendor ROM.
Tutorial om de officiele ROM te flashen: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/miui/flashofficial
Er zit wel geen Play Store op, wat normaal is aangezien het een Chinese ROM is en er geen Google Play store is in China.
Het is eigenlijk beter om een ROM van xiaomi.eu te gebruiken, deze zijn aangepast om volledig compatibel te zijn met Google Play, met de Play Store voorgeinstalleerd en zijn volledig in het Engels of Nederlands beschikbaar. Maar voorlopig is er nog geen stabiele build van, ik verwacht deze binnen een paar weken.
Meer info: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/ad ... unofficial
En in het algemeen voor alle vragen over Xiaomi smartphones https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
heb vorig jaar mijn nieuwe Redmi Note 2 meteen voorzien van xiaomi.eu rom. Momenteel MIUI 7.2.1.0 stable, nederlandstalig. Werkt perfect voor mij
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Hoe snel is hij? Veel last van lag of werkt alles nog vlot?wied schreef:heb vorig jaar mijn nieuwe Redmi Note 2 meteen voorzien van xiaomi.eu rom. Momenteel MIUI 7.2.1.0 stable, nederlandstalig. Werkt perfect voor mij
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
dank zij dualchannel 2,4/5 GHz werkt youtube bv nog even vlot als de eerste dag. Netflix fast.com test van 20 tot 47 Mbps... Naarmate ik meer app's installeer blijkt wel steeds meer ram geheugen gereserveerd te blijven. Geen idee of "lag" me parten speelt of niet!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Op mijn Xiaomi Redmi 1S met een antutu score van rond de 23.000 ( de helft van de Redmi note 2 ) heb ik erg veel last van animations die niet werken. Als er al wat apps openstaan en ik wil een app die normaal nog in het memory zit openen dan bevriest alles even voor een paar seconden en reload de app. Die freezes komen soms ook voor als er weinig of geen apps open staan en ik probeer een nieuwe app te openen maar meestal is het dan wel vlot. Waarschijnlijk ligt het aan de 1GB RAM die tegenwoordig echt krap is. Ik dacht dat Google minsten 2GB aanraadt tegenwoordig.wied schreef:dank zij dualchannel 2,4/5 GHz werkt youtube bv nog even vlot als de eerste dag. Netflix fast.com test van 20 tot 47 Mbps... Naarmate ik meer app's installeer blijkt wel steeds meer ram geheugen gereserveerd te blijven. Geen idee of "lag" me parten speelt of niet!?
In Youtube werkt het ook meestal goed, maar soms ook freezes
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik ondertussen in de shit. Maar is niet iets voor in deze thread, dus ga ik de bestaande Tweakers discussie linken.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 5#49442485
ooh. shiny.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
(OFF-TOPIC - was te lui om in te loggen op Tweakers )
Ik heb dergelijk probleem al eens zien passeren. Is blijkbaar iets met de IMEI en de servers van Xiaomi ofzo. Heb eens vlug een checkup gedaan (deze link stond op reddit /r/xiaomi). Misschien is dit iets ? Geen ervaring ermee maar ik volg de xiaomi subreddit en via daar vond ik dit terug.
=> http://en.miui.com/thread-287409-1-1.html
Op reddit zijn er mensen die na een aantal dagen gewoon wel weer een unlocked bootloader hadden.
Ik heb dergelijk probleem al eens zien passeren. Is blijkbaar iets met de IMEI en de servers van Xiaomi ofzo. Heb eens vlug een checkup gedaan (deze link stond op reddit /r/xiaomi). Misschien is dit iets ? Geen ervaring ermee maar ik volg de xiaomi subreddit en via daar vond ik dit terug.
=> http://en.miui.com/thread-287409-1-1.html
Op reddit zijn er mensen die na een aantal dagen gewoon wel weer een unlocked bootloader hadden.
-
- Elite Poster
'After flashing, log into your Mi account on the phone, enable Find My Device and sync with MiCloud.'cloink schreef:Ik ondertussen in de shit. Maar is niet iets voor in deze thread, dus ga ik de bestaande Tweakers discussie linken.
Find My Device en sync with MiCloud aangezet?
Als dat niet werkt, zou ik proberen volgende tutorial exact te volgen als u dat nog niet geprobeerd heeft:
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/ad ... bootloader
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
cloink schreef:lanadekat schreef:Waar gekocht? Best altijd de global ROM flashen voor gebruik. Verkopers zetten er vaak hun eigen software met bloatware enzoverder op die je alleen kan herkennen als je de versienummer gaat vergelijken.
Welke verzendmethode heb je genomen, de standaard of met DHL ?"TopONE" op AliExpress. Bleek een zeer reputabele verkoper? Nog niets zelf geflashed... Linkje om versienummers te valideren dan toevallig?
Ik ben ook van plan een nieuw toestel te kopen.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Als je DHL neem betaal je iets meer maar heb je
1) Snellere verzending
2) Geen import/douanekosten. Dit werkt bij Top One als een soort verzekering
Bij gratis verzending heb je dit niet.
1) Snellere verzending
-
- Elite Poster
Niet echt een verzekering, het is onmogelijk dat je douanekosten moet betalen. Je krijgt normaal 2 trackingnummers: 1 van China naar het VK. En 1 van het VK naar België.BertG3 schreef:Als je DHL neem betaal je iets meer maar heb je
1) Snellere verzending
Op verzendingen binnen Europa betaal je nooit douane kosten.